Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit niet lekker in mijn vel.

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 14:25

Zit niet lekker in mijn vel.

Na 3,5 jaar heb ik eindelijk werk en begin januari ben ik gestart. Ik werk maar 3 dagen en merk nu dat ik steeds moe lusteloos ed ben. Ik begin om 17.30 tot 2.00 en dat terwijl het oorspronkelijk 23.00 zou zijn stond ook in de vacature op de site. Ik heb maar 15 min. pauze over de hele avond/nacht. Halverwege begint er een spier (denk ik) in mijn rechterkuit pijn te doen en mijn rechtervoet doet ook pijn wat niet gek is bij staand werk.

Ik merk de laatste tijd dat anderen gewoon eerder weg gaan en sommigen beginnen dan al om 14.30 dus dat snap ik wel. Ook zijn er mensen zoals ik die 17.30 beginnen, de tijden zijn pp wisselend. Ik trek het niet echt meer, maar wil best werken, maar dan tot 0.00 zeg maar. Tot voor kort was het steeds 1.30 en nu 2.00. In het contract staat totdat het werk af is, maar ja daar zijn voor mij grenzen in. Stel dat mijn leidinggevende doodleuk zegt dat het wel eens 3.00 of 4.00 kan worden, dan zeggen velen vast wel dat ze niet blijven en terecht.

Sinds kort hebben ze meer klanten waardoor er meer werk is dus daarom zijn we steeds laat klaar. Heel fijn voor het bedrijf dat het goed loopt, maar niet zo fijn voor mijn gezondheid.
Stel dat het het nog drukken wordt en kan het nog later worden wat ik net zei.

Ik zit er echt aan te denken om te vragen of ik voortaan eerder weg mag. Dan zal ik wel een zeikerd zijn aangezien ik maar 3 dagen werk en er mensen zijn die ouder zijn die 4 of 5 dgn werken. Tja, zij zijn zij en ik ben ik denk ik dan maar!

Van mijn man hoef ik geen begrip te krijgen en hij zegt wat maken die extra uren nou uit het is toch meer geld. Ja het is meer geld, maar als het steeds 23.00 was had hij niks gezegd. Die meerdere uren per dag zijn wel pijnlijk te merken aan mijn kuit.

De 1e week heb ik 5 dgn gewerkt en dat was van 17.30 - 0.30 soms 1.00. Ik had zoiets van het was toch tot 23.00 op de site. Heb er nooit iets van gezegd en ben gewoon gebleven. Bij een vorige baan werd er netjes gevraagd wie er langer wilde blijven en hier wordt er maar vanuit gegaan dat men blijft wat niet oke is vind ik.

De 2e week heb ik 4 dgn gewerkt zelfde tijd als hierboven. Toen trok ik het niet meer omdat ik zolang niet had gewerkt en dan gelijk alleen staand werk doen. Toen heb ik gevraagd of ik 4 dgn van 17.30 - 23.00 kon en dat kon. Later vroeg de leidinggevende of ik ipv van die 4 dan 3 dagen tot laat kon waaruit ik begreep dat dat tot 1.00 was omdat dat toen de eindtijd was of eerder.

Dus ik ging steeds om 1.00 weg. Kreeg ik op mijn kop en ze wilde weten waar ik was. Dus ik zei naar huis omdat we dat toch hadden afgesproken. Niet dus! Ik moest tot het einde blijven, oke dan, dus ben sinds die tijd braaf gebleven tot het einde.

Toen ik dat tegen mijn man zei en dat anderen wel langer bleven zei hij dat ik niks met anderen te maken heb. Nu zegt hij dat ik niet moet zeuren en dat extra geld is. Nou die 2 uur per dag extra is ook géén vetpot!

Iemand waar ik het goed mee kan vinden heeft een contractverlenging van 3 mnd gehad, Er is wel tegen haar gezegd met moeite omdat ze veel praat en vaak ziek is. Ze heeft vaak hele erge hoofdpijn en daar kan ze ook niks aan doen. Dat een werkgever dat zegt vind ik onbegrijpelijk.

Laatst nog was een jonge meid die zich niet lekker voelde maar zich niet ziek mocht melden...............WTF!
Heb naar gezegd dat een werkgever dat helemaal niet mag zeggen en als zij zich niet lekker voelt zij zich terecht mag ziek melden. Ziek is ziek!

Ze zullen mij wel een zeikerd vinden als ik vraag om voortaan eerder weg te mogen en het bedrijf kennende zullen ze dat onthouden ivm een eventuele contract verlenging en dat vind ik flauw!
Het loopt begin augustus af dus voor ik het weet is het zover.

Moet ik nou naar hun pijpen dansen en niks vragen? Of sta ik in mijn recht dus mijn gezondheid gaat voor?
Het kan een risico zijn of ik mag blijven of niet, maar als ik niet mag blijven hebben we geen extra geld wat binnen komt. Aan de andere kant vind ik het geen ramp als ik weg moet.

Ik weet het echt niet meer.

Wie kan me een beetje uit de put helpen met tips ofzo?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Mei 2016 14:31

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Als je 8,5 uur werkt heb je recht op meer pauze. Daarnaast wat is je probleem nu vooral? Dat je pijn hebt aan je voet en kuit? Zo ja, dan zou ik naar de huisarts gaan en kijken of dat op te lossen is. Misschien heb je wel een ontsteking of is het te verhelpen met andere schoenen of iets dergelijks. Zo heb je geen pijn meer en kun je ook gewoon blijven werken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 14:51

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:Als je 8,5 uur werkt heb je recht op meer pauze. Daarnaast wat is je probleem nu vooral? Dat je pijn hebt aan je voet en kuit? Zo ja, dan zou ik naar de huisarts gaan en kijken of dat op te lossen is. Misschien heb je wel een ontsteking of is het te verhelpen met andere schoenen of iets dergelijks. Zo heb je geen pijn meer en kun je ook gewoon blijven werken.


Dat is niet waar en ligt aan de CAO van het bedrijf. Het is voor eigen rekening of bedoelde je dat ook? Dan nog slaat 15 min. nergens op en zie ik mensen veel langer zitten die ook nog eens tussendoor gaan roken. Ik wil idd naar de dokter voor mijn kuit, maar zolang er nog niks aan gedaan wordt houd ik die pijn. Fysio zit ik niet op te wachten, want de praktijk hier sucks en naar een andere gaan is te ver.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Mei 2016 15:04

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Ja bedoel inderdaad dat de pauze tijd dan van je eigen tijd af gaat.

Daarnaast zou ik eens uit de slachtofferrol kruipen en actie ondernemen of er gewoon mee dealen zoals de situatie is. Je bent elke werkdag qua werk in de gelegenheid om naar de huisarts te gaan nu je pas om 17.30 uur met werken begint. Als het je daadwerkelijk zo zou belemmeren in je werk dan had je die stap al eerder kunnen nemen.

Daarnaast als de oplossing fysiotherapie is en je dat op voorhand al afwijst dan heb je 2 keuzes. Gewoon doorgaan op deze manier of aangeven bij je werk dat je wegens je gezondheid niet meer de aangegeven uren kunt werken. Zij zullen vervolgens aangeven of het mogelijk is dat je korter gaat werken. Is dat niet mogelijk dan zul je voor jezelf een keuze moeten maken of je zelf opstapt of wacht op het einde van je contract.

Je hebt met je volle verstand het contract getekend en toen wist je al dat dit de tijden zouden worden. Als je graag de aangegeven tijden uit de vacature had gewild dan had je dit vast moeten laten leggen voordat je het contract tekende.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mei 2016 15:14

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Jeetje Siem, wat reageer jij hard zeg. Ik zou ook niet blij zijn als ik in de veronderstelling ben dat ik diensten zou draaien van 17.30 tot 23.00 uur en dat het dan tot 2.00 uur blijkt te zijn. Ja, er staat in het contract 'tot het werk af is', maar je verwacht toch niet dat je standaard 2,5 uur langer moet blijven? Toen ik bij de appie werkte stond er ook 'tot het werk af is', maar dan moest ik hoogstens een half uurtje langer blijven. Dat is toch echt wel heel iets anders.

CBL, vervelend dat je zo in de knoop zit. Juist nu je zo blij bent dat je weer werk hebt! Ik zou toch eens aan de huisarts vragen of er iets te doen is aan je pijn. Misschien kan hij ook wel tips geven hoe je de pijn kunt voorkomen. Verder zou ik een gesprek aangaan met je leidinggevende, dat je het niet erg vind om iets langer te blijven, maar dat je het niet trekt om elke keer zo lang te blijven, zeker niet als het iets structureels is. Incidenteel moet het kunnen, maar als al het personeel standaard zo lang moet blijven lijkt het me gewoon een personeelstekort te zijn, dus daar zou jouw leidinggevende een oplossing voor moeten zoeken.

♥♥
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Mei 2016 15:18

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Elliot schreef:Jeetje Siem, wat reageer jij hard zeg. Ik zou ook niet blij zijn als ik in de veronderstelling ben dat ik diensten zou draaien van 17.30 tot 23.00 uur en dat het dan tot 2.00 uur blijkt te zijn. Ja, er staat in het contract 'tot het werk af is', maar je verwacht toch niet dat je standaard 2,5 uur langer moet blijven? Toen ik bij de appie werkte stond er ook 'tot het werk af is', maar dan moest ik hoogstens een half uurtje langer blijven. Dat is toch echt wel heel iets anders.

CBL, vervelend dat je zo in de knoop zit. Juist nu je zo blij bent dat je weer werk hebt! Ik zou toch eens aan de huisarts vragen of er iets te doen is aan je pijn. Misschien kan hij ook wel tips geven hoe je de pijn kunt voorkomen. Verder zou ik een gesprek aangaan met je leidinggevende, dat je het niet erg vind om iets langer te blijven, maar dat je het niet trekt om elke keer zo lang te blijven, zeker niet als het iets structureels is. Incidenteel moet het kunnen, maar als al het personeel standaard zo lang moet blijven lijkt het me gewoon een personeelstekort te zijn, dus daar zou jouw leidinggevende een oplossing voor moeten zoeken.


Daar heb je nu juist een proefperiode voor. Zowel voor de werkgever als de werknemer. In die eerste week waren de tijden al duidelijk. Als je die tijden niet wilt werken dan moet je ook geen contract ondertekenen of aangeven dat je niet zolang kunt werken en niet zwijgen. Jij vindt dat hard, ik vind dat een realistische opstelling.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 16:09

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:Ja bedoel inderdaad dat de pauze tijd dan van je eigen tijd af gaat.

Daarnaast zou ik eens uit de slachtofferrol kruipen en actie ondernemen of er gewoon mee dealen zoals de situatie is. Je bent elke werkdag qua werk in de gelegenheid om naar de huisarts te gaan nu je pas om 17.30 uur met werken begint. Als het je daadwerkelijk zo zou belemmeren in je werk dan had je die stap al eerder kunnen nemen.

Daarnaast als de oplossing fysiotherapie is en je dat op voorhand al afwijst dan heb je 2 keuzes. Gewoon doorgaan op deze manier of aangeven bij je werk dat je wegens je gezondheid niet meer de aangegeven uren kunt werken. Zij zullen vervolgens aangeven of het mogelijk is dat je korter gaat werken. Is dat niet mogelijk dan zul je voor jezelf een keuze moeten maken of je zelf opstapt of wacht op het einde van je contract.

Je hebt met je volle verstand het contract getekend en toen wist je al dat dit de tijden zouden worden. Als je graag de aangegeven tijden uit de vacature had gewild dan had je dit vast moeten laten leggen voordat je het contract tekende.


Klopt ik heb idd toendertijd getekend, maar er is ook nog zoiets als rechten toch? Stel dat het straks 4.00 wordt, dan gaat echt niet iedereen blijven sterker nog ik denk niemand aangezien niemand dat pikt. Ik heb me toch niet opgegeven voor nachtwerk.

Dat zou lekker worden dat mijn werkgever aan zal geven of het mogelijk is om korter te gaan werken het moet niet gekker worden. Het is mijn lichaam en ik voel nog altijd aan of het wel of niet kan dus een werkgever kan daar helemaal niet over beslissen. Bovendien heb ik het aan mijn hart wat ik ook merk door die lange uren dus dat kan ik ook aangeven sterker nog dat is de reden die ik ga geven.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 16:11

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Elliot schreef:Jeetje Siem, wat reageer jij hard zeg. Ik zou ook niet blij zijn als ik in de veronderstelling ben dat ik diensten zou draaien van 17.30 tot 23.00 uur en dat het dan tot 2.00 uur blijkt te zijn. Ja, er staat in het contract 'tot het werk af is', maar je verwacht toch niet dat je standaard 2,5 uur langer moet blijven? Toen ik bij de appie werkte stond er ook 'tot het werk af is', maar dan moest ik hoogstens een half uurtje langer blijven. Dat is toch echt wel heel iets anders.

CBL, vervelend dat je zo in de knoop zit. Juist nu je zo blij bent dat je weer werk hebt! Ik zou toch eens aan de huisarts vragen of er iets te doen is aan je pijn. Misschien kan hij ook wel tips geven hoe je de pijn kunt voorkomen. Verder zou ik een gesprek aangaan met je leidinggevende, dat je het niet erg vind om iets langer te blijven, maar dat je het niet trekt om elke keer zo lang te blijven, zeker niet als het iets structureels is. Incidenteel moet het kunnen, maar als al het personeel standaard zo lang moet blijven lijkt het me gewoon een personeelstekort te zijn, dus daar zou jouw leidinggevende een oplossing voor moeten zoeken.


Er is ook een personeelstekort en dat gaat ten koste van mensen zoals ik. Het is niet 2,5 uur, maar 3 uur langer dan op de site stond. Hij gaf toen ook toe dat er eerst 23.00 stond. Daarna stond er 2.00 en nu weer 23.00 dus lekker duidelijk..................not!
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 16:14

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:
Elliot schreef:Jeetje Siem, wat reageer jij hard zeg. Ik zou ook niet blij zijn als ik in de veronderstelling ben dat ik diensten zou draaien van 17.30 tot 23.00 uur en dat het dan tot 2.00 uur blijkt te zijn. Ja, er staat in het contract 'tot het werk af is', maar je verwacht toch niet dat je standaard 2,5 uur langer moet blijven? Toen ik bij de appie werkte stond er ook 'tot het werk af is', maar dan moest ik hoogstens een half uurtje langer blijven. Dat is toch echt wel heel iets anders.

CBL, vervelend dat je zo in de knoop zit. Juist nu je zo blij bent dat je weer werk hebt! Ik zou toch eens aan de huisarts vragen of er iets te doen is aan je pijn. Misschien kan hij ook wel tips geven hoe je de pijn kunt voorkomen. Verder zou ik een gesprek aangaan met je leidinggevende, dat je het niet erg vind om iets langer te blijven, maar dat je het niet trekt om elke keer zo lang te blijven, zeker niet als het iets structureels is. Incidenteel moet het kunnen, maar als al het personeel standaard zo lang moet blijven lijkt het me gewoon een personeelstekort te zijn, dus daar zou jouw leidinggevende een oplossing voor moeten zoeken.


Daar heb je nu juist een proefperiode voor. Zowel voor de werkgever als de werknemer. In die eerste week waren de tijden al duidelijk. Als je die tijden niet wilt werken dan moet je ook geen contract ondertekenen of aangeven dat je niet zolang kunt werken en niet zwijgen. Jij vindt dat hard, ik vind dat een realistische opstelling.


Maar het is toch raar en onbeschoft dat er niet gewoon gevraagd wordt of men uberhaupt langer kan werken? Nee ze gaan er maar vanuit en dat is niet oke. Toen ik solliciteerde stond er heel duidelijk 23.00 op de site. Toen het veel later werd hadden ze mij moeten informeren vind ik dat dat voorlopig zo blijft en wellicht nog later kan worden blijkt nu dus.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 10 Mei 2016 16:21

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Zeker is er nog zoiets als rechten, maar wat je precieze rechten zijn is lastig te bepalen nu ik niet weet wat je precieze situatie is. Immers ik weet niet wat er in je contract staat en ik weet ook niet wat er is afgesproken over de werktijden. Maar zoals er in elk topic wordt gezegd wat jij opent: 'Vraag het eens' jij doet alleen maar aannames en klaagt maar daadwerkelijk iets vragen doe je niet. En dat is de conclusie na elk topic dat je opent mensen geven je advies en uiteindelijk doe je er niets mee en ga je gewoon verder op dezelfde voet. Voor mij hoef je niet te veranderen overigens en je hoeft ook niets te zeggen op je werk want ik heb er verder geen last van, je hebt alleen jezelf ermee.

Zoals ik al aangaf in mijn tweede post geef het aan op je werk en dan zie je wel wat de reactie gaat zijn mbt je werktijden. Doe je of wil je dat niet dan kun je nog ontslag nemen wil je dat ook niet (wat ik me goed voor kan stellen) dan blijft de situatie zoals die nu is. Veel meer smaken zijn er in mijn ogen niet.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 10 Mei 2016 17:42

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

8 en half uur is toch een gewone normale werkdag. Enkel je pauzes moeten wat langer. Dat geef je gewoon aan. Verder is je dag gewoon normaal hoor.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mei 2016 17:58

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Ik vind je pauzes ook kort. Ik weet niet wat er in jouw CAO staat maar ik heb met 8,5 uur werk, recht op 1 uur pauze, te verdelen over twee keer een kwartier en één half uur.

Ik zou dus zeker aangeven dat je óf liever extra pauze hebt, óf liever zes uur durende shifts draait zodat je eerder naar huis kan.

Ik vind het hartstikke goed dat je weer werkt en maak je niet gek dat anderen meer uren of dagen werken. Jij werkt voor jouw kunnen hard genoeg. Is dat drie dagen? So what. Jij werkt ten minste, je doet je best en je werkt naar je eigen kunnen. Ik weet uit ervaring dat dat soort diensten best pittig zijn en ik snap dat het erg tegenvalt als je ineens tot 2 uur moet blijven in plaats van elf uur. Dat vind ik ook raar en oneerlijk.

Ik zou dus zeker een vrijblijvend gesprek aan gaan waarin je de opties bespreekt. Vrijblijvend in de zin van dat je bovenstaande opties niet gaat eisen maar wel aantoont dat je heel graag bereid bent daar te blijven werken (dan toon je interesse in dat je contract verlengd wordt) maar dat je het fijn zou vinden als je of meer pauze krijgt of kortere diensten.

Succes CBL, you can do it! Blijf positief, want dat willen ze natuurlijk graag zien. Ga niet lopen zeuren maar vraag naar mogelijkheden. Dan denken ze vast met je mee.
Let's discover the world together.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Mei 2016 18:00

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Sowieso heb je recht op 30 minuten pauze ipv 15 minuten. Dus zou dat eens aangeven en ook gewoon even de tekst van deze websites uitprinten:
http://werkwacht.nl/artikel/pauze/

http://www.loonwijzer.nl/home/arbeidsvo ... auze-duren

":Als er een overlegregeling is

Zijn er op je werk afspraken met je werkgever over werktijden, dan gelden de regels die hierbij zijn opgesteld. De enige minimumeis is dat je na vijfenhalf uur recht hebt op een pauze van een half uur. Deze mag je werkgever opsplitsen in twee pauzes van een kwartier."
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Mei 2016 18:03

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Marin schreef:Ik vind je pauzes ook kort. Ik weet niet wat er in jouw CAO staat maar ik heb met 8,5 uur werk, recht op 1 uur pauze, te verdelen over twee keer een kwartier en één half uur.

Ik zou dus zeker aangeven dat je óf liever extra pauze hebt, óf liever zes uur durende shifts draait zodat je eerder naar huis kan.

Ik vind het hartstikke goed dat je weer werkt en maak je niet gek dat anderen meer uren of dagen werken. Jij werkt voor jouw kunnen hard genoeg. Is dat drie dagen? So what. Jij werkt ten minste, je doet je best en je werkt naar je eigen kunnen. Ik weet uit ervaring dat dat soort diensten best pittig zijn en ik snap dat het erg tegenvalt als je ineens tot 2 uur moet blijven in plaats van elf uur. Dat vind ik ook raar en oneerlijk.

Ik zou dus zeker een vrijblijvend gesprek aan gaan waarin je de opties bespreekt. Vrijblijvend in de zin van dat je bovenstaande opties niet gaat eisen maar wel aantoont dat je heel graag bereid bent daar te blijven werken (dan toon je interesse in dat je contract verlengd wordt) maar dat je het fijn zou vinden als je of meer pauze krijgt of kortere diensten.

Succes CBL, you can do it! Blijf positief, want dat willen ze natuurlijk graag zien. Ga niet lopen zeuren maar vraag naar mogelijkheden. Dan denken ze vast met je mee.


Ze kan wél een kwartier extra pauze eisen, dat is gewoon de wet, maar verder kan ze inderdaad niks eisen.

En CBL, krijg je die uren wel gewoon betaald die je extra werkt na 23:00 uur?

Oh edit:
Lees net op de site van de FNV dat als in de CAO staat dat iemand maar 15 minuten pauze krijgt, dat dat gewoon mag. Hoe slecht?
Ik zou je CAO eens er op naslaan CBL.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mei 2016 18:52

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem reageert rationeel en CBL juist emotioneel, door de hele wereld (bij wijze van spreken) erbij te betrekken. Van haar collega's is totaal irrelevant voor de situatie van CBL.

Misschien lees ik eroverheen, maar wat staat er nou echt in je contract qua werktijden? Is dat van 17.30 tot 23.00, of iets anders? Waar je voor tekent, is wel echt wat er van je wordt verwacht. :) Als je dat nu niet meer zou willen, kun je dat bespreekbaar maken. Ik vrees echter dat je hiermee aan het kortste eind trekt: voor jou 10 anderen die dit wel willen (nog even los van je gezondheid, want dat is jouw reden dat je het niet trekt). Je kunt een verlenging dan sowieso wel vergeten, vermoed ik. En als je nu zou voorstellen om minder te mogen werken en dit verzoek wordt niet goedgekeurd, heb je niet echt opties, behalve ontslag nemen of je contract 'uitzitten'. Dan kan het alsnog zijn dat je werkgever je een verlenging aanbiedt, maar dat zal dan voor jou geen optie zijn, omdat je het niet trekt om die lange dagen te werken.

Wat betreft je gezondheid: als je fysio k*t is en je een andere praktijk te ver weg is, is de hinder die je ervan ondervindt niet erg genoeg. Ik weet niet of je hier boos om wordt dat ik dat zeg, maar als jij zelf je gezondheid niet serieus neemt, mag je dat redelijkerwijs ook niet verwachten van je werkgever.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Mei 2016 19:09

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Guattari schreef:Misschien lees ik eroverheen, maar wat staat er nou echt in je contract qua werktijden? Is dat van 17.30 tot 23.00, of iets anders? Waar je voor tekent, is wel echt wat er van je wordt verwacht. :)


Tot het werk af is staat hierboven ergens.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mei 2016 19:16

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Minx schreef:
Guattari schreef:Misschien lees ik eroverheen, maar wat staat er nou echt in je contract qua werktijden? Is dat van 17.30 tot 23.00, of iets anders? Waar je voor tekent, is wel echt wat er van je wordt verwacht. :)


Tot het werk af is staat hierboven ergens.


Ah, dank je. :) Ik dacht het idd gelezen te hebben, maar twijfelde opeens.

Ik vrees dat ik me dan bij Siem aan moet sluiten; dit contract is getekend door CBL en als ze het nu al voor elkaar krijgt om korter te blijven, gaat ze hier zeker niet meer verlengd worden. Hoe rot het ook is. In de proefperiode tast je bij elkaar af of het een match is en dat is het niet, blijkt helaas na de proeftijd. Er blijven dan geen andere opties over dan je verlies nemen en verder solliciteren, hopen op z.s.m. een nieuwe baan en dan bij deze werkgever je ontslag indienen. Of je werkt dit contract uit, maar als je dan pas gaat solliciteren, is wellicht te laat i.v.m. tijdelijk zonder extra inkomen zitten.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 21:46

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:Zeker is er nog zoiets als rechten, maar wat je precieze rechten zijn is lastig te bepalen nu ik niet weet wat je precieze situatie is. Immers ik weet niet wat er in je contract staat en ik weet ook niet wat er is afgesproken over de werktijden. Maar zoals er in elk topic wordt gezegd wat jij opent: 'Vraag het eens' jij doet alleen maar aannames en klaagt maar daadwerkelijk iets vragen doe je niet. En dat is de conclusie na elk topic dat je opent mensen geven je advies en uiteindelijk doe je er niets mee en ga je gewoon verder op dezelfde voet. Voor mij hoef je niet te veranderen overigens en je hoeft ook niets te zeggen op je werk want ik heb er verder geen last van, je hebt alleen jezelf ermee.

Zoals ik al aangaf in mijn tweede post geef het aan op je werk en dan zie je wel wat de reactie gaat zijn mbt je werktijden. Doe je of wil je dat niet dan kun je nog ontslag nemen wil je dat ook niet (wat ik me goed voor kan stellen) dan blijft de situatie zoals die nu is. Veel meer smaken zijn er in mijn ogen niet.


Klopt dat ik vaak niks met jullie tips ed doe, maar wil er nu toch wel werk van gaan maken en vragen of ik tot 0.00 kan werken. Ik hoop dat ze een beetje meegaand zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 21:59

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Marin schreef:Ik vind je pauzes ook kort. Ik weet niet wat er in jouw CAO staat maar ik heb met 8,5 uur werk, recht op 1 uur pauze, te verdelen over twee keer een kwartier en één half uur.

Ik zou dus zeker aangeven dat je óf liever extra pauze hebt, óf liever zes uur durende shifts draait zodat je eerder naar huis kan.

Ik vind het hartstikke goed dat je weer werkt en maak je niet gek dat anderen meer uren of dagen werken. Jij werkt voor jouw kunnen hard genoeg. Is dat drie dagen? So what. Jij werkt ten minste, je doet je best en je werkt naar je eigen kunnen. Ik weet uit ervaring dat dat soort diensten best pittig zijn en ik snap dat het erg tegenvalt als je ineens tot 2 uur moet blijven in plaats van elf uur. Dat vind ik ook raar en oneerlijk.

Ik zou dus zeker een vrijblijvend gesprek aan gaan waarin je de opties bespreekt. Vrijblijvend in de zin van dat je bovenstaande opties niet gaat eisen maar wel aantoont dat je heel graag bereid bent daar te blijven werken (dan toon je interesse in dat je contract verlengd wordt) maar dat je het fijn zou vinden als je of meer pauze krijgt of kortere diensten.

Succes CBL, you can do it! Blijf positief, want dat willen ze natuurlijk graag zien. Ga niet lopen zeuren maar vraag naar mogelijkheden. Dan denken ze vast met je mee.


Pauzes zijn zeker kort of eigenlijk weinig aangezien het er maar 1 is. Ik zie vaak genoeg dat als ik de kantine in ga voor mijn pauze dat er al mensen zitten, is mijn kwartier om zitten ze er nog. Daarnaast gaan ze dan ook te pas en te pas roken dus die 15 min. slaan echt nergens op!
Ik kies dan liever voor minder uren werken die dat die 15 min. pauze zo blijft.

Ja idd iedereen is anders ik heb niks met uren van collega's te maken en zij niet met mij. Feit blijft wel dat er doodleuk mensen eerder weg gaan terwijl de hulp juist zo nodig is. Ik doe wat ik kan en meer dan mijn best doen gaat niet.
Ik was ook uitgegaan van diensten tot 23.00 en niet die gewoon 3 uur langer zijn dan mij verteld is, gewoon 3 uur he dus niet dat het 1 uur is. Vind ik absurd!

Het is punt is dat mijn leidinggevende nogal apart is. Heb het daar in een ander topic over gehad, maar weet niet of je de situatie kent. Een keer was ik in gesprek met mij en ik was nog niet klaar en hij liep gewoon weg!
Later hoorde ik van een collega dat hij dat bij haar ook had gedaan dus ik ben zeker niet de enige. Overigens wilde zij laatst ziek naar huis ivm hevige hoofdpijn en toen had hij tegen haar gezegd dat ze niet weg mocht. Echt serieus!
Met moeite is ze toch naar huis gegaan.
Hij is vriendjes met de jongens die daar werken en zit zo nu en dan met ze te dollen op de werkvloer. Laatst was er een incident waar een jongen een vrouw voor teringwijf uitmaakt. Het enige wat hij deed was wat gebaren met zijn hand naar die jongen toe zo van doe even rustig. Een goede leidinggevende gaat om de tafel met ze zitten, hij niet!
Dat bedoel ik dus en ik vind het onbegrijpelijk hoe zo'n iemand die functie mag uitvoeren!

Wat jij zei dat ik dan kan zeggen dat ik daar graag wil blijven werken daarvan weet ik niet of ik dat ga zeggen. Hij mag denken wat hij wil en zal lang niet alles uitspreken, maar onthouden zal hij het zeker. Dit kan gevolgen hebben mbt mijn contract, maar als ik niks zeg en het wordt niet verlengd denk ik misschien ''had ik toen maar wel iets gezegd dat ik niet zolang wil blijven nu moet ik alsnog weg''.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 22:05

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Sawadee schreef:
Marin schreef:Ik vind je pauzes ook kort. Ik weet niet wat er in jouw CAO staat maar ik heb met 8,5 uur werk, recht op 1 uur pauze, te verdelen over twee keer een kwartier en één half uur.

Ik zou dus zeker aangeven dat je óf liever extra pauze hebt, óf liever zes uur durende shifts draait zodat je eerder naar huis kan.

Ik vind het hartstikke goed dat je weer werkt en maak je niet gek dat anderen meer uren of dagen werken. Jij werkt voor jouw kunnen hard genoeg. Is dat drie dagen? So what. Jij werkt ten minste, je doet je best en je werkt naar je eigen kunnen. Ik weet uit ervaring dat dat soort diensten best pittig zijn en ik snap dat het erg tegenvalt als je ineens tot 2 uur moet blijven in plaats van elf uur. Dat vind ik ook raar en oneerlijk.

Ik zou dus zeker een vrijblijvend gesprek aan gaan waarin je de opties bespreekt. Vrijblijvend in de zin van dat je bovenstaande opties niet gaat eisen maar wel aantoont dat je heel graag bereid bent daar te blijven werken (dan toon je interesse in dat je contract verlengd wordt) maar dat je het fijn zou vinden als je of meer pauze krijgt of kortere diensten.

Succes CBL, you can do it! Blijf positief, want dat willen ze natuurlijk graag zien. Ga niet lopen zeuren maar vraag naar mogelijkheden. Dan denken ze vast met je mee.


Ze kan wél een kwartier extra pauze eisen, dat is gewoon de wet, maar verder kan ze inderdaad niks eisen.

En CBL, krijg je die uren wel gewoon betaald die je extra werkt na 23:00 uur?

Oh edit:
Lees net op de site van de FNV dat als in de CAO staat dat iemand maar 15 minuten pauze krijgt, dat dat gewoon mag. Hoe slecht?
Ik zou je CAO eens er op naslaan CBL.


Ik krijg pas na 1.00 extra betaald en dat vind ik gek aangezien om 0.00 de nacht begint. Slecht he van die pauzeregeling...............belachelijk!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Mei 2016 22:07

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of je wel gewoon tot 02:00 uur betaald wordt.

Nogmaals, check je CAO en dan weet je je rechten, zowel qua pauze als qua toeslagen voor de nacht.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 22:19

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Guattari schreef:Siem reageert rationeel en CBL juist emotioneel, door de hele wereld (bij wijze van spreken) erbij te betrekken. Van haar collega's is totaal irrelevant voor de situatie van CBL.

Misschien lees ik eroverheen, maar wat staat er nou echt in je contract qua werktijden? Is dat van 17.30 tot 23.00, of iets anders? Waar je voor tekent, is wel echt wat er van je wordt verwacht. :) Als je dat nu niet meer zou willen, kun je dat bespreekbaar maken. Ik vrees echter dat je hiermee aan het kortste eind trekt: voor jou 10 anderen die dit wel willen (nog even los van je gezondheid, want dat is jouw reden dat je het niet trekt). Je kunt een verlenging dan sowieso wel vergeten, vermoed ik. En als je nu zou voorstellen om minder te mogen werken en dit verzoek wordt niet goedgekeurd, heb je niet echt opties, behalve ontslag nemen of je contract 'uitzitten'. Dan kan het alsnog zijn dat je werkgever je een verlenging aanbiedt, maar dat zal dan voor jou geen optie zijn, omdat je het niet trekt om die lange dagen te werken.

Wat betreft je gezondheid: als je fysio k*t is en je een andere praktijk te ver weg is, is de hinder die je ervan ondervindt niet erg genoeg. Ik weet niet of je hier boos om wordt dat ik dat zeg, maar als jij zelf je gezondheid niet serieus neemt, mag je dat redelijkerwijs ook niet verwachten van je werkgever.


Ik ga mijn contract er even op nalezen, maar het blijft raar dat zij steeds tussendoor de tijden veranderen en blijkbaar regeltjes verzinnen tussen neus en lippen door. Ik zie wel hoe het loopt, maar ze hebben duidelijk mensen te kort gezien de eindtijd.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Mei 2016 22:20

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Sawadee schreef:Dat was mijn vraag niet, mijn vraag was of je wel gewoon tot 02:00 uur betaald wordt.

Nogmaals, check je CAO en dan weet je je rechten, zowel qua pauze als qua toeslagen voor de nacht.


Ja dat krijg ik.
<<

Anoniem167

Bericht 10 Mei 2016 23:39

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Maar dat ze mensen tekort hebben is niet jouw probleem. Wij hebben ook een flink mensen tekort momenteel, maar daar mogen niet alle collega's de dupe van worden, wij verdelen het nu gewoon allemaal. Nog aanpoten, maar wij zijn er wel helder en transparant in dat dat de situatie nu gewoon is, en nee is bij ons ook een antwoord.
<<

Anoniem282

Bericht 10 Mei 2016 23:52

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Het is ook raar dat ze tussendoor continu regels verzinnen. Het enige vervelende hieraan is, is dat je niet zoveel hebt om hier tegenin te brengen. Niet aan je uren willen meewerken en er wel voor getekend hebben maakt je positie heel zwak.

Om eerlijk te zijn vind ik het overigens niet eerlijk dat Siem hier zo wordt afgedroogd (ze zou hard zijn). Ik had het ook kunnen typen en ben het ook met Siem eens, want CBL vraagt heel duidelijk naar haar rechten en in het arbeidsrecht spelen emoties een marginale rol, ervan uitgaande dat CBL dit niet voor een rechter laat komen. :)
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers