Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit niet lekker in mijn vel.

<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:09

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Maple schreef:
caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik ben het ook eens met Siem. Sowieso vind ik, als je zo'n enorme last van je been hebt dat je je werk niet kunt uitvoeren, ga je eerst naar de huisarts, en niet in je uren proberen te snijden. Pas als de dokter zegt dat er dusdanig iets met je been aan de hand is waardoor je die extra uren niet kunt maken, dan zou ik pas (met een doktersverklaring) naar je leidinggevende stappen. Als je niet naar de huisarts wilt, dan Komt het op mij (en wellicht ook op je leidinggevende) over dat de last van je been wel meevalt en dat je het gewoon als extra argument in de strijd gooit om die minder uren te krijgen.


Hoezo zou ik mij moeten bewijzen? Hij gelooft het maar en anders niet.

Omdat het zo werkt in de grote mensen-wereld.


Nou zo werkt het dus niet! Blijkbaar weet jij dus niet als men zich ziek meld dat een werkgever niet mag vragen wat je hebt dus laat staan bewijzen. Bovendien als ik vertel dat ik iets aan mijn hart heb mogen mijn cardioloog en huisarts niks zeggen dat heet geheimhoudingsplicht. Ooit van gehoord?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2016 13:10

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Jip schreef:Krijg je ook een dik been gedurende de avond?


Goede vraag, geen idee.


Ik zou daar eens op letten. Kijken of het arbeidsgerelateerd is of niet.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 11 Mei 2016 13:13

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

CBL, je meldt je niet ziek, je wilt een contractsverandering. Het idee wat ik erbij krijg is dat je nu allerlei excuses aan het verzinnen bent om maar niet tot 2:00 te hoeven werken. Als je been en je hart daadwerkelijk een probleem hadden geweest in de uitvoering van je werk, was je namelijk allang naar de dokter geweest om met hem/haar te overleggen. Dat is een behoorlijke aanname van mij hoor, dat weet ik. Maar het verbaast me dat je steeds blijft herhalen dat je gezondheid voorop staat en je niet tot 2:00 kunt werken, maar dat je niet naar een dokter wilt, de fysio in de buurt niets vindt etc etc. Als het je echt om je gezondheid gaat, zou ik dáár eens de eerste stap gaan zetten. Wil je dat niet, dan valt het vast wel mee en en kun je weinig anders doen dan de situatie nemen zoals hij nu is. Alleen dat kwartier pauze, dat zou ik zelf inderdaad ook te kort vinden. Daarin begrijp ik je absoluut.
<<

Anoniem201

Bericht 11 Mei 2016 13:15

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Ik vraag mij oprecht af waarom er nog iemand op in gaat. CBL heeft last van koker visie en wil het advies, meningen of feedback van een andere helemaal niet.
Ik zou de moeite nog niet eens meer doen om te reageren.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2016 13:16

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Ik snap best dat als je denkt dat je tot 23:00 moet werken en het wordt steeds 02:00 dat je daar wel van baalt. Ik zou het bespreekbaar maken. Wie weet is er een tijdelijke drukte en zwakt het binnenkort weer af. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik zou wel even nagaan of je been dikker wordt of niet. Ik weet niet wat je aan je hart hebt en of je daardoor ook vaatproblemen hebt, in dat laatste geval lijkt me ook niet slim om zo veel te moeten staan. Wellicht dat een steunkous je kan helpen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2016 13:18

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Stuiterbal schreef:Ik vraag mij oprecht af waarom er nog iemand op in gaat. CBL heeft last van koker visie en wil het advies, meningen of feedback van een andere helemaal niet.
Ik zou de moeite nog niet eens meer doen om te reageren.

Ik snap sowieso niet dat mensen elke keer weer boos reageren als er niets met hun o zo handige tips gedaan wordt, terwijl iedereen ook meteen op CBL reageert alsof ze uitschot van de bovenste plank is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!). Bij elke andere forummer had iedereen hartstikke begripvol gereageerd, het IS toch ook gewoon raar en vervelend als je denkt dat je diensten gaat draaien van 17.30 uur tot 23.00 uur en het blijkt drie uur langer te zijn?

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:22

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Jip schreef:Ik snap best dat als je denkt dat je tot 23:00 moet werken en het wordt steeds 02:00 dat je daar wel van baalt. Ik zou het bespreekbaar maken. Wie weet is er een tijdelijke drukte en zwakt het binnenkort weer af. Dan weet je waar je aan toe bent.

Ik zou wel even nagaan of je been dikker wordt of niet. Ik weet niet wat je aan je hart hebt en of je daardoor ook vaatproblemen hebt, in dat laatste geval lijkt me ook niet slim om zo veel te moeten staan. Wellicht dat een steunkous je kan helpen.



Ik heb zo'n ding gedragen zonder verbetering helaas. Het zal niet afzwakken eerder drukker dus wellicht nog later worden.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11405

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2016 13:27

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Was deze wel aangemeten?

Zorg goed voor jezelf. Ik kan je verder geen tips geven hier in.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:31

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Elliot schreef:
Stuiterbal schreef:Ik vraag mij oprecht af waarom er nog iemand op in gaat. CBL heeft last van koker visie en wil het advies, meningen of feedback van een andere helemaal niet.
Ik zou de moeite nog niet eens meer doen om te reageren.

Ik snap sowieso niet dat mensen elke keer weer boos reageren als er niets met hun o zo handige tips gedaan wordt, terwijl iedereen ook meteen op CBL reageert alsof ze uitschot van de bovenste plank is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!). Bij elke andere forummer had iedereen hartstikke begripvol gereageerd, het IS toch ook gewoon raar en vervelend als je denkt dat je diensten gaat draaien van 17.30 uur tot 23.00 uur en het blijkt drie uur langer te zijn?


Iedereen mag haar mening hebben, dat is prima en daar is het forum ook voor. Dat ik er niet op reageer of niks mee doe dat mag ik evengoed. Ik heb het contract erbij gehaald en er staat oa in dat het qua tijden en arbeidsomvang wisselend van aard kan zijn. Dat kan en is prima, maar 3 uur langer waar ik voor gesolliciteerd had vind ik eigenlijk belachelijk en zeker ook omdat het mij nooit gevraagd is of iemand die mij geinformeerd heeft daarover.

Als men een kantoorbaan heeft van 9.00 - 17.00 komt overwerken heus wel eens voor, maar zodra het ineens vanaf een bepaalde dag voor altijd 20.00 wordt gaat met toch ook wat ervan zeggen?
Waarom ben ik dan zo anders hierin blijkbaar?
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:44

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Jip schreef:Was deze wel aangemeten?

Zorg goed voor jezelf. Ik kan je verder geen tips geven hier in.


Was zo'n ding die mijn man ooit van de arts heeft gehad. Ik ga overigens niet over mijn kuit beginnen wel over mijn hart wat ik belangrijker vind. Ik merk aan mezelf dat ik mij er vaak niet lekker door voel en die 2 uur minder zou erg schelen. Mijn man zei wat wil je leidinggevende dan, dat je onderuit gaat daardoor? Dat wil hij toch niet neem ik aan.
Als mijn contract niet verlengt ga ik wel vragen waarom en ga ik ze ook vragen of dat te maken heeft dat ik gevraagd heb om tot 0.00 te werken. Ze zullen dat waarschijnlijk niet zeggen, maar ik zou ze dan wel zeggen dat ik het jammer vind dat dat de reden kan zijn. Dat ik het jammer vind dat ze niet meelevend zijn en geen rekening houden met iemands gezondheid. Wat kan mij het schelen, ik ga dan toch weg en voor mij lucht dat op.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mei 2016 13:47

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Guattari schreef:Het is ook raar dat ze tussendoor continu regels verzinnen. Het enige vervelende hieraan is, is dat je niet zoveel hebt om hier tegenin te brengen. Niet aan je uren willen meewerken en er wel voor getekend hebben maakt je positie heel zwak.

Om eerlijk te zijn vind ik het overigens niet eerlijk dat Siem hier zo wordt afgedroogd (ze zou hard zijn). Ik had het ook kunnen typen en ben het ook met Siem eens, want CBL vraagt heel duidelijk naar haar rechten en in het arbeidsrecht spelen emoties een marginale rol, ervan uitgaande dat CBL dit niet voor een rechter laat komen. :)


Gelukkig trek ik me dat niet aan :smile: Ben namelijk van mening zoals ik al eerder aangaf dat ik realistisch ben en niet hard.
Het is nu eenmaal zo dat in bepaalde beroepsgroepen zo met mensen wordt omgegaan. Is dat terecht? Nee, maar het is wel de realiteit. Ik spreek uit eigen ervaring en weet dat als je bij een grote organisatie solliciteert waar het om targets gaat dat je dan duidelijk moet zijn bij je sollicitatie en dingen vast moet laten leggen. Daarnaast begrijp ik het onbegrip niet over de te werken uren. Elliot geeft aan dat bij een andere forummer er anders zou zijn gereageerd en dat is (ik zal alleen voor mezelf spreken) niet het geval. Een contract is een contract.

Er is door CBL een contract getekend. In haar proeftijd was het al duidelijk dat ze later dan 23.00 uur moest werken. Als je daar stilzwijgend mee akkoord gaat na afloop van je proeftijd en niet in overleg gaat of dingen vast laat leggen dan is daar maar 1 iemand die schuld aan heeft en dat is in dit geval CBL.

En nog inhoudelijk naar jou toe CBL. Je geeft aan dat andere mensen wel eerder weg mogen en vraagt je af waarom jij da niet mag. Daar kun je maar op 1 manier achter komen en dat is door te vragen of jij ook eerder weg mag.
De mensen die dat wel mogen hebben dat misschien wel vast laten leggen (bij het ondertekenen van hun contract) en hebben daar dan ook recht op.

Ten aanzien van je opmerking van mensen die een 9-17 baan hebben die moeten ook wel eens overwerken en die gaan ook niet akkoord als ze ineens van 9-20 moeten gaan werken, dat klopt natuurlijk. Maar de mensen die van 9-17 werken zullen waarschijnlijk een 40 uren-contract hebben en die kunnen ook daadwerkelijk gebruik maken van hun rechten nu ze daar voor getekend hebben als ze dat wensen. Immers in de situatie die jij schetst werken zij permanent 15 uur per week over buiten hun contracturen.
Jij hebt blijkbaar niet getekend voor maximaal 15 uur werken of iets dergelijks anders zou je dit topic ook niet hebben geopend, immers als je wel maar een bepaald aantal uren hoeft te werken dan had je je daar al lang op kunnen beroepen bij je werkgever.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:54

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

In mijn proeftijd was helemaal niet duidelijk dat het later dan 23.00 zou worden. Het gebeurde gewoon, maar het was wel zo netjes geweest dat iemand mij even geinformeerd had hoe het zat. Nee, er werd maar aangenomen dat men wel kan. Ik ken dat niet, heb vroeger veel in de catering gewerkt en dan werd het altijd gevraagd dus vrijwillig kon je langer werken. Dat vind ik normaal en zo hoort het ook.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mei 2016 14:03

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:In mijn proeftijd was helemaal niet duidelijk dat het later dan 23.00 zou worden. Het gebeurde gewoon, maar het was wel zo netjes geweest dat iemand mij even geinformeerd had hoe het zat. N.


caribbeanlover schreef:
De 1e week heb ik 5 dgn gewerkt en dat was van 17.30 - 0.30 soms 1.00. Ik had zoiets van het was toch tot 23.00 op de site. Heb er nooit iets van gezegd en ben gewoon gebleven. Bij een vorige baan werd er netjes gevraagd wie er langer wilde blijven en hier wordt er maar vanuit gegaan dat men blijft wat niet oke is vind ik.

De 2e week heb ik 4 dgn gewerkt zelfde tijd als hierboven. Toen trok ik het niet meer omdat ik zolang niet had gewerkt en dan gelijk alleen staand werk doen. Toen heb ik gevraagd of ik 4 dgn van 17.30 - 23.00 kon en dat kon. Later vroeg de leidinggevende of ik ipv van die 4 dan 3 dagen tot laat kon waaruit ik begreep dat dat tot 1.00 was omdat dat toen de eindtijd was of eerder.

Dus ik ging steeds om 1.00 weg. Kreeg ik op mijn kop en ze wilde weten waar ik was. Dus ik zei naar huis omdat we dat toch hadden afgesproken. Niet dus! Ik moest tot het einde blijven, oke dan, dus ben sinds die tijd braaf gebleven tot het einde.


Het feit dat het gebeurde in je proeftijd zoals jezelf aangeeft (immers ik neem aan dat week 1 je proeftijd is) en jij niets zegt en dus akkoord gaat met de situatie zoals die is geeft voor mij toch echt aan dat je heel duidelijk kon weten wat de uren zouden zijn. Als je dat niet wilde had je dat simpelweg vast moeten laten leggen. Net zoals de tweede situatie die je schetst waarin je terug gaat naar 3 dagen, je neemt steeds dingen aan zoals de eindtijd van 1.00 uur. Dat is de reden dat je dingen vast laten leggen bij contractonderhandelingen zodat het voor jou duidelijk is en ook voor je werkgever. Zolang je dat niet doet is zoals Guattari al aangaf op de eerste poging je situatie heel zwak.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2016 14:06

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:
Guattari schreef:Het is ook raar dat ze tussendoor continu regels verzinnen. Het enige vervelende hieraan is, is dat je niet zoveel hebt om hier tegenin te brengen. Niet aan je uren willen meewerken en er wel voor getekend hebben maakt je positie heel zwak.

Om eerlijk te zijn vind ik het overigens niet eerlijk dat Siem hier zo wordt afgedroogd (ze zou hard zijn). Ik had het ook kunnen typen en ben het ook met Siem eens, want CBL vraagt heel duidelijk naar haar rechten en in het arbeidsrecht spelen emoties een marginale rol, ervan uitgaande dat CBL dit niet voor een rechter laat komen. :)


Gelukkig trek ik me dat niet aan :smile: Ben namelijk van mening zoals ik al eerder aangaf dat ik realistisch ben en niet hard.
Het is nu eenmaal zo dat in bepaalde beroepsgroepen zo met mensen wordt omgegaan. Is dat terecht? Nee, maar het is wel de realiteit. Ik spreek uit eigen ervaring en weet dat als je bij een grote organisatie solliciteert waar het om targets gaat dat je dan duidelijk moet zijn bij je sollicitatie en dingen vast moet laten leggen. Daarnaast begrijp ik het onbegrip niet over de te werken uren. Elliot geeft aan dat bij een andere forummer er anders zou zijn gereageerd en dat is (ik zal alleen voor mezelf spreken) niet het geval. Een contract is een contract.

Er is door CBL een contract getekend. In haar proeftijd was het al duidelijk dat ze later dan 23.00 uur moest werken. Als je daar stilzwijgend mee akkoord gaat na afloop van je proeftijd en niet in overleg gaat of dingen vast laat leggen dan is daar maar 1 iemand die schuld aan heeft en dat is in dit geval CBL.



Nou Guattari, overdrijven is ook een vak natuurlijk. 'dat Siem hier zo wordt afgedroogd'? Alsof ik haar voor ik weet niet wat uitmaak. Ik vind haar manier van reageren jegens CBL (onnodig) hard overkomen, zeker omdat zij telkens zegt dat CBL zelf voor deze uren heeft getekend, terwijl dat volgens mij helemaal niet het geval was. CBL geeft zelf aan dat het steeds later wordt, dus ik kan me voorstellen dat zij in haar proeftijd helemaal niet telkens tot 2 uur moest blijven.
Prima als jullie dat niet hard maar realistisch vinden, maar ik heb daar een andere mening over.

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2016 14:10

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Overigens kan ik me goed voorstellen dat je niet meteen bij een nieuwe baan gaat klagen over de werktijden. Zeker bij dit soort werk, waarbij je heel makkelijk vervangbaar bent. Je bent als nieuwe medewerker blij dat je aan de slag bent en wilt graag je proeftijd doorkomen. Als je dan meteen na je eerste week gaat klagen over de werktijden kan ik me voorstellen dat een werkgever denkt: voor jou tien anderen.
Slim is dat misschien niet van die betreffende nieuwe medewerker, maar ik vind niet dat je dan daarna alles maar moet pikken omdat je eerst niets durfde te zeggen uit angst je proeftijd niet door te komen.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:14

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:
caribbeanlover schreef:In mijn proeftijd was helemaal niet duidelijk dat het later dan 23.00 zou worden. Het gebeurde gewoon, maar het was wel zo netjes geweest dat iemand mij even geinformeerd had hoe het zat. N.


caribbeanlover schreef:
De 1e week heb ik 5 dgn gewerkt en dat was van 17.30 - 0.30 soms 1.00. Ik had zoiets van het was toch tot 23.00 op de site. Heb er nooit iets van gezegd en ben gewoon gebleven. Bij een vorige baan werd er netjes gevraagd wie er langer wilde blijven en hier wordt er maar vanuit gegaan dat men blijft wat niet oke is vind ik.

De 2e week heb ik 4 dgn gewerkt zelfde tijd als hierboven. Toen trok ik het niet meer omdat ik zolang niet had gewerkt en dan gelijk alleen staand werk doen. Toen heb ik gevraagd of ik 4 dgn van 17.30 - 23.00 kon en dat kon. Later vroeg de leidinggevende of ik ipv van die 4 dan 3 dagen tot laat kon waaruit ik begreep dat dat tot 1.00 was omdat dat toen de eindtijd was of eerder.

Dus ik ging steeds om 1.00 weg. Kreeg ik op mijn kop en ze wilde weten waar ik was. Dus ik zei naar huis omdat we dat toch hadden afgesproken. Niet dus! Ik moest tot het einde blijven, oke dan, dus ben sinds die tijd braaf gebleven tot het einde.


Het feit dat het gebeurde in je proeftijd zoals jezelf aangeeft (immers ik neem aan dat week 1 je proeftijd is) en jij niets zegt en dus akkoord gaat met de situatie zoals die is geeft voor mij toch echt aan dat je heel duidelijk kon weten wat de uren zouden zijn. Als je dat niet wilde had je dat simpelweg vast moeten laten leggen. Net zoals de tweede situatie die je schetst waarin je terug gaat naar 3 dagen, je neemt steeds dingen aan zoals de eindtijd van 1.00 uur. Dat is de reden dat je dingen vast laten leggen bij contractonderhandelingen zodat het voor jou duidelijk is en ook voor je werkgever. Zolang je dat niet doet is zoals Guattari al aangaf op de eerste poging je situatie heel zwak.


Maar ze veranderen continu en ik ging van 23.00 uit dat ze mij niks hebben verteld vind ik heel raar. Wie weet wat ze nog meer gaan veranderen? Het moet toch niet gekker worden en een keer stoppen?! Ik heb om hun tegemoet te komen voor die 3 dagen laat gekozen terwijl ik voor 4 dagen ging. Zij wisten dondersgoed dat het drukker zou worden zonder mij in te lichten. Dat ik nu tot 0.00 wil daarvan vind ik dat het moet kunnen. Ik ga het vragen en zie dan wel.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:15

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Elliot schreef:Overigens kan ik me goed voorstellen dat je niet meteen bij een nieuwe baan gaat klagen over de werktijden. Zeker bij dit soort werk, waarbij je heel makkelijk vervangbaar bent. Je bent als nieuwe medewerker blij dat je aan de slag bent en wilt graag je proeftijd doorkomen. Als je dan meteen na je eerste week gaat klagen over de werktijden kan ik me voorstellen dat een werkgever denkt: voor jou tien anderen.
Slim is dat misschien niet van die betreffende nieuwe medewerker, maar ik vind niet dat je dan daarna alles maar moet pikken omdat je eerst niets durfde te zeggen uit angst je proeftijd niet door te komen.



Precies dat bedoel ik dus bang om als nieuweling iets te zeggen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 11 Mei 2016 14:19

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Dat het niet netjes is en dat het raar is dat ze je niet vragen of je langer kunt werken dan 23.00 uur is een andere discussie dan of je de extra uren ook moet werken. Dat is hiervoor al meerdere malen aangegeven.

Hoeveel uren dien je te werken volgens je contract?

@ Elliot klagen of gericht vragen stellen mbt je werktijden is ook nogal een wereld van verschil. Daarnaast blijf ik erbij als je maar maximaal tot 23.00 uur kunt/wilt werken en dat staat in de vacature en op dag 1 is het al duidelijk dat dit niet de eindtijd is dan kun je dat gewoon navragen in je proeftijd. En vervolgens zelf bepalen wat je doet nadat je antwoord hebt gekregen.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Toen ik werd aangenomen werd mij verteld dat ik na 3 maanden geen trainingskosten terug hoefde te betalen. Bij het tekenen van mijn contract stond er 6 maanden in. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en heb een wijziging gevraagd en gekregen van mijn contract.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 14:51

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Siem schreef:Dat het niet netjes is en dat het raar is dat ze je niet vragen of je langer kunt werken dan 23.00 uur is een andere discussie dan of je de extra uren ook moet werken. Dat is hiervoor al meerdere malen aangegeven.

Hoeveel uren dien je te werken volgens je contract?

@ Elliot klagen of gericht vragen stellen mbt je werktijden is ook nogal een wereld van verschil. Daarnaast blijf ik erbij als je maar maximaal tot 23.00 uur kunt/wilt werken en dat staat in de vacature en op dag 1 is het al duidelijk dat dit niet de eindtijd is dan kun je dat gewoon navragen in je proeftijd. En vervolgens zelf bepalen wat je doet nadat je antwoord hebt gekregen.
Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Toen ik werd aangenomen werd mij verteld dat ik na 3 maanden geen trainingskosten terug hoefde te betalen. Bij het tekenen van mijn contract stond er 6 maanden in. Daar ben ik niet mee akkoord gegaan en heb een wijziging gevraagd en gekregen van mijn contract.


Er staat dat ze werktijden van 7.15 - 23.00 zijn in het contract. Ik vind het geen klagen, maar vragen of het mogelijk is. Hij vroeg toen ook aan mij of ik 3 dagen lang kon ipv 4 tot 23.00. Daarmee ben ik akkoord gegaan, maar wist toen niet dat het nog later kon worden omdat er niks hebben gezegd.
Toen ik solliciteerde stond er ook geen aantal dagen in de vacature ook zo vaag. Dus toen hij na dat gesprek vroeg of 5 oke waren zei ik ja bang om anders geweigerd te worden. Later vond ik dat veel omdat ik na meer dan 3 jr ineens weer ging werken en ook nog staand werk.Dus vroeg ik om minder dagen, dat was goed dus vraag mij af waarom het nu een probleem zou zijn alleen maar omdat het na de proeftijd is.

Er hebben meerdere mensen dingen veranderd na hun proeftijd. Om mij heen hoor ik ook anderen klagen en ik heb elke dag dat ik werk ook thuis wat te klagen. Iemand waar ik het goed mee kan vinden wil weg en is al aan het kijken.

Ik zit niet lekker in mijn vel wat iedereen had kunnen lezen en eigenlijk voel ik mij gewoon kut zogezegd.
<<

Anoniem321

Bericht 11 Mei 2016 15:05

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Dat is niet leuk CBL.
Wellicht is het dan toch een idee om ander werk te zoeken als je je steeds zo voelt op/over je werk. Sterkte.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 15:50

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Olifant schreef:Dat is niet leuk CBL.
Wellicht is het dan toch een idee om ander werk te zoeken als je je steeds zo voelt op/over je werk. Sterkte.


Dat is zeker niet leuk, maar heb al zolang gezocht dat ik dit maar uit ga zitten. Nieuw werk vinden zal heel moeilijk worden.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Mei 2016 16:01

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Serendipity schreef:CBL, een hele brutale vraag: je hoeveelste baan is dit? Voor mijn gevoel is er namelijk bij iedere baan iets en ligt het altijd aan anderen. Op deze manier blijf je natuurlijk nooit ergens lang werken..


Geen idee en dat doet er ook niet toe.


Dat doet er wel toe CBL. Zoek het eens een keer bij jezelf, ga eens bij jezelf ten rade waarom er altijd over iets is. Aan sommige dingen kun je niets doen maar aan een heleboel wel.
Maargoed, zodra wij zeggen dat het wellicht een ietsiepietsie aan jezelf ligt 'doet het er niet toe', kom je met 10000 andere argumenten, je praat er overheen of je reageert er niet eens op.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Mei 2016 16:05

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

CBL, als je tijdens het werken zoveel last hebt van je gezondheid/been/hart, sta je met een doktersverklaring wel sterker tegenover je werkgever/leidinggevende. Je zieke collega's mochten ook niet naar huis, ik vrees dat hij met jou dan ook weinig medelijden gaat hebben en je niet korter laat werken. Met een doktersverklaring heeft hij er misschien wel meer begrip voor en kun je wel wat regelen..
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 11 Mei 2016 16:12

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Elliot schreef:
Stuiterbal schreef:Ik vraag mij oprecht af waarom er nog iemand op in gaat. CBL heeft last van koker visie en wil het advies, meningen of feedback van een andere helemaal niet.
Ik zou de moeite nog niet eens meer doen om te reageren.

Ik snap sowieso niet dat mensen elke keer weer boos reageren als er niets met hun o zo handige tips gedaan wordt, terwijl iedereen ook meteen op CBL reageert alsof ze uitschot van de bovenste plank is (uitzonderingen daargelaten natuurlijk!). Bij elke andere forummer had iedereen hartstikke begripvol gereageerd, het IS toch ook gewoon raar en vervelend als je denkt dat je diensten gaat draaien van 17.30 uur tot 23.00 uur en het blijkt drie uur langer te zijn?


Iedereen mag haar mening hebben, dat is prima en daar is het forum ook voor. Dat ik er niet op reageer of niks mee doe dat mag ik evengoed. Ik heb het contract erbij gehaald en er staat oa in dat het qua tijden en arbeidsomvang wisselend van aard kan zijn. Dat kan en is prima, maar 3 uur langer waar ik voor gesolliciteerd had vind ik eigenlijk belachelijk en zeker ook omdat het mij nooit gevraagd is of iemand die mij geinformeerd heeft daarover.

Als men een kantoorbaan heeft van 9.00 - 17.00 komt overwerken heus wel eens voor, maar zodra het ineens vanaf een bepaalde dag voor altijd 20.00 wordt gaat met toch ook wat ervan zeggen?
Waarom ben ik dan zo anders hierin blijkbaar?


Maar van 9-17 is een normale werkdag van 8 uur. Jij werkt van half 6 tot 23 niet eens 8 uur dat zijn er maar 5,5. Tot 02:00 werk je dan wel 8,5 min een half uur schafttijd zou dat moeten zijn. Die overige eventuele 2 kwartier is doorbetaald.
D. 💙14-01-2019💙
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 16:15

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Serendipity schreef:CBL, als je tijdens het werken zoveel last hebt van je gezondheid/been/hart, sta je met een doktersverklaring wel sterker tegenover je werkgever/leidinggevende. Je zieke collega's mochten ook niet naar huis, ik vrees dat hij met jou dan ook weinig medelijden gaat hebben en je niet korter laat werken. Met een doktersverklaring heeft hij er misschien wel meer begrip voor en kun je wel wat regelen..



Een verklaring kan altijd nog, maar ik vind het erg als ik niet gelooft wordt. Dat verzin je toch niet dat je iets hebt? Een collega mocht uiteindelijk wel weg en een ander mocht zich idd niet ziek melden wat ik belachelijk vind. Je werkgever kan niet voelen hoe jij je voelt.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers