Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zit niet lekker in mijn vel.

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Mei 2016 00:18

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Gezondheid voor betekend dat je je ziek moet melden. De klachten aan je been zijn vervelend maar goede schoenen en fysio kunnen al een hoop doen. Wat me opvalt is dat je veel al invult. Je spreekt af met je leidinggevende tot laat en vult zelf in dat dat tot 1 uur is. Er is echter geen eindtijd afgesproken dus trek jij aan het kortste eind.
Je leidinggevende heeft in mijn ogen al een vrij duidelijk signaal afgegeven dat het niet gewaardeerd wordt als je eerder weg gaat. Daarom ook 3 ipv de 4 dagen met een strakke eindtijd.
2015 💙
<<

Anoniem184

Bericht 11 Mei 2016 05:33

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Ik ben het ook eens met Siem. Sowieso vind ik, als je zo'n enorme last van je been hebt dat je je werk niet kunt uitvoeren, ga je eerst naar de huisarts, en niet in je uren proberen te snijden. Pas als de dokter zegt dat er dusdanig iets met je been aan de hand is waardoor je die extra uren niet kunt maken, dan zou ik pas (met een doktersverklaring) naar je leidinggevende stappen. Als je niet naar de huisarts wilt, dan Komt het op mij (en wellicht ook op je leidinggevende) over dat de last van je been wel meevalt en dat je het gewoon als extra argument in de strijd gooit om die minder uren te krijgen.
<<

Anoniem161

Bericht 11 Mei 2016 06:22

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Maple schreef:Ik ben het ook eens met Siem. Sowieso vind ik, als je zo'n enorme last van je been hebt dat je je werk niet kunt uitvoeren, ga je eerst naar de huisarts, en niet in je uren proberen te snijden. Pas als de dokter zegt dat er dusdanig iets met je been aan de hand is waardoor je die extra uren niet kunt maken, dan zou ik pas (met een doktersverklaring) naar je leidinggevende stappen. Als je niet naar de huisarts wilt, dan Komt het op mij (en wellicht ook op je leidinggevende) over dat de last van je been wel meevalt en dat je het gewoon als extra argument in de strijd gooit om die minder uren te krijgen.


Helemaal mee eens. En wat maakt het uit dat je de fysio niet fijn vindt. Je gaat er heen voor jouw gezondheid, niet om vrienden mee te worden. En anders ga je maar naar die andere ook al is dat verder weg.

Ik kies liever voor mijn gezondheid dan dat ik door blijf sukkelen.
En ja, doe het zelf ook. Moet naar een speciale bekkenfysio voor mijn zwangerschap. Toevallig 1 in het dorp maar zij is meer van het alternatieve en met de eerste zwangerschap geweest. Niet fijn en heeft weinig geholpen.
Moet nu een half uur rijden voor de fysio en een half uur terug. En vaak nog een extra kwartier om mijn zoon naar oma te brengen. Maar alles voor mijn gezondheid!
<<

Elle123

Bericht 11 Mei 2016 09:58

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

CBL, moet je daar in- en uitklokken? Dan heeft de leidinggevende toch zo gezien wie er elke keer (te) vroeg naar huis gaat? Zijn daar dan geen consequenties aan verbonden? Kun je niet eens met een collega overleggen waarom jij zowat de enige bent die overwerkt?
<<

Anoniem280

Bericht 11 Mei 2016 10:50

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Als je steeds zo'n last van je kuit hebt, zou ik eerst eens langs de huisarts gaan.
Verder eens met wat al eerder gezegd is. Jij hebt dat contract getekend, dus zou je er ook mee moeten dealen.
Het gaat hier om jou en niet om je directe collega's.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 11:24

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Minx schreef:Gezondheid voor betekend dat je je ziek moet melden. De klachten aan je been zijn vervelend maar goede schoenen en fysio kunnen al een hoop doen. Wat me opvalt is dat je veel al invult. Je spreekt af met je leidinggevende tot laat en vult zelf in dat dat tot 1 uur is. Er is echter geen eindtijd afgesproken dus trek jij aan het kortste eind.
Je leidinggevende heeft in mijn ogen al een vrij duidelijk signaal afgegeven dat het niet gewaardeerd wordt als je eerder weg gaat. Daarom ook 3 ipv de 4 dagen met een strakke eindtijd.



Gezondheid heb je in verschillende vormen he. Ik ging ervan uit dat het toen tot 1.00 was omdat dat meestal de eindtijd was en hij had duidelijk moeten zijn. Het is gewoon raar van hem dat hij eerst goedkeuring geeft voor 4 dagen tot 23.00 en dan ineens vraagt hij of ik 3 kan.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 11:27

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Elle123 schreef:CBL, moet je daar in- en uitklokken? Dan heeft de leidinggevende toch zo gezien wie er elke keer (te) vroeg naar huis gaat? Zijn daar dan geen consequenties aan verbonden? Kun je niet eens met een collega overleggen waarom jij zowat de enige bent die overwerkt?


Wij moeten idd in en uitklokken en ja ze kunnen zien wie hoe laat weg gaat. Geen idee of er consequenties aan verbonden zijn voor die mensen, maar neem aan ze meestal in overleg eerder weg gaan. Ik ben zeker niet de enige die overwerkt hoor dat moet er nog eens bij komen.

Overigens is het niet alleen mijn kuit, maar ook mijn hart waar ik aan merk dat het slopend is. Dat ga ik hem straks uitleggen.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 11:28

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Maple schreef:Ik ben het ook eens met Siem. Sowieso vind ik, als je zo'n enorme last van je been hebt dat je je werk niet kunt uitvoeren, ga je eerst naar de huisarts, en niet in je uren proberen te snijden. Pas als de dokter zegt dat er dusdanig iets met je been aan de hand is waardoor je die extra uren niet kunt maken, dan zou ik pas (met een doktersverklaring) naar je leidinggevende stappen. Als je niet naar de huisarts wilt, dan Komt het op mij (en wellicht ook op je leidinggevende) over dat de last van je been wel meevalt en dat je het gewoon als extra argument in de strijd gooit om die minder uren te krijgen.


Hoezo zou ik mij moeten bewijzen? Hij gelooft het maar en anders niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 11:46

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Oh meisje meisje meisje toch... probeer eens in oplossingen te denken, en niet slechts in problemen :-).
<<

Anoniem187

Bericht 11 Mei 2016 12:05

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

CBL, heel eerlijk.. Als je op het werk hetzelfde doet als hier vrees ik dat je het zwaar gaat krijgen. Alles moet op jouw manier, je neemt niets aan van anderen. Je maakt het jezelf echt heel moeilijk.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:10

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Serendipity schreef:CBL, heel eerlijk.. Als je op het werk hetzelfde doet als hier vrees ik dat je het zwaar gaat krijgen. Alles moet op jouw manier, je neemt niets aan van anderen. Je maakt het jezelf echt heel moeilijk.


Ik zeg helemaal niet dat het op mijn manier moet en ik neem wel wat van anderen aan.
Mijn gezondheid gaat voor dat is bij iedereen zo lijkt mij.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 11 Mei 2016 12:16

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Serendipity schreef:CBL, heel eerlijk.. Als je op het werk hetzelfde doet als hier vrees ik dat je het zwaar gaat krijgen. Alles moet op jouw manier, je neemt niets aan van anderen. Je maakt het jezelf echt heel moeilijk.


Ik zeg helemaal niet dat het op mijn manier moet en ik neem wel wat van anderen aan.
Mijn gezondheid gaat voor dat is bij iedereen zo lijkt mij.


Als je gezondheid voor gaat, dan was je toch al lang bij een arts geweest voor je zere been?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:20

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Caro schreef:Oh meisje meisje meisje toch... probeer eens in oplossingen te denken, en niet slechts in problemen :-).


Jij zou vast een aardige vrouw zijn, maar aub noem mij geen meisje! Ik ben een vrouw net als jij geen kind van 12. Nu zal ik wel weer commentaar krijgen als maar zo gedraag je je wel. Dat mag zo mogen jullie denken.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:21

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Burn schreef:
caribbeanlover schreef:
Serendipity schreef:CBL, heel eerlijk.. Als je op het werk hetzelfde doet als hier vrees ik dat je het zwaar gaat krijgen. Alles moet op jouw manier, je neemt niets aan van anderen. Je maakt het jezelf echt heel moeilijk.


Ik zeg helemaal niet dat het op mijn manier moet en ik neem wel wat van anderen aan.
Mijn gezondheid gaat voor dat is bij iedereen zo lijkt mij.


Als je gezondheid voor gaat, dan was je toch al lang bij een arts geweest voor je zere been?


Het gaat nu ook om mijn hart en dat is belangrijker dan een been.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mei 2016 12:21

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Wat zou je ideale oplossing voor dit probleem zijn CBL?
<<

Anoniem201

Bericht 11 Mei 2016 12:31

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Caro schreef:Wat zou je ideale oplossing voor dit probleem zijn CBL?


Ontslag nemen en opzoek gaan naar een andere baan.
Met deze instelling kom je er niet. Men wil je goed bedoeld advies geven maar je slaat alles in de wind. Dan is er maar 1 oplossing. Stop met zeuren en zoek een nieuwe baan.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:34

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Caro schreef:Wat zou je ideale oplossing voor dit probleem zijn CBL?


Dat heb ik al gezegd niet tot 2.00 werken.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:36

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Stuiterbal schreef:
Caro schreef:Wat zou je ideale oplossing voor dit probleem zijn CBL?


Ontslag nemen en opzoek gaan naar een andere baan.
Met deze instelling kom je er niet. Men wil je goed bedoeld advies geven maar je slaat alles in de wind. Dan is er maar 1 oplossing. Stop met zeuren en zoek een nieuwe baan.


Nee dat ga ik niet doen. Zoals Marin al zei kan ik het gewoon uitleggen en dan zie ik wel.
<<

Anoniem187

Bericht 11 Mei 2016 12:40

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

CBL, een hele brutale vraag: je hoeveelste baan is dit? Voor mijn gevoel is er namelijk bij iedere baan iets en ligt het altijd aan anderen. Op deze manier blijf je natuurlijk nooit ergens lang werken..
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Mei 2016 12:52

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Minx schreef:Gezondheid voor betekend dat je je ziek moet melden. De klachten aan je been zijn vervelend maar goede schoenen en fysio kunnen al een hoop doen. Wat me opvalt is dat je veel al invult. Je spreekt af met je leidinggevende tot laat en vult zelf in dat dat tot 1 uur is. Er is echter geen eindtijd afgesproken dus trek jij aan het kortste eind.
Je leidinggevende heeft in mijn ogen al een vrij duidelijk signaal afgegeven dat het niet gewaardeerd wordt als je eerder weg gaat. Daarom ook 3 ipv de 4 dagen met een strakke eindtijd.



Gezondheid heb je in verschillende vormen he. Ik ging ervan uit dat het toen tot 1.00 was omdat dat meestal de eindtijd was en hij had duidelijk moeten zijn. Het is gewoon raar van hem dat hij eerst goedkeuring geeft voor 4 dagen tot 23.00 en dan ineens vraagt hij of ik 3 kan.


Nee dat is niet raar, denk eens vanuit je werkgever. Het werk moet af en als je 1 iemand telkens eerder weg gaat betekend dat een hogere werkdruk voor de anderen. Nu kan hij voor die andere dag iemand aannemen, dat kan voor de uren dat jij eerder weg gaat niet.
2015 💙
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:54

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Minx schreef:
caribbeanlover schreef:
Minx schreef:Gezondheid voor betekend dat je je ziek moet melden. De klachten aan je been zijn vervelend maar goede schoenen en fysio kunnen al een hoop doen. Wat me opvalt is dat je veel al invult. Je spreekt af met je leidinggevende tot laat en vult zelf in dat dat tot 1 uur is. Er is echter geen eindtijd afgesproken dus trek jij aan het kortste eind.
Je leidinggevende heeft in mijn ogen al een vrij duidelijk signaal afgegeven dat het niet gewaardeerd wordt als je eerder weg gaat. Daarom ook 3 ipv de 4 dagen met een strakke eindtijd.



Gezondheid heb je in verschillende vormen he. Ik ging ervan uit dat het toen tot 1.00 was omdat dat meestal de eindtijd was en hij had duidelijk moeten zijn. Het is gewoon raar van hem dat hij eerst goedkeuring geeft voor 4 dagen tot 23.00 en dan ineens vraagt hij of ik 3 kan.


Nee dat is niet raar, denk eens vanuit je werkgever. Het werk moet af en als je 1 iemand telkens eerder weg gaat betekend dat een hogere werkdruk voor de anderen. Nu kan hij voor die andere dag iemand aannemen, dat kan voor de uren dat jij eerder weg gaat niet.


Er zijn sowieso al mensen te weinig dus die ene persoon die 3 dagen tot 0.00 werkt maakt dan ook niks uit. Bovendien als ik werk gaan er regelmatig mensen eerder weg dus waarom zou ik dat niet kunnen?
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 12:55

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Serendipity schreef:CBL, een hele brutale vraag: je hoeveelste baan is dit? Voor mijn gevoel is er namelijk bij iedere baan iets en ligt het altijd aan anderen. Op deze manier blijf je natuurlijk nooit ergens lang werken..


Geen idee en dat doet er ook niet toe.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Mei 2016 12:59

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Krijg je ook een dik been gedurende de avond?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem184

Bericht 11 Mei 2016 13:03

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

caribbeanlover schreef:
Maple schreef:Ik ben het ook eens met Siem. Sowieso vind ik, als je zo'n enorme last van je been hebt dat je je werk niet kunt uitvoeren, ga je eerst naar de huisarts, en niet in je uren proberen te snijden. Pas als de dokter zegt dat er dusdanig iets met je been aan de hand is waardoor je die extra uren niet kunt maken, dan zou ik pas (met een doktersverklaring) naar je leidinggevende stappen. Als je niet naar de huisarts wilt, dan Komt het op mij (en wellicht ook op je leidinggevende) over dat de last van je been wel meevalt en dat je het gewoon als extra argument in de strijd gooit om die minder uren te krijgen.


Hoezo zou ik mij moeten bewijzen? Hij gelooft het maar en anders niet.

Omdat het zo werkt in de grote mensen-wereld.
<<

caribbeanlover

Bericht 11 Mei 2016 13:06

Re: Zit niet lekker in mijn vel.

Jip schreef:Krijg je ook een dik been gedurende de avond?


Goede vraag, geen idee.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers