Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Mei 2016 21:04

Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik kreeg vanuit school een brief voor de avondvierdaagse.
Nu heb ik niet twee meiden die echt enthousiast zijn om te lopen. Ze klagen in mijn ogen snel dat ze moe zijn en niet meer kunnen, zere benen hebben.
Nu weet ik uit eigen ervaring dat het mee lopen van de avondvierdaagse heel leuk is en gezellig. Er hangt vaak een hele leuk sfeer.
Maar ik vraag me echt af of ik mijn meiden er een plezier mee doe om 4 avonden 5 km te moeten lopen.
Vanaf welke leeftijd liepen jullie kinderen mee met de avondvierdaagse?
:heart: :heart: 2011
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 09 Mei 2016 21:07

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Verschilt denk ik wel per kind maar hier ging de oudste voor het eerst mee in groep 3. De andere 2 gingen mee in groep 2 omdat ik toch al liep. Nu loop ik de 5km met ze middelste en jongste en de oudste loopt zelf de 10.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 09 Mei 2016 21:10

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik heb mijn zoon dit jaar voor het eerst opgegeven, hij is vandaag zes geworden. Vorig jaar had hij dat denk ik nog niet gered in combinatie met school. Dochter is in maart vier geworden en zij gaat nog niet mee, dat is echt nog veel te veel voor haar na een schooldag en dan vier dagen achter elkaar.
2010 2012
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Mei 2016 21:17

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Mijn dochter heeft vorig jaar voor het eerst mee gedaan, dat ging prima toen. Mijn zoon zou het nu nog niet volhouden, hij is na een schooldag moe en kan dan in de avond geen 5 km lopen, later naar bed en dan de volgende ochtend weer op tijd op voor school (en dat dan 4 dagen).
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mei 2016 21:23

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Mogen ze niet 1 avond lopen? Hier doen we het zo; groep 1 liepen ze niet, groep 2 de laatste avond alleen, en vanaf groep 3 alle 4 avonden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Mei 2016 21:30

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

popcorn, volgens mij niet. Of nou ja het mag misschien wel als ik gewoon onaangemeld mee loop. Maar de bedoeling is wel echt 4 dagen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem331

Bericht 09 Mei 2016 21:33

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Wat een verschil dan. Hier hebben ze ook gewoon een medaille voor als ze 1 avond lopen. Jammer eigenlijk dat het dan niet kan, ik zou er dan voor kiezen om niet te lopen. Mijn zoon is ook niet zo'n loper, dus dan zou hij dit jaar niet mee doen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Mei 2016 21:38

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik heb ze voor dit jaar nog niet opgegeven, ik zit met de jongste doordat mijn man dan avonddienst heeft en ik denk ook niet dat ze het zullen volhouden. Volgend jaar in groep 3 ga ik sowieso 1 avond met ze lopen en zoen we tegen die tijd wel of ze alle avonden kunnen. Bij ons kun je wel voor 1 avond opgeven.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 09 Mei 2016 22:16

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier mag je in groep 1 en 2 de 3 km lopen. Ik ga met de oudste meedoen als ze wil. Lijkt me wel leuk.
De 5 km had ik niet aangedurfd maar haar.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem166

Bericht 09 Mei 2016 22:18

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik heb vandaag ook zo'n brief gekregen. Ik heb zelf nooit meegelopen, dus ik heb er al helemaal geen ervaring mee. Maar toen ik het tijdstip zag (starten om 18:15 uur geloof ik) heb ik besloten om nog niet mee te doen. Mijn dochter is best moe 's avonds. Ze gaat nu tussen 18:30 en 19:00 naar bed, hoe later in de week hoe vroeger ze gaat, dus de avondvierdaagse is dan vast geen succes.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5681

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 09 Mei 2016 22:33

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier hebben ze sinds dit jaar 2,5 kilometer, prima afstand voor de kleuters. Of voor als ze voor de eerste keer mee doen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 09 Mei 2016 22:36

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier starten en finishen ze elke dag voor onze deur. Dus al jaren keken ze vanuit hun slaapkamer naar het hele tafereel. Vorig jaar zat dochter in groep 2 (was bijna 6) en heeft ze hem voor het eerst gelopen en dat ging goed. Onze zoon (toen bijna 4) is soms ook een avond mee geweest. Maar voor hem was het geen doen. Hij viel dan vaak op het einde in de buggy in slaap. Hij zit nu in groep 1 maar Denk niet dat we hem mee laten lopen. Met dochter gaan we wel weer.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Novalee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:28

Bericht 09 Mei 2016 23:06

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Mijn oudste gaat ook meedoen, ze loopt dan 3 km. Ik ben benieuwd hoe het gaat. Nadat ik uitgelegd had wat het is was ze heel enthousiast, zeker over de medaille. Volgens mij is ze wel een van de weinigen uit haar klas (groep 1/2).

Persoonlijk zou ik 5 te ver vinden, zeker als ze niet van wandelen houden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Mei 2016 23:26

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik heb er de afgelopen jaren weinig van meegekregen en heb er nu ook nog niks over gehoord. Er zullen vast kleuters zijn die 'm lopen, maar het is voor zover ik weet niet iets wat enorm leeft, wat je niet kan missen. Misschien volgend jaar, als ze in groep 3 zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Mei 2016 09:21

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier wachten we ook nog even. hier loop je de 5 of 10 km.
M:21072011
J :08012014
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Mei 2016 09:36

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik organiseer de avondvierdaagse bij ons in het dorp. Bij ons moet je gewoon 4 avonden lopen (het heet niet voor niets avondVIERdaagse, toch? :wink: ) en kun je kiezen uit 5 of 10 km.
Ik ben zelf in groep 1 begonnen en dat is op zich prima te doen. Er is niet echt een leeftijdsgrens, zodra je denkt dat je kind het kan volhouden kan hij/zij meelopen :) Zeker als ze in een groepje lopen hebben ze volgens mij niet eens door dat ze zo'n end moeten lopen, ze zijn dan onderweg aan het spelen en zingen en snoepjes eten, voor ze het weten zijn ze klaar met hun rondje.

♥♥
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 10 Mei 2016 09:45

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik wilde zelf in groep 1 al beginnen (mijn broers liepen hem toen al jaren), maar dat kon toen niet omdat ik ziek was. Daardoor begonnen in groep 2.
Als ze 4 zijn kan het volgens mij prima, maar als je het gevoel hebt dat je meiden er nog niet klaar voor zijn, slaan ze toch nog lekker een jaartje over. Lijkt me ook prima hoor :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem185

Bericht 10 Mei 2016 11:03

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Ik heb ook voor het eerst gelopen toen ik 6 of 7 was. Mijn zusje pas toen ze 11 was.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 10 Mei 2016 11:21

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier doet het grootste gedeelte van de klas wel mee, ook de jongste kleuters. Maar hier is ook wel een optie om 3km te lopen en dat vind ik voor kinderen van 4 en 5 al ver genoeg. J heb ik vorig jaar nog niet mee laten doen omdat ze toen elke dag nog heel moe uit school kwam. Dit jaar wilde ze eigenlijk wel mee gaan lopen maar omdat ik dan ruim 28 weken zwanger ben en ik nu al regelmatig last van mijn bekken heb, hebben we in overleg met haar besloten om dit jaar ook nog over te slaan (mijn man kan niet meelopen ivm zijn werk en ze wil absoluut niet zonder ons lopen).
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Mei 2016 11:43

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier mag je je pas opgeven vanaf groep 3, en dat snap ik wel, het is best een eind! En dat dan 4 avonden achter elkaar!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 10 Mei 2016 13:08

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Mijn zoon gaat dit jaar in groep 3 pas voor het eerst meelopen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 10 Mei 2016 15:16

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier doen de kinderen pas vanaf groep 3 mee (5km) voor de kleuters hebben ze een kleutervierdaagse georganiseerd door de school. 4 ochtenden een rondje lopen en op dag 4 een inhuldiging met ouders op het schoolplein.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2514

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 10 Mei 2016 15:51

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Onze dochter van 7,5 gaat dit jaar voor het eerst de avond4daagse lopen. Hiervoor al wel de kleuter3daagse gedaan. Ze heeft er veel zin in.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 10 Mei 2016 17:10

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Hier hebben we geen avondvierdaagse, maar wel een grote wandeltocht op zaterdag. Hier kun je verschillende afstanden lopen, variërend van 5 tot 50 km. J. liep voor het eerst mee (5km) toen ze ruim 3 was. Ze was toen veruit de kleinste, maar heeft hem wel uitgelopen. Dit jaar lopen we voor de 3e keer mee.

Een avondvierdaagse na een dag school had ik dit jaar voor het eerst aangedurfd.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

_Jet

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 10 Mei 2016 21:47

Re: Vanaf welke leeftijd opgeven voor de avondvierdaagse

Wanneer S een vriendenboekje heeft en ik aan haar vraag waar ze niet van houdt dan is het antwoord altijd lopen. Toen ik vorig jaar (ze was toen 4,5 jaar) vroeg of ze mee wilde doen met de Avondvierdaagse (uitgelegd wat het was) toen kreeg ik een hele duidelijke ja. Had ik niet verwacht ;-) Ze wilde heel graag meedoen. Ik heb toen wel gekozen voor de 3 km. Het is prima gegaan en ze vond het erg leuk. De laatste avond was ze wel erg moe. Dit jaar wil ze weer graag meedoen en ook nu kies ik voor de 3 km.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers