Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


extreem hete voeten en handen

<<

Elle123

Bericht 09 Mei 2016 09:12

extreem hete voeten en handen

Ik heb altijd al last van extreme warme voeten, vooral als het van dat weer is zoals de afgelopen dagen. Mijn voeten zwellen dan op en de huid voelt heel branderig. Ook mijn handen kunnen zo extreem heet worden. Maar sinds deze week is het wel heel erg. Mijn handen waren zo heet, dat ik steeds iets kouds vast moest pakken. De huid voelt niet heel heet aan. Maar als ik ze dan onder de koude kraan houd, voelen ze van binnen opeens heel koud aan. Dat gevoel als je heel koud bent geweest en het gevoel hebt dat je botten koud zijn, zo’n tintelend gevoel. Vanochtend op de fiets had ik dat ook. De huid voelt dan niet koud aan. Ik heb dit tintelende gevoel nog niet eerder gehad, heeft iemand enig idee hoe het kan? Bij mijn voeten heb ik dat niet.
En weet iemand hoe ik het wat kan verlichten? Vooral mijn voeten doen dan echt zeer.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mei 2016 09:19

Re: extreem hete voeten en handen

Ik heb met dit weer ook snel gloeiend hete voeten, maar mijn voeten zijn verbrand geweest toen ik puber was, dus ik denk niet dat ik er echt veel aan kan doen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 09 Mei 2016 09:43

Re: extreem hete voeten en handen

Ik had het in mn zwangerschap en dan vooral snachts. Dan moest ik echt een koude douche nemen om verder te kunnen slapen. Daarom vraag ik me af, is het misschien iets hormonaals?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elle123

Bericht 09 Mei 2016 09:54

Re: extreem hete voeten en handen

Ik vond op internet ook idd dat het hormonaal kan zijn. Mijn hormonen zijn volgens de mesoloog van slag, inclusief overbelaste bijnieren en een iets verstoorde schildklier (maar onderzoek in het ziekenhuis wees niks uit). Ik verloor ook heel veel haar en kwam veel aan. Daaorm ben ik 2 jaar geleden met de pil gestopt. Eindelijk is de haaruitval stukken minder geworden nu, en mijn huid lijkt zich ook wat te herstellen. Dus ik wil niet meer aan de pil (of andere hormonen). Ik vind het wel heel raar dat ik sinds een paar dagen dat tintelende gevoel erbij heb gekregen. Hoe krijg ik mijn hormonen weer in balans? Ik zal toch niet in de overgang zijn! (ik ben 35 en wil eigenlijk nog heel graag een keer kinderen!). Ik ben sowieso niet zwanger.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 09 Mei 2016 10:20

Re: extreem hete voeten en handen

Dat is niet te hopen, nu al in de overgang! Maar als ik jou verhaal zo hoor denk ik inderdaad dat het hormonaal is. Kan het niet zijn dat je op dit moment ongesteld moet worden of juist je ovulatie hebt?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elle123

Bericht 09 Mei 2016 10:45

Re: extreem hete voeten en handen

Pure* schreef:Dat is niet te hopen, nu al in de overgang! Maar als ik jou verhaal zo hoor denk ik inderdaad dat het hormonaal is. Kan het niet zijn dat je op dit moment ongesteld moet worden of juist je ovulatie hebt?


Nee, ovulatie was ongeveer vorige week woensdag/donderdag. Ongesteld worden duurt dus ook nog even (20 mei volgens de app waarmee ik dat bijhoud en mijn cyclus is eigenlijk altijd 28 dagen).
Kan het zo lang duren tot je hormonen weer normaal doen als je stopt met de pil? Ik heb hem 18 jaar geslikt en ben nu dus 2 jaar gestopt. En hoe kun je dat zelf stimuleren? De huisarts zegt dat er niks aan de hand is, dus ik zal zelf iets moeten verzinnen.

Naast de hete voeten en handen heb ik nog wel wat meer dingen die volgens mij hormonaal zijn: acne (vooral een branderige huid de laatste tijd), veel buikpijn, buikvet, cellulitits, heel moe, duizelig, zware spieren. Allemaal niet ernstig hoor, maar soms wel lastig.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers