Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantiegeld

<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:09

Re: Vakantiegeld

Jippie! Vakantiegeld is binnen.
<<

Anoniem281

Bericht 30 Mei 2016 12:15

Re: Vakantiegeld

Jippie! Vakantiegeld is op.
<<

Anoniem304

Bericht 30 Mei 2016 12:16

Re: Vakantiegeld

LOL!
<<

Anoniem185

Bericht 30 Mei 2016 13:14

Re: Vakantiegeld

Het is hier ook binnen en ook bijna op. We gaan er een nieuwe voordeur en nieuwe sloten van kopen, dus ja...
Belastingdienst gaat bij mij nog even duren (waarschijnlijk pas over een half jaar), omdat ik eerst in België aangifte moet doen voordat het in Nederland kan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Mei 2016 14:19

Re: Vakantiegeld

Hier viel het vakantie geld best tegen.

Mijn man kreeg maar weinig want daar werkt die nog maar net. Mijne staat op de spaar en gaan er gebruiken voor de vakantie
Afbeelding
<<

anoniem224

Bericht 30 Mei 2016 14:20

Re: Vakantiegeld

Ik moet nog 2 dagen wachten. Kan niet wachten :P
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 30 Mei 2016 14:37

Re: Vakantiegeld

Hier nog niet binnen. Mijn man had het wel. Maar beiden gaan op voor bij de keuken 1e instantie. Zodra de rest van de verzekering is uitgekeerd gaat dat op zei voor onze vakantie, dagjes uit etc.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 31 Mei 2016 10:03

Re: Vakantiegeld

Mijn vakantiegeld is ook binnen en is gelijk naar de spaarrekening gegaan.
Dat van mijn man komt eind juni.
2012 & 2016
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 10 Jun 2016 09:38

Re: Vakantiegeld

Ik krijg het bij het salaris van deze maand, de 20e.
Ik zet het apart voor de vakantie, mijn man zijn vakantiegeld en het belastinggeld is naar de spaarrekening gegaan.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem280

Bericht 10 Jun 2016 11:46

Re: Vakantiegeld

Alles staat op de spaar.
<<

Anoniem219

Bericht 10 Jun 2016 16:40

Re: Vakantiegeld

Ik kreeg opeens veel meer vakantie geld, door een nieuwe belasting regeling hoefde ik opeens nog maar 8% ipv 36% belasting over het vakantiegeld te betalen!

Relaxt :)
<<

Bueno

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 656

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:52

Bericht 10 Jun 2016 18:30

Re: Vakantiegeld

Aagje! schreef:Ik kreeg opeens veel meer vakantie geld, door een nieuwe belasting regeling hoefde ik opeens nog maar 8% ipv 36% belasting over het vakantiegeld te betalen!

Relaxt :)


Hier net andersom. Kreeg vorige week een brief van mijn werkgever dat ik te weinig belasting over mijn vakantiegeld had betaald. Nu maar 8,5% maar gezien mijn jaarloon dit jaar hoger ligt, val ik nu in 45,22% :omg: Of ik het goed vond dat ze dat even gingen corrigeren en deze maand op mijn loon inhouden. Great :laughcry:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Jun 2016 10:12

Re: Vakantiegeld

Aagje! schreef:Ik kreeg opeens veel meer vakantie geld, door een nieuwe belasting regeling hoefde ik opeens nog maar 8% ipv 36% belasting over het vakantiegeld te betalen!

Relaxt :)

Neem aan dat dit een bedrijfsregel is? Want voor zover ik weet is dit inderdaad niet in het algemeen zo.
Maar wel een erg lekker voordeel!
<<

Anoniem219

Bericht 12 Jun 2016 13:28

Re: Vakantiegeld

Geen idee, ik belde met pz om te vragen of dit klopte en toen zei ze dat het door nieuwe belasting voordelen voor parttimers onder een bepaalde inkomens grens zo was.
Lijkt mij niet dat een bedrijf zelf de belasting percentages bepaald?
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 12 Jun 2016 14:45

Re: Vakantiegeld

Mijn vakantiegeld gaat dit jaar snel op helaas. Een deel hebben we gebruikt tijdens onze reis naar Litouwen in mei. Het andere deel gaat op aan rijlessen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2016 12:23

Re: Vakantiegeld

Aagje! schreef:Geen idee, ik belde met pz om te vragen of dit klopte en toen zei ze dat het door nieuwe belasting voordelen voor parttimers onder een bepaalde inkomens grens zo was.
Lijkt mij niet dat een bedrijf zelf de belasting percentages bepaald?

Dat is inderdaad niet iets waar een bedrijf invloed op heeft. Ik snap alleen niet hoe het precies zit. Een collega en ik werken allebei redelijk veel en betalen dus ineens maar 8.85% belasting over vakantiegeld, maar een collega die minder werkt, betaalt 36%. Ik snap het ook niet zo goed, maar het scheelt mij veel geld! Ik kan alleen op internet niet precies vinden hoe het nou zit en dat stoort me.
<<

Anoniem174

Bericht 17 Jun 2016 13:36

Re: Vakantiegeld

Het heeft te maken met je jaarinkomen van vorig jaar June. Als je fiscaal jaarloon vorig jaar tussen de € 9.879 en € 18.296 lag betaal je inderdaad maar 8,85 % loonheffing. Onder de € 9.879 is dat 34,76% en boven de € 18.296 is dit 36,55 %.
Wanneer je meer dan € 19.923 als jaarloon had vorig jaar dan is het zelfs 45,22 %. Een verschil van een ruime 1600 euro per jaar kan dus tientallen procenten schelen in bijzonder tarief, dat netto verschil loopt dan dus enorm op.

Overigens wordt het tarief bepaald aan de hand van je jaarinkomen van vorig jaar, het is wel van toepassing op je jaarloon nu. Mocht je dus in 2016 op jaarbasis boven de € 18.296 uitkomen dan zal dit verschil in de IB nageheven worden.
Loonbelasting is namelijk een voorheffing op de inkomstenbelasting.

Zie het laatste blaadje hier, daar zie je de tabel voor bijzondere beloningen; http://download.belastingdienst.nl/bela ... 1z62fd.pdf
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2016 13:42

Re: Vakantiegeld

Dankjewel, Believe! Top!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Jun 2016 13:50

Re: Vakantiegeld

Het viel mij flink tegen, ik had 100 euro minder dan vorig jaar..

Hoe kan je het verschil tussen die 2 schijven nou zo groot maken :palm:
<<

anoniem213

Bericht 17 Jun 2016 13:51

Re: Vakantiegeld

Ik ben gewoon helemaal vrolijk dat ik nu weet wat de regels zijn :nerd:.
<<

Anoniem174

Bericht 17 Jun 2016 14:07

Re: Vakantiegeld

Lejow schreef:Het viel mij flink tegen, ik had 100 euro minder dan vorig jaar..

Hoe kan je het verschil tussen die 2 schijven nou zo groot maken :palm:


Uit het handboek loonheffingen gekopieerd:
In de tabel ‘bijzondere beloningen’ is in 2015 de kolom ‘verrekeningspercentage loonheffingskorting’
toegevoegd voor werknemers voor wie u de loonheffingskorting toepast. Hiermee past u de afbouw van
de arbeidskorting en de algemene heffingskorting ook op de bijzondere beloning toe.

Vanaf 2016 wordt de opbouw van de arbeidskorting aan de kolom ‘verrekeningspercentage’
toegevoegd. Dit is een negatief percentage. In de tijdvaktabellen wordt met de opbouw van de arbeidskorting
en de algemene heffingskorting geen rekening gehouden met het bijzondere loon. Met het
negatieve percentage in de kolom ‘verrekeningspercentage loonheffingskorting’ past u die opbouw
alsnog toe.


Nog een stukje:
Waarom verrekeningspercentages loonheffingskorting?
Omdat de loonheffingskorting afhankelijk is van de hoogte van het inkomen, en de tabellen voor bijzondere beloningen daar geen rekening mee hielden, is in 2015 de kolom 'verrekeningspercentage loonheffingskorting' toegevoegd voor werknemers voor wie u de loonheffingskorting toepast. De verrekende loonheffingskorting sluit daarmee beter aan bij de inkomstenbelasting die uw werknemer over zijn loon moet betalen.

Met het verrekeningspercentage wordt de opbouw en afbouw van de arbeidskorting en de afbouw van de algemene heffingskorting toegepast op bijzondere beloningen. Het positieve percentage corrigeert het teveel aan loonheffingskorting. Met het negatieve percentage, dat in 2016 is toegevoegd, corrigeert het tekort.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers