Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintermama's 2011 en 2012

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Nov 2013 21:02

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik ga ervanuit dat ze gewoon tegelijk naar binnen mogen, hier mochten Niels en Lotte ook gewoon tegelijk. Lotte heeft er in haar romper gezeten, bij ons is het er ook erg warm. Ze hebben wat 'testjes' gedaan, nl blokjes aangegeven voor de vormenstoof, blokjes om te stapelen en dingen aanwijzen in een boekje.
Ik weet niet wat ze bij jullie verder nog gaan doen omdat het de eerste keer is. Wat vragen stellen over eetgedrag ofzo misschien, heb echt geen flauw idee. Meten en wegen natuurlijk ook.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Nov 2013 00:53

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Studie: Wij gaan altijd met 2 kinderen heen. Eerst trek je de kleren uit en worden ze gewogen enz. Ik neem altijd badjasjes mee, want ze gaan daarna meteen door naar de arts. Maar het is daar vaak wel heel warm. Dan worden de kinderen een voor een besproken. Of ze goed volgens hun lijntje groeien, goed eten/slapen, wat ze al kunnen zeggen. En vorige keer moesten ze ook blokjes stapelen.

Dat was het wel zo'n beetje, denk ik ;).
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 30 Nov 2013 09:57

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Het stelt echt niet zo veel voor hoor studie! Ze stellen wat vragen over eten, slapen, praten en de meiden moeten waarschijnlijk wat testjes doen met blokken enzo. Even wegen en meten en je staat weer buiten!
<<

Anoniem57

Bericht 30 Nov 2013 11:48

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Hier kom ik binnen, geef het boekje af en ga haar uitkleden op zo'n uitklaptafel.
Dan zorg ik dat ze een romper lange mouwen aan heeft en die laat ik gewoon de hele tijd aan als ze gaat spelen na het wegen en meten, hou de onderkant wel open. Dat is hier warm genoeg anders ga je kapot. Wegen doet ze door op zo'n stoeltje te gaan zitten in d'r luier en meten door tegen zo'n lat te staan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Nov 2013 12:37

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Oke, thanks voor de antwoorden.
Ik hoef dus niet van alles aan badjassen en zo mee te slepen, dat scheelt al. Ik ga wel alleen dus ik hoop maar dat dat goed gaat. Doen ze die blokjes test altijd? Die hebben we ook al een paar keer in het ziekenhuis moeten doen namelijk.
En na die 2 jaar controle wanneer moet je dan weer? Weten jullie dat?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem25

Bericht 30 Nov 2013 13:17

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Volgens mij word je ieder half jaar opgeroepen? maar dat weet ik niet zeker...
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Nov 2013 13:41

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Wij bij 3 jaar weer.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Dec 2013 21:15

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Het is vorige week allemaal goed gegaan bij het consultatiebureau hoor. Had het geluk dat mijn vriend vrij was kon die mooi mee, meiden zijn helemaal goed gekeurd. Niks meer te merken van hun vroeg geboorte. Wij moeten met 3 jaar weer terug.

Hebben jullie een leuke sint gehad? Vonden de kids het leuk?

Hier was het leuk! Al schrokken ze wel toen er op het raam werd geklopt :)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem144

Bericht 28 Dec 2013 00:03

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik wilde hier iedere keer iets schrijven, maar vergat het telkens haha :razz: Dus bij deze weer even een upje !

Hoe gaat het met iedereen hier ? en met de kindjes? De kerstdagen allemaal weer overleefd?

Met ons gaat het prima. Ik heb mijn draai wel gevonden met 2 kindjes. Ik moet wel zeggen dat ik de overstap van 1 naar 2 erg pittig vind/vond. L is gelukkig een erg makkelijk kereltje en D is meestal heel lief voor hem. D is nu volgens mij ( hopelijk!) echt op de top van de peuter puberteit en heeft geregeld driftbuien en heeft echt een duidelijk eigen karakter. Bijzonder om te zien hoe ze nu echt haar '' eigen ik'' aan het ontwikkelen is. Op het kinderdagverblijf gaat het ook heel goed met haar, toevallig hebben we daar laatst een 10 minuten gesprekje gehad. Ze is daar wel 1 van de meest pittige tantes op de groep, maar is ook een echte knuffelkont. Ik merk wel vaak dat ze na een dag kinderdagverblijf erg veel driftbuien heeft. Is dat voor jullie herkenbaar? Ze gaat trouwens wel gewoon 1 a 2 dagen per week naar het kdv, tijdens mijn verlof. Dan heeft zij wat ritme en kan ze lekker spelen en L. en ik wat rust :laughcry:
L. doet het sinds de dag dat hij thuis kwam uit het ziekenhuis ( 2 weken na zijn geboorte) erg goed. Hij heeft tot deze week nooit een fles laten staan, slaapt goed en groeit ook erg goed. Hij is sinds vandaag erg snotterig en huilerig, ik denk dat hij het van zijn zus en mij over heeft gekregen :( .

En dan is het alweer bijna oud/nieuw! Wat gaan jullie doen? Wij blijven lekker thuis. Er komen vrienden met hun baby ,van dezelfde leeftijd als L. bij ons zitten.
Laatst gewijzigd door Anoniem144 op 28 Dec 2013 01:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 28 Dec 2013 01:34

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Lotte heeft op het kdv nooit driftbuien, is daar een heel makkelijk meisje. Thuis daarentegen... als ze haar zin niet krijgt is het krijsen, op de grond liggen en huilen totdat ze er bijna in stikt. Ook Lotte is tijdens mijn verlof gewoon naar het kdv geweest, dat had ikzelf ook echt wel nodig.

Met Niels gaat alles goed, de laatste dagen leggen we hem veel op de grond om te spelen, hij beweegt alleen nog maar achteruit op dit moment. Helaas groeit hij niet zo hard meer, maar hij is ook al een paar keer flink verkouden geweest en is erg actief, dus ik vind het niet zo gek dat het in gewicht en lengte niet zo opschiet.

Met oud en nieuw gaan Lotte en Niels naar opa en oma, zelf gaan we naar vrienden en waarschijnlijk daarna nog op stap (als ik dan nog fit genoeg ben....)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem144

Bericht 28 Dec 2013 02:00

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Dat is ook fijn, een avondje zonder de kinderen. Wij hebben dat gedaan met oud/nieuw , toen D 3 maanden oud was. Voor ons voelde het achteraf niet fijn, dat ze er niet bij was.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Dec 2013 11:05

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Leuk om te lezen hoe het bij jullie gaat!
Fijn dat je je draai gevonden hebt met 2 kinderen Star, merk je verder nog wat van de vroeg geboorte van L?

lekker missmath een avondje zonder de kinderen, mijn vriend had het er ook over maar ik vind het toch niet zo'n leuke avond om ze dan uit logeren te doen. En het maakt ook niet uit want er zijn andere vrienden met kinderen dus we gaan toch niet op stap.

Hier gaat het goed, meiden doen het ook goed. Af en toe erg ondeugend en ik hoor veel NEE! NEE! en als ze de smaak te pakken hebben doen ze dat tegelijk.
Ze kunnen verder nog steeds goed spelen, alleen of samen, erg leuk om te zien.
Ik zelf heb het heel druk op het werk gehad, en dan merk ik het wel dat ik de combinatie soms pittig vind zeker als mijn vriend er dan niet is. Ik hoop echt dat het na de vakantie wat rustiger is maar ik vraag het me af.
Ik ben nu aan het zoeken voor een zomervakantie voor ons 4en leuke vooruitizchten weer!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem144

Bericht 28 Dec 2013 11:11

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Studiebol: Ik merk niets van zijn vroeggeboorte , behalve dat hij iets kleiner is dan gemiddeld voor zijn leeftijd. Maar dat is al bij aan het trekken, hij krijgt al een wat meer vetjes :wink:

Leuk dat de meiden zich samen goed vermaken. Het is ook wel erg fijn om altijd een speelmaatje te hebben . Een vakantie uitzoeken is zeker leuk! Afgelopen zomer was goed bevallen toch? Waar waren jullie heen geweest? Ik ben namelijk ook weer op zoek...
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Dec 2013 15:23

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Star, fijn dat je niets merkt van zijn vroeggeboorte! Gelukkig!

Op vakantie gaan vind ik leuk en de vooruitzichten ook, maar na 4 avonden hotels en zo kijken ben ik er wel klaar mee hoor, haha dan wil ik gewoon boeken en hups klaar!
Dus ik heb net ook geboekt, dit jaar gaan we naar Mallorca, vorige jaar zaten we op Menorca, vind het gewoon erg prettig dat het niet zo lang vliegen is. Ook al hebben ze dit jaar een eigen stoel ik vind het wel ff goed.
:heart: :heart: 2011
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers