Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wintermama's 2011 en 2012

<<

DeniseT

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 10 Okt 2013 20:38

Bericht 10 Okt 2013 22:27

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Mijn zoontje is van november 2011..ik heb meegepraat met meiden die toen ook uitgerekend waren maar ben heel lang niet geweest en omdat die site toen ook wegging.
Ik weet niet meer met wie ik zat waren jullie dat!?!!? mjn naam is denise :) xxx
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Okt 2013 20:52

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Zo mijn dames zijn 2! Wat een verjaardag hebben ze gehad. Van de week waren ze ziek, l heeft ook antibiotica. Gisteren wilde we iets met zijn vieren gaan doen dat hebben we dan geskipt omdat ik graag wilde dat ze wat energie hadden voor vandaag omdat vandaag de visite kwam!

Wat zijn ze verwend zeg, niet normaal. Ze waren ook zo blij met elk kadootje wat ze kregen, erg leuk om te zien. Ze lagen al wel op tijd in bed want het waren toch wel veel indrukken en dat met nog niet geheel fit was geen goede combi maar ik denk dat ze al met al toch een erg leuke dag hebben gehad!

En ik ben ook blij dat ik lekker op de bank zit alles is weer opgeruimd en morgen maar lekker met het nieuwe speelgoed spelen.

Dames hoe is het verder met jullie?
:heart: :heart: 2011
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 20 Okt 2013 08:27

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Studiebol Gefeliciteerd met jullie meiden!!!

Hier veder alles goed.A heeft hele verhalen .praat ook steeds duidelijker. Ze hangt hier steeds de clown uit .Mooi om te zien dat ze haar eigen grapjes maakt.
We zijn nu druk bezig om de baby kamer in orde de maken, A blijft op haar eigenkamer.
Volgende week gaan we sauzen, daarna kunnen we de nieuwe kast en commode der in zetten.wil zelf nog een tak maken van behang met twee uiltjes der op.
Vandaag gaan we op verjaardag visite bij mijn zusje haar jongste dochter wordt 1 , Ze wonen op een boederij .dus voor A dubbelfeest ze vindt dat geweldig al die koeien en zo
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 20 Okt 2013 20:00

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Nog gefeliciteerd Studie!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

miekie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 151

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 20 Okt 2013 21:27

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Hallo meiden,

Mag ik met jullie meekletsen?
Ik ben Miekie, 31 jaar, mijn jongste dochter V. is van 8 oktober 2011.
Zoals je kunt zien heb ik nog een oudere dochter van 4 jaar.
Heb eerder nog wat meegelezen op het oude forum, maar dat werd al snel dit forum.
Mocht je nog wat willen weten, vraag gerust!

@studie, gefeliciteerd nog met jullie dochters! Wat vonden ze het leukste cadeau van de verjaardag?

@i love rose, wat knap dat jullie dochter al zoveel praat! Hier zijn het nog losse woordjes.
Leuk ook een tak op de muur. Heb dat bij mijn oudste ook erop geschilderd en dan met behangstukjes blaadjes, vogeltjes, vlinders en uiltjes gemaakt. Leuk klusjes!
2009
2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2013 21:54

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Even een vraag hoop dat er hier nog wat mensen lezen maar anders moet ik er maar een nieuw topic voor openen maar vind dat voor nu nog niet nodig.

Mijn meiden eten heeeel wisselend avond eten. Soms een week niks, soms weer 3 dagen achter elkaar wel. Brood en fruit eten ze verder over het algemeen goed. Ik weet dat het er bij hoort.
Maar ik ga de strijd niet aan over het eten als ze niet willen dan willen ze niet en krijgen ze ook een toetje als we een toetje eten en zij niet gegeten hebben. Maar de laatste keren vragen ze als toetje om een appel, ze krijgen dan geen ander yoghurt meer ofzo. Maar nu zat ik te denken zal die appel dan niet hun avond eten "vervangen" ze eten dan ongeveer allebei een halve appel, dus niet echt veel en het komt ook niet dagelijks voor. Maar ineens begon ik te twijfelen of het wel slim is omdat te doen, of dat ze weten maakt niet uit dat ik niet eet ik krijg nog wel een appel.

Wat vinden jullie?
Oh snoep eten we eigenlijk niet, koekjes krijgen ze wel is in de ochtend of in de middag. Een speculaasje of een biscuitje of een plakje ontbijtkoek dat wisselt gewoon.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem 42

Bericht 07 Nov 2013 22:01

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik zou ook gewoon een appel geven, dat is dan blijkbaar waar ze behoefte aan hebben. En dat is gewoon gezond eten. Ze gaan toch vanzelf wel weer meer avond eten als ze het echt nodig hebben voor een groeispurtje of zo. Mijn tweede dochter eet momenteel ook weinig maar dat hebben ze gewoon ook niet nodig op die leeftijd.
<<

Anoniem25

Bericht 07 Nov 2013 22:03

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik zie het verschil in toetje niet zo tussen bijvoorbeeld yoghurt of een appel. Van mij mag Luuk ook altijd kiezen. Ik denk niet dat ze het zelf als vervanging gaan zien van hun avondeten, dat zouden ze dan ook bij een ander lekker toetje moeten doen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2013 22:28

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Aimee, het verschil is vind ik dat we hier ook vla eten of een ander "zoet"toetje dat vind ik anders dan een appel.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem25

Bericht 07 Nov 2013 22:30

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik snap je denk ik niet goed! Vind je het vervelend dat ze dan beide krijgen? Of vind je een appel geen toetje?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Nov 2013 22:45

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Nee ze krijgen op zo'n avond niet beiden hoor. En wat jij zegt er is misschien ook niet zo'n verschil in toetje of appel. Ik had je denk ik eerst verkeerd begrepen. Een appel vind ik zelf meer vullen dan een toetje en ik ben dus een beetje bang dat een appel misschien ter vervanging komt.

In mijn ogen is idd een appel geen toetje, haha maar ik vind het prima dat zij een appel willen eten want dat is natuurlijk wel gezonder dan een "zoet' toetje.
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 07 Nov 2013 22:53

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Ik denk dat zij het niet als vervanger gaan zien hoor en zou er gewoon aan toegeven, ik vind het wel een gezonde keuze van de dames, haha.
Hier eten ze 9 van de 10x yoghurt als toetje, maar soms krijgen ze ook fruit als toetje.
Afbeelding
<<

Supertalentje

Noob

Berichten: 11

Geregistreerd: 08 Nov 2013 12:35

Bericht 08 Nov 2013 12:57

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Dat eten is echt drama! Ik zou willen dat die van mij een appel at, ik kijk soms even chagrijnig na een uur in de keuken en meneer eet niks, terwijl dat fabrieksgefabriceerde toetje er zo in gaat ;)
Maar ik denk ook niet dat ze het als vervanging zien hoor, ze krijgen toch eerst gewoon hun bord?
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Nov 2013 15:44

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Momenteel is Lotte ook gek op appels, als ze dat liever heeft dan een Danoontje kan ze het krijgen!
(En voor de rest eet ze meestal wel wat vlees en verder moet ze van ons verplicht een hapje proeven).

Studiebol, wat zijn jouw meiden al groot, het lijken al bijna kleuters!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem57

Bericht 08 Nov 2013 15:48

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Hier eet ze helemaal geen fruit, op knijpzakjes na. Groente is ook te verwaarlozen, daarom eten we zeker 1x pw spaghetti met echte gepureerde tomaten door de saus ;-)

Lekker die appel geven hoor, alleen maar goed dat ze dat zien als toetje!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Nov 2013 16:03

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Oke, dan blijf ik ze gewoon een appel geven na het eten. Ze krijgen idd eerst hun bord, waar ze 9 van de 10 keer hun vlees of vis vanaf eten en de rest laten ze liggen :)

Mrsmath vind je ze echt zo groot ja? Er is natuurlijk wat fout gegaan met het consultatiebureau dus we hebben pas in december de afspraak voor 2 jaar dan zullen we wel horen wat ze er daar van vinden.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2013 12:19

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Meiden, zijn jullie al in de sinterklaasstemming? Gaan jullie naar een optocht en vanavond een schoen zetten?

Wij wel, mijn meiden liggen nu al te pitten, stuk vroeger dan anders, maar dan gaan we straks naar de optocht en vanavond gaan we de schoen zetten :-) ik vind het echt een leuk sfeertje en zou bijna spontaan zelf gaan geloven, haha
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem25

Bericht 16 Nov 2013 12:29

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Haha Studie, ik lees je enthousiasme in alle sinterklaastopics! Leuk!!
Ik wilde er eigenlijk dit jaar geen aandacht aan besteden, maar Luuk denkt daar blijkbaar anders over. Zodra hij sinterklaas of piet ziet zegt hij 'Jaaaaa, klaas!!!' en 'dootjes!'. Zal hij wel bij de gastouder hebben opgepikt, of mijn vriend heeft hem zitten opjutten ;) Dus we gaan hier wel even kijken bij de intocht (is morgen pas) en hij mag zijn schoen zetten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 16 Nov 2013 12:39

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Haha Studie, wat leuk dat je zo enthousiast bent!
Bij ons leeft het nog niet zo heel erg.

Wij vieren wel sinterklaas bij mijn schoonfamilie en eigen familie, dus dat vind ik wel echt heel erg gezellig!
Ik denk dat we wel even gaan kijken bij de intocht, maar die is pas volgende week hier, helaas.
Dus nu staat de tv op ned 3, ik vind dat zo leuk om te zien. Al die kleine, blije snoetjes :heart: . Bij zulke dingen, krijg ik altijd een brok in mijn keel, haha.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Nov 2013 12:46

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Jaa ik ben ook heel enthousiast, ik vind het ook gewoon zo leuk. Gisteren heb ik ze een pietenpak aangedaan en als ik dan zie hoe blij ze daar van worden en hier rond rennen in hun pakkie dan smelt ik gewoon :heart: En als L dan zegt Jaaaaa piet kleren.. dan wordt ik alleen maar enthousiaster!

Ik weet ook gewoon nog veel over vroeger hoe bij ons sinterklaas werd gevierd dat was ook gezellig. Ik vind de sfeer gezellig en ik hoop dat mijn meiden die sfeer ook leuk vinden en later terug denken aan een leuke sfeer rond deze tijd!
:heart: :heart: 2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 16 Nov 2013 23:54

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Zelf ben ik een grote Sinterklaasfan en Lotte heeft het er nu wel een beetje over. Maar ze is nogal bang aangelegd, dus we zullen morgen bij de intocht wel zien hoe leuk ze het daadwerkelijk gaat vinden.
Als ze het leuk vindt ga ik nog op zoek naar een Pietenpakje voor alle andere feestelijkheden die we nog gaan hebben.
Als ze er zelf niet over begint doen we dit jaar nog niet aan schoen zetten en cadeautjes thuis op 5 december, we gaan dan bij mijn ouders gourmetten en verwacht wel dat zij een kleinigheidje voor ze hebben (maar wel van het kaliber schoencadeautje). Verder ook nog bij ons allebei Sinterklaas van het werk, en ook bij de intocht morgen krijgen ze een cadeautje. Dan nog voor 50 euro bij so en voor 35 bij schoonopa en oma. Dus verwend worden ze toch wel!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem57

Bericht 17 Nov 2013 00:34

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Studie, ik ben ook helemaal into Sinterklaas! Feest van het jaar (op carnaval na...)!

Wij hebben vandaag de intocht meegemaakt, L. is als eerste op het grote podium geweest met haar oudere nicht, was leuk! Daarna was het wachten veel te lang, en omdat ze haar slaapje over had geslapen, krentenbaard heeft én ontzettend verkouden is had ze d'r feestmuts niet heel lang op en bleef ze op een gegeven moment huilen. Toen zijn we maar een rondje gaan lopen, later heeft ze nog wel pepernootjes gehad van een Piet. Ze riep wel uit zichzelf 'pietehhh!', dat was wel heel schattig.

Ze is in de auto in slaap gevallen en we hebben haar zo overgeheveld naar haar bed, dus ik heb haar sdhoen gezet. Ben helemaal benieuwd morgen!

Natuurlijk is ze zaterdag ook jarig, dus ze wordt echt doodverwend! Op haar verjaardag krijgt ze een heleboel cadeautjes, en met Sinterklaas zit er voor best wel flink wat geld in de zak.. Kerst vieren we ook nog met cadeaus.. Oeps! Ach, in januari maar heropvoeden!
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:24

Bericht 17 Nov 2013 09:40

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Wij zijn hier gisteren in dorp geweest bij sinterklaas.A vond het geweldig heeft ook sint en piet een handje gegeven. Maar gisteren. Haar schoentje zette vondt ze echt maar niks.Dus heb vanmorgen haar schoentje gezet met wat kadootjes. Zodra ze het zag begon ze te huilen, sinterklaas mocht het niet in haar schoentje doen hihi.zodra dat ze het uitgepakt had was haar zin weer best.

Aanstaande zaterdag eerst nog sinterklaas bij mijn vriend op werk.Zondag is ze jarig .
Zelf doen we 5 dec pakjesavond , wordt wel weer allemaal druk met al die pakjes
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Nov 2013 19:50

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Wij zijn gisteren ook bij een intocht geweest. Helaas hadden de paarden van de sint de vaart er heeel goed in dus Sint was zo voorbij. Maar het was wel leuk! Meiden vonden het ook leuk.
Savonds de schoen gezet, liedjes gezongen, tekening er bij.. en vanmorgen.. ze waren het totaal vergeten V liep gewoon langs de kado's. L zag het wel en toen ging V er ook heen.. maar ze hadden echt totaal geen idee van wie ze het kado nou gekregen hadden.. best schattig vond ik :)
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Nov 2013 20:48

Re: Wintermama's 2011 en 2012

Meiden kunnen jullie mij vertellen hoe het ongeveer op het consultatiebureau in zijn werk gaat?

Ik heb volgende week mijn eerste afspraak op het consultatiebureau. Die voor de 2 jaar. Maar er is al van alles fout gegaan met het feit dat ik uberhaupt een afspraak had en die vrouw die ik aan de telefoon had vond ik ook niet heel behulpzaam, ze plande twee afspraken in, in eerste instantie niet achter elkaar, ik was zo verbaasd, maar goed nu dan 2 afspraken achter elkaar, of de meiden tegelijk mee naar binnen mochten dat kon ze me niet vertellen, sowieso wist ze niet veel. Dus daarom vraag ik het aan jullie.

Wat moet ik meenemen? in de babytijd las ik vaak dat mensen een badjas voor hun baby mee namen, moet dat nu ook nog? Iemand ook een idee wat ze gaan doen? Verder nog tips? Help??!!
:heart: :heart: 2011
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers