Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat maakt jouw huis heel fijn?

<<

Anoniem178

Bericht 08 Mei 2016 09:34

Wat maakt jouw huis heel fijn?

In navolging van het waar-erger-jij-je-aan-topic: wat maakt jouw huis zo fijn?

Zal ik zelf maar meteen aftrappen. Wij wonen er pas net, maar daardoor waardeer ik dingen die ik voorheen niet had wel extra.
-Huishoudelijke klussen zijn er ineens een stuk minder. Vaatwasser, droger, robotstofzuiger. Alles is nieuw, dus veel makkelijker schoon te houden.
-De ruimte. Net verhuisd, dus redelijk wat rommel. Staat alleen vooral op de slaapkamers die we (nog) niet gebruiken. Deur dicht en we hebben er geen last meer van.
-Eindelijk plek voor een enorme eettafel. We doen graag spellen en straks hebben we een tafel waarmee we met zijn tienen aan kunnen zitten.
-Fijne buurt. Alleen bestemmingsverkeer in de straat. Heel rustig, terwijl de supermarkt om de hoek is.
<<

Anoniem335

Bericht 08 Mei 2016 09:49

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Lekker klein, dus snel klaar met schoonmaken.

Dat we allebei de auto's in onze voortuin (wel achter elkaar) kwijt kunnen, dus nooit parkeerproblemen.

De lage huurprijs.

De achtertuin op het zuiden, ondanks dat hij 2 meter van een drukke weg ligt en je vaak niet eens elkaar kan verstaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mei 2016 09:50

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Klinkt fijn Rovine!

Ons huis is zo fijn! De ruimte, de historie, de prachtige marmeren vloer, de moderne open haard, de mooie meubels de persoonlijke elementen, de kunst die we uit Azië mee hebben genomen, de keuken wat echt ons domein is en waar we op elkaar in gespeeld zijn. Het grote hoge terras met uitzicht op de tuin, de tuin, niet te gestileerd maar ook geen rommeltje. Het feit dat we aan het water wonen en de boot waar we fijn kunnen varen de hele zomer. En als het echt warm is kunnen we baantjes trekken in het water. En dat er dagelijks bootjes langs komen maar ook baby eendjes, zwanen en meerkoeten. En in de winter vliegen er veel vogeltjes rondom de magnolia om zaadjes te eten. Zelfs papagaaitjes en we hebben 'tuinkippen'; twee waterhoendjes die in de winter door de tuin stappen op zoek naar voedsel. Zo lief.
De grote kelders, de wijnkelder, de voorraadkast die we zelf gemaakt hebben maar vroeger letterlijk een party skihut was.
De witte houten vloeren op de boven verdieping, de lichte kamers, de houten shutters, de badkamer (helaas zonder bad) met fijne inloop regenshower, het feit dat we twee wc's hebben en een handige wasruimte in de badkamer.
Mijn fijne werkhoek op de overloop, zo'n fijne lichte ruimte.
De zolder met een geweldige slaapkamer met vide (nu logeerkamer) en nog meer opbergruimte.

De voortuin die lekker een georganiseerd rommeltje is, de zeven meter hoge vlaggenmast, de ruimte oprit en garage. De straat vol mooie jaren 30 huizen, het feit dat de straat precies zo gebouwd is dat het uitzicht heeft op een koepel van een oud klooster (nu appartementen en middelbare school). Het feit dat alles op loopafstand is, de winkels, de scholen, de bibliotheek.

Ja ik houd zo ontzettend van ons huis. Het is echt heel erg fijn wonen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem184

Bericht 08 Mei 2016 09:52

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- Dat alles gelijkvloers is. De ruimte in een eengezinswoning lijkt me heerlijk, mar het gelijkvloerse vind ik veel makkelijker. Geen gezeul met de was, stofzuiger etc naar boven of naar beneden.
- De vele kamers. Met vier slaapkamers hebben we wel een luxe, in een flat.
- De grootte van het balkon (10 meter lang, met een breed zitgedeelte van 1,80 breed. De smalle kant is ook al 1,50 breed.
- de lift en het trappenhuis vlak naast het huis, je hoeft niet eerst de halve galerij over.
- het uitzicht, we kijken niet tegen huizen aan en andere mensen kijken ook niet op ons balkon. Er loopt een brede weg met ontzettend veel bomen erlangs, daarnaast ligt een sloot en daarna staan er pas weer huizen.
- dat we op de bovenste verdieping wonen en we dus geen bovenburen hebben waar we overlast van hadden kunnen hebben. Sowieso hebben we van de andere buren ook geen last en horen we eigenlijk weinig.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 08 Mei 2016 13:20

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- Het is groot en veel ruimte
- Een grote zolder en garage, dus veel bergruimte
- De locatie, op een paar minuten lopen van het centrum, maar wel een hele rustige straat
- Eigen oprit, dus nooit gedoe met parkeren
- Ruime tuin
- Badkamer met bad en douche
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2016 13:25

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Ons (hopelijk) toekomstig huis heeft 1600m2 erf. Daar maak je me heel blij mee :) Het heeft een vrij uitzicht over de landerijen.

En het is gebouwd in het jaar 1900, dat vind ik een bijzonder idee.

Het heeft twee badkamers, dat is ook leuk ;)
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 08 Mei 2016 13:32

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- fijne tuin, hele dag zon maar ook schaduw. Precies groot genoeg om het onderhoud leuk genoeg te houden, maar ook om alles te kunnen doen wat je wil (met kids). Overkapping waar we windvrij kunnen zitten en tv aansluiting hebben, heerlijk lange zomeravonden!
- grote woonkamer en leefkeuken die met schuifdeuren zijn te scheiden.
- inloopkast
- extra deur naar badkamer vanuit masterbedroom. Bad en douche. Twee wastafels. Aparte wc.
- eigen oprit
- huis geheel onderkelderd. Doe hier oa. Mn was. En in de echte warme zomer is het er altijd koel. Hebben hier ook een extra woonkamer, en slapen er soms.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Mei 2016 13:35

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Wat klinkt dat heerlijk Exogenesis! Dat wordt vast gaaf!
Let's discover the world together.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Mei 2016 13:38

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Alles! Haha. Oke, na nog een lange tijd werk, hoop ik dat ook echt te kunnen zeggen. Maar elke stap in de verbouwing denk ik: heerlijk!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 08 Mei 2016 14:11

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- fijne buren (schoonouders)
- 3 hectare aan tuin om volop in te spelen en ontdekken.
- paarden aan huis
- lage huurprijs
- alles gelijkvloers
- snel schoon te maken (super klein huisje)
- extreem landelijk
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Mei 2016 14:40

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

De ruimte , de serre, openhaard, fijne tuin waar je geen inkijk hebt en natuurlijk de bewoners. :smile: Oja, en nauwelijks auto's in de straat.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Mei 2016 14:43

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Heeee Exo, heb je de knoop doorgehakt? :yes:
<<

Anoniem315

Bericht 08 Mei 2016 15:10

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Jaaa, we zijn in onderhandeling :)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 08 Mei 2016 15:41

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Exogenesis schreef:Jaaa, we zijn in onderhandeling :)

Spannend! Veel succes!
<<

Anoniem189

Bericht 08 Mei 2016 15:57

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Ons nieuwe huis is een fijn huis. We hebben zowel aan de voorkant als aan de achterkant een leuke tuin. Binnen is ons huis erg ruim. We hebben een woonoppervlakte van 195m2 (zonder berging). De berging is lekker ruim, dus daar kunnen we veel spullen in kwijt. Het allermooiste in ons huis vind ik de bovenverdieping. Die loopt door over de berging, dus daar merk je pas echt de ruimte. We hebben een grote badkamer. Echt heerlijk!
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 08:00

Bericht 08 Mei 2016 16:33

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Vrijstaand, dus geen overlast van buren, en buren niet van ons (geschreeuw van kids :nopompom: ) .
We hebben 5 slaapkamers, ideaal met schoonouders die om de week oppassen en blijven logeren. Tuin op het zuiden, rustige straat met alleen bestemmingsverkeer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Mei 2016 18:56

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- Geen achterburen
- Lekker ruim beneden
- Mooie stenen vloer met vloerverwarming
- Uitkijk op een speeltuintje (dus voor niet direct een woning)
- Badkamer met badkuip waar je makkelijk met twee in kunt en een inloopdouche
<<

Anoniem161

Bericht 08 Mei 2016 19:12

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Dat het eigen is. Mijn plekje.
Lage hypotheek en makkelijk in onderhoud. Zo ingericht dat het poetsen ook mee valt.
<<

anoniem203

Bericht 08 Mei 2016 19:35

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- grote tuin
- 1,5 garage
- eigen oprit
- hoekhuis
- rustige wijk
- grote zolder
- 3 slaapkamers en redelijke badkamer
- mooie keuken naar onze smaak

Alleen 'mis' ik beneden wat meer ruimte. Maar daar komt over 2-3-4 jaar verandering dmv een aanbouw.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 08 Mei 2016 20:12

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- De ruimte;
- We hebben een tuin!
- De garage is heel ruim;
- Ruime zolder;
- Het voelde gelijk al als thuis :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Mei 2016 20:31

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Meer dan genoeg slaapkamers
Ruime voor- en achtertuin
Geen verkeer voor de deur
Vlakbij school en supermarkt
Speeltuin aan beide kanten van het huis
R. 2013
D. 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 08 Mei 2016 20:34

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Dat alles nieuw en strak is.
De zelfontworpen badkamer, gemaakt door mijn vader. Met heerlijke regendouche.
Dat we aan een fietspad wonen dus geen auto's die voor de deur geparkeerd staan of rijden. Het is een asfaltstrook met heel zacht asfalt van 10 km rond. Dus ideaal met skeeleren en hardlopen.
Een eigenparkeerplaats. Dus nooit gezoek naar een plekje.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 09 Mei 2016 04:23

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

- We wonen in een heel rustig doodlopend stukje straat
- Het huis heeft geen standaardindelindeling, woonkamer is op de eerste verdieping en dat zorgt voor veel privacy
- We hebben heel veel daglicht, hele dag door zon
- De houtkachel, sfeervol en fijne warmte
- Voldoende ruimte
- Door een hoop klussen steeds meer naar onze zin
- Eigen oprit en garage, geen probleem met parkeren
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem245

Bericht 09 Mei 2016 06:31

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Het feit dat het mijn huisje is maakt het het allerfijnste.
Wat ik er verder fijn aan vind is dat het een hoekhuis is, en dat ik uitkijk op alleen maar groen.
Er ligt een bosgebied naast mijn huis, dus ik loop met de honden zo het bos in.
Dat het huis vier slaapkamers heeft vind ik ook fijn, ruimte voor twee slaapkamers, een muziekkamer en een rommelkamer.
Ik heb een fijn tuintje met genoeg zon. Een mooie overkapping in de tuin voor de fietsen en de scooter.
De indeling vind ik ook fijn, een ruime woonkamer met een semi open keuken, een halletje met toilet en waskamer, en dan twee verdiepingen met op elk twee slaapkamers en op de eerste verdieping nog een badkamer. Mijn slaapkamer heeft een balkon waar ik in de zomer lekker de was op hang.
De omgeving, ik woon op loopafstand van winkels, de school en het bos. De mensen in de wijk vind ik dan weer minder, het is niet de beste wijk maar omdat ik aan de rand woon heb ik er weinig last van.
En het is fijn dat mijn vriend vlakbij woont, 400 meter zegt google maps.
<<

Patsy

Bericht 09 Mei 2016 06:49

Re: Wat maakt jouw huis heel fijn?

Zowel aan de voor- als achterkant vrije ligging.
Speeltuin voor de deur.
Ruime oprit.
Leuke buurt.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers