Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen in de auto (baby 3 maanden)

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Mei 2016 19:38

Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Onze baby van bijna drie maanden is een heel lief en tevreden kindje. Ze huilt bijna nooit behalve tussen 19:00 en 20:00, dan heeft ze even haar huilmomentje waarbij ik haar vasthoud, door de kamer wandel, zachtjes wieg en niet echt probeer te troosten. (De dag verwerken, zo zie ik het)

Ze heeft echter ook één ander moment waarop ze vaak huilt en dat is in de auto. Ze huilt dan best hard en houd dit ook redelijk lang vol. Het begint wanneer we haar in de maxicosi leggen en stopt pas na een minuut of tien.
Ik laat haar normaal gesproken niet huilen en wil dat ook niet, maar in een rijdende auto, op de snelweg kan ik moeilijk aan de kant gaan staan.

Heeft iemand tips? Of is het herkenbaar? Ik dacht altijd dat babies van autorijden rustig werden, hebben wij een uitzondering?
Kan ze misschien door de lichaamshouding die ze in de maxicosi heeft, ergens pijn krijgen ofzo?
Het is trouwens niet altijd, maar wel zo vaak dat het mij opvalt.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 05 Mei 2016 19:50

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Ik herken het wel, maar heb geen tips voor je. Hier was het in het begin heel lang heel hard huilen in de auto. Langzaam maar zeker werd dit alleen huilen bij stilstaan en uiteindelijk ging het over. Normaal lieten wij haar ook niet huilen, maar stoppen is natuurlijk niet altijd mogelijk, en soms stopten we wel, maar kregen we haar ook niet stil. Hier is het uiteindelijk vanzelf over gegaan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem236

Bericht 05 Mei 2016 19:59

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Hier hebben beide kinderen dat tot een maand of 5 gedaan. Die hielden het soms wel een half uur vol en niets hielp.
Van de een op andere dag was het over.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 05 Mei 2016 20:10

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Mijn jongste deed dat ook, echt hartverscheurend huilen waarbij ik ook echt moest stoppen en hem eruit halen om te troosten. Was heel lastig, zorgde altijd dat ik hem net gevoed had en het liefste dat hij moe was voor ik ging rijden, maar dat hielp ook lang niet altijd. Wel herkenbaar dus, helaas geen tips. Hier ging het pas beter nadat hij ruim een jaar was.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 05 Mei 2016 20:15

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Het is toch wel fijn om herkenning te lezen.
Ik vind het zo naar, normaal laat ik haar echt niet huilen en ik reageer er ook lichamelijk op. Word helemaal zenuwachtig en ga zweten, gewoon omdat ik haar eigenlijk wil troosten. Dat probeer ik dan los te laten want ik kan toch niet stoppen onderweg en ik moet natuurlijk op de weg letten.

Goed om te lezen dat het ook weer over gaat.
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 05 Mei 2016 20:24

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Herkenbaar. Onze oudste had dat ook, bij haar werd het met een maand of zeven minder. De jongste houdt ook niet van autorijden. We proberen met verre ritten te rijden als ze moe is, dan valt ze meestal wel in slaap. Maar ritten die langer duren dan een slaapje, dat doen we nog niet. Ik ga er vanuit dat het vanzelf wel minder wordt, net als bij haar grote zus.
februari 2012
november 2015
<<

Anoniem236

Bericht 05 Mei 2016 20:43

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Ooh nog wel een tip die misschien kan helpen; het luikje van de maxi cosi naar beneden doen, zodat ze wat ziet.
Heel soms hielp dat bij ons bij de jongste. Ook voorin zetten zodat we de speen kunnen aangeven hield hem soms even 2 minuten stil. Helaas kon dat alleen bij mijn man zijn auto want ik kan mijn airbag niet uitzetten.
<<

Anoniem161

Bericht 06 Mei 2016 04:17

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Heb je een spiegeltje in de auto? Dat kan helpen. Misschien is ze jullie kwijt?
Ik heb ooit de hele weg gezongen om maar te laten weten dat ik er bij ben. Zodra ik stopte was het weer huilen.
Naast je zetten, is dat een optie?
Of als je met z'n tweeën bent, iemand naast haar gaan zitten.

Zoon doet het nu alleen nog als we een half uur in de auto zitten.
<<

Anoniem 179

Bericht 06 Mei 2016 07:05

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Hier deed de jongste dat ook terwijl de andere drie altijd juist gingen slapen. Ik weet niet precies wanneer het voorbij is gegaan, hij is nu negen maanden en nu heeft hij het al een tijdje niet meer.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Mei 2016 08:13

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Onze dochter had het soms maar dan begin het pas halverwege de rit ofzo. Mijn neefje had het ook zo erg.
Een keer was hij ineens stil. Toen is mijn zus gestopt ze dacht dat hij niet meer leefde. :palm:
2014 2016
<<

Anoniem174

Bericht 06 Mei 2016 08:18

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 20 Mei 2016 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 06 Mei 2016 08:24

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Ik zat laatst achterin naast mijn nichtje van 10 weken en toen viel me op dat ze de zon fel in haar gezicht kreeg. Toen ik de zon afschermde met mijn hand werd het huilen ook direct minder. Geen idee of je er iets mee kunt, maar ik deel het toch maar.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 07 Mei 2016 12:39

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Ja daar heeft Naomi ook altijd veel last van June, goeie tip.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Mei 2016 19:32

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Super bedankt voor alle reacties!
Ik kan er zeker wat mee, al is het alleen maar het idee dat onze dochter niet de enige is.
Een groter zonnescherm is ook een goed idee, want het huidige scherm bedenkt maar een klein deel van het raam.
Minder warm of 'vol' aangekleed zal ik ook proberen, wij zijn zelf ook echt geen koukleumen.
En dat spiegeltje is sowieso wel een goed idee, vind ik zelf ook fijn.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:08

Bericht 07 Mei 2016 19:43

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

En als je haar voorin zet? Airbag uit laten schakelen en maxicosi voorin? Zo kan ze jullie zien. Mijn dochter vond het ook erg vervelend dat ze ons niet meer kon zien. Toen ze in een vooruitkijkend stoeltje ging, ging t inderdaad beter. Succes ermee
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 07 Mei 2016 20:26

Re: Huilen in de auto (baby 3 maanden)

Misschien heel stom hoor maar bij onze dochter kwam het huilen in de maxicosi omdat ze gewoonweg te groot was voor dat extra kussentje dat erin zit. Toen dat eruit was, stopte het huilen.
22-2-2013
28-8-2015

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers