Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huilen

<<

Anoniem239

Bericht 05 Mei 2016 15:20

Huilen

Ik kan het gehuil en gemiep van onze jongste niet neer aanhoren. Hij huilt werkelijkwaar overal om. En als hij niet huilt dan is het steeds heel zeuren en piepend vragen. Ik ben nu op het punt dat ik er gewoon niet meer tegen kan.

Steeds geef ik aan dat hij het ook normaal kan vragen en dat als hij huilt hij helemaal niks krijgt wat dan voor even helpt maar uiteindelijk wordt het weer gehuil.

Hij wordt in juni 2 dus ik weet ergens ook wel dat hij gewoon nog heel klein is en misschien niet alles snapt maar pffff na 2 naar heel veel huilen is het toch wel eens klaar?

Hebben jullie tips om dit beter te trekken?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Mei 2016 16:06

Re: Huilen

Heel herkenbaar. Wij deden hetzelfde, aangeven dat we alleen luisteren bij gewoon praten en vervolgens het gehuil negeren. Als ze dan gewoon ging praten gingen we weer luisteren.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Tommie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 265

Geregistreerd: 11 Mrt 2014 19:57

Bericht 05 Mei 2016 16:29

Re: Huilen

Ik kan je het boekje 'de taal van het huilen' aanraden (van Aletha solter). Huilen heeft in mijn ogen altijd een functie. Deze methode heeft ons heel erg geholpen inzicht te krijgen in waarom onze dochter huilde en ook helpen accepteren dat huilen mag en erbij hoort.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 05 Mei 2016 17:20

Re: Huilen

Dat kan onze dochter van bijna 2,5 de laatste tijd ook heel goed.
Alles gaat met een hoge piepende zeurstem of jammerend.

Ik ben nu ook begonnen dat ze het ook rustig en lief kan vragen. En steeds herhalen dat ik dat gejammer niet fijn vind.
Als ze moe wordt is het hier het ergste, dan kan ze alleen maar piepen.
Ik weet wel dat het erbij hoort, maar ik kan na een kwartier alleen maar gejammer, gepiep en aandacht vragen soms erg moeilijk rustig blijven.

Ik hoop nog steeds dat het maar weer een fase is ;)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem239

Bericht 08 Mei 2016 09:27

Re: Huilen

Dank voor jullie reacties!

Dat het een fase is daar hoop ik ook steeds op maar het lijkt een oneindige fase. Het huilen gaat maar door. Zowel mijn vriend en ik kunnen er bijna niet rustig meer op reageren :-(.

Net begon het weer opnieuw. Hij ligt nu maar weer op bed en slaapt volgend mij ook al weer.

Hoe gaan jullie hier zelf mee om? En hoe houd je jezelf kalm? Mij lukt het bijna niet meer

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers