Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


warm weer!! hoe kleden

<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 04 Mei 2016 13:09

warm weer!! hoe kleden

Er is warm weer in aantocht. Echt heel erg lekker. Maar hoe kleed je dan een baby? Shirtje aan? Of toch lange mouwen? En hoe doe je dat in de wagen? Dekentje of niet? Jasje aan of uit? Zoveel vragen dus. Graag tips. Want vind het echt lastig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Mei 2016 13:13

Re: warm weer!! hoe kleden

De 'regel' is toch één laagje meer dan dat jij zelf draagt? Dus als jij zelf met blote armen naar buiten gaat, kun je je kindje een shirtje met korte mouwen en daarover een vestje aantrekken. Zo heb ik het tenminste altijd geleerd.
Het is ook afhankelijk van het kind denk ik. Mijn oudste neefje had het als baby altijd ontzettend heet, dus die trokken we geen extra laagje meer aan. Zijn broertje heeft dat niet, dus bij hem doen we het wel.

♥♥
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 04 Mei 2016 13:14

Re: warm weer!! hoe kleden

Ik vind het ook wel lastig. Heb nu romper met korte mouw, dan lange mouwen ding eroverheen. Buiten uit de wind zonder jasje,in de wind wel een jasje/vestje aan.
In de kinderwagen heb wel nog steeds een dekentje liggen, maar met dit mooie weer heb ik S dan geen jasje/vestje aan. Bij wat kouder doe ik die dan weer wel aan.
Laatst gewijzigd door Meneer de Uil op 04 Mei 2016 13:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2016 13:17

Re: warm weer!! hoe kleden

Ik hield ook de regel die Elliot noemt aan. En gewoon regelmatig even de nek en de armpjes voelen.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 04 Mei 2016 13:20

Re: warm weer!! hoe kleden

Elliot dat vind ik een goede richtlijn om aan te houden. En stel het is 32 graden? Dan wel uit de zon natuurlijk. Maar doen jullie dan alleen een romper aan?
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem166

Bericht 04 Mei 2016 13:27

Re: warm weer!! hoe kleden

Ik hanteer de regel dat ik ze net zo kleed als mezelf, niet een laagje meer, want meestal was dat toch te warm. En op echt warme dagen hadden ze regelmatig alleen een rompertje aan als ze lagen te slapen, of zelfs alleen een luier. Dan legde ik er wel een dun lakentje over als ze sliepen.

Bij jonge baby's kun je het goed voelen in het nekje. Voelt de nek klam, dan is het te warm. Voelt de nek heel koud, dan os het te koud en alles daar tussenin is goed.
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 12:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 04 Mei 2016 13:28

Re: warm weer!! hoe kleden

Met 32 graden meestal wel, al lag het er ook wel aan wat voor weer het was. Je hebt gewoon 32 graden maar ook het plakkerige. Als het niet zo plakkerig was deed ik er vaak nog wel een broekje overheen als we weg gingen maar als het van dat plakkerige weer is niet. maar ik zorgde (en nog) altijd dat ze iets aan hadden zodat het zweet weg kon.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 04 Mei 2016 13:33

Re: warm weer!! hoe kleden

Meestal is het in nederland dan wel vies plakkerig met 32 gr vaak. Maar dat nekje vind ik ook een goede tip.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Geel

Bericht 04 Mei 2016 13:50

Re: warm weer!! hoe kleden

Hm, ik kijk er wel naar uit dat ze lekker in haar rompertje in de kinderwagen kan liggen. Met die blote spekpootjes. :love:

Ik denk dat ik ga voor een romper met korte mouwen en dan een broekje of jurkje ofzo. Als het 22 graden is, is het nog warmer dan in haar kamer wanneer ze in bad gaat, dus ik denk dat ze het niet snel koud heeft. Is je meisje een koukleum LS, of heeft ze het juist snel warm?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mei 2016 13:53

Re: warm weer!! hoe kleden

Ik vind het nu nog moeilijk bij dochter.

Maar inderdaad een laagje meer dan jezelf die regel hanteer ik meestal ook.
2014 2016
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2016 13:54

Re: warm weer!! hoe kleden

Ik had N. de eerste zomer (toen was ze 7/8/9 maanden oud), op de warmste dagen ook alleen een romper met korte mouwen aan. Daarbij een zonnehoedje.

En verder veel laagjes en luchtige broekjes.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 04 Mei 2016 13:55

Re: warm weer!! hoe kleden

Geel schreef:Hm, ik kijk er wel naar uit dat ze lekker in haar rompertje in de kinderwagen kan liggen. Met die blote spekpootjes. :love:

Ik denk dat ik ga voor een romper met korte mouwen en dan een broekje of jurkje ofzo. Als het 22 graden is, is het nog warmer dan in haar kamer wanneer ze in bad gaat, dus ik denk dat ze het niet snel koud heeft. Is je meisje een koukleum LS, of heeft ze het juist snel warm?

Ik heb geen idee Geel haha. Ik ben zelf wel een koukleum dus ga dan automatisch ook zo voor L. denken maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn haha.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem171

Bericht 04 Mei 2016 14:01

Re: warm weer!! hoe kleden

Inderdaad met echte warme dagen in alleen een romper. Als ik ging wandelen dan wel een lakentje mee, of om te beschermen tegen de zon of als er een windje stond.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 04 Mei 2016 18:06

Re: warm weer!! hoe kleden

J heeft vorige zomer al in een romper gelegen met korte mouwen en alleen een broekje. Echt kijken naar je kind. Hij is dan wel wat ouder maar loopt vaak alleen in een romper met een broekje.
2015 💙

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers