Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat eet je op je werk?

<<

Elle123

Bericht 04 Mei 2016 11:51

Wat eet je op je werk?

Vertel!
Ik begin om 8 uur met een bakje griekse yoghurt met havermout, bosbessen en kaneel. Tussendoor neem ik meestal 2 blokje (pure) chocola en wat rijstcrackers met soja (van AH, die bij de nootjes en chips liggen, ik snak altijd naar zout en die dingen zijn heel zout).
Ik lunch rond 13 uur met 2 rijtswafels (die grote meergranen van AH) met geitenkaas. Tussendoor neem ik meestal nog wat chocola, rijstzoutjes of iets anders lekkers wat in mij la ligt. Rond 15.00 een banana en om 16.30 is mijn werkdag voorbij.
Ik zoek eigenlijk inspiratie voor gezonde tussendoortjes. ik hou niet zo van fruit, en wil geen kant en klare repen waar suiker en E-stoffen in zitten.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mei 2016 11:55

Re: Wat eet je op je werk?

Nak'd bars heb ik in mijn la liggen. Worteltjes, komkommer, cherrytomaatjes in het keukentje.
Verder bak ik zelf graag dingen die ik voor tussendoor mee neem.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Mei 2016 11:55

Re: Wat eet je op je werk?

Sorry, ik kan je niet tips geven. Ik eet heel standaard tussendoor een stuk fruit en in de lunchpauze mijn meegebrachte boterhammetjes met kaas en pindakaas (en als ik gek doe heb ik er hagelslag of jam op zitten :smile: )
<<

Elle123

Bericht 04 Mei 2016 12:02

Re: Wat eet je op je werk?

Oh ja Nak'd bars heb ik ook nog! Even snel opeten want die gaan best snel over de datum. Laatst had ik een beschimmelde. Die kun je trouwens ook heel goed zelf maken, 50% dadels en 50% cashewnoten, alles hakken en door elkaar doen, ik draai er dan balletjes van en rol ze door kokosschaafsel. Mijn colega's zijn er ook dol op.

Soms maak ik ook wel eens een salade of een wrap, maar ik heb meestal 's avonds geen tijd en geen zin om dat te gaan maken. Rijstwafels en kaas neem ik maandag mee en kan ik de hele week mee vooruit. Helaas hebben we geen magnetron hier, op mijn vorige werk warmde ik regelmatig restjes van de dag ervoor op.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Mei 2016 12:04

Re: Wat eet je op je werk?

Haha wat olifant zegt. Ik eet een stuk fruit en 2 tot 4 boterhammen. Wij hebben ook maar 1 keer een half uur pauze dus ik heb ook geen tijd voor zo'n heel schema.
R. 2013
D. 2016
<<

Elle123

Bericht 04 Mei 2016 12:09

Re: Wat eet je op je werk?

Spencer schreef:Haha wat olifant zegt. Ik eet een stuk fruit en 2 tot 4 boterhammen. Wij hebben ook maar 1 keer een half uur pauze dus ik heb ook geen tijd voor zo'n heel schema.


Wij ook, maar ik zit op kantoor dus ik zit de hele dag achter mijn computer (te eten). Tijdens het half uur pauze ga ik altijd wandelen. Ik heb vooral geen tijd om vooraf thuis van alles klaar te maken.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 04 Mei 2016 12:22

Re: Wat eet je op je werk?

Ons eten wordt altijd door de koks gemaakt dus het is altijd een verrassing :)
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 12:34

Re: Wat eet je op je werk?

Dat hangt er vanaf of het ochtend middag avond of nacht is haha. Maar over het algemeen eet ik iets van fruit, iets van een warme maaltijd of een broodje, een Smoothie of fris en iets van een koek of wat chocola.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 04 Mei 2016 12:44

Re: Wat eet je op je werk?

Ik werk in bedrijfskantine, dus kan in principe pakken wat ik wil, als we de ingrediënten in huis hebben. We hebben een heel goede keuken, al zeg ik 't zelf ;) Ik maak zelf 't menu dus kan van alles gewoon zelf bepalen. Soms een zalmwrap of een broodje carpaccio, we maken zelf de soepen en als 't er eentje is die ik lust, neem k die vaak 's middags.

Mijn dag is meestal als volgt:

7:00 start ik, dan zet ik gelijk de oven aan, zodat ik tegen half 8 een warme bruine pistolet eet, met kaas of jam.
10:00 eet ik fruit tussendoor, m'n collega's snijden als vers fruit voor fruitsalades en weten dat ik dat ook graag lust, dus er staat ook altijd een bakje voor mij klaar.
11:30 eet ik even snel een klein kommetje soep, als ik de soep van de dag lust tenminste.. Anders een schaaltje tonijnsalade, gerookte kipsalade o.i.d. Ligt er een beetje aan wat de meiden klaarmaken. We eten om half 12 vaak al even iets kleins, omdat we om 12:00 onze gasten te eten krijgen, tot 13:15 ongeveer en dan dus niet zelf aan eten toekomen.
13:30 eten we zelf en ligt het dus aan 't menu en de ingrediënten in bijv. de saladebar wat ik eet. Voor m'n verlof nam ik heel graag een broodje gerookte kipfilet met paprika en avocado, maar voor m'n zwangerschap was dat ook vaak een broodje rosbief, met rucola, pijnboompitjes en pestomayonaise.
15:00/15:30 ga ik alweer naar huis.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Mei 2016 13:11

Re: Wat eet je op je werk?

Niet helemaal hetzelfde, maar misschien heb je nog iets aan dit topic: smeer-jij-je-brood-of-koop-je-je-lunch-juist-t21572.html

Ik eet meestal mijn ontbijt op het werk. Ik ben een slechte ontbijter en moet dus ook al een tijdje wakker zijn voordat er überhaupt iets in gaat. Meestal is het dan een cracker met beleg (pindakaas, smeerkaas, aardbeien) en een kop thee. Rond een uur of 10.00 neem ik een tussendoortje. Dit kan van alles zijn, fruit, een boterham, een cracker, chocola, een muffin, een koek of baksel van thuis. Net waar ik zin in heb en wat ik in huis heb.
Tussen 12.00 uur en 13.00 uur ga ik lunchen. Dit kan ook van alles zijn. We hebben een bedrijfskantine waar ik wel eens heen ga. Daar eet ik dan meestal twee bruine boterhammen met beleg (kaas, vleeswaren, salade, kroketje), soep, rauwkost en/of iets speciaals wat die dag te krijgen is. Soms ga ik in mijn lunchpauze naar buiten en haal ik daar iets, een broodje bij de subway, een salade bij de appie, een belegd broodje bij de bakker enz. En soms neem ik kliekjes mee van thuis of maak ik thuis een salade die ik meeneem.
Rond 15.30 uur neem ik nog iets van cup-a-soup of een ander tussendoortje (net als in de ochtend). Om 16.30 uur ga ik naar huis.

♥♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Mei 2016 13:53

Re: Wat eet je op je werk?

Als tussendoortje voornamelijk fruit. Vandaag was dat een bakje met druiven en de laatste twee aardbeien die in huis waren en ik heb nog een appel liggen die ik zo ga eten. Als ik in de auto zit richting huis (tussen 16-16:30) eet ik meestal mijn bakje met komkommer en wortel op.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Mei 2016 13:58

Re: Wat eet je op je werk?

Ik eet voornamelijk fruit tussendoor en ben sinds een paar maanden verslingerd aan de havermoutkoekrepen van Bolletje (gele verpakking).
<<

Anoniem222

Bericht 04 Mei 2016 14:10

Re: Wat eet je op je werk?

Is je lunch niet wat weinig?

Ik heb vaak als tussendoortje:
- Havermout muffins met fruit en pindakaas/noten er door, die bak ik dan in grote hoeveelheid en gooi ik in de vriezer. Dan neem ik er 's ochtends één mee. Die is tegen de tijd dat ik hem op wil eten wel ontdooit.
- Fruit :P
- Handje nootjes
- Gekookt ei
- Rauwkost (tomaatjes, radijsjes, komkommer, bleekselderij)
- Kipfilet
- Speltcracker/rijstewafels
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 04 Mei 2016 14:11

Re: Wat eet je op je werk?

Ik ontbijt onderweg in de trein met yoghurt en muesli. Tussendoor fruit, granenreep, ontbijtkoek of zoiets. Als lunch een salade die ik altijd de avond vantevoren klaarmaak en in de middag ook nog een tussendoortje. En soms heb ik enorme behoefte aan chocola in de middag en daarvoor staat er een automaat in de kantine :)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mei 2016 15:53

Re: Wat eet je op je werk?

Elle123 schreef:Oh ja Nak'd bars heb ik ook nog! Even snel opeten want die gaan best snel over de datum. Laatst had ik een beschimmelde. Die kun je trouwens ook heel goed zelf maken, 50% dadels en 50% cashewnoten, alles hakken en door elkaar doen, ik draai er dan balletjes van en rol ze door kokosschaafsel. Mijn colega's zijn er ook dol op.


Maak ik ook regelmatig die balletjes. (In alle soorten, met andere noten, cacao, wortel, kunt het echt zo gek niet bedenken) Maar voor het gemak heb ik altijd een paar Nak'd repen in huis/werk die ik makkelijk mee kan nemen of als ik plots moet overwerken oid.
<<

Elle123

Bericht 04 Mei 2016 16:07

Re: Wat eet je op je werk?

Harrison schreef:Is je lunch niet wat weinig?

Ik heb vaak als tussendoortje:
- Havermout muffins met fruit en pindakaas/noten er door, die bak ik dan in grote hoeveelheid en gooi ik in de vriezer. Dan neem ik er 's ochtends één mee. Die is tegen de tijd dat ik hem op wil eten wel ontdooit.
- Fruit :P
- Handje nootjes
- Gekookt ei
- Rauwkost (tomaatjes, radijsjes, komkommer, bleekselderij)
- Kipfilet
- Speltcracker/rijstewafels


Ja mijn lunch is een beetje karig, maar ik ben zo inspiratieloos wat dat betreft. Van brood krijg ik buikpijn en doordat ik de hele dag zit wordt dat alleen maar erger. Dus boterhammen gaat eigenlijk niet. Soms maak ik een wrap of een salade, maar moet mezelf echt even gaan aanwennen om meer dingen in huis te halen (tomaatjes, eieren en die dan ook alvast koken, enz.) Vaak moeten wij veel weggooien, omdat we nooit van tevoren weten hoeveel dagen mijn vriend thuis eet, dus we doen vaak elke dag of om de dag boodschappen. Best irritant, tijdrovend en duur helaas. Maar als ik op zaterdag voor de hele week boodschappen doe, komt het er vaak op neer dat ik 4 dagen alleen eet en er heel veel overblijft. We zijn momenteel bezig met een bijkeuken, daar komt dan ook een vriezer (geen plaats voor nu) dus kan ik dingen gaan invriezen.
Havermout muffins moet ik ook eens proberen! Ik heb niet elke week ergens een paar uur tijd om die te maken, maar als ik in het weekend gewoon een keer om 6 uur uit mijn bed kom moet het wel lukken.
<<

Anoniem222

Bericht 04 Mei 2016 16:12

Re: Wat eet je op je werk?

Nee joh, die muffins zijn echt zo gebeurd! Ik gooi alles voor het deeg in de blender, giet dat in muffinvormpjes in zo'n blik, gooi er wat noten, fruit en/of pindakaas op en doe het in de oven. In één zo'n blik kunnen bij mij 12 muffins en meestal bak ik dan 2x dus dan heb ik er al 24. Daar kun je echt een lange tijd mee door. Ik vind het echt een uitkomst!
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 04 Mei 2016 17:13

Re: Wat eet je op je werk?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 04 Mei 2016 17:19

Re: Wat eet je op je werk?

Te weinig. Ik gun mezelf geen pauze, krijg er ook geen tijd voor eigenlijk. Ik smeer 4 boterhammen elke dag & eet die tussendoor op, en soms op de fiets heb ik honger en zie ik er nog 1 of 2 in m'n tas zitten.. Slecht, maar ik probeer tegenwoordig wel te ontbijten voor een goede basis iig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 17:26

Re: Wat eet je op je werk?

Dat ziet er lekker uit Briggy!

Pippa, gun jezelf die pauze, echt! Ik werk ook altijd keihard maar die pauzes neem ik. Ik heb er recht op en ze echt nodig. Om te eten en te rusten. Zeker voor iemand als jij die snel vermoeid is. Zorg dat je lichaam brandstof krijgt. Bedoel het niet belerend hoor, maar bedoel het goed. Jezelf die tijd gunnen is zo belangrijk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem167

Bericht 04 Mei 2016 17:31

Re: Wat eet je op je werk?

Weet ik hoor, vind het ook lief dat je het zegt en je hebt ook gelijk, maar het is zo chaotisch en de telefoon blijft gaan en gasten zijn zo dwingend, dat ik na een hap eigenlijk verder moet. Maar tegenwoordig neem ik sowieso kwartiertje pauze en probeer ik tussendoor ook ff wat te drinken. Als ik alleen loop ga ik ook altijd minuutje zitten ik kamer als het even niet gaat, maar dan heb ik geen eten of drinken bij me. We lopen maar met z'n tweeën en vaak alleen dus kan ook niet altijd alles overdragen op zon moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43734

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Mei 2016 17:34

Re: Wat eet je op je werk?

Ja snap dat het zo'n chaos is af en toe! Dat herken ik ook wel en ik dacht eerder ook altijd van laat maar, komt wel. Maar daar heb je alleen jezelf mee. Dus ik neem nu echt strikt m'n pauzes zoals het hoort. Ik moet gewoon eten.
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 04 Mei 2016 18:39

Re: Wat eet je op je werk?

Fruit, brood en crackers met beleg.

Verder neem ik nog wel eens mee:

zakje noten of gedroogde abrikozen
bakje yoghurt met bijv. aardbeien/peer of walnoten
bakje komkommers/tomaatjes
worteltjes
<<

Anoniem170

Bericht 04 Mei 2016 21:39

Re: Wat eet je op je werk?

Ik ontbijt op werk en eet meestal dan griekse yoghurt met havermout, ontbijtkoek en nog (3x per week ongeveer)een banaan later op de ochtend.
Met lunch eet ik vaak dagsoep wat er is in de kantine en dan 1 of 2 boterhammen met beleg. Maar soms neem ik ook mn eigen eten mee van thuis van de avond ervoor en warm ik dat op. Dat is meestal pasta of iets met rijst.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Mei 2016 23:24

Re: Wat eet je op je werk?

Bij een vroege dienst heb ik 's ochtends thuis al ontbeten en eet op mijn werk om 7.00 nog een banaan of een broodje of een sultanakoek. Drink ook altijd twee koppen thee.
Rond 10.00/11.00 een koekje en een kop thee. Soms iets van snoep wat we van een patiënt hebben gekregen die naar huis gaat, of in het weekend iets van koffiekoeken van de arts van wacht.
Rond 12.30 middageten. Meestal boterhammen/broodjes van thuis. Soms een broodje gezond uit de kantine, heel soms frietjes.
Rond 14.30 als we tijd hebben nog iets lekkers wat we van patiënten hebben gekregen.
We krijgen niet iedere dag iets van patiënten, maar toch met enige regelmaat bonbon's/koekjes.

Als ik een late dienst heb begin ik om 13.30. We moeten dan meteen om pauze en dan eet ik meestal iets van fruit en iets hartigs (van die stokjes met smeerkaas bijvoorbeeld). Niet echt iets uitgebreids ofzo, maar meestal heb ik dan net thuis gegeten voordat ik naar het werk kom. Het volgende eetmoment is rond 18.30 als we tijd hebben. Als we geen tijd hebben eten we dan niet. Meestal heb ik iets bij van wat ik thuis in de diepvries had gestoken, een maaltijd van een paar dagen daarvoor dus. Vaak is dat iets van pasta. Meestal neem ik ook wel een toetje mee.

Als ik nachtdienst heb, neem ik boterhammen mee (droog) en pak beleg uit de koelkast. Van die kleine kuipjes die eigenlijk voor de patiënten zijn bedoeld. Ik heb dan ook altijd iets van fruit of snack bij, maar eet gewoon op het moment dat ik honger krijg. Heb geen vaste tijden dan.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers