Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Miskraam ervaringen

<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Mei 2016 18:12

Miskraam ervaringen

Heb helaas vanochtend bevestiging gekregen dat het niet goed zat het vruchtje :(
Ze zag alleen een zakje en waarschijnlijk is t gestopt rond de 6 weken.
Ik had ook geen last van mn borsten meer en helemaal geen klachten en sinds vrijdag klein beetje bloedverlies (nog steeds kleine beetjes)
Vond het zoo spannend of t goed was maar mijn gevoel zei al van niet :snik:

Maar goed en nu?
Ik kon afwachten maar ook bellen dat ik medicijnen kreeg om het te laten komen en anders evt curretage.
Pff jeetje weer echt niet hoe of wat en vind het ook eng dat je straks ineens krampen krijgt en veeel bloedverlies.

Wie kan me advies geven of laten weten hoe en wat on nezelf een beetje te kunnen voorbereiden?
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2016 18:13

Re: Miskraam ervaringen

Sterkte, wat naar voor je :(
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 03 Mei 2016 18:49

Re: Miskraam ervaringen

Wat een verdrietig nieuws, veel sterkte!

Ik heb ook een keer tussen de 6 en 7 weken een miskraam gehad. Dit was erg onverwacht, begon bloed te verliezen en na een paar dagen verloor ik het vruchtje.

Ik heb een andere miskraam voor cytotec gekozen omdat het niet vanzelf afkwam na bijna 2 weken afwachten en een curretage durfde ik niet. Ik moest die pillen om de zoveel uur inbrengen en als het niet zou helpen de volgende dag nóg een dosis. Ik vond het echt verschrikkelijk, heel veel buikpijn en verloor heel veel stolsels en bloed.

Ik kan je geen advies of tips geven, je moet echt zelf die beslissing nemen. Ik hoop voor je dat het vanzelf komt en dat een curretage of cytotec je bespaard blijft.

Nogmaals heel veel sterkte..
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Mei 2016 18:53

Re: Miskraam ervaringen

Ik heb twee keer een miskraam met 7 weken gehad. De eerste keer deed de natuur haar werk, de tweede keer zou ik een curretage krijgen. Alleen de dag voor de curretage deed de natuur alsnog haar werk. Ik heb er uiteindelijk dus geen ervaring mee om het verlies op te wekken.

Het bloeden was eigenlijk vrijwel hetzelfde als een heftige ongesteldheid, alleen de krampen waren bij mij erg rot en krachtig.

Heel veel sterkte, ontzettend naar kippetje.
L2014 & H2017
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Mei 2016 19:20

Re: Miskraam ervaringen

Bedankt :(
Ben sinds afgelopen vrijdag steeds kleine beetjes bloed aan t verliezen dus misschien moet ik even afwachten nog.
Maar heb aan de ene kant zoiets van kan er maar beter meteen uit maar als ik dat zo hoor is dat ook niks..
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 03 Mei 2016 19:25

Re: Miskraam ervaringen

Wat naar kippetje.. :( ik was vorige week ook begonnen met meeschrijven in het wintermama's topic, helaas heb ik vorige week ook een miskraam gehad. Bij mij was het vooral veel bloedverlies tijdens het plassen, er kwamen de eerste twee dagen veel stolseltjes mee. Ik heb niet veel gevloeid en ook helemaal geen krampen gehad. Het is donderdag avond begonnen (al had ik sinds maandag al donker bloedverlies, maar toen dacht ik nog dat dat bij de zwangerschap hoorde) en nu is het inmiddels wel helemaal over. Ik was vijf weken, dus ik weet niet of dat veel verschil uitmaakt aangezien jij al wat verder was..
Ik hoop dat je er niet te veel last van krijgt, het is gewoon heel verdrietig en je emoties worden zo op en neer geslingerd.. Praat er veel met je vriend/man over en verder wil ik je heel veel sterkte wensen!
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Mei 2016 19:35

Re: Miskraam ervaringen

Jeetje jij ook sterkte dan jennings!
Bah het is ook een gek gevoel en verdrietig maar ook weer bevestiging van wat ik al dacht.
Vriend is ook teleurgesteld maar zei al komt wel goed weer schat en kan gebeuren :(
Weet ook niet of een week veel uit maakt maar zou nu 9 weken en 2 dagen zijn en is dus nog niks gebeurd behalve dat beetje bloedverlies vanaf vrijdag nu
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 03 Mei 2016 19:37

Re: Miskraam ervaringen

Ik heb helaas veel ervaringen met miskramen, heb 6 miskramen gehad waarvan twee curretages.
Zou als ik jou was even afwachten of het doorzet. De cytotec heeft mijn voorkeur nooit gehad vanwege de kans dat het lukt en het idee dat ik het thuis en zelf moest doen.

Sterkte in ieder geval, miskramen zijn zo ontzettend naar :hug:
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Mei 2016 19:40

Re: Miskraam ervaringen

Ik heb er geen ervaring mee maar wil je wel veel sterkte wensen, wat een naar nieuws :(.
2012 & 2016
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 03 Mei 2016 20:09

Re: Miskraam ervaringen

Wat naar! Ik heb twee miskramen maar beide kwamen uit zichzelf op gang. Had bij de eerste heel veel krampen, bij de tweede minder!

Heel veel sterkte want je moet het wel echt een plekje geven!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem234

Bericht 03 Mei 2016 20:31

Re: Miskraam ervaringen

Ik wil je ook veel sterkte wensen!
<<

Pecha

Noob

Berichten: 248

Geregistreerd: 23 Okt 2014 08:39

Bericht 03 Mei 2016 20:33

Re: Miskraam ervaringen

Allereerst heel veel sterkte!

Ik heb ook meerdere miskramen gehad.De eerste keer met 6 weken is het natuurlijk op gang gekomen.Wel bloedverlies,nauwelijks krampen,maar toch helemaal schoon.

Een andere keer heb ik cytotec gebruikt,omdat het niet natuurlijk op gang kwam.Wilde ik eigenlijk niet, maar leek de gynaecoloog beter dan een curretage.Veel krampen en bloedverlies,maar bleek niet goed gewerkt te hebben.Uiteindelijk toch een curretage gehad.

Ik hoop het nooit meer mee te maken,maar mocht het ooit nog gebeuren dan kies ik weer eerst voor afwachten en als dat niet werkt een curretage. De slagingskans van Cytotec is klein en ik vond het thuis doen en de pijn erg heftig.

Succes met het maken van je keuze ,sterkte en succes voor de toekomst.
Afbeelding

Afbeelding
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Mei 2016 20:50

Re: Miskraam ervaringen

Vind dat afwachten lastig! Maar hoe lang wacht je af?
En had het nu niet al los moeten komen omdat het al gestopt was met groeien?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Mei 2016 20:59

Re: Miskraam ervaringen

Heel veel sterkte, Kippetje!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Mei 2016 21:00

Re: Miskraam ervaringen

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Met 8 weken kreeg ik de 1e echo, het vruchtje was met 6 weken gestopt met groeien. Ik heb een week afgewacht maar er gebeurde niets. In die week veel getwijfeld wat ik wilde doen, pillen of een curettage. Uiteindelijk gekozen voor de pillen. Deze heb ik ingebracht en na een uur of 4 begonnen de krampen. Uiteindelijk werden die vrij heftig en voelde het als lichte weeën, dat was echt even pittig. Een uur of 6 nadat de pillen gingen werken ben ik het vruchtje verloren. Ik verloor ineens heel veel bloed, ging naar het toilet en daar verloor ik het. Daarna was de pijn meteen weg en het bloeden werd ook veel minder. Bij de controle echo bleek dat ik helemaal schoon was.

Je moet doen wat voor jou goed voelt, ik ben ook puur op mijn gevoel af gegaan. Het afwachten vond ik ook vreselijk. Heel veel sterkte!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 03 Mei 2016 21:07

Re: Miskraam ervaringen

Kippetje hoe lang je afwacht is aan jou, jij bent de enige die die beslissing kan maken.
Heel veel sterkte, een miskraam is erg heftig.

Ik heb een missed abortion gehad bij 10,5 week. We hadden bij 7,5 week al een kloppend hartje gezien. De echo daarna klopte het niet meer. Ik had niet gemerkt dat het mis was, het was een enorme klap.
De week na de echo kon ik bij de gynaecoloog terecht. Ik mocht kiezen tussen afwachten of het vanzelf afkwam, tabletten of curettage.

Ik geloofde niet dat het vanzelf zou komen omdat dat ook nog niet gebeurd was. Ik koos voor de tabletten, m'n nichtje had dat ook gehad en zei dat het vrij snel ging werken. Bij mij gebeurde er helaas niks. Ik was erg bang voor een curettage maar ik wilde ook dat het dode vruchtje uit m'n lichaam ging (ik liep er inmiddels al 3 weken mee).
M'n zoontje van 11 maanden lag ook nog eens in het zkh en dat was erg zwaar. De gyn zag dat ik er doorheen zat en regelde een spoedplaats in de ok voor de dag erna. Ik vond het verschrikkelijk eng, maar het viel me 100% mee.

Ik heb na m'n curettage meteen gezegd, mocht ik ooit nog een miskraam krijgen ga ik meteen voor curettage en ga ik mezelf de rest van de ellende besparen.

Ik wens je veel succes met de juiste keuze maken en sterkte met het verwerken.
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 03 Mei 2016 21:55

Re: Miskraam ervaringen

Pff jeetje lastig zo ook te kiezen.. want verloskundige zei vandaag wel dat curretage niet heel gauw deden, meestal eerst die pillen.
Maar slaap er eerst maar eens een nachtje over en dan beslissen.
Bah had veel liever een mooie echo gehad en begin dec een kleintje vastgehouden :'(
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mei 2016 21:55

Re: Miskraam ervaringen

Wat naar, kippetje, sterkte.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mei 2016 23:58

Re: Miskraam ervaringen

Heel veel sterkte toegewenst Kippetje!
<<

Geel

Bericht 04 Mei 2016 07:25

Re: Miskraam ervaringen

Wat verdrietig, kippetje. Ik heb ook een miskraam gehad, met acht weken, en achteraf bleek dat het met de echo van 6 weken al niet goed zat. Toen konden ze er slecht bij en moest ik later terugkomen. Bij mij is het allemaal vanzelf op gang gekomen, ik heb echt een soort minibevalling gehad met flink veel weeën en bloed. Alles is er heel netjes uitgekomen, ik hoefde niet gecuretteerd te worden en ook geen medicijnen om het op gang te laten komen. Daar heb ik dus geen ervaring mee. Ik vond het prettig dat mijn lichaam het zelf oploste.

Tip: als het begint, is het fijn om onder de douche te staan. Ik deed dat pas op het einde, om mezelf lekker schoon te maken, maar de warmte van de straal hielp heel goed tegen de pijn.

Sterkte met beslissen en met het verwerken van je miskraam!

Edit: o ja, voor je idee: het was bij mij in een tijdspanne van 12 uur. 's Avonds laat kreeg ik een beetje bloedverlies, 's nachts om 2 uur werd ik wakker met ongesteldheidspijn en vanaf 's ochtends 7 uur tot 's middags 1 uur had ik erge krampen die overgingen in weeën.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 04 Mei 2016 07:28

Re: Miskraam ervaringen

Geen ervaring maar veel sterkte!
<<

Anoniem253

Bericht 04 Mei 2016 07:34

Re: Miskraam ervaringen

Nogmaals veel sterkte Kippetje! Ik vind het zo verdrietig voor jullie :hug:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 04 Mei 2016 08:15

Re: Miskraam ervaringen

Sterkte Kippetje!
30-04-2017
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 05 Mei 2016 14:37

Re: Miskraam ervaringen

Hoe gaat het nu met je?
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 05 Mei 2016 18:47

Re: Miskraam ervaringen

Wat lief dat je aan me denkt!
Het gaat best goed verder heb mn collega's ingelicht dat ik ineens naar huis zou moeten.
Lastig vind ik het wel zo want je weet niet wanneer het komt..
Wacht dit weekend af en als er niks gebeurd is dan bel ik verloskundige op voor wat ik het beste kan doen.
Zucht.. maar toch denk ik veel aan wanneer het kindje zou komen, wanneer ik weer zwanger kan worden enz enz
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels, Marsy31