Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kids naar KDV als je vrij bent?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 03 Mei 2016 22:22

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Spencer schreef:Het is voor kleine kinderen niet fijn om zo lang niet te gaan en dan weer opnieuw te wennen, lijkt mij.

En wie doet er daadwerkelijk 7 dagen per week iets leuks met de kinderen? Kan je ze beter wegbrengen en even lekker in huis bezig en de rest van de dagen zonder al die huishoudelijke taken erbij van je kinderen genieten.



Helemaal mee eens!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem313

Bericht 04 Mei 2016 08:23

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

KitKat schreef:
Urban Naked schreef:
KitKat schreef:En over je kinderen structureel naar een opvang brengen als je zelf vrij bent dat vind ik persoonlijk wel een beetje gek..
Heerlijk hoor als het eens een keer zo voor komt maar anders nee, ga wat leuks samen doen denk ik dan altijd
Dat doet toch niemand in dit topic, structureel? Of lees ik daar overheen?


In dit topic misschien niet maar ik ken er genoeg die t wel doen hoor!!
Maar goed ook structureel in je eigen vakanties snap ik ook niet
Stel je bent zes weken vrij omdat je juf bent, dan breng je je kind toch geen zes weken lang twee dagen id week weg als je zelf vrij bent? Samen vakantie is toch heerlijk, lijkt mij dan haha


Hoef jij ook niet te snappen, dat scheelt. Iedereen doet wat ze fijn vinden en wat bij het gezin past.

Overigens, als de optie van een KDV je luxe lijkt: jouw kinders kunnen er ook heen, als ze onder de 4 zijn dan. Als je niet werkt krijg je geen toeslag, maar je kinderen zijn welkom.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 04 Mei 2016 08:30

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Voor de kinderopvang betalen we, ongeacht of mijn zoontje komt of niet. Dan breng ik hem liever wel, hij vindt het leuk en ik vind een dag alleen echt heerlijk. Ik breng hem dan wat later en haal hem vaak weer op tijd op. Allebei een fijne dag gehad en we kunnen er weer even tegenaan.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 04 Mei 2016 08:42

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Caufield, geen haar op m'n hoofd die daar aan denkt hoor om ze daar heen te brengen!
Vind je reactie ook niet zo leuk, hoef jij niet te snappen?
Ik lees gewoon heel veel dat ouders zeggen, heerlijk even tijd voor mezelf maar met je kinderen erbij is toch ook tijd voor jezelf? ik vind het soms gewoon zielig te lezen dat sommige hun kinderen liever kwijt dan rijk zijn, het gaat allemaal al zo ontzettend snel, in vier jaar zitten ze op school, geniet van de tijd dat ze thuis zijn als je zelf ook vrij bent
<<

Anoniem301

Bericht 04 Mei 2016 09:01

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

KitKat het zou je sieren als je niet zo oordeelt over de keuzes voor een ander. Tijd met mijn meisje is heerlijk maar voelt niet als tijd voor mezelf. Ik ben de hele dag druk en dat is ook niet erg. Maar toen ze er gisteren een dagje niet was en ik thuis was heb ik enorm genoten. Ben er helemaal van bijgekomen.

Exit: en je doet ook aannames. Liever kwijt dan rijk zijn? Waar lees je dat?
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 04 Mei 2016 09:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Mei 2016 09:02

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Wij deden het altijd wel. We hebben maar 5 weken vakantie in het jaar, waarvan we er 2 op vakantie waren, dus het was maar 3x per jaar ofzo dat het voorkwam. Als het kdv al open was, want die ging ook nog wel eens dicht (met kerst etc)
Toen later dochter op school zat en zoon nog op het kdv gingen we op een dag dat hij daar was wat leuks doen alleen met dochter. Heerlijke dagen.
Absoluut niet schuldig hierover voelen, soms heb je gewoon een oplaad dagje nodig. En of je dan gaat stofzuigen, op pad gaat, winkelen, of netflixen maakt helemaal niet uit. Gewoon even doen wat jij op dat moment wil.
<<

KitKat

Noob

Berichten: 87

Geregistreerd: 27 Aug 2015 11:32

Bericht 04 Mei 2016 09:14

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Carrie je hebt misschien wel gelijk hoor dat ik daarover te hard oordeel maar ik begrijp het gewoon echt niet zo goed sommige keuzes
Ik denk zo, je kiest er zelf voor om kinderen te krijgen en die zorg draag je samen met je partner, als jullie beide werken dan draag je die zorg even over aan een derde (kdv, gastouder oid)
Maar waarom als je zelf vrij bent ze dan nog wegbrengen om eigen tijd te hebben? Kan die eigentijd dan niet als je partner bij de kinderen is?
Mijn kinderen moeten zichzelf ook vaak genoeg even zelf vermaken omdat ik iets in t huishouden doe of omdat ik even een tijdschrift lees, moeten ze ook leren.
Soms lijkt t tegenwoordig wel dat ouders niets meer met de kinderen kunnen doen zoals t huishouden of zelfs iets voor zichzelf doen, zo hoor ik ook vaak genoeg dat ouders zonder minder nog vakantie gaan, echt waarom?
<<

Anoniem166

Bericht 04 Mei 2016 09:36

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

KitKat, ik werk 36 uur en mijn man ook. We zijn beiden een dag in de week thuis en het weekend natuurlijk. Verder ook gewoon alle ochtenden en avonden. Ons huis wordt dus ook gewoon vies (hooguit op de dagen dat we beiden werken iets minder), ik heb net zoveel was als jij en ik moet ook iedere avond eten koken. Huishoudelijke klussen doen we vaak 's avonds of in het weekend. Boodschappen moeten in het weekend. Dan hebben we ook nog regelmatig een verjaardag o.i.d. Moet ook al in het weekend. Veel tijd voor mezelf heb ik niet. Want als ik vrij ben, besteed ik die tijd aan mijn kinderen.
Ik vind het dan niet zo gek om eens een keer vrij te nemen om iets voor mezelf te doen. Nu doe ik dat zelden, maar vreemd vind ik het niet. Er zijn genoeg thuisblijvende moeders die hun kind naar een peuterspeelzaal brengen (jij misschien ook?). Dat vind ik ook niet raar. Er zijn ook kinderen die het leuk vinden om naar een kinderdagverblijf te gaan. Mijn dochter vond het er heerlijk, ze had er vriendjes en ze genoot er enorm. Dus toen mijn vriend eens twee dagen vrij was, heb ik dochter gewoon meegenomen naar het kinderdagverblijf zodat zij kon spelen met haar beste vriend en hij tijd voor zichzelf had.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Mei 2016 09:38

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Nee ik heb geen tijd alleen met mijn man als zoon erbij is. Met hem naast je heb je toch wat minder fijn seks op de bank.
R. 2013
D. 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 04 Mei 2016 09:52

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Haha spencer :-D

Maar ook hier, Elena kon en kan zich niet goed alleen vermaken. Nu gaat het beter dan toen ze nog kleiner was, en nu mag ze buiten spelen. Naomi doet alles wat niet mag als ik even lekker op de bank wil zitten, da's ook niet relaxen hoor. Plus dat ze het beide op de opvang gewoon echt leuk vinden, daar kunnen ze spelen met andere kindjes wat hier gewoon niet kan. Dus nee, ik voelde me niet schuldig als ze naar de opvang ging(en) en ik een dag vrij was. We knapten er allemaal van op.

En trouwens, dat ik zelf voor kinderen heb gekozen wil niet zeggen dat ik het altijd leuk vind, eerlijk gezegd vind ik het op dit moment loodzwaar en zal ik blij zijn als Naomi was groter is en zich beter duidelijk kan maken, en Elena wat beter luistert en lekkerder in haar vel zit.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 04 Mei 2016 09:57

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Whahahaha Spencer :good:


ik ben wel iemand die dus in de zomervakantie 6 weken lang de kinderen naar de opvang brengt.
Behalve dat we er 640 euro bruto voor betalen voor 1 dagje in de week en het niet 6 weken stopgezet kan worden, vind ik die ene dag voor mezelf heerlijk. Alle andere dagen en nachten sta ik alleen maar in dienst voor mijn kinderen en dat is niet erg, maar op die ene dag die ik voor "mezelf" heb (enige wat ik doe is het huishouden en af en toe shoppen/kapper) kom ik helemaal tot rust.
De kinderopvang is ook goed voor ze. Ze spelen dan ook met andere kindjes.
Ik ken ook een kind van 3 dat nergens naartoe gaat en enig kind is tot nu toe en dat is een jaloers kind dat niet kan delen en al haat gillen als zijn moeder aandacht geeft aan een ander kind, maar die discussie terzijde.
04-2014
10-2015
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 04 Mei 2016 10:01

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Carrie schreef:KitKat het zou je sieren als je niet zo oordeelt over de keuzes voor een ander. Tijd met mijn meisje is heerlijk maar voelt niet als tijd voor mezelf. Ik ben de hele dag druk en dat is ook niet erg. Maar toen ze er gisteren een dagje niet was en ik thuis was heb ik enorm genoten. Ben er helemaal van bijgekomen.

Exit: en je doet ook aannames. Liever kwijt dan rijk zijn? Waar lees je dat?


Nou inderdaad! Ik vind het best vermoeiend hoor de hele dag met mijn onwijs leuke en lieve dochter.
Ben er zelfs over na aan het denken haar toch 1 dag in de week naar het KDV te brengen ondanks dat ik niet werk. Lijkt me goed voor haar en ook fijn voor mij. Tijd voor mezelf en om, zonder continue op mijn hoeden te zijn, te solliciteren.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem321

Bericht 04 Mei 2016 10:25

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Wat Meneer de Uil ook zegt, je kunt je echt richten op dingen/bezigheden voor jezelf zonder dat je met een half oor of oog je kind in de gaten hoeft te houden.

Als mijn zoon in bedje ligt, doe ik het huishouden (of doe ik een dutje op de bank :smile: ) , maar mijn oren zijn wel de hele tijd gespitst op de babyfoon. En als hij in de box ligt te spelen loop ik toch constant even naar hem toe om te zien of alles nog goed is/hij niet heeft gespuugd of whatever.

Ik werk 3 dagen en ben 2 dagen thuis met zoon en dat vind ik heerlijk. Ik geniet er van, maar het lijkt mij ook heerlijk om echt een dagje alleen te zijn. Wat een luxe!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Mei 2016 10:47

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Liever kwijt dan rijk, omdat mensen af en toe even een dagje voor zichzelf willen, of een dagje ongestoord willen schoonmaken of solliciteren, wat een onzin zeg. Vind dat echt een nare manier van formuleren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem250

Bericht 04 Mei 2016 10:58

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Door dit topic 'twijfel' ik aan mijn kdv. Ik houd de kinderen dus wel thuis tijdens mijn verlof. Dat komt vooral voor uit praktische overwegingen. Ik ben alleenstaand dus dat betekent dat ik al vroeg in de ochtend drie kinderen en mezelf moet aankleden, voeden, in de auto moet zetten, uit de auto moet halen, twee kinderen moet droppen en met de baby weer terug naar huis. Dat zie ik dus niet zitten. Lijkt me heel veel gedoe, zo tussen 8 en 9 uur 's morgens.

Máár, ik heb ook het idee dat het kdv mijn kinderen best wel wat energie kost en dat ze het fijner hebben thuis. Als ik ze ophaal zijn ze moe, het duurt thuis weer even voordat er weer leven in zit, ze jengelen als ze thuiskomen, slapen de nacht onrustig en pikken alle virussen op. Vier keer buikgriep, krentenbaard, mijn dochter heeft na de dagen kdv eczeem rond haar mond ( trekt in de dagen thuis meteen weer weg), de griep. Thuis is alles rustiger, zijn ze niet vermoeid, eten en slapen ze beter. Dus ik breng ze eigenlijk niet graag weg als het niet nodig is. Herkennen jullie dat helemaal niet? Het is niet zo dat ik denk dat ze het er niet fijn hebben, maar het kost ze wel energie. De dag dat ze bij mijn moeder zijn geweest, zijn ze ook opgewekt en uitgerust als ik thuis kom. Na het kdv zijn ze op. Ik ben ook bang dat ik mijn derde baby de eerste drie maanden ook ziek gaat worden, doordat de andere twee virussen oppikken van het kdv. Maar jullie ervaringen zijn dus eigenlijk veel positiever? Ik vind de leidsters lief, alles is goed georganiseerd, de communicatie loopt prima, maar ik heb het niet het idee dat ik ze er een plezier mee doe ze er naartoe te brengen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 04 Mei 2016 11:01

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Ik herken dat echt niet, R vind het echt heerlijk op de opvang. Hij is ook amper ziek en gewoon uitgerust op opvang dagen.
R. 2013
D. 2016
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 04 Mei 2016 11:10

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Ik herken het wel deels hoor. 'S morgens de kinderen klaar maken voor het kdv is hier ook altijd stress. Ze zijn veel ziek en vaak zijn ze ook doodmoe als ze terugkomen.
Maar, het ziek zijn wordt met het tweede jaar kdv minder. Dan hebben ze nl alle virussen een keer gehad. Ziek zijn is vervelend, maar je kind bouwt wel afweerstoffen op. Dus eigenlijk ook goed.
Daarnaast ga je ook merken dat ze het leuk vinden. Mijn dochter is 2,5 nu en gaat graag. En op dagen dat ze naar het kdv zijn geweest gaan ze gewoon iets eerder het bed in.
<<

Anoniem166

Bericht 04 Mei 2016 12:23

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

HG, ik herken het gedeeltelijk. Mijn dochter en zoon zijn het eigenlijk nooit ziek geweest, behalve wat snotterigheid zo nu en dan en beiden de waterpokken, maar ook dat verliep qua klachten heel mild. Wat dat betreft heb je denk ik wat pech dat je kinderen zoveel hebben opgepikt. Het ene kind wordt wat sneller ziek dan het andere. Wat moeheid betreft herken ik het wel, maar dat was wel meer in het eerste anderhalf jaar ongeveer. Etenstijd was niet het meest gezellige stressloze moment van de dag.

Als ze wat ouder worden, is het leuker op het kinderdagverblijf. Ze krijgen vriendjes, spelen niet alleen naast, maar ook met elkaar, ze kunnen vertellen wat ze hebben gedaan. Mijn dochter vond het toen leuk om te gaan. Natuurlijk ook wel eens niet, maar meestal had ze het er erg naar haar zin.

In jouw geval zou ik de tweeling wel naar het kinderdagverblijf brengen als je straks de derde erbij hebt. Ik begrijp best dat het 's ochtends even aanpoten is om de tweeling aangekleed te krijgen, ontbijten etc, en dan de baby erbij en ze dan ook nog weg te brengen, maar daarna heb je wel nog een hele dag voor je om je even te richten op je baby en eventueel bij te tanken als de baby slaapt. Anders staat misschien wel je hele dag in het teken van drukte, met luiers verschonen, voeden, ontbijten, lunchen, als de baby slaapt even spelen met de andere kinderen, koken, huishouden. Ik vond het echt behoorlijk aanpoten de eerste maanden met twee kinderen en vond ook dat mijn dochter soms echt wat aandacht tekort kwam door de jongste. En dan was zij al ouder en zelfstandiger dan jouw tweeling en jij hebt er twee in plaats van één.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 04 Mei 2016 12:29

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

HollyGolightly, Ik herken dat wel hoor, ik moet zeggen dat mijn dochter ook de dag na de gastouder altijd heel moe was en niet te genieten. Dan vond ik het ook fijner om haar hier te hebben. Gewoon om samen leuke dingen te doen en zodat ze niet zo oververmoeid raakt. Ze sliep ook vaak slechter, overprikkeld.
Maar heb wel eens als ik een paar dagen vrij was toen ik zonder werk zat en de opvang doorliep dat ik haar 1 keer per week deed, ipv 2 keer en dan ook korter dan normaal. Gewoon om even snel het huis te kunnen doen of bijv om naar afspraken te gaan. Ze vond het vaak wel leuk namelijk.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 04 Mei 2016 12:48

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Milou schreef:
Spencer schreef:Het is voor kleine kinderen niet fijn om zo lang niet te gaan en dan weer opnieuw te wennen, lijkt mij.

En wie doet er daadwerkelijk 7 dagen per week iets leuks met de kinderen? Kan je ze beter wegbrengen en even lekker in huis bezig en de rest van de dagen zonder al die huishoudelijke taken erbij van je kinderen genieten.



Helemaal mee eens!


Eens, toen mijn dochters nog naar de opvang gingen en ik eerder klaar was of een dag niet hoefde te werken liet ik ze daar ook. Even tijd voor mezelf en dan kon ik nog wat in huis doen/boodschappen doen zodat ik de tijd die ze weer thuis waren ook echt voor hen had.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 05 Mei 2016 19:28

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

Ik neem het me iedere keer voor om haar te brengen maar puntje bij paaltje breng ik haar nooit. Heel stom maar ik schaam me er toch altijd een beetje voor om haar te brengen en eigenlijk vind ik het ook gewoon gezellig als ze thuis is. Nog een half jaar en we zijn van de opvang af..dan zitten ze allebei op school en hebben we geen opvang meer nodig.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 05 Mei 2016 19:42

Re: Kids naar KDV als je vrij bent?

N. ging altijd maar een halve dag per week naar het kdv, tijdens mijn zwangerschap toen ik met verlof was heb ik haar die halve dag dan ook gewoon gebracht. Die paar uurtjes betaalde we toch voor en N. had het er prima naar haar zin. Maar er zijn ook genoeg momenten dat we gewoon met het gezin wilde zijn en dan hielden we haar thuis. Nu werk ik weer 3 a 4 dagen in de week en gaan ze alleen naar de gastouder als dit ook echt nodig is. Hier nemen we flexibele opvang af, en geen structurerele vaste dagen. Als we samen wat tijd willen vragen we de opa's en oma's, dan hebben de kids ook een leuke dag met hun samen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder