Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega's en vriendschap

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 15:52

Collega's en vriendschap

Ben jij bevriend met collega's? Doe jij wel eens leuke dingen met je collega's buiten werktijd? Is dat dan het jaarlijkse etentje met het team of spreek je echt één op één af met collega's. En heb je collega's op social media of juist bewust niet?

Wij hebben een echt ontzettend hecht team. Toen ik begon waren we met z'n 30en, maar intussen zijn we uitgegroeid tot een team van 140 man (binnen 2,5 jaar tijd) en toch staan we bekend binnen het bedrijf als de Social Family. Eigenlijk hebben we elkaar allemaal wel op Facebook (heeft er misschien ook mee te maken dat we van het social media team zijn?), van flex agent tot team lead en managers. Er is wel hierarchie maar we gaan allemaal heel informeel met elkaar om. Knuffelen elkaar bij binnenkomst, gaan feesten en uit, logeren bij elkaar, sommigen wonen samen, er ontstaan stelletjes (gelukkig nog geen relaties uit), maar ook gewoon hele goede vriendschappen. Natuurlijk kan ik het niet met iedereen even goed vinden, maar het is echt een fantastisch hecht team ondanks de grootte en we verwelkomen iedereen direct. Vanavond hebben we een dineetje met een groep, zomaar omdat het leuk is. En binnenkort heb ik een wine&cheese date met een paar meiden, waarschijnlijk gaan we varen bij ons thuis.

Ik sprak alleen eigenlijk nooit echt met mensen één op één af. Ondanks dat ik me heel erg thuis voel in het team heb ik altijd een soort reserve. Iedereen kent me heel goed, maar écht persoonlijk, dat niet. Op één meisje na. Zij wilde altijd met mij samen lunchen (vanwege wisselende diensten kan dat niet elke dag) en intussen zijn we bij elkaar thuis geweest en drinken we wel eens een wijntje samen. Zo leuk vind ik dat! Dat is echt een soort vriendinnetje geworden. En binnenkort geven m'n man en ik een feestje en nu heb ik ook een aantal collega's uitgenodigd bij ons thuis. Dat vind ik dan wel heel spannend, maar ook leuk. Zeker omdat het gros van mijn collega's nog op kamers woont omdat Amsterdam reteduur is, en ik in een groot huis woon en dat liever altijd een beetje stil houd, maar toch vind ik het wel heel erg leuk en iedereen is erg benieuwd naar mijn mooie huis. Dat vind ik dan wel heel leuk! Maar wel gek hoor, als die twee werelden dan ineens samen komen. Hebben jullie dat ook? Houd je het heel sec gescheiden of maakt privé/werk niet zoveel uit?

Ik vind het wel grappig dat het nu langzaam ineens wat meer lijkt te worden, doe steeds meer sociale dingen met collega's.

Hoe zit dit bij jou?
Let's discover the world together.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 29 Apr 2016 15:57

Re: Collega's en vriendschap

Van een bijbaantje waar ik een aantal jaar heb gewerkt heb ik een hele goede vriendin aan over gehouden. Voor de rest kan ik vaak wel goed opschieten met collega's en soms heb ik ze ook op Facebook, maar zie ik ze niet in een privé situatie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:01

Re: Collega's en vriendschap

Klinkt heel leuk!
Zo heb ik dat een beetje met mijn freelance collega's en mensen waarmee ik samen gestudeerd heb. Het muziekwereldje is heel hecht en iedereen kent elkaar.
Aan mijn werk in de supermarkt heb ik een vriendin overgehouden, omdat we ten eerste samen heel fijn konden werken en van daaruit is ook een goede klik ontstaan. Binnenkort doet haar zoon de communie en gaan we daar heen. Nu zie ik haar verder niet zo veel meer maar we appen wel regelmatig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 16:03

Re: Collega's en vriendschap

Wat leuk dat je met je freelance collega's ook goed contact hebt Kira. Vaak werk je als freelancer best eenzaam juist!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:06

Re: Collega's en vriendschap

Ja, maar je komt elkaar regelmatig tegen in orkesten. Meestal zijn dat altijd dezelfde dus kun je wel leuk contact onderhouden.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Apr 2016 16:06

Re: Collega's en vriendschap

Nee, er zijn verschillende met wie ik goed klets maar je kunt het geen vriendschap noemen. Hoewel soms wel diepgaandere onderwerpen besproken worden. Bij mijn vorige werk sprak ik weleens met een collega af voor koffie bv maar dat is bij deze baan nog niet zo gebeurd. Misschien dat dit nog eens gebeurd maar het hoeft niet perse. Ik heb de meesten wel op facebook.
Ik moet er trouwens niet aan denken om mijn collega's te knuffelen als ik ze zie, jeetje dan blijf je toch aan de gang?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 16:10

Re: Collega's en vriendschap

Highway schreef:Ik moet er trouwens niet aan denken om mijn collega's te knuffelen als ik ze zie, jeetje dan blijf je toch aan de gang?


Haha ja het komt bij ons heel vaak voor dat je iemand een week of twee niet ziet door roterende roosters. Dus als je elkaar dan weer ziet wordt je vaak warm ontvangen haha. En we hebben allemaal homo's die de meisjes komen knuffelen :thumbup:
Let's discover the world together.
<<

Anoniem205

Bericht 29 Apr 2016 16:11

Re: Collega's en vriendschap

Ik spreek met enige regelmaat af met collega's buiten kantoortijd. Ben echter wel heel erg selectief met wie ik wel/niet op FB heb.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Apr 2016 16:13

Re: Collega's en vriendschap

Mijn collega's zijn 50+ en daar heb ik geen vriendschappen mee gesloten, maar dat vind ik ook niet erg.

Dat knuffelen wat Marin beschrijft spreekt mij totaal niet aan, haha. Dat zou voor mij veel te informeel worden wanneer je ook nog zakelijk contact wilt hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 16:28

Re: Collega's en vriendschap

Green_Pepper schreef:
Dat knuffelen wat Marin beschrijft spreekt mij totaal niet aan, haha. Dat zou voor mij veel te informeel worden wanneer je ook nog zakelijk contact wilt hebben.


Ja scheelt wel dat wij echt als één team werken. We zijn allemaal gelijk, ook al zit er wel wat hierarchie. Het is ook een enorm jong team. Ik ben één van de oudste, als 31 jarige. En we zitten in hetzelfde schuitje, of het nou midden in de nacht is, kerst of een normale werkdag. Iedereen werkt in het rotatierooster dus heeft met alle rare diensten te maken. Ik denk dat dat ons zo hecht maakt. We zijn er gewoon voor elkaar omdat we elkaar begrijpen. Dat merk ik heel sterk, mijn collega's zijn natuurlijk de enigen die écht weten hoe het is om deze baan te hebben. Dat vind ik heel fijn en merk steeds meer dat dat helpt bij mijn sociale leven, iedereen heeft een sociaal leven wat om het werk heen draait.
Dit was een foto met de kerst avond/nacht crew, ik vond het heerlijk om juist tussen zo'n vrolijke groep te werken.
Laatst gewijzigd door Marin op 29 Apr 2016 19:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 29 Apr 2016 16:31

Re: Collega's en vriendschap

Dat knuffelen bij binnenkomst vind ik echt raar. Elke dag ook? Maar goed, ik doe dat ook niet echt met mijn vrienden. Verder heb ik wel een aantal leuke collega's met wie we ook wel eens wat na het werk doen. Niet in het weekend, maar wel na werk ergens borrelen ofzo. Ik heb trouwens geen collega's op facebook, maar wel op whatsapp.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Apr 2016 16:34

Re: Collega's en vriendschap

Dat roterende rooster en grote team hebben wij ook in de zorg, toch knuffel ik niet met collega's :p neemt niet weg dat wij het ook gezellig maken met elkaar hoor op feestdagen e.d. Fijn juist dat je zo'n leuke ploeg collega's hebt, Marin.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:39

Re: Collega's en vriendschap

Nee dat knuffelen zou van mij ook niet hoeven.
Leuke foto ook, al lijkt het net of die oudere man aan de rechterkant er tussen in gefotoshopt :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Apr 2016 16:40

Re: Collega's en vriendschap

Nope. Mijn collega's zijn geen vrienden. Ik heb ook geen collega's op Facebook.

We slaan wel een arm om elkaar heen als iemand ergens mee zit en er om moet huilen (gebeurt 1 keer in de twee jaar of zo) en we feliciteren elkaar met drie zoenen.

Ik ben wel bevriend met een oud-collega van een baantje 10 jaar geleden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 16:41

Re: Collega's en vriendschap

Haha ja dat is Daniel Craig, een kartonnen pop, overblijfsel van het James Bond kerstfeest.

Nee hoor niet elke dag en niet iedereen hoor, gewoon wanneer je iemand lang niet hebt gezien. Ik vind het wel leuk. Toen ik net begon dacht ik ook ja doei dat ga ik niet doen, maar nu hoort er er gewoon een beetje bij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:54

Re: Collega's en vriendschap

Oh ok haha :D
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2016 16:57

Re: Collega's en vriendschap

Ik had wel een aantal collega's die tevens vriendinnen waren, maar daar ben ik toch op terug gekomen. Ik kan het prima gescheiden houden, maar daar is niet iedereen even goed in, helaas! Ik ben natuurlijk al regelmatig van locatie gewisseld, dus heb inmiddels veel collega's leren kennen, maar ik ben er met maar 2 écht bevriend. Met feestjes is het wel gezellig en ken ik (bijna) iedereen, maar daar houdt het verder wel op.

Wel heb ik leidinggevenden / managers in mijn Facebook, maar de rest van mijn collega's waar ik leiding over geef niet, want ik wil dat gescheiden houden van elkaar.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 29 Apr 2016 17:00

Re: Collega's en vriendschap

Marin, jij hebt inderdaad heel ander werk en ik kan mij voorstellen dat die onregelmatigheid een band schept. Het ziet er wel heel gezellig uit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Apr 2016 17:06

Re: Collega's en vriendschap

Dat kan ik wel heel goed begrijpen dat je dat gescheiden wilt houden in jouw functie pippa.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2016 17:08

Re: Collega's en vriendschap

Er zijn een hoop mensen die dat niet doen hoor, die hebben iedereen op Facebook, maar ik vind dat toch niet helemaal professioneel als ik zie wat sommige mensen plaatsen. Maar ik ben niet hun vriendin, ik ben hun leidinggevende, en ik wil toch graag het stukje respect houden en mijn privé dus achterwege laten, zij hoeven niet precies te weten wat ik wel, of niet doe en denk. Ook op het werk probeer ik dat zo te houden, ik ben heel aardig en meelevend tegen iedereen, maar wel met een grens.
<<

Anoniem156

Bericht 29 Apr 2016 17:44

Re: Collega's en vriendschap

Ik vind het een beetje vreemd dat je die foto hier plaatst. Als je mijn collega zou zijn zou ik dat niet tof vinden.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 29 Apr 2016 17:55

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb heel leuke collega's, werk in een mannenbedrijf/bouw gerelateerde sector en kan met bijna iedereen goed overweg. Ik werk er ook al heel wat jaren, behoor tot de vaste kern en kreeg afgelopen week nog weet van iemand te horen dat iedereen gek met me is. Is ook zo, mensen nemen me in vertrouwen en ik weet heel veel en heb met bijna iedereen contact maar deel geen afdeling met anderen/ik heb een unieke functie/leukste baan uit het bedrijf vind ik zelf. Met een paar collega's klets ik bij en drink ik een biertje op de vrijdagmiddag borrel. Maar verder heb ik prive geen contact met ze en er zijn volgens mij weinig echte vriendschappen buiten het bedrijf alhoewel mensen binnen een afdeling bv wel eens per jaar gezamenlijk bbq-en oid. Ik vind het ook altijd wel weer wat onwennig en vreemd op bv feestavonden omdat je dan de vrouwen van collega's ontmoet maar daar heb ik dan weer weinig mee omdat ik wel weer echt binnen het bedrijf hoor. Ik hoor dan wel eens van vrouwen dat ze me kennen uit verhalen van hun mannen maar kan me ook voorstellen dat die vrouwen het niet leuk zouden vinden als ik bv vriendschappelijk in het weekend of in de avond zit te appen met hun man.

Ik heb geen collegas op Facebook, uiteraard wel als connectie op Linkedin
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 29 Apr 2016 18:07

Re: Collega's en vriendschap

Poubelle schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je die foto hier plaatst. Als je mijn collega zou zijn zou ik dat niet tof vinden.



Kan echt niet nee.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem315

Bericht 29 Apr 2016 18:09

Re: Collega's en vriendschap

Ik zie mijn collega's allemaal als soort van vrienden. Zelfs de directeur. Met enkele drink ik wel eens een wijntje, maar niet stelselmatig.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2016 18:15

Re: Collega's en vriendschap

Poubelle schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je die foto hier plaatst. Als je mijn collega zou zijn zou ik dat niet tof vinden.


Los daarvan zie ik de toegevoegde waarde er ook niet van in. Voor alle forummers hier zijn het onbekende hoofden.

Ja, ik heb een aantal collega's op sociale media (LinkedIn en FB) en met een aantal drink ik ook wel eens wat na werktijd. Soms 1-op-1 en soms met een groepje. Twee collega's zijn vriendinnen (vriendinnetjes had ik toen ik nog kind was) aan het worden. A.s. donderdag vlieg ik naar Zweden, om een vriendin op te zoeken die ooit een collega was; al ruim 15 jaar geleden. :)
Laatst gewijzigd door Anoniem282 op 29 Apr 2016 18:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers