Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Collega's en vriendschap

<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Apr 2016 19:15

Re: Collega's en vriendschap

Vrienden wil ik het niet noemen.
Bij een paar collega's kom ik soms thuis.
Ik ga altijd wel mee naar personeelsuitjes. Zit ook in het bestuur van de personeelsvereniging.
2014 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2016 19:22

Re: Collega's en vriendschap

Oh die foto plaatsen zou ik ook niet leuk vinden.
Maar goed, misschien boeit je dat totaal niet als je een social media functie hebt?

Bij een vroegere baan hadden we wel een heel hecht team, gingen vaak ook wel met groepjes uit eten of borrelen. We gingen sowieso een a twee keer per jaar op (werkgerelateerde)excursie en dan sliep je sowieso met een collega op een kamer.

Na werkfeestjes bleef ik ook wel bij collega's slapen omdat ik 2 uur moest rijden naar huis. Maar er zijn verder geen echte vriendschappen gebleven. Wel werk ik nu weer voor en met een aantal oudcollegas en dat is super gezellig, maar ik nodig ze niet bij me thuis uit en andersom ook niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 29 Apr 2016 19:28

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb 1 collega dit uit dezelfde stad komt als ik, dus dat schepte gelijk wel een band. Ik ga nu eens in de zoveel tijd een hapje met haar eten en dat is best gezellig. Ik merk wel dat ik het lastiger vind tegenover andere collega's, ik wil niet teveel ''groepjes'' vormen want we zijn samen een leuk team op werk. En dat mijn collega's teveel over mijn privé-leven weten moet ik ook wel aan wennen.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Apr 2016 19:30

Re: Collega's en vriendschap

Ik werk in een team van zo'n 30 vrouwen. Met een handvol daarvan kan ik goed overweg, in de zin van dat ik die in vertrouwen neem als er wat is. Echt vriendschap wil ik dan nog niet noemen, maar er is wel een klik, een bepaalde soort vertrouwensband en het is daarnaast gewoon fijn en gezellig om met ze te werken. Met één collega ben ik wel bevriend, daar spreek ik zo nu en dan buiten werk ook mee af. Ik heb de meeste collega's op Facebook.
Wij wensen elkaar trouwens gewoon goedemorgen bij binnenkomst, geen knuffels hier.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Apr 2016 19:46

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb 2 collega's die ik misschien niet direct vrienden zou noemen, maar die wel veel voor me betekenen. We gaan regelmatig met zijn drieën lunchen of borrelen na werktijd, toen ik zwanger was, waren zij, naast mijn vriendinnen, als eerste op de hoogte, ze waren al heel snel na de geboorte van D. op kraambezoek en de enige collega's met wie ik tijdens mijn verlof regelmatig contact had. Met hun kan ik bijna alles wel bespreken.

Er is ook een groepje collega's waarmee ik zo nu en dan wat leuks kan doen. Dat is ook wel gezellig, maar veel oppervlakkiger.

Er wordt bij ons op 't werk trouwens ook wel geknuffeld. Niet met iedereen en zeker niet altijd. Vaak als iemand ergens mee zit en bv ook wel voor of na een vakantie.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 19:59

Re: Collega's en vriendschap

Joh die foto's heeft all over social media gestaan. Ik haal m zo heus weer weg.
Let's discover the world together.
<<

Tante Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:41

Bericht 29 Apr 2016 20:10

Re: Collega's en vriendschap

Ik werk bij een attractiepark en ik heb dus echt veel verschillende collega's. Maar het bedrijf is een écht familiebedrijf en dat merk je wel aan de sfeer die er hangt en het contact wat iedereen met elkaar heeft. In principe kan ik het met iedereen wel goed vinden, maakt niet uit binnen welke laag of afdeling van het bedrijf degene werkzaam is. Met de collega's van mijn eigen afdeling heb ik (natuurlijk) de grootste band en die zie ik zo in mijn vrije tijd ook veel. Regelmatig gaan we met collega's andere attractieparken bezoeken of zelfs weekendjes weg. Bij ons hangt er ook een sfeer waarin het wel 'normaal' is om collega's te omhelzen als je ze een tijdje niet gezien hebt bijvoorbeeld. Werk en privé staat bij ons dus erg dicht bij elkaar maar ik heb daar zelf echt totaal geen problemen mee!
09-07-2018
11-07-2021
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Apr 2016 20:13

Re: Collega's en vriendschap

In de 12 jaar dat ik heb gewerkt heb ik maar 2 mensen leren kennen die ik ook buiten werktijden zag. Zij zijn wel echt vriendinnen geworden, ik ben hen altijd met grote regelmaat blijven zien ondanks dat we nu toch al zeker 8 jaar niet meer samenwerken.

Verder vond ik het altijd erg fijn om mijn werk en privé gescheiden te houden. Collega's wisten dat wat nodig was en wat van invloed kon zijn op mijn werk en verder eigenlijk niet zo heel veel.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 29 Apr 2016 20:40

Re: Collega's en vriendschap

Klinkt erg gezellig Marin! :)

Bij mij op werk is de sfeer wel heel goed. Met één collega heb ik ook buiten werktijd wel contact via de app en ik ben laatst bij haar op bezoek geweest. Verwacht wel dat wij in de toekomst nog wel vaker buiten werktijd zullen afspreken. Kan gewoon echt goed met haar opschieten. Verder heb ik het op werk met collega's over van alles en nog wat en echt vriendinnen kan ik het misschien nog niet noemen maar er wordt wel veel gedeeld. Ook met de teamleiders trouwens, er is niet echt hierarchie en dat vind ik zelf wel heel prettig.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 21:10

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb eigenlijk twee banen, een vaste baan op kantoor en een eigen bedrijf. De contacten die ik heb via het kantoor zijn heel gezellig en warm, maar beperken zich wel tot de werkvloer, (op af en toe een etentje na). Voor mijn eigen bedrijf heb ik een kantoorpand gehuurd met anderen die ook eigen bedrijven hebben. Deze mensen zijn echt mijn vrienden en de meesten ken ik al ontzettend lang, zo'n 5-10 jaar. Met hen heb ik regelmatig gezellige uitjes en vrijdagmidagborrels en dergelijke. Ik vind die combinatie wel fijn tussen wat meer formele omgang en de losse sfeer in ons bedrijfspand.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 29 Apr 2016 21:27

Re: Collega's en vriendschap

Ik vind maar 1 iemand echt heel leuk op mijn werk en daar woon ik mee samen :) Ik vind het heel oncomfortabel voelen, close met collega's. Ik app wel regelmatig met een collega maar ze is geen vriendin en ik spreek ook niet thuis met haar af.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem203

Bericht 29 Apr 2016 21:31

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb met sommige een goede band en zie ze ook in mijn prive leven. We gaan af en toe uit eten en eind Juni gaan we met z'n 3-en + een vriendin van mij naar de Foute Party van Q-Music. Mijn bazin zie ik het vaakst. We komen bij elkaar op verjaardagen, als we voor een uurtje oppas nodig hebben dan passen we op elkaars kinderen, we gaan samen met de kinderen soms iets leuks doen zoals naar de binnenspeeltuin en we gaan af en toe gewoon bij elkaar een avondje op de koffie. Als we op het werk zijn dan kunnen we werk en prive heel goed gescheiden houden. Vanaf het begin af aan al.

Mijn man was 9 jaar geleden ook mijn collega. Nou eigenlijk baas.. ;)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 29 Apr 2016 21:33

Re: Collega's en vriendschap

Klinkt gezellig Marin. Ik hou bewust afstand van mijn collega's. Met één collegatje was ik een echte vriendinnen vriendschap aan het opbouwen. Gingen samen af en toe weg (bijvoorbeeld schaatsen), wat drinken, zochten elkaar thuis op en heeft zelfs wel eens op onze t. gepast. Totdat ze ziek werd, veranderde alles. Ze hield afstand, om de vraag hoe is het te omzeilen. Het is nooit meer echt goed gekomen helaas.

Collega's heb ik niet op FB. Wel gehad, maar ik vond het irritant dat ze mijn leven volgde. Bij de koffie vertelde andere collega's soms wat ik gedaan had. Ik heb ze zonder pardon er allemaal vanaf gegooid :-D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 21:41

Re: Collega's en vriendschap

Leuk om die verschillen te lezen!
Ik had het net nog met een aantal collega's er tijdens het eten over dat dit het wel echt waard maakt. Binnen het bedrijf is het echt uniek hoe hecht we zijn en het maakt echt dat we dit werk met z'n allen volhouden. Wel echt heel fijn! Ik heb dat ook, ik ben op zich niet eens zo sociaal van mezelf en kan voor m'n andere baan prima alleen werken maar ik loop na drie jaar nog elke dag met een glimlach kantoor binnen en m'n collega's dragen daar echt aan bij.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2016 22:01

Re: Collega's en vriendschap

Ik werk al bijna 10 jaar bij hetzelfde bedrijf en de meeste collega's ook. We hebben een klein team en elkaar allemaal op Facebook. Ik heb alleen de twee directeuren niet, dat hoeft van mij niet zo.

Met twee collega's ben ik wel goed bevriend. We chatten veel intern en gaan ook bij elkaar op baby visite en soms andere visite of uit eten. Niet heel vaak, maar wel een hechtere band dan met de anderen.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 29 Apr 2016 23:28

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb hele leuke collega's maar het zijn geen vrienden. Komt misschien ook doordat ik een leidinggevende functie heb en er eigenlijk niemand van mijn leeftijd werkt. De vaste medewerkers zijn allemaal een stuk ouder en de hulpkrachten 15-18. Ik zie mijn collega's niet buiten het werk en heb er maar een paar op facebook. Van andere locaties waar ik heb gewerkt heb ik er meer op facebook, als je er eenmaal aan begint worden het er steeds meer merk ik. Ik vind het nu wel lekker rustig zo.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Apr 2016 23:36

Re: Collega's en vriendschap

Nee, mijn collega's zijn geen vrienden. Buiten het werk spreken we nooit af. We hebben elkaar op Facebook en elkaars nummer, meer contact dan een like of een appje hebben we niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 30 Apr 2016 00:34

Re: Collega's en vriendschap

Op mijn vorige werk hadden we een heel klein, gezellig en informeel team. Ik heb bijna al die collega's ook op Facebook. Toch sprak ik met die collega's nooit af buiten het werk. Nou ja, op twee na, maar met hen was ik al bevriend voor we collega's werden. Laatst heb ik met een van die oud collega's wat gedronken, dat was erg leuk en gaan we vast nog een keer doen. Maar goed, inmiddels zijn we natuurlijk geen collega's meer.
Met mijn collega's van mijn nieuwe werk heb ik buiten werk geen contact. Ik heb niemand op Facebook. Van twee collega's heb ik het nummer, en heel soms wordt er een appje verstuurd, maar dat is eigenlijk altijd werkgerelateerd. Ik heb wel veel collega's op LinkedIn, maar daar doe ik verder weinig mee, dat is puur netwerk opbouwen.
<<

Zero

Bericht 30 Apr 2016 00:44

Re: Collega's en vriendschap

De sfeer bij het bedrijf waar ik werk is denk ik heel goed vergelijkbaar. Ik knuffel collega's ook, zie ze na werktijd en we appen dagelijks, ongeacht of je die dag werkt.
Ik heb een goede band met ze, ze weten op dit moment ook veel beter waar ik mee zit dan andere vrienden.
Er is om de week wel een feestje ergens, of iemand stelt wat voor.
We logeren ook bij elkaar en zelfs toen ik op reis was heb ik met ze gefacetimed toen ik het even moeilijk had.

Ik ben heel blij dat ik bij dit bedrijf ben gaan werken. Veel van mijn collega's zijn echt mijn vrienden geworden, en met de rest heb ik net zo goed veel plezier als ik aan het werk ben.
Maar dat is ook de insteek van het bedrijf. Toen ik ging solliciteren werd er gevraagd of ik van bier hield.
Zegt genoeg :)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 30 Apr 2016 01:41

Re: Collega's en vriendschap

Ik kan goed met mijn collega's opschieten. We vormen een groepje van 10 personen die allemaal hetzelfde werk doen (mijn leidinggevende zit daar niet bij). Ik heb hen op Facebook, we hebben een groepsapp, we gaan regelmatig uit eten, barbecuen, op stap of naar de Efteling. Ook ben ik binnenkort uitgenodigd op een feest van een collega die 25 jaar getrouwd is en ben ik bij collega's op kraamvisite geweest. Met een paar collega's ga ik aan een hardlooptocht meedoen in juni. Eén collega heb ik ook op instagram (waar ik veel meer op plaats dan op Facebook) en ik ben een paar keer bij hem thuis geweest. Ook weten we vrij veel privedingen van elkaar (ik werk nauw met hem samen, maar weer op een andere manier dan met het groepje collega's wat ik hierboven beschreef) en ik app wel eens met hem, soms over werk, soms niet. De band met hem is wel vriendschappelijk, mijn andere collega's zou ik niet zo snel als vrienden omschrijven, maar gewoon als goede, leuke collega's. Al zou ik met een paar van hen ook wel bevriend kunnen raken. Zo ga ik binnenkort bij één van hen die sindskort bij ons werkt eten en appte ze me laatst ook op vakantie hoe het was. Zij weet ook wat meer privedingen van mij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 04:18

Re: Collega's en vriendschap

Oh ja Zero ik kan me heel goed voorstellen dat jullie bedrijf dezelfde soort sfeer heeft. Dat vind ik leuk om te horen!
Let's discover the world together.
<<

Dot

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 223

Geregistreerd: 29 Dec 2015 15:26

Bericht 30 Apr 2016 08:44

Re: Collega's en vriendschap

Op mijn werk ben ik de enige onder de 45 jaar, de gemiddelde leeftijd is denk ik rond de 50-55 jaar. Ik vind ze aardig en kan goed met hen samenwerken, maar heb niet echt behoefte aan contact na werktijd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Apr 2016 08:46

Re: Collega's en vriendschap

Ik heb een collega die echt een van mijn beste vriendinnen is geworden. Voor de rest heb ik met een flink aantal collega's ook wel gewoon whatsapp contact en met een paar spreken we in kleine groepjes weleens af om te gaan eten of stappen. We hebben elkaar bijna allemaal wel op FB. Er is ook een deel van de collega's die ik puur als collega's zie en waar ik buiten werktijd geen contact mee hoef.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem155

Bericht 30 Apr 2016 09:14

Re: Collega's en vriendschap

Knuffelen met mijn collega's zou voor mij trouwens wat te ver gaan. Blijven slapen helemaal. Daar heb ik ook geen behoefte aan. Sowieso blijven wij in onze relatie niet slapen bij mensen van 't andere geslacht. Dat vind ik toch meer iets wat je deelt met je partner, net als intiem lichamelijk contact.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 30 Apr 2016 09:20

Re: Collega's en vriendschap

Ben je serieus Maud? Omdat het iemand van het andere geslacht betreft, betekent dat toch niet dat je je tot diegene aangetrokken voelt?

Ik ben sowieso al niet van het slapen bij iemand anders, laat staan collega's maar dat terzijde.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers