Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dutjes & powernaps

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 16:07

Dutjes & powernaps

Doe jij wel eens een powernap of een dutje? En zo ja, waar, en hoe lang?

Op mijn universiteit in Engeland zag ik altijd al die Aziaten slapen in de bieb, gewoon hoofd op hun bureau of boek. Dat vond ik toen heel gek maar is het wel zo raar?

Tegenwoordig doe ik best vaak op m'n werk een dutje. Niet tijdens werktijd natuurlijk, maar wel als ik pauze heb. Soms heb ik echt van die dagen (of nachten) dat ik echt biiijna in slaap val achter m'n computer scherm. Dan helpt koffie, rondje lopen, frisse lucht halen, plens water of pets (van mezelf) in het gezicht allemaal niet meer, maar dan móet ik even m'n ogen dicht hebben. Zo ga ik om 5 uur 's nachts tijdens de nachtdienst vaak een powernap doen, even 15 minuten in zo'n heerlijke chill-schommelstoel liggen in de koffieruimte. Ik zet dan een wekker en val echt even in slaap. En ook overdag bij vroege diensten doe ik dat wel vaak. Even 15 minuten ogen dicht en ik slaap dan zo! Ik moet dan wel eventjes wakker worden, maar daarna helpt het wel echt! Zelfs een powernap van 15 minuten kan echt al helpen bij mij!

Gisteren heb ik ook een heerlijk dutje op de bank thuis gedaan van anderhalf uur bij thuiskomst uit m'n werk (had maar 5 uurtjes geslapen 's nachts dus kon eventjes bijtanken zo). Kort na de nap wil ik nooit opstaan maar als ik daar even door heen ga, merk ik dat het me toch echt eventjes genoeg energie geeft om daarna iets langer door te gaan.

Wie heeft dat ook? Of kan jij totaal niet dutten? Doe je dat ook op je werk of in de trein of alleen maar thuis? Word je daar alleen maar vermoeider van?

En om dit topic leuker te maken - het is immers vrijdag - hier nog een collectie slapende beestjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2016 16:10

Re: Dutjes & powernaps

Awww, die beestjes haha!

Nee ik doe bijna nooit een dutje.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Apr 2016 16:15

Re: Dutjes & powernaps

Ahh die beesten!

Op het werk doe ik nooit een powernap, al lijkt het me wel heerlijk. Als ik op tijd thuis ben en mijn man is laat, doe ik wel vaak even mijn ogen dicht voor ik ga koken. Ook op zondag en zaterdag vind ik het heerlijk om een (half) uurtje te slapen.
Afgelopen weken heb ik heel veel dutjes gedaan, met meerijden, thuis, bij familie op de bank, overal kon ik slapen! Nu komt mijn energie weer terug en houd ik het weer bij thuis op de bank :wink:
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 16:16

Re: Dutjes & powernaps

Ah ja ben je extra vermoeid door je zwangerschap Taeda? Dan kon je vast overal dutten!

Als ik meerijd durf ik nooit dutjes te doen, dat vind ik oneerlijk tegenover de bestuurder. Maar soms móet het even! ;)
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 29 Apr 2016 16:18

Re: Dutjes & powernaps

Ja, ik doe/deed best vaak een dutje. Tot zo'n twee jaar geleden deed ik het echt té vaak. Dan sliep ik ook zó anderhalf uur. Maar op een gegeven moment vond ik dat wel welletjes. Nu doe ik het alleen als ik tijd heb en echt moe ben. Powernaps zijn supergoed trouwens, maar als ik de tijd heb en echt op bed ga liggen, slaap ik toch langer.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2016 16:19

Re: Dutjes & powernaps

Ik moet me er nu tijdens de zwangerschap echt aan over geven om het wel te doen. Qua vermoeidheid kan het makkelijk, maar ik gun het mezelf vaak niet.

Als ik niet zwanger ben doe ik nooit dutjes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem168

Bericht 29 Apr 2016 16:39

Re: Dutjes & powernaps

Tijdens zwangerschap en eerste maanden met een kind wel. Daarbuiten eigenlijk niet omdat ik nooit zo lekker wakker word dan en inderdaad nog slomer en vermoeider ben. Toevallig vandaag wel even gaan liggen toen mijn zoon ook sliep, omdat ik anders niet weet hoe ik de dag door kom (lichamelijk dan).
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Apr 2016 16:47

Re: Dutjes & powernaps

Ik deed dat echt nooit, en als ik dan weleens overdag in slaap viel werd ik helemaal gedesoriënteerd en misselijk wakker. Sinds ik tegenwoordig er 's nachts diverse keren uit moet of al om 5 uur in de ochtend wordt gewekt gebeurd het nog weleens dat ik even probeer bij te slapen. Liever ga ik gewoon om 21.30 al naar bed om dan weer om 23u weer op te staan.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 29 Apr 2016 16:49

Re: Dutjes & powernaps

Ik doe dat nooit, ik voel me na afloop altijd alleen maar beroerder.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:51

Re: Dutjes & powernaps

Gek he, dat zoveel mensen dat hebben dat beroerde gevoel. Ik moet daar ook altijd doorheen, het helpt als ik mijn zoon koffie laat meken en brengen, zo wordt ik dan vaak langzaam (fijner) wakker.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Apr 2016 16:52

Re: Dutjes & powernaps

Ik val vaak in slaap in het weekend overdag, maar ik wordt er juist zó moe van. Het doet me echt nooit goed.
Heb een nieuwe collega en die ging ook iedere dag tijdens de pauze gewoon even op de grond onder de werkbank slapen, maar daar is hij op aangesproken en sindsdien doet hij het niet meer.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 16:53

Re: Dutjes & powernaps

Kira schreef:Gek he, dat zoveel mensen dat hebben dat beroerde gevoel. Ik moet daar ook altijd doorheen, het helpt als ik mijn zoon koffie laat meken en brengen, zo wordt ik dan vaak langzaam (fijner) wakker.


Ik moet daar dan echt even doorheen. Eerst voel ik me beroerd maar een kwartiertje later merk ik dat het wel heeft geholpen en trekt het me net even een uurtje of twee extra verder. Ideaal in de nachtdienst of vroege dienst als ik het écht even niet meer trek.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:55

Re: Dutjes & powernaps

Dat heb ik ook, als ik eenmaal daar door heen ben ben ik fitter dan voor de powernap.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Apr 2016 17:02

Re: Dutjes & powernaps

Over 't algemeen niet. Tijdens de zwangerschap gebeurde het nog wel 's, dat ik in slaap viel op de bank, maar dat kwam vooral door pure vermoeidheid. Ik sliep 's nachts echt ruk namelijk, misschien 3, 4 uurtjes max.

Nu ben ik ook wel 's moe, omdat zoon zich nog om de 3 uur meldt, ook 's nachts dus, maar ik ga liever om 20:00 al in bed liggen om die uurtjes goed te maken, dan dat ik overdag slaap.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Apr 2016 17:19

Re: Dutjes & powernaps

Laatste weken wel. Daarvoor niet heel veel, alleen op een luie zondag soms. Het slapen is heerlijk, het wakker worden wat minder.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 29 Apr 2016 17:23

Re: Dutjes & powernaps

Sawadee schreef:Ik val vaak in slaap in het weekend overdag, maar ik wordt er juist zó moe van. Het doet me echt nooit goed.
Heb een nieuwe collega en die ging ook iedere dag tijdens de pauze gewoon even op de grond onder de werkbank slapen, maar daar is hij op aangesproken en sindsdien doet hij het niet meer.


Waarom is hij daar op aangesproken? In principe mag je toch zelf weten wat je in je pauze doet aangezien het je eigen tijd is.

Ik hou van dutjes maar heb er niet zo vaak tijd voor. Maar als mijn vriend ergens heen rijdt doe ik meestal een dutje in de auto. Tijdens vliegreizen slaap ik ook meestal.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 29 Apr 2016 17:28

Re: Dutjes & powernaps

Geen idee waarom hij er op is aangesproken, vind ook dat iedereen gewoon moet kunnen doen wat hij of zij wilt.
<<

Anoniem205

Bericht 29 Apr 2016 17:31

Re: Dutjes & powernaps

Prosecco schreef:
Sawadee schreef:Ik val vaak in slaap in het weekend overdag, maar ik wordt er juist zó moe van. Het doet me echt nooit goed.
Heb een nieuwe collega en die ging ook iedere dag tijdens de pauze gewoon even op de grond onder de werkbank slapen, maar daar is hij op aangesproken en sindsdien doet hij het niet meer.


Waarom is hij daar op aangesproken? In principe mag je toch zelf weten wat je in je pauze doet aangezien het je eigen tijd is.

Ik hou van dutjes maar heb er niet zo vaak tijd voor. Maar als mijn vriend ergens heen rijdt doe ik meestal een dutje in de auto. Tijdens vliegreizen slaap ik ook meestal.


Omdat het zomaar kan gebeuren dat je in geval van een calamiteit niet opgemerkt wordt. Het kan gevaarlijk zijn, onder je werkbank, met rondslingerende materialen. Etc. Dus dat snap ik wel, dat dat niet mag.

Ik doe geen powernaps/dutjes. Dan slaap ik 's nachts niet meer.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Apr 2016 17:37

Re: Dutjes & powernaps

Ik deed het al zo nu en dan, tijdens mijn zwangerschap deed ik het op een gegeven moment iedere dag dat het kon. Ik was dan ook erg moe steeds.

Nu doe ik het minder vaak. Zo nu en dan op vrije dagen wel eens een half uurtje op de bank. Heerlijk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 17:38

Re: Dutjes & powernaps

Ik word met een ziek gevoel wakker als ik langer dan een half uur dutjes doe. 1 dutje kan nog, maar dan moet ik na de eerste keer wakker worden meteen eruit, anders val ik steeds weer half in slaap en voel ik me zo beroerd. Ik doe het dus ook nooit. Behalve op vakantie...dan kan ik wel 20miljoen dutjes doen zonder 'ziek' te worden.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2016 17:58

Re: Dutjes & powernaps

Héél soms, maar meestal voel ik me daarna niet lekker, dus ik doe het liever niet eigenlijk. Soms na een lange dag werken wil mijn vriend even lekker knuffelen op bed samen, en dan val ik meestal wel in slaap, maar probeer ik wel mijn wekker te zetten, anders slaap ik echt uren.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 29 Apr 2016 19:25

Re: Dutjes & powernaps

Ik wou dat ik het kon. Maar ik heb nogal moeite met in slaap vallen, hoe moe ik ook ben.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 29 Apr 2016 19:31

Re: Dutjes & powernaps

Als ik zondag thuis ben en een drukke week heb gehad doe ik vaak wel even een dutje van een uurtje. Ik voel mij altijd weer opgeladen na een uurtje slapen.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 29 Apr 2016 19:50

Re: Dutjes & powernaps

Normaliter doe ik het nooit want dan voel ik mij alleen maar beroerder maar tijdens de zwangerschap doe ik het wel. Even een uurtje tussendoor, heel fijn! Moet wel oppassen dat ik niet te lang slaap want dan heb ik s nachts moeilijkheden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 29 Apr 2016 20:15

Re: Dutjes & powernaps

Nee eigenlijk nooit, nu zo wat verder in mijn zwangerschap merk ik dat ik af en toe wel zou willen. Maar goed, dan ben ik weer afhankelijk van of de jongste gaat slapen of niet want als zij niet slaapt kan ik dat ook niet gaan doen. Uiteindelijk komt het er dus zo goed als nooit van.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers