Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dutjes & powernaps

<<

anoniem203

Bericht 29 Apr 2016 20:19

Re: Dutjes & powernaps

Toen mijn beide kids nog niet doorsliepen lag ik ook vaak overdag zo'n 1,5 uur slaap in te halen. Nu doe ik dat niet meer. Ik voel me erna er nog ellendiger dan voor het dutje.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Apr 2016 20:26

Re: Dutjes & powernaps

Ik gun mezelf die rust niet, overdag zou het alleen kunnen als mijn zoon slaapt, maar dat is juist het moment dat ik even iets kan doen in huis of achter de naaimachine. Op het werk zou ik echt niet weten waar en wanneer dat zou kunnen, dan ben ik ook altijd wel bezig en voel ok de vermoeidheid ook niet, ondanks dat ik om 5 uur op sta.
Ik wordt overigens ook heel beroerd van dutjes wakker, dus ik vind het ook echt onprettig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Apr 2016 21:37

Re: Dutjes & powernaps

De eerste week na een vakantie kan ik heel goed 's middags thuis komen en even een half uurtje slapen. Vooral na de zomervakantie heb ik daar last van. Het is dan echt weer even in het ritme komen.
Verder kan ik heel goed een middagdutje doen als ik een paar nachten slecht heb geslapen.

Het loom wakker worden herken is wel. Ik weet dat ik dan echt op moet staan om iets te gaan doen, maar ik doe dat eigenlijk zelden met het probleem dat ik iets te lang blijf liggen en 's nachts niet meer kan slapen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem201

Bericht 30 Apr 2016 09:34

Re: Dutjes & powernaps

Ik heb dat ook en eigenlijk dagelijks. Ik vraag mij oprecht af of het wel gezond is dat ik zo vermoeid ben.
Ik slaap in de nacht gemiddeld 8 uur en voel mij ook uitgeslapen.
Na een dagdienst ben ik echt gesloopt. En als ik dan op de bank ga zitten, val ik zo in slaap.
Nu met de hooikoorts is dat nog veel erger.
Het is maar even zo. Door mijn dutje in de middag ben ik in de avond wel iets fitter.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 09:40

Re: Dutjes & powernaps

Wat vervelend Stuit! Werk je nog erg onregelmatig of is het tegenwoordig wat regelmatiger? Misschien eens bloedprikken om te kijken waarom je zo moe bent? Ik herken het wle hoor!
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Apr 2016 09:52

Re: Dutjes & powernaps

Geen dutje. Maar nu ik zwanger ben en dochter ligt op bed dan lig ik even lang uit op de bank. Maar doe de ogen niet dicht.
2014 2016
<<

Anoniem184

Bericht 30 Apr 2016 09:58

Re: Dutjes & powernaps

Ik merk dat ik meestal meer 'moe' ben op de dagen dat ik vrij ben en weinig doe. Als ik dan op de bank zit, kan ik zo in slaap vallen. Geregeld dat ik op een vrije dag 's middags ineens een halfuurtje slaap. Op dagen dat ik werk heb ik hier nauwelijks last van, en als ik dan 's avonds toch zit te knikkebollen op de bank, duik ik lekker m'n bed in.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 10:32

Re: Dutjes & powernaps

Ik herken dat moe zijn op vrije dagen wel, Maple, soort loomheid. Dat is wel een hele andere vermoeidheid die ik heb wanneer ik werk. Dan is het soms gewoon echt even nodig. Maar dutjes zijn sowieso lekker haha. Inderdaad heerlijk als je thuis bent!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 30 Apr 2016 10:33

Re: Dutjes & powernaps

Marin nee ik werk momenteel vrij regelmatig. Heb al ruim 1,5 jaar geen nachtdienst meer gehad. Maar goed over 2 maanden ben ik afgestudeerd en dan ga ik wel nachtdiensten krijgen.
Ik was er idd over aan het denken om bloed te laten prikken. Al speelt de hooikoorts ook heel erg mee momenteel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 10:34

Re: Dutjes & powernaps

Ja dat is wel heel erg vervelend zeg!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem185

Bericht 30 Apr 2016 10:49

Re: Dutjes & powernaps

Na een vroege dienst doe ik thuis wel eens een dutje als ik echt heel moe ben. Voel me de ene keer een stuk beter en de andere keer juist enorm vermoeid erdoor.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 30 Apr 2016 11:08

Re: Dutjes & powernaps

Ik heb vaak korte nachten door onregelmatige diensten en dan slaap ik heerlijk bij 's middags. Nu slaap ik sowieso om de haverklap omdat ik 's nachts steeds misselijk wakker word. Mijn zoon slaapt niet meer altijd 's middags en die mag dan op de tablet naast me in bed. Gaat prima zo :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem177

Bericht 30 Apr 2016 15:17

Re: Dutjes & powernaps

Ik vond een dutje doen altijd al heerlijk maar nu in de zwangerschap heb ik het 3x zo erg. Doe denk ik elke dag wel een dutje.
<<

Anoniem253

Bericht 30 Apr 2016 15:23

Re: Dutjes & powernaps

Heel soms doe ik in het weekend weleens een dutje, heerlijk vind ik dat!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Apr 2016 15:54

Re: Dutjes & powernaps

Als ik echt slecht geslapen heb dan ga ik soms nog even liggen als de kinderen op school zijn, maar ik merk dat ik dan heel veel moeite heb om weer wakker te worden en op te staan. Dus dan voel ik me daarna alleen maar duf en ik vind het dan ook zonde van mijn ochtend. Dus ik doe het alleen als ik echt te weinig slaap heb gehad. Soms neem ik het me wel voor als ik 's ochtends wakker word, maar even later vind ik het dan meestal toch weer zonde en blijf gewoon op.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 30 Apr 2016 17:22

Re: Dutjes & powernaps

Ik slaap alleen 's nachts of wanneer ik erge hoofdpijn heb. Van dutjes word ik alleen maar slomer.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Apr 2016 17:52

Re: Dutjes & powernaps

Ik vind het heel moeilijk om overdag te gaan liggen. Ik val meteen heel diep in slaap en word dan verward en met een naar gevoel wakker. Ik heb dan ook weleens, oh ik weet niet meer hoe het heet, van die slaaphallucinaties dat er iemand in de kamer staat. Het zou nu wel goed voor me zijn om het toch weer eens te proberen. Maar ik word er sowieso niet fit of fijn wakker van.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 15:17

Bericht 30 Apr 2016 18:01

Re: Dutjes & powernaps

Ik kan het niet als ik alleen ben en overdag in bed of op de bank ga liggen, dan val ik niet in slaap.

Mijn vriend en ik gaan vaak samen gewoon even liggen op de bank, muziek aan en dan gewoon luisteren en relaxed liggen samen. En dan word ik dus altijd na 3 kwartier wakker gemaakt door hem...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 30 Apr 2016 22:59

Re: Dutjes & powernaps

Het is toch ook zo'n ding dat je eigenlijk een espresso moet drinken voor je dutje? 20 min later als je wakker wordt, kickt de cafeïne in en ben je meteen ready!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 01 Mei 2016 14:38

Re: Dutjes & powernaps

Ooh heerlijk! Soms in het weekend doe ik weleens een dutje. Maar op vakantie geniet ik er helemaal van, zalig! Even lekker opladen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 01 Mei 2016 16:07

Re: Dutjes & powernaps

Ik ga ook wel eens voor een uurtje liggen. Maar word inderdaad ook vaak niet zo lekker na dat dutje en het duurt langer voor ik echt fatsoenlijk wakker ben. Daarna heb ik wel energie voor de rest van de avond.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5490

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 01 Mei 2016 17:24

Re: Dutjes & powernaps

Ik doe bijna nooit dutjes, alleen als ik brak ben van het stappen, ziek ben of echt heel slecht heb geslapen. Ik val eigenlijk ook nooit zomaar in slaap op de bank. Mijn vriend is echt de koning in dutjes, ik snap dat nooit, ik denk dat hij gewoon echt heel moe is. Hij valt eigenlijk iedere avond op de bank in slaap en in het weekend doet hij ook graag een dutje. Mijn vriend zegt altijd dat het komt omdat ik uitslaap (in het weekend). Hij is vroeg wakker omdat hij in zijn werkritme zit en doet dan in de middag nog een dutje, hij zou dit bijv. ook wel op werk willen als dat zou kunnen. In principe slapen we dan dus even lang maar anders verdeeld over de dag (dit is zijn verweer als ik zeg dat ik niet snap dat hij altijd maar slaapt :) )
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2016 14:15

Re: Dutjes & powernaps

Haha dat snap ik wel van je man inderdaad!

Als m'n man en ik allebei om 23.00 gaan slapen en ik sta om 4.30 op en hij om 7.00, heeft hij veel langer geslapen achterelkaar. Ik vind het dan idd fijn om in m'n pauzes even bij te slapen of een klein uurtje als ik thuis ben (ik ben toch een uur eerder thuis dan hij). Doe ik dat niet, dan lig ik gegarandeerd om 21.00 met een slaaphoofd op de bank. Niet zo gek natuurlijk ook.

Dus als ik dat tussendoor op m'n werk kan, is dat wel fijn! Snap dat je vriend dat ook wel zou willen.

Soms ga ik ook wel eerder slapen (rond 22.00) zodat ik een langere nacht maak (alsnog geen vetpot, maar elk uurtje helpt), maar soms lukt dat niet ivm sociale activiteiten bijv en dan is het wel fijn om tussendoor wat powernaps te doen om de dag door te komen.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25115

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 02 Mei 2016 15:08

Re: Dutjes & powernaps

Ik zweer bij powernaps, doe ze best vaak. Vooral als ik na een werkdag 's avonds nog plannen heb. Ik ga altijd in bed liggen en zet de wekker dan bijv. een halfuur of drie kwartier later. Het moment van wakker worden is idd even hels, maar al snel gaat het een stuk beter.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem224

Bericht 02 Mei 2016 15:16

Re: Dutjes & powernaps

Ik hou van dutjes! Vooral van korte dutjes, powernaps dus, dan kan ik er de rest van de dag echt weer tegenaan. Als ik langer dan een uur slaap overdag word ik een beetje raar wakker en dat duurt dan wel even, dus dat doe ik liever niet.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers