Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaccineren

<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Apr 2016 13:48

Re: Vaccineren

Fantine schreef:
Wasmand schreef:Ik ben dus een mama die niet vaccineert.
Ik heb heel erg getwijfeld in het begin. Ik heb veel gelezen oa vaccinvrij (facebook en site) en gekozen om niet te vaccineren.
De ziektes waartegen gevaccineerd wordt die liepen al terug op het moment dat de vaccinatie kwam. Oa door betere leefomstandigheden.
Sommige vaccinaties vind ik onzin oa hepatitis B bij een jong kind. De mazelen kunnen kinderen ook prima doorstaan als het gezond is. En het kinkhoest vaccin werkt niet voldoende (aldus RIVM)
Als een kind vaak oorontsteking heeft of eczeem oid kan dit een bijwerking van de vaccinaties zijn.

Ja ik vind het soms heel eng maar ik vind niet dat ik mijn kind mishandel.


Wat een domheid in een post. Waar baseer je op welk onderzoek met goed onderbouwde wetenschappelijke bron dat ziektes al terugliepen? Leefomstandigheden, welke dan? En op welke manier verhoudt dat zich tot het niet nodig hebben van vaccinaties? Weet je uberhaupt wat de risico's zijn van de mazelen?

En ja ik geloof in wetenschappelijk bewijs en onderzoek en niet in rare site als vaccinvrij of kritisch prikken. Deze mensen hebben geen wetenschappelijke achtergrond en geven gevolgen aan oorzaken die niks met elkaar te maken hebben.


Wat reageer jij raar joh! Zo aanvallend! Dat is echt niet nodig hoor! vaccineer lekker je eigen kinderen en bemoei je niet met die van anderen. Wasmand heeft zich blijkbaar goed ingelezen. Dat jij de bronnen niet goed vindt is totaal niet relevant.
Laatst gewijzigd door Olíve op 29 Apr 2016 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Apr 2016 13:50

Re: Vaccineren

Fantine schreef:
Geel schreef:Mijn man is heel erg vóór, dus daarom doen we het. Ik zou t zelf nog wel willen onderzoeken of t nu echt nodig is.
Een vriendin van mij heeft t niet gedaan, na flink wat research en prima argumenten, dat vind ik alleen maar goed. Je moet het niet doen als je er niet achter staat, vind ik.


Uh en dan andere kinderen in gevaar brengen? Het lijkt wel alsof mensen geen idee hebben dat je eigenlijk geen keuze zou moeten hebben. Maar ethisch gezien kan dit niet verplicht worden door de overheid maar ik zou daar 100% achter staan. Ben wel benieuwd naar die prima argumenten want die zijn er niet. Ok argumenten om het programma gefaseerd en uitgesteld te doen kan ik inkomen. Maar helemaal niet vaccineren, wat is daar prima aan?


1 van de redenen die ik heb gehoord is dat autisme en vaccinaties een verwantschap hebben. Zijn overigens niet mijn woorden. Maar men beweert dat vaccinaties autisme in de hand werkt. Ik denk er zelf heel anders over. Ook las ik dat er ergens een jongetje was overleden na zijn vaccinaties en dit lag natuurlijk aan de vaccinaties die hij heeft gehad. Dus redenen genoeg voor de moeders die er niet voor zijn om niet te vaccineren. Verder zijn er zelfs complot theorieën gaande dat men word gechipt via vaccinaties. Maar dat gaat wel heel ver. Verder is het de farm. industrie vs. de mensen die tegen de farm. industrie zijn die hier tegen zijn. Zo zijn er dus heel wat redenen van mensen om niet te vaccineren.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 29 Apr 2016 13:54

Re: Vaccineren

Ja sommige mensen gaan heel ver in het geloven van theorieen mbt een chip e.d dat geloof ik niet.
Wel geloof ik dat er best veel rommel inzit wat schadelijk kan zijn.
Homeopatisch is best heel veel te genezen maar dat is ook een methode wat je moet willen.

Iedereen moet doen wat hij/zij wil maar ik zie in mijn omgeving wel dat ouders zich bijna niet verdiepen in de hulpstoffen die ingespoten worden.
We lezen ons een ongeluk over welke kinderwagen of autostoel het beste is maar dit wordt vaak vergeten.
Laatst gewijzigd door Wasmand op 29 Apr 2016 13:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 13:54

Re: Vaccineren

Zenna schreef:
Fantine schreef:
Wasmand schreef:Ik ben dus een mama die niet vaccineert.
Ik heb heel erg getwijfeld in het begin. Ik heb veel gelezen oa vaccinvrij (facebook en site) en gekozen om niet te vaccineren.
De ziektes waartegen gevaccineerd wordt die liepen al terug op het moment dat de vaccinatie kwam. Oa door betere leefomstandigheden.
Sommige vaccinaties vind ik onzin oa hepatitis B bij een jong kind. De mazelen kunnen kinderen ook prima doorstaan als het gezond is. En het kinkhoest vaccin werkt niet voldoende (aldus RIVM)
Als een kind vaak oorontsteking heeft of eczeem oid kan dit een bijwerking van de vaccinaties zijn.

Ja ik vind het soms heel eng maar ik vind niet dat ik mijn kind mishandel.


Wat een domheid in een post. Waar baseer je op welk onderzoek met goed onderbouwde wetenschappelijke bron dat ziektes al terugliepen? Leefomstandigheden, welke dan? En op welke manier verhoudt dat zich tot het niet nodig hebben van vaccinaties? Weet je uberhaupt wat de risico's zijn van de mazelen?

En ja ik geloof in wetenschappelijk bewijs en onderzoek en niet in rare site als vaccinvrij of kritisch prikken. Deze mensen hebben geen wetenschappelijke achtergrond en geven gevolgen aan oorzaken die niks met elkaar te maken hebben.


Wat reageer jij raar joh! Zo aanvallend! Dat is echt niet nodig hoor! vaccineer lekker je eigen kinderen en bemoei je niet met die van anderen. Wasmand heeft zich blijkbaar goed ingelezen. Dat jij de bronnen niet goed vindt is totaal niet relevant.


Nou dat dacht ik wel dat het relevant is en ik word er idd fel van, mag het?! Wasmand heeft zich niet goed ingelezen en ik zou het zonde vinden als anderen hun kinderen niet laten vaccineren doordat mensen geen idee hebben wat voor domme keuze ze maken. Vrij land, vrijheid van meningsuiting ;-). Wasmand mag die mening hebben hoor, net zo goed als dat ik daar fel tegenin mag gaan. Omdat wasmands mening een groot gezondheidsrisico met zich meebrengt.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Apr 2016 13:55

Re: Vaccineren

Dat je autisme krijgt van vaccinaties geloof ik dus niet. Ik vind dat echt een hele vreemde. Wel geloof ik dat er heel veel beqaarmiddelen in vaccinaties zitten die echt niet goed voor het kleine baby lichaampje zijn. wij wilden het risico op ziek worden van ons eigen kind maar ook die van anderen niet nemen dus hebben wij het programma, met een kleine vertraging, gewoon gevolgd.
Of ze op haar 12 de de baarmoederhalskanker prik ook krijgt weet ik nog niet. Tegen die tijd gaan we ons daar goed in verdiepen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Apr 2016 13:56

Re: Vaccineren

Lady starstruck schreef:
Fantine schreef:
Geel schreef:Mijn man is heel erg vóór, dus daarom doen we het. Ik zou t zelf nog wel willen onderzoeken of t nu echt nodig is.
Een vriendin van mij heeft t niet gedaan, na flink wat research en prima argumenten, dat vind ik alleen maar goed. Je moet het niet doen als je er niet achter staat, vind ik.


Uh en dan andere kinderen in gevaar brengen? Het lijkt wel alsof mensen geen idee hebben dat je eigenlijk geen keuze zou moeten hebben. Maar ethisch gezien kan dit niet verplicht worden door de overheid maar ik zou daar 100% achter staan. Ben wel benieuwd naar die prima argumenten want die zijn er niet. Ok argumenten om het programma gefaseerd en uitgesteld te doen kan ik inkomen. Maar helemaal niet vaccineren, wat is daar prima aan?


1 van de redenen die ik heb gehoord is dat autisme en vaccinaties een verwantschap hebben. Zijn overigens niet mijn woorden. Maar men beweert dat vaccinaties autisme in de hand werkt. Ik denk er zelf heel anders over. Ook las ik dat er ergens een jongetje was overleden na zijn vaccinaties en dit lag natuurlijk aan de vaccinaties die hij heeft gehad. Dus redenen genoeg voor de moeders die er niet voor zijn om niet te vaccineren. Verder zijn er zelfs complot theorieën gaande dat men word gechipt via vaccinaties. Maar dat gaat wel heel ver. Verder is het de farm. industrie vs. de mensen die tegen de farm. industrie zijn die hier tegen zijn. Zo zijn er dus heel wat redenen van mensen om niet te vaccineren.


Dat vaccinaties autisme kunnen veroorzaken is gebaseerd op 1 onderzoek. Inmiddels is dat onderzoek al tientallen keren weerlegd en er zijn tijdens dat onderzoek fouten gemaakt. Telkens wordt door de anti-vaxxers weer terug gewezen naar dat ene onderzoek. Hier heb ik me ook heel goed ingelezen over de vaccinaties en het rijksvaccinatieprogramma. Op dit moment ben ik heel erg in twijfel over 1 vaccinatie. Ik moet me er nog in verdiepen of ik wil gaan kijken of ik dat vaccin wil gaan geven. In een heel aantal landen is het namelijk al volkomen normaal om deze te geven, namelijk het vaccin tegen waterpokken. Ik baal ook heel erg dat ik door al dat gezeik met mijn ex tijdens de zwangerschap niet mee heb kunnen doen aan het Nederlandse onderzoek naar vaccineren tegen kinkhoest tijdens de zwangerschap. Via de Facebookpagina van I fucking love science zijn ook een heel aantal mooie artikelen over vaccineren te vinden. Artikelen die alle artikelen op de pagina van vaccinvrij weerleggen.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 13:57

Re: Vaccineren

Lady starstruck schreef:
Fantine schreef:
Geel schreef:Mijn man is heel erg vóór, dus daarom doen we het. Ik zou t zelf nog wel willen onderzoeken of t nu echt nodig is.
Een vriendin van mij heeft t niet gedaan, na flink wat research en prima argumenten, dat vind ik alleen maar goed. Je moet het niet doen als je er niet achter staat, vind ik.


Uh en dan andere kinderen in gevaar brengen? Het lijkt wel alsof mensen geen idee hebben dat je eigenlijk geen keuze zou moeten hebben. Maar ethisch gezien kan dit niet verplicht worden door de overheid maar ik zou daar 100% achter staan. Ben wel benieuwd naar die prima argumenten want die zijn er niet. Ok argumenten om het programma gefaseerd en uitgesteld te doen kan ik inkomen. Maar helemaal niet vaccineren, wat is daar prima aan?


1 van de redenen die ik heb gehoord is dat autisme en vaccinaties een verwantschap hebben. Zijn overigens niet mijn woorden. Maar men beweert dat vaccinaties autisme in de hand werkt. Ik denk er zelf heel anders over. Ook las ik dat er ergens een jongetje was overleden na zijn vaccinaties en dit lag natuurlijk aan de vaccinaties die hij heeft gehad. Dus redenen genoeg voor de moeders die er niet voor zijn om niet te vaccineren. Verder zijn er zelfs complot theorieën gaande dat men word gechipt via vaccinaties. Maar dat gaat wel heel ver. Verder is het de farm. industrie vs. de mensen die tegen de farm. industrie zijn die hier tegen zijn. Zo zijn er dus heel wat redenen van mensen om niet te vaccineren.


Dat is al lang wetenschappelijk in meerdere onderzoeken weerlegt. Autisme wordt NIET door vaccinaties veroorzaakt. Ik snap nooit zo goed hoe mensen die geen idee hebben hoe de farmaceutische industrie in elkaar steekt er zo'n anti mening over hebben. Kom eens een dagje meelopen in de industrie zou ik tegen die mensen willen zeggen. Ga eens in gesprek met de mensen die medicijnen ontwikkelen en op de markt brengen ipv veel te roepen zonder gedegen inhoud.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Apr 2016 13:57

Re: Vaccineren

Zenna schreef:Dat je autisme krijgt van vaccinaties geloof ik dus niet. Ik vind dat echt een hele vreemde. Wel geloof ik dat er heel veel beqaarmiddelen in vaccinaties zitten die echt niet goed voor het kleine baby lichaampje zijn. wij wilden het risico op ziek worden van ons eigen kind maar ook die van anderen niet nemen dus hebben wij het programma, met een kleine vertraging, gewoon gevolgd.
Of ze op haar 12 de de baarmoederhalskanker prik ook krijgt weet ik nog niet. Tegen die tijd gaan we ons daar goed in verdiepen.


ik geloof er ook niet in! Die baarmoederhalskankerprik kleven wel veel bijverschijnselen aan. Maar dat duurt nog even voor ze die moet.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Apr 2016 13:59

Re: Vaccineren

Fantine Ik ga met veel mensen om die er dus tegen zijn. Het is zon soort oorlog tussen de alternatieve geneeswijze en de farmaceutische industrie. Beide geloven niet in de helende werking van hun medicatie. Ik ben het inderdaad met je eens dat mensen zich er meer in moeten verdiepen voor ze oordelen erover.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 14:00

Re: Vaccineren

Ik snap die felheid wel, je brengt niet alleen je eigen kinderen in gevaar, maar ook die van anderen. Ik kan er zelf ook boos om worden als mensen dingen op het Internet zetten die niet kloppen, of maar de halve waarheid bevatten, waardoor andere mensen die niet beter weten een verkeerde keuze maken.

Het is gewoon echt heel dom om je kind niet te vaccineren. Dat ziektes teruglopen, komt juist omdat we in Nederland zo massaal onze kinderen laten vaccineren.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 14:02

Re: Vaccineren

Lady Starstruck de alternatieve hoek heet niet voor niks alternatief. Ze kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden in hun werking. Er is geen effect behalve het placebo effect. Ik snap nooit zo goed dat mensen de farmacie als een "boeman" zien. Vaak hebbenze echt geen idee hoe het werkelijk gaat.

Mijn achtergrondkennis hierin:
Vriend is farmaceut
Vriend van ons is arts
Vriend van ons is apotheker in een onderzoeksbedrijf naar nieuwe medicijnen

Dat is niet zomaar een achtergrond van "mijn kind kreeg een vaccinatie en daarna oorontsteking dus alle vaccinaties zijn slecht". Maar een jarenlange achtergrond in de industrie en gedegen onderzoek. Dit is denk ik ook mede oorzaak van mijn felheid hierin. De risico's wegen niet op tegen het zielig vinden van je kind die een prikje krijgt. Of welke andere ongegronde reden mensen hebben om niet te vaccineren.
Laatst gewijzigd door Fantine op 29 Apr 2016 14:11, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Apr 2016 14:05

Re: Vaccineren

Wij vaccineren volgens het normale schema. Hebben er ook goed over nagedacht, maar uiteindelijk de keuze gemaakt om het normale programma te volgen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 29 Apr 2016 14:14

Re: Vaccineren

Fantine schreef:Lady Starstruck de alternatieve hoek heet niet voor niks alternatief. Ze kunnen niet wetenschappelijk bewezen worden in hun werking. Er is geen effect behalve het placebo effect. Ik snap nooit zo goed dat mensen de farmacie als een "boeman" zien. Vaak hebbenze echt geen idee hoe het werkelijk gaat.

Mijn achtergrondkennis hierin:
Vriend is farmaceut
Vriend van ons is arts
Vriend van ons is apotheker in een onderzoeksbedrijf naar nieuwe medicijnen

Dat is niet zomaar een achtergrond van "mijn kind kreeg een vaccinatie en daarna oorontsteking dus alle vaccinaties zijn slecht". Maar een jarenlange achtergrond in de industrie en gedegen onderzoek. Dit is denk ik ook mede oorzaak van mijn felheid hierin. De risico's wegen niet op tegen het zielig vinden van je kind die een prikje krijgt. Of welke andere ongegronde reden mensen hebben om niet te vaccineren.


Ja dan heb je genoeg kennis inderdaad! Nee het zielig vinden voor je kind dat ze een prikje krijgen moet je naar mijns inziens even doorheen. L. liep gisteren ook te krijsen toen ze de eerste kreeg. Vond ik zielig. Maar vind het nog veel erger als ze straks een erge ziekte krijgt. Dus ben blij dat ze, ze heeft gekregen. Ik heb een vriendin die anti vaccinaties is en durf geen eens te vertellen dat mijn dochter gisteren de vaccinaties heeft gehad. Ze is zo fel tegen pfff :palm:
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 14:19

Re: Vaccineren

Oh en ik kan best vrienden zijn met mensen die naar de homeopaat gaan of accupuncturist. We gaan de discussie niet aan omdat we van elkaar weten hoe de ander hierin staat en men vaak ook slim genoeg is om bij 'echte' ziekten zoals kanker wel naar de reguliere arts te gaan. Maar bij vaccinaties en anti zijn, zal ik mijn mening niet onder stoelen of banken steken want niet vaccineren is gewoon absurd en gevaarlijk.

Als jij achter het vaccineren staat van je dochter kun je dat toch ook wel met mensen die anti zijn bespreken en juist jouw argumenten voor vaccineren duidelijk maken?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Apr 2016 14:28

Re: Vaccineren

Fantine schreef:Maar bij vaccinaties en anti zijn, zal ik mijn mening niet onder stoelen of banken steken want niet vaccineren is gewoon absurd en gevaarlijk.


Maar goed uiteindelijk maakt het natuurlijk echt helemaal niks uit wat jij ervan vindt en bepaalt iedereen lekker zelf wat er wel of niet aan haar kind gegeven wordt. Ik ben ook voor vaccineren hoor maar ik vind wel dat je ook andermans mening moet respecteren, ook als je het niet met de argumenten eens bent. Als voor iemand het argument is "het voelt niet goed" dan mag dat ook gewoon.
2010 2012
<<

Anoniem236

Bericht 29 Apr 2016 14:30

Re: Vaccineren

Lexi schreef:
Fantine schreef:Maar bij vaccinaties en anti zijn, zal ik mijn mening niet onder stoelen of banken steken want niet vaccineren is gewoon absurd en gevaarlijk.


Maar goed uiteindelijk maakt het natuurlijk echt helemaal niks uit wat jij ervan vindt en bepaalt iedereen lekker zelf wat er wel of niet aan haar kind gegeven wordt. Ik ben ook voor vaccineren hoor maar ik vind wel dat je ook andermans mening moet respecteren, ook als je het niet met de argumenten eens bent. Als voor iemand het argument is "het voelt niet goed" dan mag dat ook gewoon.


Nou liever niet, normaal gesproken zou ik het hiermee eens zijn. Je brengt niet alleen je eigen kind in gevaar, ook dat van anderen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43719

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 14:31

Re: Vaccineren

Lexi schreef:
Fantine schreef:Maar bij vaccinaties en anti zijn, zal ik mijn mening niet onder stoelen of banken steken want niet vaccineren is gewoon absurd en gevaarlijk.


Maar goed uiteindelijk maakt het natuurlijk echt helemaal niks uit wat jij ervan vindt en bepaalt iedereen lekker zelf wat er wel of niet aan haar kind gegeven wordt. Ik ben ook voor vaccineren hoor maar ik vind wel dat je ook andermans mening moet respecteren, ook als je het niet met de argumenten eens bent. Als voor iemand het argument is "het voelt niet goed" dan mag dat ook gewoon.


'Het voelt niet goed' mag dan wel een mening zijn, maar het is wel een mening die bar weinig getuigt van enige kennis en belang voor de maatschappij.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 14:34

Re: Vaccineren

Tja dat vind ik dus niet omdat het een te groot gezondheids risico is om dit maar gewoon te mogen. En je onterechte 'het voelt niet goed' gevoel te volgen. Maar ik heb alles wel gezegd nu hierover. Duidelijker voor vaccineren kan niet denk ik ;-). Ik vind ook dat je andermans mening moet respecteren maar bij dit onderwerp kan ik dat echt niet. Maar ik laat het hierbij. Hoop dat er nu mensen zijn die twijfelden iig ook echt gaan kijken naar de voor argumenten (zonder bang te zijn voor de farmaceutische industrie) en hiermee de juiste keuze voor vaccineren maken.
Laatst gewijzigd door Fantine op 29 Apr 2016 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 14:36

Re: Vaccineren

Ik vind eigenlijk dat het wel verplicht mag worden. Sommige ouders zijn niet in staat om een verstandige keuze te maken, dus dan moet je opkomen voor het kind, dat zelf de keuze nog niet kan maken, en voor alle kinderen eromheen, die door zo'n domme beslissing, ook meer kans hebben om ziek te worden/dood te gaan. En nee, ik heb niet zoveel respect voor mensen die 'niet geloven in de wetenschap', of iets dergelijks, omdat het buurmeisje van de tante van hun moeder na de vaccinatie autisme kreeg. Voor dat soort argumenten kan ik geen respect hebben, dat is gewoon heel dom en ook nog eens gevaarlijk gedrag. Niet alleen voor je eigen kinderen, maar ook voor alle kinderen in de buurt.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Apr 2016 14:37

Re: Vaccineren

Niet vaccineren zou sowieso geen optie moeten zijn vind ik.
Uitgesteld of kritisch is een ander verhaal.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 29 Apr 2016 14:42

Re: Vaccineren

Het voelt niet goed is een argument waarvan ik nog zoiets heb van ok als je dat zegt prima, maar het is vaak bewezen bullshit waar de mensen die tegen vaccineren zijn mee aankomen. Daar heb ik veel meer moeite mee.
2015 💙
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 14:46

Re: Vaccineren

Ik zou het mijn ouders ook echt kwalijk hebben genomen als ze mij niet hadden laten vaccineren. Zit 'voor mijn gevoel' tegen mishandeling/verwaarlozing aan.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Apr 2016 15:30

Re: Vaccineren

Ik heb er geen moment over nagedacht om ze niet te laten vaccineren.
Die vaccinaties zijn er en daar maak ik graag gebruik van.

De vaccinatie voor de baarmoederhals, daar heb ik zo wel mijn twijfels over. Maar zover zijn ze gelukkig nog lang niet.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 29 Apr 2016 15:51

Re: Vaccineren

Maud schreef:Ik vind eigenlijk dat het wel verplicht mag worden. Sommige ouders zijn niet in staat om een verstandige keuze te maken, dus dan moet je opkomen voor het kind, dat zelf de keuze nog niet kan maken, en voor alle kinderen eromheen, die door zo'n domme beslissing, ook meer kans hebben om ziek te worden/dood te gaan. En nee, ik heb niet zoveel respect voor mensen die 'niet geloven in de wetenschap', of iets dergelijks, omdat het buurmeisje van de tante van hun moeder na de vaccinatie autisme kreeg. Voor dat soort argumenten kan ik geen respect hebben, dat is gewoon heel dom en ook nog eens gevaarlijk gedrag. Niet alleen voor je eigen kinderen, maar ook voor alle kinderen in de buurt.


Ik reageer niet zo vaak meer op deze site maar kan het nu even niet laten. Ik ben het compleet eens met Maud!
Ik heb een dochter met een immuunprobleem zij heeft dus al 1 ziekte opgelopen die je niet veel meer hoort op dit moment.
En als er dan ouders zijn die hun kinderen niet inenten is dat dus wel een gevaar voor mijn dochter. Ik kan me echt heel kwaad maken over dit soort situaties.
<<

Anoniem245

Bericht 29 Apr 2016 16:04

Re: Vaccineren

Ik heb mijn zoon volgens het normale schema laten vaccineren. Maar ik ben er wel een stuk kritischer naar gaan kijken na verloop van jaren. Voor mij voelt het namelijk ook niet goed om zo'n chemisch goedje in mijn kind te spuiten. Al weet ik wel dat het de beste optie is.
Een vriendin van mij vaccineert niet, ze heeft daar voor haarzelf hele goede theorieën over.

Marin, ik denk dat mensen die besluiten niet te vaccineren wel verder denken dan "Oh wat zielig zo'n prikje, laat maar zitten".
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers