Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 08:00

Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

...zou je dan overwegen om te adopteren?

Ook voor wij uitgesproken hadden er voor te gaan, hebben we het wel eens over adoptie gehad. Het lijkt mij mooi om een kindje bij ons een betere toekomst te bieden. Ik vind het alleen best erg hoeveel geld dat kost. Zo kunnen mensen die wel een fijn thuis hebben, maar niet veel geld, nooit een kindje een thuis bieden.

Edit: misschien ook wel als je zelf al kinderen hebt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2016 08:03

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee dat denk ik niet.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Apr 2016 08:12

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee, maar ik heb ook niet zo'n sterke kinderwens gehad. Ik wilde wel een kindje, maar een kindje van mijn vriend en mij, ontstaan uit liefde, een mix van ons beiden.

Wij hebben het ook besproken, alle 'Wat als..' zijn doorgenomen maar adoptie was en is voor ons geen optie. Pleegkinderen opvangen is iets dat ik wel zou willen overwegen, nu nog steeds trouwens. (Al past t nu niet in ons huisje)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 08:17

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ja absoluut. Ik heb zelfs altijd in mijn hoofd gehad ooit een kindje te adopteren. Op de één of andere manier heb ik altijd dat gevoel gehad.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet precies weet hoe mijn man hier in staat. Maar dit is op zich nu ook niet aan de orde.

Ik zelf heb er altijd voor open gestaan en zou deze stap eerder overwegen dan bijvoorbeeld draagmoederschap of een donor. Gevoelsmatig zou ik dan liever adopteren.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 08:20

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ik riep vroeger (lees toen ik 18-20 was) altijd dat het hele zwangergebeuren mij leuk leek, maar die bevalling... Ik keek van die horrorprogramma's. Ik zou wel gaan adopteren.

Nu denk ik daar anders over, maar wij overwegen het nog steeds. Ook als we wel zelf een kindje krijgen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Apr 2016 08:28

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ja, absoluut. Wij hebben daar zelfs rekening mee gehouden met de plannen voor ons huis, dat we nog voldoende spaargeld zouden hebben voor dit traject. Door onze situatie hebben we het er ook concreet over gehad. Ons eerste gevoel was dat we open zouden staan voor 2-3 siblings, zodat ze toch iets van hun roots in elkaar kunnen herkennen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem321

Bericht 29 Apr 2016 09:00

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee voor ons is dat nooit een optie geweest. Ik vind het wel mooi als mensen het doen. Een oom en tante hebben 2 kinderen uit India geadopteerd en een echtpaar uit de buurt heeft 3 kinderen uit China.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Apr 2016 09:04

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee, voor ons zou dat geen optie geweest zijn.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 29 Apr 2016 09:07

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Voordat we zelf kinderen kregen hebben wij het er ook wel eens over gehad. Mijn man stond er heel erg voor open, ik iets minder op dat moment maar heel serieus hebben we het er nooit over gehad.

Nu zou ik het niet meer willen, puur omdat ik bang zou zijn om mijn "eigen" kinderen voor te trekken, dat het niet hetzelfde zou voelen. Voor mij geen goede basis om zoiets te doen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Apr 2016 09:08

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Voor mij wel, voor mijn man niet dus dan hadden we het niet gedaan. Ik zie trouwens wel hoeveel verdriet een adoptieproces ook met zich mee kan brengen. Mijn oom en tante hebben 5 jaar op een kindje gewacht en toen was de leeftijd "verlopen", stonden ze alsnog met lege handen!
⁠♡♡♡
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Apr 2016 09:10

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Mochten we zelf geen kinderen kunnen krijgen is dat voor ons zeker een optie.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 29 Apr 2016 09:20

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Wij hadden alles al klaar liggen om op de bus te doen maar ik wilde toch nog 1 ronde zelf proberen en ben nu 38 weken.

Ik denk je pas echt weet of je het wilt als je geen andere keus meer hebt. De wens voor een kindje is vaak zo groot.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 09:22

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Soms zie ik onszelf als een gemixed gezin. Er zit ook een maximale leeftijd aan toch, als ouder zijnde?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 29 Apr 2016 09:28

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee. Wij hadden beide heel erg het gevoel dat het alles of niet zou worden. Dus of kinderen van onszelf of niet.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 29 Apr 2016 09:32

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

We hebben het er eigenlijk nooit zo over gehad. Aan de ene kant zou ik het zeer zeker overwegen omdat je dan een kind toch een hele goede toekomst kan geven en ik zeker weet dat ik er net zou veel van zou kunnen houden als een '' eigen'' kind. Aan de andere kant zitten er natuurlijk heel veel haken en ogen aan en zou ik dat stukje wel lastig vinden, de financiële kant, de biologische moeder die eventueel in het spel blijft etc.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Apr 2016 09:40

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Jip schreef:Soms zie ik onszelf als een gemixed gezin. Er zit ook een maximale leeftijd aan toch, als ouder zijnde?


Ja, 40 jaar met de oudste ouder.
⁠♡♡♡
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 29 Apr 2016 09:43

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Dan gaat het voor ons al niet meer op. Mijn vriend wordt volgend jaar 40.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 09:44

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Lastig he dat die eisen zo streng zijn. Ik snap het goed, maar het blijft lastig. Ik denk dat met name stellen die al jaren proberen uiteindelijk voor adoptie gaan en vaak zijn ze dan al wat ouder.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9421

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 29 Apr 2016 09:46

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Je mag dan bijvoorbeeld nog wel een kindje van 3 jaar adopteren Jip. Het leeftijdsverschil mag max. 40 jaar zijn. Maar idd Marin heel lastig en ook stom! Er zijn zoveel kinderen die een goed thuis nodig hebben en dat niet krijgen door stomme eisen en bureaucratisch gedoe!

edit: je zou wel pleegzorg kunnen overwegen! Zijn ook kinderen die langdurig kunnen blijven!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 09:48

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ja ik snap wel dat het erg streng gereguleerd is en dat is natuurlijk goed. Maar die leeftijdseis heb ik nooit helemaal begrepen denk ik.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem167

Bericht 29 Apr 2016 09:50

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

M'n vriend zou graag een kind uit Nederland een kans willen geven dan, dus wellicht zou dat dan pleegouderschap worden. Hij vindt dat er teveel kinderen in Nederland ook zorg nodig hebben en zou dat dan dus liever doen dan een kindje uit het buitenland. Maar we staan voor alles open, mocht het nodig zijn, en pleegouderschap willen we ook wel overwegen als we zelf een gezin hebben later.
<<

Anoniem236

Bericht 29 Apr 2016 09:54

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Nee dat zouden wij niet willen.
Een leven zonder kinderen zou ik op een andere manier ook goed in kunnen vullen. (Nu niet meer natuurlijk)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 29 Apr 2016 10:14

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ik weet het niet... Het lijkt me eerlijk gezegd emotioneel heel erg zwaar. Ik denk dat ik een geadopteerd kindje een goede toekomst en een warm, veilig en fijn thuis kan bieden maar als ik nadenk hoeveel procedures je door moet lopen en de onzekerheden die erbij komen kijken... Pff! Daarnaast lijkt het adopteren van een ouder kindje me nog moeilijker omdat daar sprake is van een verstoorde hechting. Ik weet het niet, je moet denk ik onwijs sterk in je schoenen staan. Logisch die procedures, zeker, maar dit zou mij er persoonlijk van weerhouden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 29 Apr 2016 10:16

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

vlinder-2011 schreef:Wij hadden alles al klaar liggen om op de bus te doen maar ik wilde toch nog 1 ronde zelf proberen en ben nu 38 weken.

Zo ging het bij mijn schoonzus ook. Die was zelfs al iets verder, die konden daadwerkelijk ieder moment gebeld worden. Wonderwel werd ze toch spontaan zwanger.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Apr 2016 10:21

Re: Stel...je kunt niet zwanger worden / adopteren

Ik denk het niet. Maar hier is zwanger worden geen probleem geweest, we hebben al een dochter en nr. 2 komt er bijna aan dus we hebben het er ook nooit over gehad.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers