Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te ver

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Apr 2016 07:08

Te ver

Heb jij een te ver? In de zin van hoe ver je van huis gaat?
Momenteel vind ik iets al snel te ver. Max een uurtje rijden vind ik oke. Anders ben ik momenteel bang dat ik moet plassen en het is te vermoeiend.

Ik ben al eens naar de westkust van Amerika geweest. Dat vond ik wel echt de max qua reisafstand. Had een flinke jetlag toen. Werd verkouden, misselijk en veel hoofdpijn.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem184

Bericht 29 Apr 2016 08:21

Re: Te ver

Nee, ik heb, als stel zonder kinderen, geen 'te ver'. Er zijn wel een hoop verre landen die me niet interesseren, maar voor alles wat me wel interesseert, maakt afstand niet uit. Geld is eerder een probleem :)
Binnen Nederland trouwens ook niet. We hebben geen rijbewijs en zijn OV-afhankelijk, een ruim vijf en half uur durende enkele reis richting Ameland doen we ook gerust. Maar dan wel met een verblijf van minimaal een midweek.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 08:33

Re: Te ver

Nee dat herken ik niet. Wel dat er een bepaald minimum aan aantal dagen zit per bestemming. Zo zou ik niet voor een week naar Australië gaan. Maar tien dagen Amerika vond ik prima en gaan we waarschijnlijk eind dit jaar weer doen. Liever langer maar ja, vakantiedagen.
En ik zou liever niet in één dag op en neer naar Maastricht of Groningen willen, maar het kan wel. Ik vind niet snel iets te ver. De wereld is voor mij net zo groot als ie zelf is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Apr 2016 08:46

Re: Te ver

Ik weeg de afstand wel af tegen de bestemming en de duur. Is het 't waard om er zo lang voor te reizen? Zo ja dan is het niet te ver.
Voor een weekje vakantie zou ik niet met de auto naar zuid frankrijk gaan. Misschien wel met het vliegtuig.
En ja. Zuid Amerika is lang vliegen maar als je dan op de salar de uyuni staat en met eigen ogen machu picchu ziet, dan is het zeker de moeite waard.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 29 Apr 2016 09:41

Re: Te ver

Dat ligt eraan hoelang we gaan. Als we bijvoorbeeld maar één nachtje weg willen, dan ga ik niet 3 uur enkele reis doen, dat vind ik dan zonde van mijn tijd.

Wat verdere reizen betreft heb ik zelf nog nooit langer gevlogen dan 5 uur, maar dat is meer omdat we daar eerder nog geen behoefte aan hebben gehad. Wellicht dat we in de toekomst wel eens verdere reizen maken, als de kinderen al wat ouder zijn.
2012 & 2016
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 29 Apr 2016 11:44

Re: Te ver

Nee vind reizen juist erg leuk. Maakt me niet uit waarheen.
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 12:08

Re: Te ver

Ik heb geen limiet, heb ook veel van de wereld gezien, dus dan verschuift het nogal wat je 'ver' noemt. Zo vind ik alles rond de 10 uur vliegen niet echt ver meer, zoals Amerika en grote delen van Azië en Afrika. Pas wanneer je echt langer dan 12 uur moet vliegen begin ik het ver te vinden, maar alsnog doe ik het dan wel.
<<

Anoniem286

Bericht 29 Apr 2016 12:15

Re: Te ver

Nee persoonlijk niet, maar nu met dochter wel. We zijn met haar wel naar de dominicaanse rep. geweest en dat vond ik echt te ver voor haar achteraf. Daarom hanteren we nu een 4-5 uur vliegtijd max. Misschien als ze weer wat groter is dat we dan weer verder gaan. Ik wil trouwens op plaats van bestemming ook geen uren meer in de auto willen zitten want ze is wagenziek en spuugt vaak de auto onder, dus dan ook max een uurtje.
<<

Anoniem155

Bericht 29 Apr 2016 12:19

Re: Te ver

Samen met ons gezin hebben wij trouwens wel een limiet. We gaan liever niet zo ver weg, omdat we dat teveel gedoe vinden. Apart van elkaar reizen we veel, (en ver), dus we vinden dat niet zo nodig. Vaak blijven met het gezin lekker in Nederland, daar vermaken we ons ook ontzettend goed. Ik kan me voorstellen dat als we oudere kinderen hebben in de toekomst, dat het dan leuk wordt om eens verder te gaan, maar voor nu vind ik het juist heerlijk om eens niet in een vliegtuig te zitten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 12:45

Re: Te ver

Ja ik hoop ook dat als we kinderen hebben die wat ouder zijn, dat ver weer gewoon ver is. Maar voor die tijd is alles prima. Ik hoef niet persé ver weg, maar vind het ook niet erg.

Overigens vind ik 10 uur vliegen wel ver. Niet vervelend, maar wel ver. Ik vind het altijd zo'n maf idee dat je gewoon in een vliegtuig kan gaan zitten en dan ongeveer een werkdag lang stil gaat zitten, en dan aan de andere kant van de wereld weer uitstapt. Geeft toch nog altijd wel een kick, dat dat gewoon kán. The world is your oyster, aan die uitdrukking moet ik dan altijd denken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem198

Bericht 29 Apr 2016 12:53

Re: Te ver

Voor mezelf vind ik niet snel wat te ver. Ik hou van reizen en andere landen ontdekken.
Nu met onze zoon vind ik 3 uur vliegen genoeg ik merk ook aan hem dat dat genoeg is.
Als mijn kinderen straks ouder zijn gaan we wel weer verre reizen maken. Het lijkt mij leuk om hun ook andere culturen te laten ontdekken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 29 Apr 2016 12:57

Re: Te ver

Ik vind op dit moment niet iets te ver, maar het gaat altijd om de verhouding reis/tijd die je daar bent. Wij gaan nu waarschijnlijk 2 of 3 weken weg en willen wat verder, maar voor 2 weken naar Indonesië staat voor mij niet in verhouding.

Twee jaar geleden naar Amerika vlogen we 10 + ik meen 4 of 5 uur en dat was niet ver, maar wel lang.
Ben het wel eens met Marin: het is ontzettend maf en tegelijkertijd gaaf dat het gewoon kan, zo ver reizen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2016 13:18

Re: Te ver

In het vliegtuig heb ik altijd een beetje het idee alsof ik in niemandsland terecht ben gekomen. Beetje tussen tijdzones in, en dat je compleet ergens anders uit kan komen. Heel maf soms.

Maar verder ben ik het eens met wat er eerder is gezegd. Ik vind niet iets té ver, wel moet het in verhouding staan met de tijd die je er kan doorbrengen. Ook ivm jetlags. Ik wil niet nét bekomen zijn van een jetlag en dan weer weg moeten.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Apr 2016 13:40

Re: Te ver

Ik vind iets niet snel te ver.
Gaan gerust voor 1 dag met de auto van midden Friesland naar zuid Limburg.
In september gaan wij voor 7 dagen met de auto naar Italië.
<<

Anoniem282

Bericht 29 Apr 2016 19:55

Re: Te ver

Toen ik nog veel met het OV reisde, vond ik niet snel iets ver. Inmiddels wel. Het liefst binnen NL met de auto en nachtje in een hotel als het langer is dan 2 uur enkele reis. Ik vind het zonde van m'n tijd om een dagdeel kwijt te zijn aan reizen. Met het OV word ik er ronduit chagrijnig van als ik op dezelfde dag heen en terug zou reizen met de trein. Enkele reis geen probleem.

Met het vliegtuig vind ik alles korter dan 10 dagen max 6 uur vliegen en alles tussen de 10-14 dagen 8 uur en alles vanaf 2 weken heb ik geen limiet. Ik vind vliegen dodelijk saai en je bent er ook niet alleen met de vlucht natuurlijk. Dit najaar ben ik 12,5 uur onderweg (1 stop) voor ongeveer 3 weken en in het land zelf ook binnenlandse vluchten en verder met de trein. In het buitenland met de trein vind ik juist erg leuk (ook om locals te leren kennen). Bussen vind ik overal drama voor langer dan een halfuur (word ik snel misselijk tijdens het rijden).
<<

Anoniem184

Bericht 29 Apr 2016 20:33

Re: Te ver

Caro schreef:In het vliegtuig heb ik altijd een beetje het idee alsof ik in niemandsland terecht ben gekomen. Beetje tussen tijdzones in, en dat je compleet ergens anders uit kan komen. Heel maf soms.


Dat heb ik ook inderdaad! Net een soort tijdmachine. Ik begrijp ook nooit hoe het in elkaar steekt met tijdverschil en lange vluchten. Of nouja, als ik er logisch over nadenk begrijp ik het wel maar als ik na een lange vlucht uit het vliegtuig kom, heb ik het idee dat ik urenlang ergens heb gezeten waar de tijd al die tijd stil stond, en als ik dan land is het ineens zoveel uur eerder/later. Dat vind ik vaak nog een vreemder gevoel dan de jetlag op zich.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Apr 2016 21:09

Re: Te ver

Het is, zoals al eerder gezegd, afhankelijk van de duur van de vakantie of rede van bezoek wat lang is.
Maandag vertrek ik met de motor naar Zuid-Duitsland. Ik ga 700 km rijden in 3 dagen om vervolgens daar wat kilometers te maken. De heenweg vind ik niet zo heel ver, omdat ik meerdere dagen rij over die afstand. Op zondag ga ik in één rechte lijn over de snelweg terug. Dat vind ik weer wel ver.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 30 Apr 2016 09:49

Re: Te ver

Wij reizen alleen met de auto. Maar te ver hebben wij niet.
Ik zou niet voor 7 dagen zoals caramba naar Italië gaan.
Wij rijden namelijk al in 2 dagen heen. Vind het anders veel te lang voor dochter.
2014 2016
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 30 Apr 2016 13:58

Re: Te ver

Het is bij mij zo veranderd toen ik in Australie ging wonen. Daarvoor liep ik te miepen als m'n zusje een verjaardag vierde in Amsterdam, wel 2 uur rijden! Nu is het compleet relatief geworden, want nu rij ik van de ene kant van de stad naar de andere kant voor m'n werk of naar vrienden en doe ik er gerust 1,5 uur over. En gaan ook zo vrijdag na werk weg om 6 uur te rijden om weekendje te kamperen en zondagavond weer 6 uur terug.

Qua vliegen heb ik natuurlijk nu wel bijna het maximale maar ik vind het heerlijk. Als ik naar Nederland vlieg, vlieg ik terug in de tijd en verlies ik voor mijn gevoel niet zoveel uur. Andersom wel. Heb ook altijd veel ergere jetlag als ik terug kom in Sydney dan andersom. Maar ik kan echt lekker alles uitschakelen van mezelf: mobiel is uit, geen internet, dus ik 'moet' wel boek lezen of films kijken, drankje, hapje, tukje. Ik word er helemaal ontspannen van! Hoe langer hoe beter dus. Helemaal als er een nacht tussen zit; diazepammetje erin en ik ben weg.

Ben benieuwd hoe dat straks gaat met eventuele kinderen, zal wel grote omschakeling zijn. Dan denk ik dat we lekker veel met de auto binnenlands gaan doen wat betreft vakanties of een hopje naar buurtlanden.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 14:10

Re: Te ver

Ja dat is ook leuk Marsy!
Wij zullen wel veel naar Spanje gaan met een kleintje. Of iig binnen Europa. Al sta ik nu wel open voor ver weg vliegen met een kleintje maar je weet niet hoe dat gaat.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem161

Bericht 30 Apr 2016 19:03

Re: Te ver

Met de auto vind ik een uur al ver. Maar met het vliegtuig ben ik naar Australië geweest en daar veel gereden. Maar in nl is een uur echt al veel. Al zijn dat meestal verplichte en minder leuke familie bezoekjes. Dus misschien komt dat daardoor? En zoon begint na een half uur te huilen.
<<

anoniem203

Bericht 30 Apr 2016 21:17

Re: Te ver

Nu met kinderen vind ik een uurtje meer dan genoeg. En stel dat we nog eens ooit gaan vliegen vind ik een reis van 4 uur ook meer dan genoeg. Dus geen Amerika, Australië enz voor mij. Vind ik ook niet erg. Ik ben niet zo reislustig zeg maar.
<<

Anoniem189

Bericht 02 Mei 2016 20:23

Re: Te ver

Ik vind eigenlijk niks te ver.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Mei 2016 10:40

Re: Te ver

Als de bestemming leuk is vind ik niks te ver. Nu met kinderen vind ik iets sneller ver, helemaal met baby. Een uur in de auto is prima, maar bij veel langer reizen moeten we nu wel extra pauzeren.
In het najaar willen we naar Frankrijk met de auto. We zullen 's nachts rijden, zodat de kinderen zoveel mogelijk zullen slapen. Dit hebben we ook gedaan toen onze dochter 9 maanden was, zoon zal 8 maanden zijn, het ging toen prima!
Ook zijn we vorig jaar naar China geweest met onze dochter, toen 1,5 jaar. Dit was 10-11 uur vliegen, expres 's nachts gepland, en ze heeft inderdaad het grootste deel geslapen. We hopen volgend jaar met beide kinderen te gaan (zus van mijn man woont er).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mei 2016 18:18

Re: Te ver

Ik vind voor vliegen een uur of 5/6 de max. In de auto reizen vind ik heerlijk, dus dat kan me niet ver genoeg.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers