Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijke cliënt op werk...

<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 27 Apr 2016 23:01

Moeilijke cliënt op werk...

Wat!
Laatst gewijzigd door GuusGeluk op 30 Apr 2016 22:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 27 Apr 2016 23:07

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Heb je geen leidinggevende met wie je hierover kunt praten?
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 27 Apr 2016 23:10

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Zij werkt vrijdag pas weer. En ik moet er al weer vroeg naartoe vrijfag
<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:26

Bericht 28 Apr 2016 06:04

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Ik ken het, ik werk intramuraal bij somatische cliënten. Heb 1 cliënt die erg moeilijk doet steeds achterdochtig is en continu ontevreden is terwijl ik niks anders dan anderen doe. Ben in gesprek gegaan met haar, maar het helpt weinig.
Ik rapporteer het gedrag wel continu maar voel me stom, omdat het steeds alleen bij mij is. Ik heb besloten komende keren zoveel mogelijk mijn collega's haar te laten helpen in overleg met hun uiteraard om het even te laten rusten.
Maar ik voel me er wel vervelend bij. Doe zo mijn best voor haar en heb oprecht gekeken wat ik anders doe of wat ik doe waardoor het evt kan triggeren maar ik denk dat de klik er gewoon niet is.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 28 Apr 2016 07:33

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Kun je niet samen met een collega gaan zodat je er niet alleen voor staat?
Ik werk zelf ook als wijkverpleegkundige en herken wat je zegt, sommige clienten kunnen erg dwingend over komen.
Je zou ook nog overleg kunnen hebben met de psychiatrische begeleiding als de client dit heeft, of de huisarts.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 28 Apr 2016 08:10

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Niet om nou meteen stickers te gaan plakken, maar dit riekt naar persoonlijkheidsproblematiek
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 28 Apr 2016 08:31

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Ik zou hier zeker met je leidinggevende over praten. Wellicht is er een collega die dit makkelijker van zich af kan laten glijden.

Verder zou ik proberen het niet persoonlijk op te pakken. Het probleem ligt waarschijnlijk niet bij jou, maar bij hem. Doe je werk zoals jij denkt dat je het moet doen. Is deze meneer het daar niet mee eens, dan kan hij in gesprek met iemand van de organisatie.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem236

Bericht 28 Apr 2016 09:38

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Ik werk zelf in de ambulante psychiatrie.
Ik zou meneer teruggeven wat je denkt of vindt. Dus als hij iets dom of stom vindt van jou, aangeven dat jij dit niet prettig vindt. Dat je je werk probeert te doen en wat hij van jou verlangt. Kijken of je tot afspraken kunt komen en zo niet hem adviseren met de instelling in gesprek te gaan.
Probeer niet te gaan huilen maar het te negeren, er boven staan.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 10:16

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Inderdaad, je moet direct benoemen dat jij je niet prettig voelt bij de manier van omgang. Verder zou ik inderdaad ook benadrukken dat jij je werk probeert te doen en het beste met hem voor hebt, en dat je hoopt dat jullie samen tot een oplossing kunnen komen. Benader het zakelijk. Deze man zou waarschijnlijk op iedereen zo reageren die in jouw positie zat, het is niet persoonlijk.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 28 Apr 2016 12:57

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Dankje voor de reacties het helpt mij echt!

Zie er nog wel tegen op, het ligt mij ook totaal niet dit soort cliënten...
Maar goed ze zijn er nu eenmaal.
<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 16:25

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Probeer ook duidelijk je eigen grenzen te stellen. Beledigen/schelden/mij onderuit halen accepteer ik nooit van niemand, of het nu privé is of op het werk. Dit kun je de volgende keer ook aangeven. Je kan niet verder praten met iemand die jou steeds onderuit haalt, daar is geen gesprek mee te voeren. En bespreek dit zeker even met je leidinggevende.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Apr 2016 16:29

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Ik denk dat je een manier moet vinden waardoor je er niet(minder) onzeker van wordt. Zal niet makkelijk zijn hoor, maar ik heb je post nu een paar keer gelezen, en denk dat juist door je er zo over te voelen, en het zo te uiten, dat het voor hem des te makkelijker is om je zo te 'pakken'. Gesprekken kort houden, het hoognodige bespreken, gewoon je werk uitvoeren en door gaan. Ik weet dat het makkelijk klinkt zo, maar denk wel dat je daardoor laat zien ook dat je er niet van gediend bent.
<<

Anoniem260

Bericht 28 Apr 2016 17:07

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Zie nu dat m'n berichtje wel is geplaatst :palm: Komt zo ook een beetje lomp en onbenullig uit de hoek.
(Ik was halverwege m'n verhaal, toen kwam er een foutmelding en daarna zat m'n treinritje erop en dacht ik dat het niet geplaatst was, wat oké was, want m'n verhaal was nog niet af)

Wat er ook al gezegd wordt, probeer aan deze man aan te geven welk gevoel hij jou geeft, daarmee leg je het weer bij hem terug.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Apr 2016 19:48

Re: Moeilijke cliënt op werk...

He, heb je hetzelfde ook geopend op ViVa? Grappig dat de adviezen best uiteenlopend zijn. Zo zie je maar, het is echt je eigen gevoel en karakter wat gaat zorgen dat jij (denk ik) een andere houding aanneemt bij zo'n cliënt.
<<

GuusGeluk

Noob

Berichten: 77

Geregistreerd: 17 Dec 2015 18:19

Bericht 30 Apr 2016 22:44

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Hihi klopt was benieuwd naar hoe er daar gereageerd zou worden. Kom er nog niet zo lang.

Meneer wenste niet er over te praten, dat had toch geen zin.
Met dhr en team zijn hardere afspraken gemaakt.

Ik mag nog steeds kimen bij hem.
<<

Anoniem313

Bericht 01 Mei 2016 06:51

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Heb je je lg al gesproken en hoe was dat gesprek?
<<

Anoniem161

Bericht 12 Mei 2016 06:16

Re: Moeilijke cliënt op werk...

Hoe gaat het nou na een paar keer weer bij hem geweest te zijn?

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers