Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is er leuk aan zwanger zijn?

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 28 Apr 2016 20:17

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik kan er niet over meepraten, ik floreerde juist tijdens mijm zwangerschap ondanks extreme vermoeidheid en maagzuur. Ik was verbaasd toen ik de bevalling inging en was er eigenlijk nog niet klaar voor om de zwangerschap af te sluiten. Ik heb verder ook nog wel kwaaltjes gehad, maar de bijzonderheid van het hele proces overheerste bij mij.

Jammer om te lezen dat sommige vrouwen het helaas niet zo ervaren, ik gun dat iedereen, maar begrijp tergelijkertijd dat het inderdaad ook anders kan. Ik hoop dat jullie wel van de mooie momenten kunnen genieten (en dat jij dat ook als mooi en bijzonder gaat ervaren Luisa, nog proficiat).
L2014 & H2017
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 28 Apr 2016 20:18

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Bazinga schreef:Oh ik vind 't ook heel mooi, hoor! Dat 't mooie ventje dat nu boven ligt te slapen door ons is gecreëerd, is idd bijzonder.

Maar ik heb over de rand van m'n bed gehangen, bij 8 cm ontsluiting en tegen m'n vriend geroepen 'dat we nu toch in 't ziekenhuis zijn en hij maar de juiste afdeling moest gaan zoeken om de boel te knippen', want ik was er écht klaar mee. Met heel die zwangerschap en bevalling en nóg niet mezelf zijn! Zelfs nu ben ik 't zat, ik lek af en toe nog terwijl ik flesvoeding geef :/


Ik heb bij beide flesvoeding gegeven maar toch echt een maand of 2 gelekt hoor, dat kan nog wel even duren! Heel gênant soms haha
<<

Anoniem155

Bericht 28 Apr 2016 20:40

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Tja, het is inderdaad niet altijd allemaal leuk. Het verbaast me juist dat zoveel vrouwen daar vanuit lijken te gaan. Waar komen die hoge verwachtingen toch vandaan? Het is pas sinds kort dat we er zo'n heisa van maken en dat alles zo poezelig moet zijn. Mijn oma was jarenlang achter elkaar zwanger en kreeg zeven kinderen en zij heeft daar nooit moeilijk over gedaan. Zo ging dat nu eenmaal en het leven ging gewoon door als je zwanger was.
<<

Anoniem331

Bericht 28 Apr 2016 21:02

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Aaah, poezelig vind ik zo'n leuk woord :)

Ik heb bij beide zwangerschappen geen grote ongemakken gehad, daar zal het verschil dan ook wel in zitten. Ik vond het beide keren een fijne tijd, vond het bijzonder hoe mijn lichaam veranderde en kon echt genieten van al het leven in mij. Heb dat na beide zwangerschappen ook erg gemist.
<<

Geel

Bericht 28 Apr 2016 21:17

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik vond bevallen trouwens wel waanzinnig. Het deed fakking veel pijn, maar ik had het idee dat ik dit écht kon. Het was echt zo'n moment in de tijd waarop alles stilstond en ik me maar op één ding hoefde focussen: die pijn overwinnen met de geboorte van een kind. Ben echt zo retetrots op mezelf dat ik bekaf die bevalling inging (vier dagen voorweeën en niet slapen) en het puur op ademhaling en uithoudingsvermogen heb gedaan. En toen ze op m'n borst werd gelegd voelde ik me onoverwinnelijk. Die zwangerschap overleefd, een bevalling gedaan, alle pijn en moeite voorbij en dit was m'n trofee. Natuurlijk is het bijzonder om leven te dragen, te laten groeien en te baren. Maar als je je negen maanden echt klote voelt dan mag dat er gewoon zijn. Die tijd voelt dan echt heel lang en alsof het nooit meer anders wordt. Je wéét dat het niet zo is, maar als je jezelf een beetje kwijt bent neemt gevoel de ratio over. Steun en begrip is dan wat je het meeste nodig hebt. En dan wens ik iemand ook sterkte ja. Kracht. Doorzettingsvermogen. Niks mis mee.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Apr 2016 21:26

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik vond alles leuk aan zwanger zijn, ik had dan ook echt 0,0 klachten. Het enigste wat ik vervelend vond waren overbezorgde reacties die je dan soms krijgt. Ik dacht dan echt jemig ik ben zwanger niet gehandicapt ofzo. Natuurlijk snapte ik de bezorgdheid maar het was soms echt overdreven. Ik zou heel graag nog eens zwanger zijn maar een baby hoef ik niet meer.
Laatst gewijzigd door Maeve op 28 Apr 2016 21:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem161

Bericht 28 Apr 2016 21:40

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

De eerste zwangerschap vond ik leuk. Dat gekriebel in mijn buik, het groeien van mijn buik, de voorbereiding. Ik vond het ondanks de ongemakken een fijne zwangerschap.

Deze zwangerschap vind ik moeilijk. Ik moet veel overgeven, net als ik denk dat het minder wordt, begint het weer. Ik heb veel pijn aan mijn buik. Denk bandenpijn.
Ben ontzettend moe maar ik heb dan ook nog een zoon van een jaar en dat is een zware. Dat maakt het allemaal niet makkelijker erop.
Ik heb nu ook minder tijd om te genieten doordat ik constant bezig ben met mijn zoon.
Waar ik nu heel erg van geniet, ik zit op de bank en zoon petst op mijn armen en benen. Ben ik aan het afleren maar op mijn buik petst hij nooit, altijd aaien. Ja dan smelt ik.
Ik ga ook bewust zonder zoon naar het zkh voor controle, dan ben ik toch meer met hem bezig dan met de zwangerschap en dat wil ik niet. Dat is een geniet momentje.

Overigens ben ik zo'n vrouw die niet constant over de zwangerschap wil praten. Ook niet over mijn zoon. Als je dan een feest hebt, wil ik het ergens anders overhebben dan over poep, snot en vieze vingers. Blijkbaar is dat heel moeilijk. Continu vraagt iedereen hoe het gaat en dan antwoord ik kort en verander van onderwerp. Toch komen ze er steeds op terug. Sommige vriendinnen hebben het echt 2 uur lang over hun kind en dat wil ik gewoon niet. Prima voor een half uur maar dan tijd voor andere dingen.

Ow en die dooddoeners zoals 'je moet er iets voor overhebben' werken bij mij helemaal averechts. Dan heb ik helemaal geen zin meer in de zwangerschap.

Ik geniet dus echt van de kleine dingen maar ik wil nooit meer zwanger zijn. Klinkt misschien ondankbaar maar ik ben niet leuk als ik zwanger ben. Maar hou wel superveel van mijn zoon en ben ontzettend dankbaar dat ik hem heb!
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Apr 2016 02:57

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik ben het niet zo snel eens met Maud, maar nu wel even. En ik vind poeselig ook een mooi woord. Goed, ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik heb echt alles over voor datgene wat in mijn buik groeit. Niet dat ik zeg dat anderen dat niet hebben, maar ik zou er nooit over zeuren, want het groeit een klein mensje in me! Zolang we op aarde zijn zijn we ervoor gemaakt en ja, het was fijner zonder de misselijkheid en kwaaltjes, maar aan de andere kant, het is wel zodanig aanwezig dat je je leven moet aanpassen, want op zich een eye opener kan zijn, want er komt straks een kleine en dan moet je je leven ook aanpassen qua werk en sport. Er is een reden voor de vermoeidheid en de wetenschappers denken dat het gebeurd omdat je gedwongen wordt het rustiger aan te doen in het eerste trimester, omdat er dan nog veel kans is dat het fout gaat en later, zodat je ook rust neemt. Klinkt logisch.. Ik kan niet wachten!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem161

Bericht 29 Apr 2016 06:32

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Dus er mag niet geklaagd worden? Het is niet allemaal even geweldig. Ik geniet echt wel van de zwangerschap maar af en toe wil je gewoon even klagen zonder gezeur dat je daarvoor gemaakt bent.
Ik vind dat jij Marsy er wel heel simpel over praat, ook in het andere topic had ik dat idee. Ik hoop echt dat jij een hele makkelijke zwangerschap hebt zodat je niet hoeft te klagen. Maar geloof me, het is niet altijd gemakkelijk! Zwanger zijn kan heel zwaar zijn.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Apr 2016 07:04

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

En jij doet net alsof ik geen mensen om me heen heb die zwanger zijn of al een gezin hebben. Ik besef me dat heus wel. Maar ik ben me er ook enorm van bewust hoe moe ik ga zijn en dat ik daar aan toe moet geven ipv 'klagen' (zie de aanhalingstekens) dat ik niet meer kan sporten of een kroegavond kan doen. De topic titel zegt: wat is er leuk. Vervolgens is er al 4 pagina's waarvan het toch zeker 90% negatief is. En nee, dat snap ik niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Apr 2016 07:17

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik snap wel wat je bedoelt Marsy maar ik denk dat - for once - dit wel echt iets is wat je niet weet zonder dat je het hebt meegemaakt. Maar in essentie ben ik het heel sterk met HollyGolightly eens, ik vind het ook heel goed omschreven door haar. Ik denk dat dat mijn mening ook blijft, ook tijdens een heftige zwangerschap. Maar dit is nou wel iets waarvan ik in elk geval kan zeggen 'ik weet niet hoe ik hier straks echt op reageer'. Verder ben ik het behoorlijk eens met jou maar denk ik wel dat het door een negatieve ervaring heel erg gekleurd kan worden.
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Apr 2016 07:23

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Dat denk ik ook. Maar woon nu even bij een zwangere vriendin in, die is ook moe, heeft bekkenpijn en is misselijk, dus dichterbij kan ik het niet meemaken :) En ik hoor haar nooit, behalve hoe bijzonder het is als de kleine schopt (en man, wat is dat een gek gevoel voor iemand die niet zwanger is en de hand erop legt haha), ze straalt en is onwijs trots op haar buik. En ik denk dat ik ook zo'n type ben (tenminste, mochten mijn klachten zoals de hare zijn, ik heb het natuurlijk niet over hormoon depressies of harde buiken of zwangerschapsvergiftiging, of andere erge dingen die het tot een hel kan maken). Maar als het de 'gewone' klachten zijn, ja, dan ben ik net als m'n vriendin M.
Maar goed, ik voel alweer een discussie golf aankomen die ik uiteindelijk ga verliezen want 'ik ben niet zwanger noch mama', dus het is terecht dan en ik ben hier niet om die discussie aan te zwengelen. Maar vind het wel onwijs opvallend hoeveel hier de negatieve dingen neerzetten, die dus duidelijk niet in evenwicht of lager zitten dan de positieve. Of ik lees niet goed.
Afbeelding
Afbeelding
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 29 Apr 2016 07:27

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik denk dat je pas weet hoe je ermee om gaat als je ook echt zwanger bent. Ik dacht ook vsn nou als ik dan eindelijk zwanger ben (wij kregen nieuws dat het waarschijnlijk nooit ging lukken) dan straal ik als een zonnetje. Nou vergeet het maar. Hormonen doen rare dingen met je. Ik ben ontzettend trots op mijn buik, geniet echt wel van de hele zwangerschap. Buikfoto's maken, echo's, spulletjes uitzoeken en erover praten. Maar er zijn gewoon momenten in de zwangerschap wanneer je minder goed uit de voeten kan. Moe moe moe werkt niet mee om gewoon je leven te blijven leven en daarnaast zijn bekkenklachten ook niet fijn. Het is een periode waarin je leert omschakelen. Ik houd bv enorm van winkelen en juist nu met alle nieuw aan te schaffen spulletjes maar ik houd het gewoon niet vol. Een half uurtje shoppen en ik moet echt bijtanken. Ja dat zijn wel baal dingetjes.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 29 Apr 2016 07:45

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Maar Marsy, dat men hier hun persoonlijke beerput opentrekt wil natuurlijk niet zeggen dat het balans in het echte leven ook op het negatieve ligt. Het (anonieme) digitale is natuurlijk bij uitstek de manier om even te gallen.
L2014 & H2017
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2016 08:04

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

mzcharlotte schreef:Maar Marsy, dat men hier hun persoonlijke beerput opentrekt wil natuurlijk niet zeggen dat het balans in het echte leven ook op het negatieve ligt. Het (anonieme) digitale is natuurlijk bij uitstek de manier om even te gallen.



Dit idd, ik heb 2 zware zwangerschappen gehad. Ik ben zeker niet iemand die daar continue over geklaagd heeft. Maar wanneer iemand een topic opend die er onzeker van wordt zich niet vrolijk en blij te voelen in haar zwangerschap, is het toch niet raar dat er zulke reacties komen? Ik ben, uiteraard, super dankbaar dat ik 2x zwanger geworden ben. Mijn kinderen zijn het mooiste wt me ooit is overkomen, de zwangerschappen waren dat alleen niet.

Ik vind het wel heel typisch trouwens dat wanneer je, hier op het forum, zegt dat je zwanger zijn niet leuk vindt, je ondankbaar bent. Maar wanneer je zegt enorm genoten hebt van de kraamweek en de eerste periode met je baby, je niet geloofd wordt. Daar heb ik namelijk wel met volle teugen van genoten.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Apr 2016 08:05

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Marsy hoe kan je nou zeggen dat je met gewone klachten net als je vriendin bent? Misschien wordt je wel een monster door de hormonen :P
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Apr 2016 08:07

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Oh is dat zo Katrien? Wat een gekke reactie dan. Ik geloof je zo hoor :)

En Yadira, ik word ongetwijfeld een monster. Ik ben al een monster dus de hormonen zullen me waarschijnlijk een draak maken. Maar ik kijk er enorm naar uit!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 29 Apr 2016 08:11

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Dat is echt gezegd ja. Gelukkig dat je me geloofd :wink:.
<<

Anoniem280

Bericht 29 Apr 2016 08:12

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Mijn post mag dan wel negatief zijn, maar dat is puur gebaseerd op het feit dat ik in het ziekenhuis etc. heb gelegen.
Verder heb ik wel geklaagd over vermoeidheid en slechte nachten, maar die heb ik ook voor lief genomen, wetende dat dit er gewoon bij hoort. Harde buiken zijn gewoon echt niet fijn, die heb ik van begin tot de eerste 17 weken veel gehad. Dit toen besproken met de gynaecoloog en die zei minder werken en rustig aan doen.
Daarna voelde ik mij echt top.
Maar eerlijk ik heb verder een hele fijne zwangerschap mogen hebben.
Als ik die narigheden niet met vroegtijdige weeën had gehad, had ik een droomzwangerschap.
Ik deed best veel dingen met mijn vrienden. Gingen nog vaak uiteten, ik heb dat echt niet gelaten tijdens mijn zwangerschap.
En nooit 1 keer misselijk geweest.
En achteraf trots op mijn bescheiden buikje met 2 mensjes erin.

Nu zijn ze bijna 16 maanden, maar kijk heel soms nog terug toen ik 24 weken zwanger was.
Het zijn super meisjes :love:
<<

Anoniem250

Bericht 29 Apr 2016 08:43

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Alleen ik heb het woord ondankbaar gebruikt en niet in die context. Ik vind dat er hier, net als over zwangerschap, ook over kraamtijd veel geklaagd/negatief wordt gedaan. En ik kan me daar niet in vinden. Niet omdat het bij mij alleen maar rozengeur en maneschijn is. Maar omdat het een heel groots ding is in je leven dat veel van je vergt, fysiek en mentaal, dat alles verandert, maar wat tegelijkertijd ook heel erg mooi is. En ik denk dat als je accepteert dat het niet altijd makkelijk is en soms heel zwaar, maar dat dat er nu eenmaal bijkomt, omdat een vruchtje een baby te laten worden, de baby leren kennen en de baby groot brengen tot een gelukkig en gezond mens nu eenmaal niet niks is. Maar hee, kunnen we hier ook niet eens kijken naar de fijne dingen? En wat is het hier in nl goed geregeld. Je wordt volledig uitbetaald tijdens ziekte in je zwangerschap, je krijgt zwangerschapsverlof, je kan ouderschapsverlof krijgen, kraamzorg etc. etc. En het zal in sommige landen beter zijn. Maar vast in een hoop landen ook slechter. Ik vind dat je best wel eens stil mag staan bij de goede dingen. Count your blessings. En jezelf als je je rot en zielig voelt ook weleens er toe kan zetten om het allemaal in perspectief te zien. En af en toe klagen prima, maar het negatieve heeft hier op het forum wel de overhand.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Apr 2016 08:59

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Marsy31 schreef:Ik ben het niet zo snel eens met Maud, maar nu wel even. En ik vind poeselig ook een mooi woord. Goed, ik ben nog nooit zwanger geweest, maar ik heb echt alles over voor datgene wat in mijn buik groeit. Niet dat ik zeg dat anderen dat niet hebben, maar ik zou er nooit over zeuren, want het groeit een klein mensje in me! Zolang we op aarde zijn zijn we ervoor gemaakt en ja, het was fijner zonder de misselijkheid en kwaaltjes, maar aan de andere kant, het is wel zodanig aanwezig dat je je leven moet aanpassen, want op zich een eye opener kan zijn, want er komt straks een kleine en dan moet je je leven ook aanpassen qua werk en sport. Er is een reden voor de vermoeidheid en de wetenschappers denken dat het gebeurd omdat je gedwongen wordt het rustiger aan te doen in het eerste trimester, omdat er dan nog veel kans is dat het fout gaat en later, zodat je ook rust neemt. Klinkt logisch.. Ik kan niet wachten!


Joehoe, kom eens van je roze wolk! Er zijn namelijk meer klachten dan vermoeidheid en misselijkheid. Lekker makkelijk om nu te zeggen dat je er nooit over zou zeuren. Ik heb 9 maanden lang zwangerschapsmigraine gehad. Migraine met bonkende koppijn, uitvalsverschijnselen, niets kunnen verdragen. En dan alleen paracetamol mogen slikken. Ik had niet verwacht dat ik 10 km hardlopend, stralend en fluitend door mijn zwangerschap heen zou gaan. Maar op deze manier is een zwangerschap gewoon klote(net als bij HG, ernstige bekkeninstabiliteit, prenatale depressie).
Ik vind een uitspraak als 'ik zou er nooit over zeuren' héél kort door de bocht, naïef en ook best kwetsend.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 29 Apr 2016 09:28

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Gaan we weer.. ik trek me wel weer terug.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 29 Apr 2016 09:31

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Sommige dingen merk je toch echt pas als je ze zelf ervaart (en dit bedoel ik verder niet vervelend). Al kun je misschien ook wel inschatten hoe je met milde klachten omgaat, gebaseerd op hoe je dat normaal ook al doet. Maar de heftigere dingen, en de hormonen, daarvan merk je pas wat het doet als je het hebt lijkt me. Ik moet zeggen dat ik bijvoorbeeld over maagzuur (had had ik beide keren het laatste trimester 's nachts heel veel) amper geklaagd heb. Ja, het was vervelend, maar op zich prima mee te leven. Bekkenpijn was ook niet fijn, maar als ik me eraan aanpaste ging dat ook nog wel. Maar dingen als HG, depressie, etc weet je vooraf niet of je het krijgt en je kunt ook niet weten wat het met je doet. Ik wist niet eens wat HG was tot ik het zelf had. En wat hormonen met je doen is ook niet altijd te voorspellen. Dus ik krijg zelf altijd een beetje de kriebels van mensen die roepen wat een wonder het is en hoe dankbaar je moet zijn (wat ik ook zeer zeker wel ben hoor) en dat er voor klagen geen plaats is. Ik was en ben echt heel gelukkig met het feit dat mij twee mooie kinderen gegund zijn, maar aan de andere kant was zwanger zijn echt heel zwaar. Gelukkig kon ik van de kleine dingen echt nog wel genieten, maar het is gewoon niet altijd een grote roze wolk bij sommige mensen.

Aan de andere kant had ik hetzelfde als Katrien, de kraamtijd en babytijd vond ik heerlijk! Zodra ik bevallen was voelde ik me gelijk zoveel beter! En hoe vaak ik daar geen verbaasde reacties op heb gehad. Bijvoorbeeld toen ik na een week of twee dochter van de psz ging halen met haar broertje, waren er een paar moeders verbaasd dat ik al weer zo op de been was en er zo goed uit zag. Toen dacht ik ook: ik ben niet overgereden ofzo, alleen bevallen, voel me nu eindelijk weer goed juist! Maar ook dat kan de andere kant op, als je een horrorbevalling hebt gehad met allerlei complicaties dan kan het herstel soms ook even duren en pittig zijn.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 29 Apr 2016 09:35

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik denk dat het niet zeer negatief is maar gewoon een eerlijk beeld geeft. Dat neemt niet weg dat iedereen blij is met haar kind natuurlijk maar zoals het soms in boekjes etc beschreven wordt is het niet altijd. De een vind/vond zwanger zijn heerlijk en de babytijd helemaal niets en andersom. Of alles geweldig vinden..dat kan natuurlijk ook nog. Het is ook maar net hoe het je allemaal toekomt natuurlijk.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 29 Apr 2016 10:00

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Marsy31 schreef:Dat denk ik ook. Maar woon nu even bij een zwangere vriendin in, die is ook moe, heeft bekkenpijn en is misselijk, dus dichterbij kan ik het niet meemaken :) En ik hoor haar nooit, behalve hoe bijzonder het is als de kleine schopt (en man, wat is dat een gek gevoel voor iemand die niet zwanger is en de hand erop legt haha), ze straalt en is onwijs trots op haar buik. En ik denk dat ik ook zo'n type ben (tenminste, mochten mijn klachten zoals de hare zijn, ik heb het natuurlijk niet over hormoon depressies of harde buiken of zwangerschapsvergiftiging, of andere erge dingen die het tot een hel kan maken). Maar als het de 'gewone' klachten zijn, ja, dan ben ik net als m'n vriendin M.
Maar goed, ik voel alweer een discussie golf aankomen die ik uiteindelijk ga verliezen want 'ik ben niet zwanger noch mama', dus het is terecht dan en ik ben hier niet om die discussie aan te zwengelen. Maar vind het wel onwijs opvallend hoeveel hier de negatieve dingen neerzetten, die dus duidelijk niet in evenwicht of lager zitten dan de positieve. Of ik lees niet goed.


Ik ben wel zwanger geweest en had erg veel last van bekkenpijn. Ik liep echt heel typisch zwanger. Toch sta ik er exact hetzelfde in als jij. Hoewel je nog niet zwanger bent geweest kun je al wel inschatten hoe je normaal gesproken omgaat met ziek zijn of pijn. Sommige mensen klagen veel wanneer ze ziek zijn, anderen minder. Dat geldt voor zwangeren ook.
Hier gaan er veel over vallen denk ik maar ja, het is gewoon zoals het is.. En ik heb het hier uiteraard niet over extreme misselijkheid, depressie en bekkeninstabiliteit natuurlijk. Wel over klagen dat je lichaam niet meer van jezelf is en je niet meer kunt sporten.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers