Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is er leuk aan zwanger zijn?

<<

Anoniem245

Bericht 30 Apr 2016 17:36

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Ik heb een hele fijne zwangerschap gehad, niet misslijk en moe. Voelde me tot het einde toe prima. Dus zo kan het ook hoor, het is niet zo dat zwanger zijn een en al kommer en kwel is.
Maar als je inderdaad fysieke of mentale klachten hebt pakt het anders uit. En hoe je dan reageert kun je onmogelijk weten als je nog niet zwanger bent geweest.
<<

Anoniem250

Bericht 30 Apr 2016 17:44

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Maar lejow, er wordt toch ook niet gezegd dat je ervan moet genieten of het leuk moet vinden. Niks moet. Ik geniet ook niet van mijn zwangerschap. Ik laat geen pretecho maken om geslacht te weten, doe niet aan gender reveal party, wil geen babyshower. Ik word niet euforisch van babykleertjes of het uitzoeken van een babykamer. Ik gaf alleen aan dat als ik me futloos, moe, belabberd, lelijk voel dat ik het dan in perspectief plaats (er gebeurt een heleboel in mijn lichaam) en die negatieve gevoelens dan van me af kan zetten. Maar ik heb dan ook geen hg, depressie of andere complicaties. Dat had ik de eerste zwangerschap wel en toen ben ik negen maanden vooral heel bang geweest en die angst kon ik niet wegzetten. Dat heeft de zwangerschap dan ook overschaduwd. Je reageert zo fel. Bijna iedereen is het met je eens. 't Mag toch ook zo zijn dat er een aantal genuanceerd tegengeluid geven. Ik vind het wel jammer dat het forum inderdaad vaak als klaagmuren wordt gebruikt als het om zwangerschap gaat.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Apr 2016 20:42

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Daar heb je ook wel een punt hoor, maar daar was dit topic volgens mij ook juist een beetje voor bedoeld. Zodat TO weet dat ze niet alleen is.
Er zijn toch ook juist tig leuke topics over zwanger zijn en alles er omheen?
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 14:19

Bericht 01 Mei 2016 14:07

Re: Wat is er leuk aan zwanger zijn?

Het kan per zwangerschap echt zo verschillen. Zoals ik al eerder zei bij de oudste twee heb ik totaal nergens last van gehad en begreep tijdens die zwangerschappen ook echt niet waar een ander nou over 'zeurde'.

En tja... Karma is a bitch... De derde heeft alle 'schade' van de andere twee wel ingehaald en ik ben echt 16 weken hondsberoerd geweest. Ik heb m'n vriend zelfs een keer, ijlend van de koorts, gezegd dat als ik die dag het loodje zou leggen dat ik een mooi leven had gehad en het mooi is geweest, zo beroerd van het hele dagen spugen, lage bloeddruk, te laag ijzer en een keelontsteking waar ik niks voor mocht hebben behalve paracetamol en waterijsjes. Totaal geen weerstand meer en ik woog met 20 weken minder dan voor m'n zwangerschap. Na de 16 weken begon ik langzaamaan op te knappen maar de wens van een 4e kindje is totaal verdwenen als ik ook maar heel even terug denk aan die 16 weken.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers