Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

<<

Anoniem158

Bericht 27 Apr 2016 14:57

Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

..Als je er echt maar 1 mag kiezen ????

En boek ?

Ik het boek nr 5 En film nr 5 ook.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Apr 2016 15:03

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Geen een. Ik heb meerdere pogingen gedaan, maar tot nu toe heb ik geen enkele film kunnen uitkijken. De boeken heb ik niet gelezen.
<<

Anoniem281

Bericht 27 Apr 2016 15:08

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Hier ook geen fan. Ik vind er weinig aan en kom er echt niet doorheen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2016 15:20

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Oei wat een moeilijke vraag. Hier wel een echte grote fan. Meer van de boeken dan de films. De boeken gaan me echt aan het hart. Ik denk dat ik de eerste vier boeken het leukst vind. Toen was ik ook nog jonger (nou ja, 17-20 jaar) en kon echt meegesleept worden in het Hogwarts sfeertje. Die boeken beschrijven die sfeer het beste. Een keer per jaar wil ik de boeken toch wel lezen al lukt het de laatste jaren minder goed omdat ik minder lees. Maar ik blijf fan.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Apr 2016 15:22

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Nummer drie! Voor mij is Harry Potter zo'n leuke herinnering. Elke kerst het nieuwste boek onder de boom en dan in de kerstvakantie dag en nacht lezen. Bij latere delen, dan las ik de eerdere boeken van te voren zodat alles weer vers in het geheugen zat.
In deel drie is al wel veel spanning, maar nog niet het beklemmende wat de latere boeken hadden. En ik vond het leuk om meer te weten te komen over de vader van Harry.
Ja... Ik was wel echt fan van de boeken.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Apr 2016 16:50

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ik vond denk ik 4 het tofste boek. Qua films vind ik de latere films het meest cool maar Harry P zelf kon helaas al totaal niet acteren; dat wordt echt alleen maar slechter... :facepalm:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem185

Bericht 27 Apr 2016 20:38

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Het eerste boek. Het magische, het nieuwe, nog niet al te duister.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 10:59

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Hier echt een Potter-fan. Ik las de boeken altijd ieder jaar weer opnieuw tijdens de zomer, nu al een paar jaartjes niet omdat ik ze echt ongeveer van buiten kende. Maar als ik moet kiezen dan is het qua boek toch echt nummer 1. Heerlijk voor hem om alles nieuw te ontdekken, het bijzondere sfeertje dat in dat boek hing, het onschuldige van Harry zelf nog. Qua film vind ik 4 het stomst. Het leukst: dat weet ik even niet. Ik erger me er altijd aan dat ik hele delen mis in de film die in het boek wel naar voren komen.
<<

Anoniem250

Bericht 28 Apr 2016 11:07

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Zora schreef:Ik vond denk ik 4 het tofste boek. Qua films vind ik de latere films het meest cool maar Harry P zelf kon helaas al totaal niet acteren; dat wordt echt alleen maar slechter... :facepalm:



Ik vond boek 4 ook het beste. En qua films ook de latere films. Ik vind dat de duistere sfeer heel goed is neergezet. Ik vind Harry Potter ook niet de beste acteur, maar ik geloof niet dat ik hem in de latere films slechter vind dan de eerste.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2016 11:09

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Caro schreef:Hier echt een Potter-fan. Ik las de boeken altijd ieder jaar weer opnieuw tijdens de zomer, nu al een paar jaartjes niet omdat ik ze echt ongeveer van buiten kende. Maar als ik moet kiezen dan is het qua boek toch echt nummer 1. Heerlijk voor hem om alles nieuw te ontdekken, het bijzondere sfeertje dat in dat boek hing, het onschuldige van Harry zelf nog. Qua film vind ik 4 het stomst. Het leukst: dat weet ik even niet. Ik erger me er altijd aan dat ik hele delen mis in de film die in het boek wel naar voren komen.

Ik wilde dit ook zo'n beetje typen, dus ik sluit me precies aan bij Caro. Wil alleen nog toevoegen dat ik het bij de Harry Potter films, als één van de weinige boekverfilmingen, zo leuk vind dat hoe dingen er op de film uitzien bijna naadloos aansluit op hoe ik het mezelf tijdens het lezen had voorgesteld. Snappen jullie deze gekke zin?
Normaal is dat altijd zo'n domper, dan heb je helemaal een beeld in je hoofd bij een boek en als er dan een verfilming komt ziet alles er heel anders uit. Maar bij Harry had ik dat helemaal niet, alles wordt zo gedetailleerd beschreven in het boek dat je automatisch het juiste beeld krijgt volgens mij.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 11:13

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ja dat is wel waar! Dat had ik bij de Wegisweg enzo helemaal. Dat kwam echt wel overeen. Dus ik snap je :-D

Qua films ga ik voor boek zeven, deel I qua beste verfilming.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 11:14

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

OHHH wat me wel irriteerde was dat het huis van de Wemels in de films opeens totaal anders was. Dat was in de boeken niet zo, maar was het huis in een van de films niet in brand gezet door de Dooddoeners? Dat het daarom opeens zo anders was?

Dat huis vond ik altijd zo tof namelijk :-D
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2016 11:20

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ja in deel 7 volgens mij, vlak voordat Ron en Harry en Hermelien erop uit trekken om die Gruzielementen te zoeken, dan wordt het in de fik gestoken.

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 11:21

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ja kijk, dat HOORT dus niet zo he. Want in het boek is dat ook niet zo :-).
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 28 Apr 2016 11:30

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Stom is dat. In deel 1 mis je ook een heleboel stukken als ze in die kamers zijn waar Harry uiteindelijk de Steen der wijzen vindt, volgens mij sowieso dat stuk met die toverdranken maar ook nog een ander stuk, kom er nu even niet op. Dan denk ik: die film had van mij prima een kwartiertje langer mogen duren als alles uit het boek er dan in was gekomen hoor!

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 11:33

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ja inderdaad. Ze moeten gewoon niet improviseren, dan gaat alles mis!

Klopt van die toverdranken! Maar er was er nog een inderdaad... of een onderdeel was ingekort. In deel III mis ik hele delen over het viertal van Harry's vader, waardoor naar mijn mening alle onderlinge banden niet goed worden toegelicht. En in deel IV klopt het deel van de Dooddoeners op het Wereldkampioenschap ook niet helemaal. En nog wel meer dingen :-D
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 28 Apr 2016 11:33

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

OHH Knijsters deel in boek VI! Dat komt helemaal niet goed naar voren in de film!
<<

Anoniem280

Bericht 28 Apr 2016 11:37

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Geen. Heb tig keer een poging gedaan om deel 1 van de film te kijken, maar kom er niet doorheen.
Boeken heb ik er niet van.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 28 Apr 2016 11:49

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ik heb geen boek gelezen en geen film gezien, het genre trekt me niet :)
<<

Anoniem273

Bericht 28 Apr 2016 23:52

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

The Goblet of Fire (boek). Echt wat heb ik gehuild om Cedric. De eerste drie delen had ik toen zo'n drie keer gelezen en ik had deel 4 gereserveerd en 's ochtends meteen opgehaald toen het uit kwam. Ik heb de halve nacht doorgelezen tot ik niet meer kon en 's ochtends vroeg direct verder en 's middags het boek uitgelezen. Dat mis ik nu wel, zoiets doe ik nu nooit meer!

Qua films vind ik ze allemaal wel leuk als extraatje. Ik wil dolgraag naar het 'museum' in London. Misschien van de zomer :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Apr 2016 15:43

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ja en ik wil ook naar het pretpark eigenlijk!

Ik had dat met de boeken vanaf deel vijf. Toen ik begon te lezen, kon ik al doorlezen tot boek vier. Het wachten op de boeken daarna duurde zó lang! Het vijfde deel kwam toen ik op vakantie in Frankrijk was, ik heb bij een héél lokaal boekhandeltje een van de 12 boeken kunnen reserveren die ze binnen verwachtten. Het was alleen onzeker of het ook zo was, en tot 3x toe ben ik naar die winkel teruggereden om te kijken of het boek er al was. Daarna echt in één ruk doorgelezen en ik heb zó hard gehuild toen Sirius doodging. Ik vond dat echt ZO stom. Perkamentus trouwens ook,maar Sirius was voor mij echt een shock haast :smile:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 29 Apr 2016 15:45

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ik ga ze weer opnieuw lezen. Weet het binnenkort te zeggen :P
Ik heb het laatste boek ook echt in een dag uitgelezen. Zo spannend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem185

Bericht 30 Apr 2016 00:50

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Aziraphale, ik ben in Londen geweest naar dat museum en dat was zooooooooooooo leuk. Zit nu zelfs met een trui aan die ik daar gekocht heb. Die draag ik vaak.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 30 Apr 2016 04:53

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ik wil ook heel graag naar Londen en naar het pretpark in Florida!
Let's discover the world together.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 30 Apr 2016 08:47

Re: Wat vind jij de leukste/beste harry potter film ?

Ah nog meer Harry Potter nerds! Ik weet nog dat ik altijd riep, ik ga geen Harry Potter lezen (groep 7). Tot ik voor de kerst boek 1 t/m 3 kreeg. Na de kerst zijn we gelijk boek 4 gaan halen en toen was het lange wachten tot boek vijf haha.

Boek 1 is voor mij ook favoriet om dezelfde redenen die Caro en Elliot omschrijven. De films vind ik ook tof, omdat je daardoor toch wat dingen echter ziet alleen boeken zijn wel nummer 1.

Ik ben een aantal jaar geleden in New York naar de (reizende) tentoonstelling geweest, man wat was dat gaaf. Veel kostuums maar ook stukken decor. Niet zo uitgebreid als in het museum maar wel heel gaaf, ik heb de hele dag staan stuiteren toen haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers