Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onrustige/onzuivere huid: Help!

<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 26 Apr 2016 20:00

Onrustige/onzuivere huid: Help!

Wie kan mij helpen?

Ik heb al sinds mijn 11de last van een onzuivere/onrustige huid. Rond die leeftijd kreeg ik heel erg last van puistjes, niet alleen mijn gezicht maar ook op mijn nek en rug. Van de dokter kreeg ik destijds een spulletje wat het een beetje minder maakte maar leuk was anders.. Op mijn 15de ging ik aan de pil en dat was ook het antwoord daarvoor, mijn huid werd er beter van en daar kon ik prima mee leven :) Helaas kreeg ik op mijn 23ste (5 jaar geleden) een trombosebeen waardoor ik moest stoppen met de pil. Daarna heb ik ruim 4 jaar een mirena gehad maar omdat mijn lichaam deze niet accepteerde (Vaak buikpijn, bloedverlies) is deze vorig jaar verwijderd en sindsdien gebruik ik geen anti-conceptie met als gevolg dat mijn huid, mijn gezicht, weer bagger slecht is :( Het is gevoelig omdat ik snel rode plekjes heb, mijn neus is vaak rood, op sommige plekken is het droog (Neus vooral en boven mijn wenkbrauwen) en op mijn kin, neus en vooral mijn wangen heb ik altijd kleine puistjes...wat ik ook doe: het wordt niet beter en ik word er gek van, het maakt mij ook onzeker en ik wil er gewoon vanaf! Oja ik gebruik nooit foundation/poeder. Kunnen jullie mij helpen of hebben jullie tips voor mij?
Wat als het lukt
<<

Anoniem170

Bericht 26 Apr 2016 20:09

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Ik heb zelfde, vorig jaar gestopt met pil en heb nu ook veel pukkels.
Als ik geen varkensvlees eet helpt dat al wat, en gebruik verder ook deze:

Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 26 Apr 2016 20:19

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Oke, ik heb die cleansing gel even opgezocht en hij klinkt veelbelovend! Gebruik je er ook nog iets anders bij?
Wat als het lukt
<<

Anoniem170

Bericht 26 Apr 2016 20:30

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Ik gebruik die gel vaak als ik onder de douche sta, dan smeer ik het op mn borst en gezicht en laat dan even inwerken. Soms gebruik ik het ook op een watje, het schuimt trouwens niet.
Deze gebruik ik ook weleens, werkt ook goed:
http://www.detuinen.nl/gezichtsverzorgi ... ker-1.html

Ik gebruik ook weleens dagcreme, een zo natuurlijk mogelijke, deze:
Afbeelding

Het is nog steeds niet helemaal weg maar wel stuk minder.
<<

Suusie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:30

Bericht 26 Apr 2016 22:57

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

.
Laatst gewijzigd door Suusie op 14 Sep 2020 10:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 27 Apr 2016 06:54

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Voor mij werkte die gel van de Tuinen niet en gaf alleen maar hoop irritaties. Maar mijn gezicht kon sowieso al weinig verdragen.
Heb Differin gel via de HA geprobeerd en deed ook niks en ben toen aan de roaccutane gegaan. Kan je ook nog proberen, is alleen wel heftig spul.

Uiteindelijk kon ik na 1,5 maand (met hele lage dosering ivm vakantie) al stoppen omdat ik tijdens mijn vakantie in Vietnam een herbal bath had genomen na een trekking door de bergen en alle ontstekingen in mijn gezicht de dag er na weg waren. Maar normaal moet je er 6 tot 8 maanden mee doorgaan.
En je moet verplicht aan de anticonceptie. Dus weet niet of dat voor jou mogelijk is.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 27 Apr 2016 08:21

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Ik ben sinds een half jaartje juist weer aan de anticonceptie ivm endometriose gerelateerde klachten. Maar ik herken veel in je verhaal. Ik stopte 8 jaar geleden met de pil, omdat ik het rotzooi vond. Maar daarna kreeg ik ook huidklachten. Veel puisten, rode huid enz. In de acht jaar (behalve tijdens mijn zwangerschap), ben ik geen 1 dag pukkelvrij geweest. Een half jaar geleden weer aan de pil gegaan, had ik het maar eerder gedaan. Mijn huid is eindelijk sinds een maand of 3 pukkelvrij en irritatievrij! Mijn huid is nog steeds herstellende, her en der op mijn voorhoofd zie je nog rode plekjes waar kraters hebben gezeten ;-). Maar het wordt elke dag wat minder. Bij mij hielp ook geen enkel product voor die tijd. Het enigste wat een beetje hielp en de rode plekken en pukkeltjes sneller te laten helen was pure tree tea olie van de tuinen. Ook hoor ik veel goeds over argan olie.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 27 Apr 2016 11:27

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Hmm..dat is wel minder want ik mag niet meer aan de pil omdat ik een trombosebeen gehad heb, het enige wat ik zou mogen is de mirena maar die verdraag ik dus ook niet :( Ik zag dat kruidvat ook een tea tree lijn heeft dus ik ga deze week even langs de tuinen en de kruidvat.
Wat als het lukt
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Apr 2016 12:10

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Dankzij dit topic heb ik de tea tree deep cleansing besteld, ben erg benieuwd! (Hij is nu in de aanbieding bij de tuinen!).
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2016 12:17

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Oh ja tea tree! Die van de body shop vond ik altijd fijn. Die ga ik weer eens halen. Bedankt voor de herinnering.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem170

Bericht 27 Apr 2016 12:44

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Ik zag trouwens ook dat je facewash hebt met teatree van de tuinen, iemand die al geprobeerd?
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 27 Apr 2016 12:58

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Ik heb nu antibiotica gekregen omdat bij mij ook niets meer helpt, dit is de laatste optie en anders Roaccutane maar daar pas ik voor.
Deze kuur duurt 3 maanden, ik zit nu in week 5 en zie al veel verbetering. Hopelijk blijft het zo!
Daarnaast gebruik ik een facewash van Lush en ook die gel met tea tree van de tuinen. Deze moet je trouwens met een watje gebruiken, die van de Kruidvat stinkt! Verder smeer ik voor ik ga slapen jojoba olie op m'n gezicht.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 27 Apr 2016 17:43

Re: Onrustige/onzuivere huid: Help!

Roos' schreef:Ik zag trouwens ook dat je facewash hebt met teatree van de tuinen, iemand die al geprobeerd?


Ik heb hem besteld dus kan je hopelijk binnenkort er iets over vertellen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers