Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

<<

Anoniem301

Bericht 25 Apr 2016 16:58

Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Mijn dochter is alweer 5 maanden en 5 dagen! Wat gaat de tijd snel, ze 'kletst', kan op haar buik rollen en terug, kan heel kort aan de tafel staan, lacht lekker, en kan in de triptrap zitten waar ze leert om te eten en te proeven. Super leuk allemaal! Het wordt steeds leuker :D

Nu vroeg ik mij af: wat zijn leuke educatieve spelletjes om met haar te doen? Of speeltjes om voor haar te kopen?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 25 Apr 2016 17:09

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Jeetje wat gaat dat snel, al weer 5 maanden!

Ik heb van een vriendin gehoord dat het boek "babyspel" heel leuk schijnt te zijn. Staat vol met spelletjes voor baby's/kinderen van 0 tot 2 jaar. Ik heb het zelf nog niet gezien, weet alleen dat zij er erg enthousiast over is.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/fran ... /babyspel/
Laatst gewijzigd door Fiwen op 25 Apr 2016 17:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem313

Bericht 25 Apr 2016 17:21

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Jemig, wat een vlotte tante! Die haalt die van mij van bijna 5 maanden verder zo in ;)
Qua spelen is gewoon kiekeboe vaak leuk, en dingen stapelen. Bijvoorbeeld van die Nijntje blokken: https://www.bol.com/nl/p/nijntje-zachte ... 0011833982
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Apr 2016 17:43

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Ze gaat ook snel dan! Hier is de V-Tech muziekbal wel een succes.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem161

Bericht 25 Apr 2016 17:52

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Ik heb een speelboog van fisher price die hier echt favoriet is. Nu nog steeds.
Kan in 3 standen gezet worden en nu gaat hij ermee lopen.
<<

Anoniem161

Bericht 25 Apr 2016 17:54

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

<<

Anoniem168

Bericht 25 Apr 2016 19:03

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Een speelkleed met speelboog was hier inderdaad favoriet in die periode. Verder veel liedjes zingen en boekjes lezen samen. En alles wat rammelt is leuk. Je hebt ook van dat speelgoed waarbij je stukjes kunt draaien, er in knijpen en met rammelaar erin. Weet even niet hoe dat heet, dat is dan wel zogezegd educatief voor die leeftijd. Er zijn ook van die grote sleutels van fisherprice met dat principe.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Apr 2016 19:15

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Ooh en de loopwagen van Woezel en Pip, dikke hit ook!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem168

Bericht 25 Apr 2016 19:19

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Oh ja, of alleen zo'n 'activity board' van de loopwagen, kun je ook losmaken bij een aantal en er zijn ook losse activity boarden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 25 Apr 2016 20:15

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Dat speelkleed met die bogen is hier inderdaad ook een groot succes, maar volgens mij heb je die al? Hier zijn verder het reuzenrad van vtech en de playgro ringen een groot succes!

Afbeelding

Afbeelding
⁠♡♡♡
<<

Anoniem205

Bericht 25 Apr 2016 21:54

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Hier was een 'fluisterboek' (een boekje van stof met figuurtjes en vakjes) van de Hema dikke mik. Maar ook Freddy Vuurvlieg van Lamaze en een honingraat bal met rammels
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 26 Apr 2016 11:02

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Vet simpel, maar S vindt een klein colaflesje gevuld met rijst echt helemaal leuk. Ze volgt hem echt overal, geel grappig.
En de babygym van de Ikea is al lange tijd een dikke hit! Had je vast al gezien op IG ;). Je kunt er zelf ook andere dingen aan hangen.

En wat gaat ze rap joh!! Zei je pas nog dat S snel wilde, maar I gaat als een malle joh. S wil wel, maar het lukt nog niet..haha
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2016 12:21

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Meneer de Uil schreef:Vet simpel, maar S vindt een klein colaflesje gevuld met rijst echt helemaal leuk. Ze volgt hem echt overal, geel grappig.
En de babygym van de Ikea is al lange tijd een dikke hit! Had je vast al gezien op IG ;). Je kunt er zelf ook andere dingen aan hangen.

En wat gaat ze rap joh!! Zei je pas nog dat S snel wilde, maar I gaat als een malle joh. S wil wel, maar het lukt nog niet..haha


Bedankt voor de tips allemaal, daar kan ik wel wat mee! Lady bedankt voor de foto's erbij!

Ja ze gaat ineens wel snel! Maar het op haar buik rollen, daar heeft ze maanden op geoefend, en eindelijk ineens gelukt! Heel leuk, nu huilt ze niet in bed (gelukkig natuurlijk) maar gaat ze spelen en op haar buik liggen terwijl ze op haar ellebogen steunt. Of ze gaat overdwars in bed liggen.

Voor de moeders waarbij hun kind dat ook doet: leg je ze weer goed in bed of laat je het zo? Ik ben gister een stuk of 10 keer naar boven gelopen om haar weer lekker onder haar dekentje te leggen maar dat had weinig zin. Vanavond zal haar slaapzakje wel droog zijn uit de was, dat scheelt ook, anders krijgt ze van die koude voetjes!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11572

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Apr 2016 12:29

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

laat J gewoon lekker liggen, Als ze zelf kunnen draaien kun je bezig blijven. Hij draait in zijn slaap alle kanten op. Soms ligt hij in houdingen dat ik denk dit kan niet fijn liggen maar blijkbaar toch wel.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2016 12:31

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Minx schreef:laat J gewoon lekker liggen, Als ze zelf kunnen draaien kun je bezig blijven. Hij draait in zijn slaap alle kanten op. Soms ligt hij in houdingen dat ik denk dit kan niet fijn liggen maar blijkbaar toch wel.


Ja, dat is natuurlijk ook zo! Ik lig ook niet de hele tijd in dezelfde houding natuurlijk. Moet er gewoon ineens aan wennen dat ze niet netjes recht op haar rug ligt :) En als ze aan het 'spelen' is op haar buik en ellebogen/onderarmen gewoon zo laten tot ze in slaap valt?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Apr 2016 12:32

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Volgens mij is het advies ook dat als ze zelf kunnen draaien, je dat gerust zo kan laten, maar dat je ze niet zelf op de buik moet leggen. Althans, dat is wat mij bijstaat. Of bedoelde je dat niet?

Qua dekens gebruikten wij eigenlijk nog tot vrij laat een slaapzak.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2016 12:34

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Susan schreef:Volgens mij is het advies ook dat als ze zelf kunnen draaien, je dat gerust zo kan laten, maar dat je ze niet zelf op de buik moet leggen. Althans, dat is wat mij bijstaat. Of bedoelde je dat niet?

Qua dekens gebruikten wij eigenlijk nog tot vrij laat een slaapzak.


Nee ik bedoel meer dat als ze zelf op haar buik is gaan liggen of ik haar dan terug op haar rug moet leggen. Want de kans is ook wel aanwezig dat ze op haar buik in slaapt valt en dan ben ik er niet bij. Ik leg haar zelf nog steeds op haar rug in bed.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Apr 2016 12:40

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Volgens mij hoef je haar niet meer terug te draaien als ze zelf zo is gaan liggen. Zal even kijken wat ik erover kan vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Apr 2016 12:42

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Op de website van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid staat:

"Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd.

Het is wel goed om het kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. De baby enkele malen per dag een kwartiertje laten ontdekken en oefenen bevordert de motorische ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is."
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2016 13:18

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Susan schreef:Op de website van het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid staat:

"Het veiligst slaapt een baby op de rug. Uit zijligging rolt een baby al na een paar weken gemakkelijk op de buik. Leg een baby nooit op de buik te slapen. Niet één keer. Ook niet om te troosten. Soms is er een reden om van dit advies af te wijken. Doe dat alleen in overleg met uw arts. Aarzel ook niet om naar de dokter te gaan als u denkt dat uw kind een huilbaby is. Huilbaby's lopen extra risico, omdat ze vaker op de buik worden gelegd.

Het is wel goed om het kindje regelmatig op de buik te leggen als het wakker is en er iemand op let. De baby enkele malen per dag een kwartiertje laten ontdekken en oefenen bevordert de motorische ontwikkeling. Als een oudere en gezonde baby zich eenmaal vlot om en om kan draaien, en bij het slapen zelf kiest voor buikligging is het niet zinvol daar tegenin te blijven gaan. Let er dan wel extra op dat het bedje veilig is."


Ah, bedankt voor het opzoeken! Wat zijn ze daar streng in he. Ik heb een aeroleep-matrasje en lakentje dus dat is dan wel goed denk ik! En een babyfoon met beeld, dus dan maar goed in de gaten houden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11572

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Apr 2016 13:38

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Ik vind dat ze daar soms wel iets te streng in zijn. Je wordt bijna voor slechte ouder uitgemaakt als je je baby op zijn of haar buik laat slapen. Het advies is er niet voor niets maar ook baby's hebben hun voorkeurshouding en kunnen het dus niet fijn vinden om op hun rug te slapen. Daarbij voelt op de buik voor hun vaak veiliger.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2016 14:21

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Heb een loopauto van Woezel en Pip op MP gevonden dus die gaan we morgen ophalen.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 27 Apr 2016 16:30

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Maar is dit advies niet voor een pasgeborene?
P slaapt ook op zijn buik sinds kort. Gaat super.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem281

Bericht 27 Apr 2016 16:36

Re: Leerzame spelletjes/speeltjes voor 5+ maanden

Wanneer een kind zichzelf vlot en veilig kan omdraaien, is het in principe veilig. Meestal is een kind gemiddeld 5 maanden oud, maar sommige kunnen het met 3 maanden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo