Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverlof

<<

Anoniem205

Bericht 26 Apr 2016 08:00

Re: Zorgverlof

Het punt is, Zora, dat dit geen calamiteitenverlof is. Dat is als je a la minute naar huis moet omdat de gastouder/oppas ziek is, of de waterleiding is gesprongen, oid. Geen oppas voor kind B omdat kind A in het ziekenhuis ligt valt daar officieel niet onder. Dus daar kan de TO het ook niet op gooien.

Als ik een dergelijke situatie voorgeschoteld zou krijgen, zou ik echt gaat middelen. Sam sam, voor beide partijen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Apr 2016 08:17

Re: Zorgverlof

Oreo schreef:Het punt is, Zora, dat dit geen calamiteitenverlof is. Dat is als je a la minute naar huis moet omdat de gastouder/oppas ziek is, of de waterleiding is gesprongen, oid. Geen oppas voor kind B omdat kind A in het ziekenhuis ligt valt daar officieel niet onder. Dus daar kan de TO het ook niet op gooien.

Als ik een dergelijke situatie voorgeschoteld zou krijgen, zou ik echt gaat middelen. Sam sam, voor beide partijen.


Ik denk eigenlijk stiekem dat ik helemaal niet goed gelezen heb :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 26 Apr 2016 08:18

Re: Zorgverlof

Bedankt voor alle reacties.

Ik reageer even op een paar vragen/opmerkingen in het algemeen.

Het is me inmiddels duidelijk dat ik er geen recht op heb. Dat is/was in principe mijn vraag. Of ik het er mee eens ben of niet, doet er niet zoveel toe. Mijn mening daarin is wel duidelijk, denk ik.

Uiteraard had ik deze dagen ook gepakt als mij op voorhand al duidelijk was dat deze situatie geen recht geeft op bijzonder verlof.

Mijn vraag heeft niets te maken met mijn andere kind, dat was wellicht informatie dat niet van belang is geweest op deze situatie.

Ik hoop nu dat ze wat coulance bieden. Zo niet, dan is dat jammer.
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 26 Apr 2016 15:22

Re: Zorgverlof

Het kost 'gewoon' een verlofdag. Daar zijn ze erg stellig in. Helaas, maar was te verwachten na bovenstaande berichten.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Apr 2016 18:39

Re: Zorgverlof

Jammer Tiem! Hebben ze ook uitgelegd in welke situatie je er wel recht op zou hebben gehad?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Apr 2016 18:56

Re: Zorgverlof

Zeker jammer!
L2014 & H2017
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 26 Apr 2016 19:11

Re: Zorgverlof

Zoals ze aangaf is een opname in het ziekenhuis een van de meest duidelijke voorbeelden van een situatie waarin je géén recht hebt op zorgverlof.

Mocht de situatie zo zijn dat ik een ziek kind thuis heb, en ik ben de enige van de hele wereld -ja, zo zei ze het, die voor ons kind kan zorgen, dan heb je daar recht op. En dan nog kunnen ze zeggen dat je partner maar wat moet regelen op het werk, want wanneer ben jij écht de enige.

Overigens gaf ze zelf ook aan dat zorgverlof ansich een grijs gebied is. Er zijn vast meerdere situaties waarin je daar recht op hebt, maar die zijn niet besproken.

Ze gaf aan dat kinderen hebben echt je eigen 'probleem' is. Ik begrijp dat wel, hoor. Maar het klinkt zo cru.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Apr 2016 11:24

Re: Zorgverlof

Ja balen... Ook jammer dat ze het zo benadrukken, dat kinderen 'je eigen probleem zijn'

Als ik een aanvraag binnen krijg voor zorgverlof, vraag ik altijd het volgende:

Waar is de vader (als ik in het systeem zie dat de medewerkster getrouwd is), waarom neemt de moeder nu verlof op en niet de vader?
Moet er 24/7 iemand bij het kind zijn

Als ze mij overtuigen, ken ik het gewoon toe.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 27 Apr 2016 12:36

Re: Zorgverlof

Nou, ik vind het uitspreken van een 'probleem' echt not done en weinig getuigen van empathie. Ook als ze wat het betreft niet toekennen van zorgverlof volledig in hun recht staan.
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 27 Apr 2016 14:39

Re: Zorgverlof

Jammer dat het niet is toegekend, of dat er een compromis mogelijk was. Je werkgever klinkt niet heel empathisch en daar zou ik me wel enigszins aan storen -----> 'je eigen probleem', als je een kind hebt. Daardoor wordt het persoonlijk gemaak, terwijl het juist zo is dat zorgverlof sinds 1 juli 2015 is uitgebreid naar bredere kring van mensen. In dat licht begrijp ik de opmerking niet goed en vind ik het overbodig om dit zo expliciet te uiten naar jou toe.
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 27 Apr 2016 18:28

Re: Zorgverlof

Ik stoor me er ook aan. Er werd gevraagd waarom ik zo hamer op deze dagen. Nou ja, de vrije dagen liggen ook niet voor het oprapen. En ja, natuurlijk lever ik ze met liefde en plezier in omwille van mijn kind.

De organisatie is na een fusie veranderd. De regels zijn aangescherpt. Ze zijn enorm strikt, blijkt. Ik ben dat niet gewend, dus dat is wel even wennen zeg.
<<

Anoniem205

Bericht 27 Apr 2016 20:57

Re: Zorgverlof

Dat kan ik me voorstellen Tiem! Wanneer je een volgende keer een situatie hebt dat een van je kinderen weer ziek is, en niet in het ziekenhuis ligt, kan je er dus wel aanspraak op maken. Zeker als je aangeeft dat je partner al vrije dagen opneemt en je familie verder niet kan.
<<

Anoniem193

Bericht 28 Apr 2016 09:45

Re: Zorgverlof

Oreo schreef:Ja balen... Ook jammer dat ze het zo benadrukken, dat kinderen 'je eigen probleem zijn'

Als ik een aanvraag binnen krijg voor zorgverlof, vraag ik altijd het volgende:

Waar is de vader (als ik in het systeem zie dat de medewerkster getrouwd is), waarom neemt de moeder nu verlof op en niet de vader?
Moet er 24/7 iemand bij het kind zijn

Als ze mij overtuigen, ken ik het gewoon toe.


Ik neem altijd het eerste zorgmoment voor mijn kinderen, omdat ik er 's ochtends achter kom dat ze te ziek zijn voor school, terwijl mijn man om half 6 al naar zijn werk is. Als de ziekte van de kinderen langer duurt, neemt hij die dag erna. En zo doen we het altijd om en om.
<<

Anoniem205

Bericht 29 Apr 2016 08:03

Re: Zorgverlof

Alibi schreef:
Oreo schreef:Ja balen... Ook jammer dat ze het zo benadrukken, dat kinderen 'je eigen probleem zijn'

Als ik een aanvraag binnen krijg voor zorgverlof, vraag ik altijd het volgende:

Waar is de vader (als ik in het systeem zie dat de medewerkster getrouwd is), waarom neemt de moeder nu verlof op en niet de vader?
Moet er 24/7 iemand bij het kind zijn

Als ze mij overtuigen, ken ik het gewoon toe.


Ik neem altijd het eerste zorgmoment voor mijn kinderen, omdat ik er 's ochtends achter kom dat ze te ziek zijn voor school, terwijl mijn man om half 6 al naar zijn werk is. Als de ziekte van de kinderen langer duurt, neemt hij die dag erna. En zo doen we het altijd om en om.


In zo'n geval en met deze uitleg ken ik dus ook gewoon de aanvraag toe. Maar met een verzoek voor 2 weken verlof achter elkaar ivm ziek kind, terwijl mdw getrouwd is. Ja dan wil ik wel weten waar de vader in het verhaal is.

In mijn eigen situatie kreeg ik ook pas verlof toegekend toen mijn partner al 3 dagen thuis was geweest en er verder geen achtervang was (ouders werken, schoonouders geen contact). Anders worden wij ook geacht vrije dagen op te nemen
<<

Tiem

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 20 Apr 2016 11:01

Bericht 29 Apr 2016 13:19

Re: Zorgverlof

Ik vind dat zeer redelijk. Ik zou het hier aanmoedigen. :)
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers