Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffen en meivakantie

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Apr 2016 20:33

Juffen en meivakantie

Is er nog iemand die aankomende week nog gewoon moet werken en pas de 2 weken erna vakantie heeft?
B heeft nu al vakantie, en we lopen dus maar 1 week gelijk :(
En daarbij vind ik het stom voor mijn collega's en de kids die de dag na koningsdag (Want dan zijn we wel vrij) dus gewoon weer naar school moeten..
<<

Anoniem331

Bericht 24 Apr 2016 20:34

Re: Juffen en meivakantie

Mijn kinderen hebben dit jaar maar 1 weekje vrij.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Apr 2016 20:41

Re: Juffen en meivakantie

O, dat is stom Lejow!

Wij hebben wel nu 2 weken, maar eerst morgen nog studiedag :(
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Apr 2016 20:45

Re: Juffen en meivakantie

Ik heb zelf maar 1 weekje vrij van school, dat is de week van hemelvaart.

In Groningen is de meivakantie ook zeer verspreid hoorde ik van iemand. Lijkt me lastig!
08/2018
05/2021
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Apr 2016 20:53

Re: Juffen en meivakantie

Ja, zeker omdat de meivakantie steeds gewilder is om op vakantie te gaan, dat wordt vrij krap met 1 week :P

Meestal ligt het aan wanneer je zomervakantie hebt of je 1 of 2 weken hebt. Toen wij late zomervakantie hadden, hadden we 1 week, en later in het jaar nog 1 week. Anders was de zit naar de zomervakantie zo lang.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 24 Apr 2016 21:00

Re: Juffen en meivakantie

Ik heb ook maar 1 week.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem189

Bericht 24 Apr 2016 21:55

Re: Juffen en meivakantie

Ik heb nu twee weken meivakantie.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Apr 2016 22:56

Re: Juffen en meivakantie

1 voordeel: jij heb een heerlijke week vrij als B naar school is. Zo zou ik het zien haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Apr 2016 23:00

Re: Juffen en meivakantie

Jans schreef:1 voordeel: jij heb een heerlijke week vrij als B naar school is. Zo zou ik het zien haha.


Dat doe ik ook hoor. En we gaan verder niet weg dus dat scheelt voor ons ook.
<<

Anoniem155

Bericht 25 Apr 2016 09:26

Re: Juffen en meivakantie

Jeetje, wat een luxeprobleem weer. Wij werken gewoon door deze weken, zoals eigenlijk tijdens bijna alle schoolvakanties (want dat zijn er zo vreselijk veel) en jij zeurt over een weekje dat het niet helemaal synchroon loopt? :palm:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Apr 2016 09:39

Re: Juffen en meivakantie

En jij overdrijft weer lekker.
30-04-2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 25 Apr 2016 09:56

Re: Juffen en meivakantie

Ik heb de laatste jaren altijd maar 1 week meivakantie gehad. Kan me 2 weken niet eens meer herinneren! Ik heb nu dan verlof maar anders had ik donderdag en vrijdag ook moeten werken deze week. Heerlijke dagen met groep 8, Cito net achter de rug, op woensdag vrij en dan nog 2 dagen naar school moeten zo voor een week vakantie na een lange en drukke periode school.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Apr 2016 10:20

Re: Juffen en meivakantie

Mijn dochter heeft nu en volgende week meivakantie, mijn vader ook pas volgende week en de week erna.
Laatst gewijzigd door Susan op 26 Apr 2016 20:18, in totaal 2 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem155

Bericht 25 Apr 2016 10:23

Re: Juffen en meivakantie

Ik vind het gewoon echt een luxeprobleem. Wees blij dat je allemaal twee weken vakantie hebt en dat je een week overlappend vakantie hebt met je kind. Dat is de meeste mensen die gewoon een baan hebben in een andere sector niet gegeven. Geniet van je tijd met je kind, geniet van je eigen vrije tijd, maar zeur er niet over. De meeste mensen hebben helemaal geen vakantie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Apr 2016 10:25

Re: Juffen en meivakantie

Ik kan mij wel voorstellen dat het niet handig is. Zeker omdat de meeste scholen steeds meer naar 2 weken meivakantie overgaan.
Hier een beetje een vergelijkbare situatie met de dochter van mijn vriend en de kinderen van mijn zus. Ze willen heel graag een keer bij elkaar logeren, maar ze hebben ook maar één week samen vakantie ( midden en zuid) en in die week dat ze beide vakantie hebben stonden er al een hoop plannen in de steigers.

Ik geloof wel dat er nu plannen zijn om de meivakantie landelijk tegelijk te laten verlopen, maar het is aan de scholen of ze dat willen. Het is in elk geval wel raar dat er in één regio niet de vakantie gelijk lopen aan elkaar.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Apr 2016 10:25

Re: Juffen en meivakantie

Ik moet deze week ook nog werken en heb daarna twee weken (+ 2e Pinksterdag) vrij. Heerlijk! Wel gek met Koningsdag, maar het wordt toch kutweer en ik heb geen grootse plannen, dus ik vind het niet zo'n ramp.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Apr 2016 10:26

Re: Juffen en meivakantie

Maud schreef:Ik vind het gewoon echt een luxeprobleem. Wees blij dat je allemaal twee weken vakantie hebt en dat je een week overlappend vakantie hebt met je kind. Dat is de meeste mensen die gewoon een baan hebben in een andere sector niet gegeven. Geniet van je tijd met je kind, geniet van je eigen vrije tijd, maar zeur er niet over. De meeste mensen hebben helemaal geen vakantie.


Dan had je maar in het onderwijs moeten gaan werken als je zoveel vakantie wilt. Want dat is toch wat iedereen denkt over het onderwijs.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem245

Bericht 25 Apr 2016 10:32

Re: Juffen en meivakantie

Ik zou dat ook jammer vinden, lijkt me logisch eigenlijk. Maar ik zie Lejow er verder niet over "zeuren" of "klagen".
<<

Anoniem155

Bericht 25 Apr 2016 10:40

Re: Juffen en meivakantie

Ik vind mijn werk leuk, dus ik vind het prima om veel te werken. Alleen zeuren over vakanties vind ik dan weer het andere uiterste. In het onderwijs heb je ontzettend veel vakantie, dat is een feit. Op zich prima hoor, ik gun alle docenten en leerlingen die vrije tijd. Wat ik alleen niet snap is dat je dan alsnog moeilijk gaat doen wanneer het niet precies zo geregeld is als jou het beste uitkomt. Wees gewoon eens tevreden met alles wat je WEL hebt: een week vrij met je kind, zelf ook nog een vrije week zonder kind. Geniet ervan. Er is genoeg ellende op de wereld, dit is niet een van die dingen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Apr 2016 10:53

Re: Juffen en meivakantie

Zo komt het niet over aangezien je het toch belangrijk vind om te reageren dat het, in jou ogen, luxeprobleem is.

Je zegt wel dat je het gunt, maar door te reageren zit er toch wel een steekje jaloezie in. Anders had je niet gereageerd met duren woorden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 25 Apr 2016 12:18

Re: Juffen en meivakantie

Ze doet niet moeilijk, ze zeurt niet en ze maakt er geen probleem van. Ze vindt het hooguit jammer. Dat mag toch best?!
Ik vind het ook jammer dat de zon niet schijnt maar alléz, dan ga ik maar lekker binnen rommelen.
Jij vind vast ook weleens iets jammer, dat mag je dan best zeggen tegen mensen en dan vind je het waarschijnlijk ook fijn als ze niet gaan zitten zeiken dat je zo klaagt en er zo'n groot probleem van maakt.
Dus hou gewoon je mond als je niks zinnigs te zeggen hebt of een beetje empatisch kan reageren.
30-04-2017
<<

Anoniem155

Bericht 25 Apr 2016 13:54

Re: Juffen en meivakantie

Nou ze opent een heel topic over haar onvrede, gebruikt een verdrietig/ontevreden kijkende smiley en vindt het 'stom', dat haar collega's en de leerlingen een dag na Koningsdag weer naar school moeten. Ook die snap ik eerlijk gezegd niet. Je hebt lekker een dag vrij met Koningsdag, heerlijk toch? Dat je de dag erna weer gaat werken/naar school gaat, lijkt me vrij logisch. Waarom zou je die dag dan ook nog vrij moeten hebben?

Ik snap best dat je het jammer vindt hoor, dat je niet precies dezelfde dagen/weken vrij hebt als je kind, dat je even een minuutje denkt 'he, shit', maar om daar nu een heel topic over te openen, vind ik ver gaan, als je bedenkt dat de meeste andere ouders al deze vakanties helemaal niet hebben. Je zit dus al in een zeer uitzonderlijke situatie als je in het onderwijs werkt en dan nog ga je erover treuren als het eens niet helemaal naar je zin gaat.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Apr 2016 14:01

Re: Juffen en meivakantie

Boo friggin' hoo, Maud, jij maakt er nu een zeiktopic van met je gezever, ga nou 's fietsen.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2016 14:03

Re: Juffen en meivakantie

Maud schreef:Nou ze opent een heel topic over haar onvrede, gebruikt een verdrietig/ontevreden kijkende smiley en vindt het 'stom', dat haar collega's en de leerlingen een dag na Koningsdag weer naar school moeten. Ook die snap ik eerlijk gezegd niet. Je hebt lekker een dag vrij met Koningsdag, heerlijk toch? Dat je de dag erna weer gaat werken/naar school gaat, lijkt me vrij logisch. Waarom zou je die dag dan ook nog vrij moeten hebben?

Ik snap best dat je het jammer vindt hoor, dat je niet precies dezelfde dagen/weken vrij hebt als je kind, dat je even een minuutje denkt 'he, shit', maar om daar nu een heel topic over te openen, vind ik ver gaan, als je bedenkt dat de meeste andere ouders al deze vakanties helemaal niet hebben. Je zit dus al in een zeer uitzonderlijke situatie als je in het onderwijs werkt en dan nog ga je erover treuren als het eens niet helemaal naar je zin gaat.

Sommige mensen openen nou eenmaal graag overal topics voor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2016 14:08

Re: Juffen en meivakantie

Oh ik wilde eigenlijk een soortgelijke (iets minder bot verwoorde) reactie als Maud typen eerlijk gezegd. Het is toch ook gewoon een luxe probleem? Op basis van de OP dacht ik ook: Joh, waar maak je je druk over, wees blij dat je toch nog lekker een weekje samen hebt. Zat ouders die geen één week vrij hebben in de meivakantie hoor.

♥♥
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers