Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Navelbreuk

<<

Patsy

Bericht 24 Apr 2016 19:28

Navelbreuk

Mijn jongste heeft vanaf zijn geboorte een navelbreukje. Hij heeft er totaal geen last van gelukkig. Mij werd verteld dat het meestal voor de eerste verjaardag verdwenen is, hij is nu 10,5 maand en het is nog niks minder. Dus ik ga er niet vanuit dat dat nog gebeurd.

Zijn er hier meer kinderen die geboren zijn met een navelbreuk? Was die verdwenen voor de eerste verjaardag? Zijn er hier misschien ook kinderen die eraan geopereerd zijn omdat het dus niet vanzelf wegging?
<<

Anoniem161

Bericht 24 Apr 2016 19:59

Re: Navelbreuk

Ik en mijn zus hebben het ook. Nooit weggegaan. Ik moet de volgende keer bij controle wel even naar laten kijken want heb het idee dat hij begint te puilen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 24 Apr 2016 20:21

Re: Navelbreuk

Mijn jongste zoon heeft een navelbreuk. Hij is 6,5 en heeft er geen last van. Het is een kleine uitstulping. Omdat mijn zoon een beperking heeft en dus al veel in het ziekenhuis zit hebben wij besloten om hem niet te laten opereren. Tenzij hij er natuurlijk wel last van krijgt.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Patsy

Bericht 24 Apr 2016 21:06

Re: Navelbreuk

Dus de kans is ook wel aanwezig dat het blijft. Wel fijn dat je zoon er geen last van heeft Thunder. Ik snap ook zeer zeker dat je het niet laat opereren zolang hij er geen last van heeft.

Elisa, heb je er tijdens de zwangerschap geen last van (gehad)?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 24 Apr 2016 21:41

Re: Navelbreuk

Mijn jongste had het, was vrij snel genezen.
M:21072011
J :08012014
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 24 Apr 2016 21:43

Re: Navelbreuk

Ik heb het zelf gehad. Een bultje van ongeveer 1 cm. Ik ben er niet aan geopereerd en het is bij mij vrij laat vanzelf naar binnen gegaan. Denk ergens rond mijn 12e ofzo. Na mijn galblaasoperatie is het helemaal een gewone navel. Kon het bolletje namelijk in mijn navel nog altijd voelen. Nu niet meer.
Edit: ik heb er overigens nooit last van gehad.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem161

Bericht 25 Apr 2016 05:13

Re: Navelbreuk

Katrien schreef:Dus de kans is ook wel aanwezig dat het blijft. Wel fijn dat je zoon er geen last van heeft Thunder. Ik snap ook zeer zeker dat je het niet laat opereren zolang hij er geen last van heeft.

Elisa, heb je er tijdens de zwangerschap geen last van (gehad)?


Bij de eerste niet en nu merk ik het wel een beetje. Ze hebben vroeger tegen mijn ouders gezegd dat ze er niets aan deden maar dat we er wel mee op moesten letten tijdens een zwangerschap. Heb het dus zelf goed in de gaten gehouden.
Nu heb ik een enorme darmenbuik dus denk dat ik er daardoor meer last van heb.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 25 Apr 2016 17:42

Re: Navelbreuk

Mijn oudste heeft een plopnavel, en ook ik heb een navelbreuk.

Als je er geen last van hebt, is een operatie alleen maar cosmetisch. In mijn tijd was het vrij standaard kinderen er gewoon aan te opereren, maar mijn moeder heeft gelukkig bedankt voor de ingreep, het kon evt ook op latere leeftijd als ik zelf kon beslissen. Bij mijn eigen dochter sta ik er precies zo in.
Tot ergens in mijn puberteit kon ik echt mijn navel en stukje ernaast echt een paar cm naar buiten duwen als ik mijn buik uitzette, nu heb ik gewoon een klein bolletje in het midden, maar puilt hij niet meer uit.
Wel heb ik af en toe soort "kramp" in mijn navel, dan moet ik even aan mijn buik trekken, maar heb me laten vertellen dat dat niks is om me zorgen over te maken :eyes:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 25 Apr 2016 18:42

Re: Navelbreuk

Ik ben ook zeker niet van plan hem zomaar te laten opereren als hij er geen last van heeft hoor. Mocht hij er last van krijgen dan trek ik zeker aan de bel.

Het ziet er zo apart uit, ik kan me bijna niet voorstellen dat hij er geen last van heeft. Maar hij slaapt altijd op zijn buik, dat zou hij vast niet doen als hij pijn had aan zijn buik.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Jul 2016 13:33

Re: Navelbreuk

Ik up je topic eventjes Katrien.
Is het bij je zoontje vanzelf genezen?

Ons zoontje heeft een liesbreuk en ook best een forse. We wachten op de oproep van Groningen nu voor de operatie.
Hij perst enorm veel en kan moeilijk van zijn ontlasting afkomen. Als je de breuk masseert gaat het beter. Ontlasting is niet hard.
Sinds gisteren heeft hij ook een navelbreuk. Hij perst heel veel en daardoor is het ontstaan denkt de kinderarts.
Nu wordt hij dus binnenkort geopereerd aan de liesbreuk, maar de navelbreuk doen ze niets aan omdat dit vanzelf weer weg 'kan'' gaan. Mocht dit niet zo zijn dan moet hij over enkele jaren? weer onder narcose.
2016
<<

Anoniem177

Bericht 15 Jul 2016 13:52

Re: Navelbreuk

Mijn zoontje heeft ook een navelbreuk. Komt vaak voor bij prematuur en moet vanzelf verdwijnen inderdaad maar heb het idee dat het alleen maar erger wordt. Kan dat?
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2016 14:12

Re: Navelbreuk

Salome, wat naar dat hij sowieso al onder het mes moet!

M zijn navelbreuk is er nog steeds. We zijn inmiddels, op advies van het cb, bij huisarts en chirurg geweest. Voordat hij 3 is zou het weg moeten zijn, zo niet dan volgt een operatie. We hebben duidelijke instructies meegekregen mbt de kans op een beklemming van zijn darmen.

Bambina, mijn man heeft ook het idee dat de breuk groter geworden is. Volgens de chirurg kan dat geen kwaad zolang je de navel maar goed terug kan drukken als hij ontspannen is.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Jul 2016 15:27

Re: Navelbreuk

Wellicht dat hij de breuk al had hoor en dat het nu groter aan het worden is en nu goed zichtbaar is.
De liesbreuk is echt groot daar heeft hij last van..dus hij wordt binnen nu en paar weken geopereerd. Ik vind de narcose best eng maar gelukkig gaan we naar Groningen.

Bambina, ons zoontje is inderdaad ook te vroeg geboren. Dat is ook de oorzaak van de breuk. Het kan ook wat buikvet zijn wat in de navelbreuk gaat zitten begreep ik. Dus nu hij wat zwaarder wordt is het wellicht beter zichtbaar?

Katrien, ik kan de breuk inderdaad terug drukken. Zowel de navelbreuk als de liesbreuk.
2016
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2016 15:35

Re: Navelbreuk

Salome, hier was het ook niet meteen zichtbaar. Kan best dat het nu beter zichtbaar is geworden idd.

Zielig dat hij zo'n last heeft van zijn liesbreuk. Dan is het maar beter dat hij geopereerd gaat worden. Hoewel het nooit leuk is natuurlijk. Wordt hij in het U.MCG geopereerd?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Jul 2016 16:13

Re: Navelbreuk

Ja umcg. Ik hoop echt snel want hij is nu alleen vrolijk en slaapt alleen goed als hij meerdere malen per dag poept. Als het langer geleden is dan perst hij veel en is de breuk hard. Terwijl zijn ontlasting echt niet dik is.
Volgens kinderarts komt het echt door de liesbreuk en hij mag hier bij het ziekenhuis pas geopereerd worden als hij ouder is.
2016
<<

Patsy

Bericht 15 Jul 2016 18:49

Re: Navelbreuk

Och wat sneu. Ik snap heel goed dat ze hem liever opereren als hij wat groter is, maar nu pijn hebben is ook heel zielig. Hopelijk voelt hij zich snel beter.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 15 Jul 2016 20:59

Re: Navelbreuk

Ja snap ik ook wel. Logisch dat we naar een academisch ziekenhuis moeten maar hij is zo klein en licht nog dat we niet kunnen riskeren dat hij slecht gaat eten en slapen hierdoor. Maar het blijft moeilijk. Als hij er geen last van had hadden we echt gewacht
2016
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 15 Jul 2016 21:18

Re: Navelbreuk

Het is opzich logisch dat een navelbreuk verergert (of in ieder geval duidelijker zichtbaar wordt) als hij veel perst: Het is een zwakke plek, en als je duwt komt de inhoud naar buiten... Dus als je veel duwt, tja...
Wel naar!

En Katrien, is de navelbreuk dan echt zo erg? Of..?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 15 Jul 2016 21:38

Re: Navelbreuk

Mijn zoontje had een navelbreuk en liesbreuk toen hij 6 weken oud was. Die liesbreuk moest sowieso geopereerd worden en toen zijn we langs de chirurg geweest om te kijken wat hij van de navelbreuk vond. Die was echter zo erg/groot, dat hij het beter vond om die ook gelijk te opereren. Toen hij 8 weken oud was heeft de chirurg dus zowel de liesbreuk als de navelbreuk geopereerd.
2012 & 2016
<<

Patsy

Bericht 16 Jul 2016 08:00

Re: Navelbreuk

Snoezel, de breuk is erg groot idd. Daarbij plopt het direct terug na terugduwen, wat ook niet hoort.
De huisarts leek het het beste om nu al te opereren vooral omdat de kans op beklemming serieus aanwezig is. De chirurg vond dat er nog gewacht kan worden, dus dat doen we eerst ook. Met duidelijke instructies mbt beklemming van de darmen.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny