Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moederdag

<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 24 Apr 2016 21:09

Re: Moederdag

:hug: Voor alle meiden wiens moeder er niet meer is.

Lastig Raven! Kan me voorstellen dat je er geen zin in hebt!

Wij gaan normaal rond moederdag wel naar zowel mijn moeder als schoonmoeder (beide op moederdag lukt niet ivm de afstand). Enerzijds ben ik heel blij dat mijn moeder er nog is, en vind ik het daarom belangrijk om te gaan. Anderzijds voelt 't wel altijd als een verplichting om bij beide moeders langs te moeten gaan, het wordt toch ook wel van ons verwacht dat we komen. Als we er zelf niet over beginnen, wordt er altijd wel naar gevraagd. Dit jaar hebben we besloten om als gezin er een gezellige dag van te maken, nu ik moeder ben. Met vaderdag hebben we iig geen gedoe, dan komt alle visite bij ons omdat D. jarig is :).
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem193

Bericht 24 Apr 2016 22:26

Re: Moederdag

Wij hebben vandaag moederdag gevierd, omdat ik op moederdag op vakantie ben met vriendinnen :P

Dochter had een briefje op mijn nachtkastje gelegd dat ik in bed moest blijven tot zij zouden zeggen dat ik eruit mocht.
Mijn man was laat thuis vannacht, maar heeft in opdracht slingers opgehangen. De kinderen hebben samen een grote fruitsalade voor mij gemaakt als ontbijt, die ik op bed kreeg. Daarna gingen ze met mijn man het 2e ontbijt klaar maken (waarvoor ik zelf gisteren maar de spullen gekocht had, omdat ik in de kast zag dat mijn man het vergeten was), ik mocht dus 2x ontbijten. Voor ik aan mijn tweede ontbijt ging, mocht ik een speurtocht doen.
Die speurtocht hebben ze samen gemaakt, door het huis, waarin ik tekeningen en cadeautjes tegenkwam. Wij hebben echt een groot huis, not. :P Ik moest de woonkamer door, de trap op en mijn slaapkamer in en ze hadden wel 25 pijltjes opgehangen en nog tips tussen door. Bijv: "Zoek hier een kleurplaat met een kupkeek".
Ook kreeg ik de schoolknutsels. Die van mijn zoon was ik echt heel blij mee. Er stond op voor mama ik hou van jou. :love: Helemaal door hemzelf geschreven. Dan te bedenken dat hij 3 maanden geleden nog geen letter kon schrijven.
Verder hebben we niks bijzonders gedaan. Gewoon een lekkere relaxte zondag.

Op moederdag ben ik dus op vakantie, zodra ik terug ben 's middags ga ik even bij mijn moeder langs. Ik denk dat we daar dan ook eten. Mijn moeder verwacht verder niks van ons, ze wil nooit cadeautjes van ons krijgen. Meestal koop ik wat lekkere bonbons of een mooie plant/boom/struik voor in de tuin.
Mijn man zal die ochtend wel met de kinderen naar zijn moeder gaan verwacht ik, of niet, dat is ook prima.
<<

Waxinelichtje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 415

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:32

Bericht 24 Apr 2016 23:18

Re: Moederdag

Ik heb nog totaal niet nagedacht over wat ik mijn moeder wil geven...! Mijn schoonmoeder zegt altijd gewoon wat ze wil hebben :laughcry: Vind dat altijd een beetje gek, hihi. Mijn vriend vindt het wel handig!
<<

Anoniem301

Bericht 24 Apr 2016 23:33

Re: Moederdag

Ik heb niet zo veel met Moederdag. Ga al jaren niet naar mijn eigen moeder (vind ze niet zó leuk) en sinds een paar jaar ook niet meer naar mijn schoonmoeder. Die nodigt de hele familie uit: haar 2 zoons, haar zus en diens man, haar ex-man en dan gaan ze met z'n allen eten. Mijn man vraagt wel eens "wat wil je voor Moederdag?" en dan zegt zij "geld". Ik word daar heel recalcitrant van dus ik zeg altijd dat ik op Moederdag naar mijn eigen moeder ga en dus niet naar haar maar dat is helemaal niet zo. Eigenlijk best stom, dat ik daarover jok.
Ook stelde ze toen ik zwanger was voor om Moederdag met zijn drieën te vieren, dus zij, mijn moeder en ik en dan iedereen bij elkaar, brr. Dat was wel meteen mijn kans om te zeggen dat ik het echt onzin vind en niet veel heb met zo'n dag.

Ik geloof ook dat ik niks hoef van mijn man, geen ontbijt op bed ofzo, geen bloemen of een ander cadeautje. Zou het later wel leuk vinden als ik een knutseltje van mijn dochter krijg. Maar van m'n man hoef ik niks, ik ben niet zijn moeder.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 24 Apr 2016 23:47

Re: Moederdag

Mijn moeder doet al jaren niet aan deze dag. Schoonmoeder heeft er ook weinig mee.
Mijn moeder is morgen jarig dus dat zit er ook dicht op.

We gaan dus ook niet langs. Mijn zwager had vorig jaar wel een lunch georganiseerd voor schoonmoeder maar eerlijk gezegd zit ik daar niet op te wachten. Het is voor mij uiteraard ook moederdag :-)

Zelf krijg ik altijd een ontbijtje op bed en een cadeautje die bij de gastouder is gemaakt. Mijn man zorgt voor een klein cadeautje erbij. Toevallig valt moederdag nu 1 dag na mijn verjaardag dus ik heb een goed weekend haha.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Apr 2016 00:19

Re: Moederdag

Wij gaan op bezoek bij mijn schoonmoeder en mijn oma, waar mijn eigen moeder ook op bezoek zal zijn.
Ik koop voor alledrie een luchtje en zorg voor recente foto's van mijn dochters. Ze passen allebei ook 1 dag in de week op bij mij in huis. Ik ben ze wel dankbaar al spreek ik verder nooit met ze af.

Op het kdv wordt vast iets geknutseld. Vorig jaar kreeg ik een plantje. Die doet het uitstekend en zou hem zelfs kunnen verpotten.
Aan mijn man heb ik voor Moederdag een moedermelksieraad gevraagd van solilly.
Omdat ik het bijzonder vind dat ik al een half jaar borstvoeding geef.
Ook wil ik een tattoo met de namen van de kids, maar die krijg ik 16 mei voor mijn verjaardag!
04-2014
10-2015
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Apr 2016 06:52

Re: Moederdag

Wij zien mijn moeder en schoonmoeder sowieso bijna elke week en gaan koffie drinken. Meestal nemen we ook een kleinigheidje mee.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2016 08:53

Re: Moederdag

We gaan op de koffie en mijn schoonmoeder krijgt een bos bloemen en mijn moeder een pot met plantjes/bloemen.

Ik denk dat ik dit jaar voor m`n moeder nog een theekip ga haken, maar moet even zien of ik tijd heb.
<<

Anoniem321

Bericht 25 Apr 2016 08:56

Re: Moederdag

Het is dit jaar de eerste Moederdag dat ik zelf moeder ben. Ik verwacht dat mijn vriend wel iets gaat doen, dus ik ben benieuwd!

Wat moeder en schoonmoeder betreft, mijn moeder zou het wel leuk vinden als ik langskwam, maar verwacht het niet. Ik denk dat we wel even langs mijn moeder gaan.
Mijn schoonmoeder verwacht in ieder geval dat mijn vriend haar belt. Dus dat doet hij dan ook. Ik denk niet dat we bij haar langs gaan, omdat we daar nu net zijn geweest.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Apr 2016 10:39

Re: Moederdag

Ik denk dat wij naar mijn ouders gaan. Mijn moeder zag gisteren in een winkel handcreme van rituals dat ze die graag weer eens wil. Ik dacht dat is meteen een leuk moederdag kado.

Voor schoonmoeder geen idee. Daar gaan we vaak ook niet heen. We gaan daar 5 mei waarschijnlijk al heen ivm hun 35 jarige trouwdag
Laatst gewijzigd door sarah1985 op 25 Apr 2016 12:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Apr 2016 11:00

Re: Moederdag

Ik ben het weekend van Moederdag een weekendje weg, maar mijn ouders zijn ook mee. Ik zal m'n moeder dus op een lekker ontbijtje ofzo trakteren. Ik heb ook een kookboek voor haar gekocht, maar die neem ik niet mee, die krijgt zal als we terug zijn (we gaan vliegen, dus onhandig qua bagage).
Mijn schoonmoeder zien we misschien in de avond nog, we komen rond 4 uur aan op Schiphol dus misschien gaan we na het eten even koffiedrinken bij haar.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 25 Apr 2016 11:00

Re: Moederdag

sarah1985 schreef:Ik denk dat wij naar mijn ouders gaan. Mijn moeder zag gisteren in een winkel handrem van rituals dat ze die graag weer eens wil. Ik dacht dat is meteen een leuk moederdag kado.

Voor schoonmoeder geen idee. Daar gaan we vaak ook niet heen. We gaan daar 5 mei waarschijnlijk al heen ivm hun 35 jarige trouwdag

Ben je ook direct klaar voor vaderdag. :banaan:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Apr 2016 11:06

Re: Moederdag

Ik doe er niks aan. Ik zal waarschijnlijk mijn vader wel de opdracht geven een bosje bloemen o.i.d. voor mijn moeder te halen. Maar ik geloof dat ze zelf niet eens thuis is die dag.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem291

Bericht 25 Apr 2016 14:51

Re: Moederdag

Het is mijn eerste moederdag, maar verwacht eigenlijk niet dat mijn vriend daar erg in heeft. We gaan altijd wel even bij de moeders langs en nemen een kleinigheidje mee. Nu is het de 7de een jaar geleden dat mijn oma overleed dus ik denk dat we op zaterdag dan bij mijn ouders langs gaan en die zondag naar mijn schoonouders. Meestal blijven we wel eten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Apr 2016 15:37

Re: Moederdag

Mijn moeder heeft het zelf afgeschaft, ze vond het leuk zolang wij met knutsels thuis kwamen maar toen we die leeftijd ontgroeid waren hoefde het van haar verder ook niet meer, geen verplicht bezoekje tenminste en de week er na ben ik ook al bij mijn ouders ( ouders en schoonouders wonen op 2 uur reizen). Mijn schoonmoeder hecht er ook niet al te veel aan, mijn man belt meestal wel, soms regelt hij een cadeautje, maar we hoeven er niet speciaal heen.

Mijn man en ik hebben afgesproken geen cadeautjes te doen met Moeder- of Vaderdag maar dat we er een gezellige gezinsdag van maken en knutsels zijn natuurlijk wel welkom. Vorig jaar was mijn zoontje bijna een half jaar en kreeg ik een afdruk in klei van een handje en een voetje. Ik heb toen voor Vaderdag onze zoon voor het eerst laten vingerverven :thumbup:
Verder zijn we met Moederdag vorig jaar de hele middag in het park geweest, daar hebben we lekker gepicknickt en genoten van het mooie weer. Met Vaderdag zijn we naar Artis geweest.

Wat we dit jaar met Moederdag gaan doen weet ik nog niet, dat ligt ook aan het weer, misschien een stuk fietsen en ergens lekker lunchen, of bij slecht weer naar het zwembad. In ieder geval iets wat we als gezin kunnen doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Apr 2016 17:18

Re: Moederdag

Mijn moeder hecht meer waarde aan Moederdag dan ik :laughcry: Ik stuur meestal een kaart, maar ga bijna nooit langs op die dag. Toevallig ga ik dit jaar vijf dagen naar Krakau met m'n moeder en we zijn daar ook met Moederdag, dus dat komt mooi uit. Ik trakteer wel op een lekkere lunch ofzo, is dat ook weer geregeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Roodkapje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 14 Sep 2013 22:05

Bericht 26 Apr 2016 05:18

Re: Moederdag

Ik werk zelf van 8-1530 op Moederdag. De kindjes hun knutsels doen we altijd in de middag als ik thuis kom met thee en koekjes erbij.

Mijn moeder werkt dit jaar ook op Moederdag en heeft al aangegeven dat ze er dus niet is. Ik geef haar wel een kadootje omdat ze altijd voor mij en mijn gezin klaar staat.

Ook aan mijn oma wordt gedacht. We gaan niet op zondag langs maar zie haar op dinsdag. Ik heb mijn kindertijd veel tijd bij haar doorgebracht. Zij zorgde voor mij als mijn ouders moesten werken. Zij is nu altijd back up oppas voor onze 4 kinderen als mijn moeder ziek is of plots moet werken/ afspraken heeft en dat waardeer ik erg en weet hoe fijn het bij haar was.

Mijn schoonmoeder woont 50 meter verder maar hebben we al bijna 3 jaar geen contact mee. Daar gaan we dus ook niet heen.
Travel is the only thing you buy that makes you richer.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 26 Apr 2016 05:43

Re: Moederdag

Ik vind het altijd wel fijn om moeder en schoonmoeder te bezoeken. Ze wonen ook in de buurt. Nu kan ik dit jaar ook net bevallen zijn. Dus even afwachten wat haalbaar is. We geven altijd wat leuks. Ook als blijk van waardering voor het oppassen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 26 Apr 2016 13:10

Re: Moederdag

Ik probeer eigenlijk altijd langs alle moeders en oma's te gaan. Dat zijn er 5, maar gelukkig woon alles in de buurt.
Zelf verwacht ik er niet te veel van, misschien dat ik nog wat hints ga geven aan mijn vriend. In de gezamelijke agenda zetten ofzo, anders word ik vergeten.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron