Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

<<

rafxoxo

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 Apr 2016 16:30

Woonplaats: Den haag

Bericht 21 Apr 2016 16:49

ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Hoii allemaal,

Ik ben sinds vandaag nieuw hier.. dus weet niet echt hoe het precies werkt ha-ha.
Ik ben een jonge meid van 20 jaar..
zoals de titel al luidt.. heb ik sinds vandaag een ongezonde relatie beëindigd.. maar wat nu?

Normaal zou ik juist opgelucht moeten zijn.. maar dat ben ik dus totaal niet!
Mijn relatie met deze jongeman heeft 4 jaar geduurd.. waarvan ik eigenlijk 90% van de relatie dood ongelukkig was..
ik heb het over een narcist.. het is heel moeilijk om los te komen van zo'n persoon omdat ze het vaak niet accepteren..
dat maakte ook dat ik keer op keer op keer terug kwam bij hem.. omdat hij me niet met rust kon laten + echt geobsedeerd was.. wat echt heel eng begon te worden.. los van dat, was er ook vaak sprake van extreme geweld.. agressie.. en om niet te vergeten alles was ''mijn'' fout.. alles wat hij negatief deed kwam door mij zoals hij dat jaren heeft aangegeven.. ook aangifte gedaan kon maanden niet echt op straat ivm mijn uiterlijk wat er niet meer goed toonbaar uitzag door het extreme geweld..

na een incident van gisteravond heb ik er een punt achter gezet.. wat ik nu makkelijker kan doen omdat ik zelf tijdje terug heb besloten niet meer langer met hem ''samen te wonen''.
maar doordat hij me al die tijd zo veel gemanipuleerd heeft voel ik me gewoon niet fijn.. met of zonder hem.. het maakt duidelijk geen verschil op het moment..
Weet ook niet echt zo zeer waarom ik dit hier allemaal schrijf.. het voelt een beetje fijn om dingen van me af te kunnen schrijven.. waar ook men een reactie op kan geven..
heb nu geen idee wat ik eigenlijk moet gaan doen..
vooral omdat ik het gevoel heb dat ik afhankelijk van hem ben.. (Wat niet zo is..) maar gevoelsmatig is het dan wel zo.. :palm:

Ik loop zo extreem vast..

is dit ook een bekend verhaal voor anderen hier? en zijn mensen hier goed uitgekomen.. en zo ja hoe?
ik zou er namelijk heel veel aan hebben..

groetjes

rafxoxo
<<

Anoniem255

Bericht 21 Apr 2016 17:10

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Wat ontzettend goed dat je er een punt achter gezet hebt. Ondanks dat het moeilijk is... Zet door en geef niet op.

Mijn ex was dan wel geen narcist maar een pathologisch leugenaar. Ik was 16 toen ik hem leerde kennen en hoteldebotel. Ondanks dat ik (uiteindelijk) wist dat Het meeste wat hij zei niet waar was, bleef ik toch bij hem. Ookal had hij overal andere "liefdes van zijn leven" zitten. Altijd had hij weer een prachtige reden en trapte ik er in.
Hij had zelfs een kind bij een ander verwekt.

Het is ontzettend moeilijk om daar los van te komen. Ondanks alle ellende voelt het op een vreemde manier ook vertrouwd.

Heel veel succes, sterkte en hou vol! Je komt er uiteindelijk sterker uit!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Apr 2016 17:44

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

-weg
Laatst gewijzigd door Sawadee op 23 Apr 2016 05:58, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Apr 2016 20:14

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Wat dapper van je dat je de relatie nu echt hebt verbroken. Dat moet een heel moeilijke beslissing voor je zijn geweest na zo'n lange periode. Je bent nog maar 20 jr.; er ligt nog een heel leven voor je. Dat is het positieve van deze situatie. Het minder fijne is dat je deze ervaring helaas met je mee zal blijven dragen. Het is nu nog heel vers; 24 uur geleden waren jullie nog een stelletje. Het zal wel even gaan duren voordat je het een plek kunt geven en hij echt uit je systeem is. Tot die tijd hoop ik dat je extra lief ben voor jezelf, steun krijgt van je omgeving en hopelijk ook troost put uit dit topic waar je van je af kunt praten en wellicht ervaringen kunt delen. Sterkte!
<<

Anoniem155

Bericht 22 Apr 2016 05:46

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Wat een heftig verhaal. Wat dapper dat je er een punt achter hebt gezet. Heb je lieve familie of vrienden waar je terecht kunt? Je moet nu gaan leren dat je het heel goed allemaal zelf kunt (en dat kun je!) maar voor nu lijkt me een beetje hulp en iemand met wie je kan praten erg belangrijk. Ook zou ik een gesprek aangaan met je huisarts, die kan je vast doorverwijzen naar bijvoorbeeld een psycholoog, of een maatschappelijk werker. Ik denk echt dat je gebaat bent bij veel praten over wat je is overkomen met mensen die het beste met je voor hebben en professionele hulp kan je concreet helpen met hoe je nu het beste verder kan. Het is goed om alles voor jezelf op een rijtje te zetten en jezelf weer te leren kennen onafhankelijk van deze droeftoeter.

Heel veel sterkte!
<<

Anoniem282

Bericht 24 Apr 2016 21:50

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Hoe voel je je nu er een aantal dagen verstreken zijn, rafxoxo? :)
<<

rafxoxo

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 21 Apr 2016 16:30

Woonplaats: Den haag

Bericht 02 Mei 2016 17:05

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Hallo allemaal,

we zijn een tijdje verder..
en ja.. ik voel me iets beter.. veel strijd gehad ook..
veel drama.. hem voor de deur ect..
dus echt een moeilijke tijd..
zelf ten huwelijk gevraagd.. natuurlijk een dikke volmondige nee op gezegd..
andere nummer genomen.. werd echt onwijs vaak gebeld door verschillende nummers.. met de mededeling van ''ik ga zelfmoord plegen''..
maar ben sterk gebleven.. vind het nog steeds heel erg moeilijk..
maar sta gelukkig wel bij mijn standpunt, en daar gaat het om!

xx
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 02 Mei 2016 19:01

Re: ongezonde relatie beëindigd, wat nu?

Jeetje zeg, wat een moeilijke situatie! Goed dat je voet bij stuk houdt!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers