Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeders geven tips (spulletjes)

<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 21 Apr 2016 22:17

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Wat mij betreft zijn must haves...

Tijdens zwangerschap/bevalling:
- voedingskussen om mee te slapen
- dextro voor extra energie tijdens bevalling


Daarna:
- ligzitje voor in een groot bad, hoef je je kindje niet steeds vast te houden.
- draagdoek/zak
- grote warme wikkeldoek die kan fungeren als bijv dekentje, maxi cosi zak, om gewoon vast te houden, tegen de zon voor kinderwagen hangen etc.
- newborn inzet voor tripptrapp, kan baby er meteen echt bij zitten.
- extra aankleedkussen voor in woonkamer, hoef je niet steeds naar boven, zeker in kraamweek fijn.

Overrated naar mijn mening:
- spuugdoekjes, daar kun je ook slabbers voor gebruiken?? Nou had ik geen kind dat heel veel spuugde.
- badje op standaard, alleen in kraamweek gebruikt. Daarna douche of grote bad met ligzit.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem260

Bericht 21 Apr 2016 22:39

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik ga lijstjes maken :banaan:

Over dat Voedingskussen en ermee slapen: ik kan daarmee echt niet fijn liggen. Hoe liggen jullie dan? Tussen de benen door? En hoe draai je om dan?
<<

Anoniem161

Bericht 22 Apr 2016 03:33

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik kan ook niet slapen met dat kussen.

Ik vind de zensy kruik erg fijn!
En idd de xl hydrofiele doeken.
Geen snoetepoetsers.
Spuugdoekjes vond ik fijn met bv, daarna niet meer. Nu gebruik ik ze nat voor het gezicht en handjes na het eten.
Niet teveel luiers in slaan. Mijn zoon ging iedere keer snel door naar de volgende maat of zelfs een plus maat.
<<

Patsy

Bericht 22 Apr 2016 07:30

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Geen snoetepoetsers idd, iig niet voor een kleine baby.

Voedingskussen vond ik ideaal tijdens de zwangerschap, daarna heb ik hem weinig gebruikt.

Dooky en familyfix vond ik ideaal, natuurlijk kun je ook zonder maar ik vond ze ideaal.

Spuugdoekjes heb ik wel heel veel gebruikt, maar ik had 2 spugers.

Idd een zitje/kussen voor in bad, echt ideaal.
Laatst gewijzigd door Patsy op 22 Apr 2016 12:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 22 Apr 2016 07:53

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik heb zinkzalf van de etos eigen merk. Dat werktt goed en smeert ook nog eens makkelijker dan sudocrem.
Verder:
Xl hydrofielluiers. Ideaal om je baby in te wikkelen na het badje.
Gewone hydrofielluiers gaan hier niet zo hard.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Apr 2016 08:06

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Katrien schreef:Geen snoetepoetsers idd, iig niet voor een kleinetwerk baby.

Voedingskussen vond ik ideaal tijdens de zwangerschap, daarna heb ik hem weinig gebruikt.

Dooky en familyfix vond ik ideaal, natuurlijk kun je ook zonder maar ik vond ze ideaal.

Spuugdoekjes heb ik wel heel veel gebruikt, maar ik had 2 spugers.

Idd een zitje/kussen voor in bad, echt ideaal.

Kleine twerk baby of klei netwerk baby? :P
<<

Anoniem280

Bericht 22 Apr 2016 08:20

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik had best veel hydrofiele luiers en gebruikte ze juist veel.
Heb weinig spuugdoekjes gekocht.
De hydrofiele luiers gebruikte ik nameleijk voor alles.
Heb 4 grote hydrofiel L doeken en deze worden nog altijd gebruikt wanneer wij naar het CB gaan.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Apr 2016 08:28

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Een aspirator om snot mee uit het neusje te halen, werkte hier stukken beter dan zo'n pompje.
Een hoes van het verschoningskussen om het voedingskussen doen, zo creëer je een lekker slaapplekje voor de baby, zonder het gevaar dat hij er in wegzakt.
Bandana's en slabjes van Silly Billyz, laten geen vocht door en nemen goed op. Ideaal. De slabjes met een 'zakje' zijn ideaal voor het leren drinnken uit een beker, je kiept hem zo leeg :laughcry: Edit: ze zijn inderdaad wat duurder, maar via Google vind je een website waar je ze in voordeelverpakkingen kunt bestellen. Ook babydump heeft regelmatig goede aanbiedingen. Ze blijven erg goed in de wasmachine en vlekken gaan er allemaal uit. Je kunt er mee Door zolang je kindje een slab draagt.
Billencreme van Weleda werkt hier super. Eens gekocht bij heftige luieruitslag en nooit meer wat anders gebruikt. Ik smeer het alleen bij een beetje roodheid en bij de volgende verschoning is het dan al weg. Bepanthen heb ik hier vrij snel aan de kant gedaan.
Sokken van de Prenatal. Blijven erg goed zitten en zijn haast niet zelf uit te trekken.
<<

Anoniem236

Bericht 22 Apr 2016 08:37

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Zenzy kruik
Newborn inzet voor tripp trapp

Voedingskussen heb ik bij de oudste wel mee geslapen bij de jongste vond ik dat niet prettig.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Apr 2016 08:44

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Oh en sock-ons. Die doe je over de sokken van je baby waardoor ze niet steeds uit gaan!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem280

Bericht 22 Apr 2016 08:58

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Eigenlijk is zo'n neuspompje/peertje achterhaald.
Neus maakt hierbij nog meer slijm aan.
En door het snot eruit te pompen, kun je de slijmvliezen ook stuk maken.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 22 Apr 2016 09:12

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Caramba schreef:Eigenlijk is zo'n neuspompje/peertje achterhaald.
Neus maakt hierbij nog meer slijm aan.
En door het snot eruit te pompen, kun je de slijmvliezen ook stuk maken.


Ik denk dat dat wel meevalt Caramba. Ik gebruik die aspirator alleen in combinatie met zoutoplossing. Dat maakt het snot zacht en soepel. Daardoor komt het los. Ik haal dan wat weg om te voorkomen dat het indroogt en de infectie juist blijft zitten. Ook zorgt het ervoor dat hij wat vrijer kan ademen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Apr 2016 09:47

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Hier waren de spuugdoekjes en de hydrofieldoeken niet aan te slepen. Ze spuugde veel dus er ging nogal wat doorheen.

Verder konden wij prima zonder de veelgenoemde dingen in dit topic. Maxicosi maakten we vast met de gordel, de newborn set van Stokke hadden we ook niet want we aten toen altijd op de bank. Nu zetten we de kinderwagen of het wippertje wel bij ons. Voedingskussen kon ik in bed niet mee overweg en met voeden vond ik het ook maar lastig. Hebben 'm vooral in de box gebuikt zodat ze ergens tegenaan kon liggen.
Met zo'n neuspompje konden wij ook niet mee overweg.

Wat wel een aanrader is: Sokjes van Kruidvat. Weinig variatie in kleurtjes maar deze sokjes kreeg ze niet uit. Oh en geef vooral niet teveel geld uit aan een badje en aan aankleedkussenhoezen. Badje is hier 3x gebruikt en de aankleedhoezen gaan er vooral de eerste tijd snel doorheen dus die goedkope badstoffen zijn goed genoeg.
Verder zou ik ook niet teveel kleertjes in grotere maten kopen. Ik was bij F. daar wel fanatiek mee want alles is zo leuk! Maar veel dingen die ik had vond ik haar helemaal niet mooi staan. Zonde geld dus uiteindelijk.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Apr 2016 11:43

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Wij hebben 2 placemats met kommetje/bordje, zoiets:
Afbeelding
Dit zuigt zich vast aan de tafel en was voor ons echt een hele goede aankoop. Geen gedoe met kommetjes die opgepakt worden en op de grond belanden, dit krijg je alleen maar los als je het aan de randen van de placemat beetpakt.

Verder was voor ons (maar dat lag ook zeker aan de situatie hier, ik zou het nooit vooraf al gekocht hebben, maar was zo blij dat we dat na een paar weken toch gedaan hebben) een automatische schommelstoel onmisbaar. Zo kon ik toch even eten, naar de wc of wat dan ook, zonder dat de hele buurt bij elkaar gekrijst werd en ik daarna 20 minuten met een overstuur kind zat.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6126

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 22 Apr 2016 11:54

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Een échte musthave voor mijn winterbaby was een straalkacheltje op de commode voor het verschonen in de nacht en na het badje.

Verder ook de Zensy babywarmer.

Aankleedhoezen gebruiken wij ook nauwelijks. Ik gebruik hiervoor grotere hydrofielen. Veel handiger en hygiënischer vind ik.
<<

Anoniem205

Bericht 22 Apr 2016 12:12

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ysa, waar koop jij die grootverpakkingen?
<<

Patsy

Bericht 22 Apr 2016 12:24

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Yadira schreef:
Katrien schreef:Geen snoetepoetsers idd, iig niet voor een kleinetwerk baby.

Voedingskussen vond ik ideaal tijdens de zwangerschap, daarna heb ik hem weinig gebruikt.

Dooky en familyfix vond ik ideaal, natuurlijk kun je ook zonder maar ik vond ze ideaal.

Spuugdoekjes heb ik wel heel veel gebruikt, maar ik had 2 spugers.

Idd een zitje/kussen voor in bad, echt ideaal.

Kleine twerk baby of klei netwerk baby? :P


Haha, ik kan zo in het topic autocorrect topic.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 22 Apr 2016 12:58

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Oe, er is al heeelll veel genoemd.

Dit zou ik anderen aanraden:
- Grote hydrofieldoeken
- Draagdoek/drager (ideaal voor vrije handen als je ook nog iets voor grote zus moet doen of in het huishouden)
- Co-sleeper. Je kind heerlijk veilig naast je. Wou dat ik dat bij de oudste had gehad...
- Wasbare billendoekjes (wtf.. ooit gelezen wat voor zooi er in die wegwerp dingen zit? Eerst wc papiertje eroverheen, daarna een heerlijk zacht, ter plekke nat gemaakt flanellen doekje met wat olie... Wow!)
- Borstvoeding. Zooo makkelijk, altijd bij de hand en op temperatuur, ideaal als trooster...
- Eten via Rapley-methode als ze wat ouder zijn: geen dure potjes, geen geknoei met pureren. Gewoon stukken en mee-eten met de pot
- Kinderstoel van de ikea. Kost geen drol, poten kunnen eraf, mega simpel mee te nemen in de auto, overal bij de hand
- Van die plastic slabben met opvangbak. Soms even leeggieten bij het eten van soep, lekker vochtdicht.. Ideaal!

Totaal onhandig of niet aan ons besteed:
- Wipstoel (op de grond, op haar schapenvachtje, of in de box vonden beide meiden veelll fijner)
- Zwitsal en andere chemische twijfelachtige verzorgingsmiddelen
- Rietjesbeker (bij het opendoen zit meteen je hele muur en vloer onder...)
Afbeelding

Afbeelding
<<

Roos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1664

Geregistreerd: 09 Sep 2013 09:59

Bericht 22 Apr 2016 13:04

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Tip inderdaad om niet teveel te kopen, de verleiding is namelijk groot als je in de winkel staat.
Verder zijn er ook babykleertjes die er super leuk uit zien, maar niet praktisch zijnom over het hoofdje te krijgen.

Wat ik vooral veel gebruik zijn hydrofiele doeken, hydrofiele washandjes, lekkere badcape met capuchon, spuugdoekjes, bepanthen, billendoekjes ( gewoon van de kruidvat), spulletjes van zwitsal voor badje, een badje, aankleedkussen, lakentjes, dektentjes en boxpakjes zijn ideaal.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 22 Apr 2016 13:10

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Rebecca schreef:Wij hebben 2 placemats met kommetje/bordje, zoiets:
Afbeelding
Dit zuigt zich vast aan de tafel en was voor ons echt een hele goede aankoop. Geen gedoe met kommetjes die opgepakt worden en op de grond belanden, dit krijg je alleen maar los als je het aan de randen van de placemat beetpakt.

Verder was voor ons (maar dat lag ook zeker aan de situatie hier, ik zou het nooit vooraf al gekocht hebben, maar was zo blij dat we dat na een paar weken toch gedaan hebben) een automatische schommelstoel onmisbaar. Zo kon ik toch even eten, naar de wc of wat dan ook, zonder dat de hele buurt bij elkaar gekrijst werd en ik daarna 20 minuten met een overstuur kind zat.

Waar koop je die placemats?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 22 Apr 2016 13:16

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik heb ze gekocht bij kids-plate.nl, maar als ik nu naar die site ga krijg ik een melding van een technische storing, die er de laatste keer dat ik iemand ernaar verwees (al best een tijd terug) ook al was, dus geen idee of ze nog bestaan. Er staan nog wel een telefoonnummer en e-mailadres op de site
Verder kun je ze ook kopen bij blabloom of bij bol. Kids-plate is alleen een flink stuk goedkoper.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Apr 2016 13:20

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Pure* schreef:Oh en sock-ons. Die doe je over de sokken van je baby waardoor ze niet steeds uit gaan!


Zaten bij mij in het kraampakket maar heb ze nooit gebruikt.
2015 💙
<<

Anoniem193

Bericht 22 Apr 2016 13:37

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

2 verschoningskussens. 1 voor boven en 1 voor beneden. Vooral handig als je 2 kinderen hebt, dat je niet steeds één alleen hoeft te laten als je de ander verschonen gaat.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 22 Apr 2016 14:19

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

In plaats van de originele vierkante spuugdoekjes hebben wij de gastendoekjes van Ikea gebruikt. Leuke kleurtjes, 1 of 2 euro voor 2. Die zijn net wat groter waardoor het bereik beter is. Een spugend kind let nu eenmaal niet op het formaat van het spuugdoekje ;-). Ook onder het hoofd in de kinderwagen of als onderlegger tijdens het verschonen met risico op waterschade erg handig.
<<

Anoniem161

Bericht 22 Apr 2016 14:42

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Rebecca schreef:Ik heb ze gekocht bij kids-plate.nl, maar als ik nu naar die site ga krijg ik een melding van een technische storing, die er de laatste keer dat ik iemand ernaar verwees (al best een tijd terug) ook al was, dus geen idee of ze nog bestaan. Er staan nog wel een telefoonnummer en e-mailadres op de site
Verder kun je ze ook kopen bij blabloom of bij bol. Kids-plate is alleen een flink stuk goedkoper.


Ik heb ze idd niet meer kunnen bestellen :(
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers