Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stuur een kaartje naar een oudere

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2016 22:17

Stuur een kaartje naar een oudere

Ik kwam deze website tegen via Facebook:

http://nofacebook.ouderenfonds.nl/

Een gedichtje, wat bemoedigende woorden of een mooi tekstje: jij kiest wat je op een kaartje schrijft voor Annie, Cees of Gerda! Want via onze NoFacebook campagne laat je op deze manier eenzame ouderen weten dat je aan ze denkt. Stuur ook een kaart! Ga naar http://bit.ly/20dZ1Zj.



In het kort, je kunt dus een kaartje sturen naar een oudere (naar keuze, via de website). Mensen die in een isolement leven.

Dit vind ik erg mooi. Zou dit te vertrouwen zijn? Als dit echt is, doet er dan iemand mee?
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 20 Apr 2016 22:33

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Geen idee of het te vertrouwen is maar ik vind het wel een mooi initiatief. Ik zou dan ook best een kaartje sturen naar een van de ouderen. Ik was laatst in een bejaardentehuis waar op een prikbord een inventarisatielijstje hing van de nieuwjaarswensen van de ouderen voor 2016. Ik werd echt even verdrietig van die wensen, zoiets kleins als ik wil nog een keer naar het park of ik wil een keer naar de stad. Dat zijn zulke kleine makkelijk realiseerbare wensen dan denk ik auw, waarom doet niemand dat met ze? Nu weet ik natuurlijk niet de precieze context rondom die wensen/dat lijstje maar toch raakte me het wel op dat moment.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2016 22:39

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ja he, dat is toch schrijnend? Dat raakt mij ook. Zoiets kleins kan je dan doen voor iemand.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Apr 2016 23:17

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Dat zullen de mensen heel leuk vinden. Ik zie het dagelijks op mijn werk hoe eenzaam ouderen zijn. Heb bij iemand gewerkt (man is inmiddels overleden ) hij had 8 kinderen kwamen er nooit. Enige lichtpunt in zijn leven was dat ik elke week kwam. Hij herkende zijn kinderen ook niet meer toen hij dement werd maar mij herkende die tot zijn dood.

Ik ga morgen eens op de laptop naar de link kijken maar ga zeker een kaart sturen
Afbeelding
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Apr 2016 23:28

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Vind dat altijd goed/mooi zulke dingen. Het is zo iets kleins wat je doet maar je kan iemand er zo blij mee maken en een lach op iemands gezicht toveren.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem161

Bericht 21 Apr 2016 06:20

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb het met kerst gedaan. Toen had de ouderenfonds ook een oproep. Is echt wel betrouwbaar.
Heb ook veel eenzame ouderen gezien. Erg jammer.
Vroeger ging ik iedere week naar mijn opa in het verzorgingshuis. Was een man die altijd met ons een rondje liep. Opa in de rolstoel en hij liep aan de hand mee. Toen opa overleed, ben ik iedere week blijven gaan voor hem. Toen hij was overleden kwam ik er achter dat hij zelf 14! Kinderen had en volgens de verpleging kwamen ze misschien maar 1 keer in de maand en allemaal tegelijk. Hadden ze een reünie en vader liep dan te dwalen want het was veel te druk.
Erg triest.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2016 07:37

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ja wat erg toch eigenlijk he Elisa. Zo sneu.

Ik heb een kaartje gestuurd naar Ria.
Let's discover the world together.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 21 Apr 2016 13:28

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Wat super leuk!! Ik ga ook zeker een kaartje sturen. Ergens wel jammer dat het online gaat, anders had ik er tekeningen van de jongens bij gedaan!

Wij komen wel eens in het verzorgingshuis hier om de hoek, daar zit ook een bibliotheek.
De combinatie kinderen en ouderen is er altijd zo leuk.
Na aanleiding van dit topic bedacht ik me hoe leuk het zou zijn om misschien af en toe met kids en een oudere naar buiten te gaan. Dus ik heb het verzorgingshuis maar even een mailtje gestuurd!
Laatst gewijzigd door Myloon op 21 Apr 2016 13:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Apr 2016 13:33

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb ook een kaartje gestuurd! :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2016 16:23

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Wat goed Myloon! Je kunt natuurlijk ook je kindjes een tekening laten maken en die samen brengen naar het tehuis.

En ook goed Burn!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem255

Bericht 21 Apr 2016 17:32

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik kan me zo niet voorstellen dat je je ouders of opa/oma zo aan hun lot overlaat :(

Toen mijn opa in het bejaardenhuis zat kwam er vrijwel elke dag iemand langs. Ik zat om de hoek op school en ging zeker 2x per week. Mijn zusje ging ook 2x per week. Mijn moeder bijna elke dag maar ook vriendinnen van mijn moeder gingen langs en zelfs de baas van mijn moeder...

Ik loop volgende week eens langs bij het bejaardenhuis hier. Kijken wat ik voor ze kan betekenen.
<<

Anoniem237

Bericht 21 Apr 2016 17:53

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Mien schreef:Ik kan me zo niet voorstellen dat je je ouders of opa/oma zo aan hun lot overlaat
Als de band met je opa en oma niet goed is, begrijp ik dat wel.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2016 18:23

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

mien en toch gebeurt dat heel veel. Zo ook bij mijn oude buurvrouw, ze zit nu in een tehuis haar dochter woont hier in het dorp komt er nooit tenzij ze geld nodig heeft van haar moeder. Ik kom geregeld bij haar. Vorig jaar zomer ook een keer ze zei toen dat ze nooit buiten kwam. Het was toen juli ze was dat jaar nog niet buiten geweest. Ik ben toen meteen met haar naar buiten gedaan even naar buiten.
Afbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 21 Apr 2016 18:53

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Forumster: als er ik weet niet wat is voorgevallen, oké. En als je ouders je niet geleerd hebben hoe belangrijk familie is snap ik het ook nog enigszins.

Maar ik had verder ook "niks" met mijn opa. Hij wilde altijd oorlogsverhalen vertellen terwijl ik me (zeker op die leeftijd) 0,0 interesseerde voor alles uit die tijd. Maar ik luisterde getrouw...
En opa was dol op melk dus nam ik steevast een pak melk mee. Dat vond hij zo leuk: wat lief dat je zo aan me denkt, meidje.

Ik vond het zo jammer dat ze er geen van alle meer zijn.

Wat sneu, Sarah. En dat er zo beknibbeld wordt dat ze niet naar buiten kunnen met de verpleging :(
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2016 19:07

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

ja erg toch, personeel heeft daar gewoon geen tijd voor om de mensen naar buiten te brengen.


Heb net een kaart verstuurd
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 21 Apr 2016 19:55

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

sarah1985 schreef:ja erg toch, personeel heeft daar gewoon geen tijd voor om de mensen naar buiten te brengen.


Heb net een kaart verstuurd



Er zijn gelukkig ook nog huizen waar het wel gebeurd hoor, bij ons staat welzijn voorop! En betekend dat wanneer mensen naar buiten willen, dan regelen we dat (waar mogelijk). Maken veel gebruik van de duofiets, wandelen regelmatig en hebben meerdere plaatsjes om te zitten vlak bij de deur waar de mensen heerlijk zitten als de zon schijnt. Ook gaan we wekelijks met bewoners naar de winkels in het dorp.

Dat gezegd hebbende; hier ook veel bewoners die (bijna) nooit bezoek krijgen. Gelukkig weten wij dat voor een groot deel en pakken we dat aardig op. Al is dat nooit hetzelfde als bezoek van familie natuurlijk.
<<

Anoniem161

Bericht 21 Apr 2016 20:02

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Hier zijn wandel groepjes met vrijwilligers. Kan je even bij de activiteitenbegeleiding navragen voor jouw oude buurvrouw.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Apr 2016 20:14

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb zelf jaren in een verzorgingstehuis gewerkt als vakantiebaantje en ik vond het altijd erg leuk en fijn om met die ouderen te praten. Ik zie mezelf later nog wel iets van vrijwilligerswerk doen, bijvoorbeeld voorlezen bij de bieb of met biebboeken in een tehuis ofzo. Lijkt me erg mooi.
Let's discover the world together.
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:02

Bericht 21 Apr 2016 21:02

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb het afgelopen 1,5 jaar vrijwilligerswerk gedaan, nu gestopt ivm zwangerschap het werd gewoon erg zwaar. Wekelijks in een verzorgingstehhuis geweest en helaas gezien dat er met de oudere niet op pad word gegaan. Hier in dit huis zijn ze erg afhankelijk van vrijwilligers. Ik kwam bij een oudere dame die behalve een zus verder geen familie had en dus echt afhankelijk was van mij om 1x per week buiten te komen. Zij was zelf ook niet meer mobiel maar goed bij de pinken en ik vond het erg leuk om te doen. Het is dankbaar werk.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 22 Apr 2016 06:59

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb ook een kaartje gestuurd. Ik kon alleen niet kiezen aan wie(dat deed de website). Ik wist ook niet zo goed wat er op te schrijven...
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 24 Apr 2016 19:33

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Ik heb net ook een kaartje gestuurd. Jammer inderdaad dat je hem niet zelf kan posten, maar snap dat dat ivm privacy niet al te handig is. En ook dat je niet heel veel tekst neer kon zetten.

Heb daarnaast ook een kleine bijdrage gedaan voor het ouderenfonds. Want had zelf wel verwacht dat je het kaartje zou moeten betalen, maar die is gratis.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 24 Apr 2016 19:43

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Wat een goed initiatief! Ze mochten best geld vragen om de kaartjes te laten versturen vind ik :)

Wat zetten jullie in het kaartje? Ook je eigen adres? Ik kan zo twijfelen :laughcry:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Apr 2016 23:21

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

In het verzorgingshuis waar ik op de dagbesteding werkte, waren ook mensen die recht hadden op individuele begeleiding. Dan ging er een medewerker van de dagbesteding naar die persoon toe, om een praatje te maken, spelletje te doen of even naar buiten. Vooral mensen die niet zo veel bezoek krijgen vinden dat erg fijn.

Ik heb ook een kaartje verstuurd.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

anoniem196

Bericht 24 Apr 2016 23:54

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

Mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis.
En vaak vragen ze aan de kinderen om spullen mee te nemen voor hun vader/moeder. Simpele dingen als ondergoed, nachtjapon, zeep, deo. Vaak moeten ze daar al weken op wachten. Terwijl sommige vlakbij wonen.

Ik ga ook een kaartje sturen.
<<

Anoniem161

Bericht 25 Apr 2016 06:23

Re: Stuur een kaartje naar een oudere

ikknutsel schreef:Mijn moeder werkt in een verzorgingstehuis.
En vaak vragen ze aan de kinderen om spullen mee te nemen voor hun vader/moeder. Simpele dingen als ondergoed, nachtjapon, zeep, deo. Vaak moeten ze daar al weken op wachten. Terwijl sommige vlakbij wonen.

Ik ga ook een kaartje sturen.


Probleem hadden wij ook. Een vrouw had een half jaar moeten wachten op sokken. Steeds vragen want er lag echt niets meer in de kast.
Na een half jaar kregen we maar 2 paar sokken! En een dag later was mevrouw overleden.
Sommige familie zit echt te wachten op de erfenis en geven niet graag geld uit.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers