Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jun 2021 16:12

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja ik heb ook niet heel snel stuwing. Gisteren van 17.00 - 06.00 ging ook goed bedenk ik me net want toen was ik natuurlijk uiteten. Maar toen had ze om 17.00 nog wel heel goed gedronken.
Dacht ook al dat ik anders vanavond laat misschien nog wel even zou kunnen kolven mocht de druk te hoog worden maar dan zal je zien dat ze vannacht weer komt en ik heb 's nachts geen zin in flesjes warmen. Dat is hétgene waar ik tegenop zie van overgaan op flesvoeding haha. De borst is zo makkelijk 's nachts.

Misschien kijk ik 't wel even aan of ze nog vol voelen (heb nu beetje zo'n soort tintelend gevoel, weet niet of dat herkenbaar is) en anders probeer ik het straks rond 20.00 toch even klein beetje nog en dan aftoppen met een flesje ofzo.

Bloom, ja precies, weer aanleggen is weer een seintje dat er melk gemaakt moet worden natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Jun 2021 16:34

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat tintelen is bij mij altijd als m'n borsten goed vol zitten, als ik dan kolfde op m'n werk kwam er altijd veel uit herkenbaarr dus.

Je zou nu kunnen leegkolven of voor je gaat slapen enkel de druk eraf.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jun 2021 19:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ging haar toch nog even aanleggen zonet maar ze was weer zo onrustig aan het drinken dat ik toch maar een fles heb gegeven. Ze voelen nu niet heel vol. Mocht dat vanavond toch zo zijn, dan kolf ik idd wel even af.

Even de druk er van te voren af halen is ook een idee ja, hoewel ik natuurlijk niet van te voren weet of ze goed of slecht gaat drinken.

Beetje zo'n overgangsfase is dit denk ik. Kan het me niet herinneren van m'n zoontje maar dat is ook al zo lang geleden.

Bedankt voor jullie advies!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jun 2021 19:26

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik deed dat op gevoel, als het vol voelde idd even met de hand druk eraf kolven. Maar niet leeg, maar alleen ff dat het weer comfortabel is.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Jun 2021 18:46

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn: B drinkt sinds gisteren heel onrustig aan de borst. De eerste minuten gaan goed, maar daarna steeds loslaten en opnieuw aanhappen of zijn hoofd naar achteren trekken en de tepel vasthouden. Beide is erg onprettig!

Ik dacht eerst dat het de houding was. Thuis voed ik in de rugby-houding. Maar bij voorlangs voeden doet hij het ook. Soms helpt tussentijds boeren, maar dat lost ook het probleem niet op.
Het is ook niet perse krampjes, denk ik. Lang niet altijd huilt hij. Als ik hem loshaal soms wel, dan wil hij meer. Maar andere keren vindt hij het prima om te stoppen.
Hij geeft wel mondjes terug, maar dat deed hij altijd wel. Alleen lijkt de melk nu wel dikker dan eerder.

Dinsdag ga ik naar het CB m, daar kan ik het ook vragen. Maar misschien weet iemand het hier?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2021 18:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat gebeurt hier ook wel. Vooral op momenten dat hij niet echt honger heeft, maar wel wil sabbelen. Ook als borst te vol zit, heeft hij moeite met aanhappen en vasthouden. Ik knijp dan soms mijn borst plat en dan lukt het meestal wel
08/2018
05/2021
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 27 Jun 2021 19:00

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Misschien een regeldag? Of de melk komt niet snel genoeg op gang? Of sabbel behoefte en dan komt er toch melk wat niet fijn is.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Jun 2021 19:02

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hmm, regeldag denk ik niet. Die hebben we al twee keer gehad en dan was het gewoon een onrustige baby. Nu is ie eigenlijk vrij vrolijk.

Misschien idd sabbelbehoefte. Maar wat ik lastig vind is dat hij wel zijn handje in zijn mond stopt. Ik geef hem dan de borst omdat ik bang ben dat als ik de speen geef, hij daar weer te uitgeput van wordt als ie echt moet eten, of dat hij wel echte honger heeft en ik hem dan uithonger 😬

De melk komt wel goed op gang. In het begin spuit het eruit. Daarom zou het mij niet verbazen als hij in het begin onrustig drinkt, maar dit begint pas na een minuut of 5. Als hij loslaat loopt er ook nog wel een druppel uit, dus de borst staat dan ook niet droog ofzo.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Jun 2021 20:04

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja mijn dochter is daar ook met een paar weken (3 weken oud) mee begonnen en 't is wel wat beter geworden maar ze is altijd een onrustige drinker gebleven. Dus ik herken het zeker wel maar niet echt een oplossing eigenlijk.
Let's discover the world together.
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 27 Jun 2021 21:03

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn dochter is ook altijd snel klaar met drinken maar heeft dan nog wel zuigbehoefte. Ik probeerde dan altijd nog een keer goed aan te leggen en als ze onrustig bleef gaf ik haar wel een speentje. Bij mij blijft er namelijk veel melk komen en tutten aan de borst is dus geen optie.
En als ze echt nog honger heeft dan neemt ze geen genoegen met een speentje.

Ik denk dus dat je direct na de voeding best even een speentje kan geven. Helemaal als hij gewoon goed drinkt, groeit en volle plasluiers heeft.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Jun 2021 21:21

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

sokpop schreef:Mijn dochter is ook altijd snel klaar met drinken maar heeft dan nog wel zuigbehoefte. Ik probeerde dan altijd nog een keer goed aan te leggen en als ze onrustig bleef gaf ik haar wel een speentje. Bij mij blijft er namelijk veel melk komen en tutten aan de borst is dus geen optie.
En als ze echt nog honger heeft dan neemt ze geen genoegen met een speentje.

Ik denk dus dat je direct na de voeding best even een speentje kan geven. Helemaal als hij gewoon goed drinkt, groeit en volle plasluiers heeft.


Wij geven inderdaad ook een speentje omdat eeuwig sabbelen voor beide niet handig is (overproductie / melk overal en kind met buikpijn)
08/2018
05/2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 27 Jun 2021 21:39

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Misschien inderdaad maar eens proberen te stoppen na een keer loslaten en dan over op speen. Kijken of die dat pakt.
Toch lastig dat ze nog niet kunnen praten en kunnen aangeven wat het probleem is 🤣
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 28 Jun 2021 14:20

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn zoon dronk ook altijd erg kort en was dan nog niet in zijn zuigbehoefte voorzien. In het begin vond ik het lastig als hij snel losliet en wilde ik hem dan nog een keer aanleggen. Maar mijn kraamhulp zei dat hij waarschijnlijk erg effectief dronk en in die korte tijd genoeg binnen kreeg. Daarna vertrouwde ik dus op hem en kreeg hij nog een speentje zo nodig om nog even te kunnen zuigen. Mocht hij dan toch nog honger hebben merkte ik dat echt wel. Als ik het zo lees is jouw melkproductie ook erg goed dus dat zou het dan wel kunnen verklaren.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 28 Jun 2021 15:14

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ben sinds gisteravond gestopt met de toetjesborst en zodra ik merk dat hij begint met loslaten, stop ik met voeden. Dan gaan we boeren en dan krijgt hij zijn speen. Als hij nog honger heeft, ga ik ervan uit dat hij zich meld. Vandaag wel vaker moeten aanleggen, maar het “spelen” is gestopt. Dus het lijkt voor nu te werken. Ben benieuwd voor hoe lang 😊
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 30 Jun 2021 22:18

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Iemand nog tips voor makkelijke kleding voor bv? Vorige keer was het winter en droeg ik losse truien of blousejes. Nu zijn mijn oude shirtjes eigenlijk te kort (stopte ze vaak in mijn broek), misschien moet ik gewoon wat loose fit shirts kopen. Ik heb ook leuke jurkjes gekocht die open kunnen maar dat voelt best overdressed zo thuis nu ik nog veel op bed lig.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Jun 2021 22:20

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Een seamless hemdje kon ik makkelijk naar beneden trekken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 30 Jun 2021 22:23

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb inderdaad altijd een seamless topje aan en daarboven gewoon een T-shirtje. Ondershirtje omlaag, T-shirtje omhoog. Werkt als een tiet.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 01 Jul 2021 13:59

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik draag altijd overslagjurken of -shirts.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 01 Jul 2021 22:25

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb ook een vraag. Ik geef exclusief borstvoeding, alleen is mijn zoon de afgelopen 2 weken te weinig aangekomen. Maar 90 gram in 2 weken. Het gekke is dat ik totaal geen signalen heb gezien waaruit zou kunnen blijken dat hij te weinig binnen kreeg. Hij is namelijk een hele blije, makkelijke en tevreden baby. Ik probeer nu vaker aan te leggen en ook na het boeren opnieuw de borst aan te bieden en ook nog de andere borst, maar ik vind het best lastig gezien je met borstvoeding eigenlijk niet goed weet hoeveel hij daadwerkelijk binnenkrijgt. Is de situatie van te weinig aankomen bij anderen herkenbaar. En hoe hebben jullie het aangepakt om je kindje meer te laten aankomen?
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jul 2021 08:18

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat rot Barclay. Hoe oud is je kindje? Heb je zelf gewogen of op het CB?
Mijn zoontje kwam ook te weinig aan (die viel alleen maar af, drie weken oud) en ik had toen ook 't idee dat ik 't allemaal goed deed. Bleek dus niet zo te zijn. Gaf me best een rotgevoel. Ik heb toen een lactatiekundige mee laten kijken en die had toch wel goede tips voor het aanleggen. Hij bleek namelijk toch niet echt goed te drinken, waardoor m'n productie ook was gekelderd. Het leek dus alsof hij goed dronk maar feitelijk kwam er helemaal niet zoveel binnen. Ook een tevreden, alert kindje verder. Ik ben toen ook gaan kolven een tijdje zodat ik wat meer zag hoeveel er in ging. En power kolven om de productie omhoog te krijgen.
Misschien is iemand mee laten kijken wel een optie voor je?
Let's discover the world together.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 02 Jul 2021 08:40

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hij is nu ruim 3 maanden en bij de dokter gewogen. Voorheen volgende hij wel goed zijn lijntje maar nu is er dus ineens een dip. Ik denk dus niet dat het te maken heeft met het aanleggen. Wel heb ik 2 weken geleden borstontsteking gehad maar geen idee of die dip daarmee te maken kan hebben.
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jul 2021 08:43

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hmm dat zou kunnen. Dat weet ik niet precies maar klinkt wel als iets wat invloed kan hebben natuurlijk.
Ik had wel rond de 4 maanden een dip, ook omdat ze dan een beetje stoppen met dat extreem harde groeien en voor m'n gevoel werd m'n melk hoeveelheid ook minder toen. Dat hoort er wel een beetje bij.
Maakte de dokter zich ook zorgen?
Let's discover the world together.
<<

Barclay

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 26 Jun 2021 22:46

Bericht 02 Jul 2021 08:51

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb de dokter zelf niet gezien maar de assistent liet wel duidelijk blijken dat dit niet goed was en dat ik meer moest voeden. Het voelde een beetje alsof ik op m’n donder kreeg :palm: , waardoor ik verder niet goed heb doorgevraagd. Ze is altijd chagrijnig dus ik dacht snel weg bij dat kreng :12:
2019 ons engeltje*
2021
2023
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 02 Jul 2021 09:34

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn dochtertje was rond dezelfde leeftijd ook van haar lijntje afgevallen. Ze kreeg/krijgt borstvoeding maar alles gekolfd dus ik wist wel dat ze minder dronk maar ze wilde gewoon niet meer. Daarom werd ze twee weken later weer gewogen en ondertussen had ze alles weer ingehaald, en zat ze weer op haar lijntje. Tijdens die twee weken hebben haar toen vaker de fles aangeboden en kleine hoeveelheden.

Er kan trouwens rond 3-4 maanden inderdaad een dip in melk voorkomen dat heeft bijna elke mamma geloof ik. Het is wel een goede tip van Marin om eens te kolven en kijken hoeveel ml je gekolfd krijgt.

Wat naar dat de assistente zo deed trouwens! Dat is totaal onnodig. Stom mens!
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jul 2021 09:51

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Nou dat is inderdaad wel het stomste wat je kunt doen, de moeder het gevoel geven dat ze op d'r kop krijgt. Hopelijk kun je dat gevoel naast je neer leggen.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marin