Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 15 Jun 2021 21:03

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ging toch vaak wel een beetje afgezonderd zitten. In een stoel wat verder weg van het gezelschap of ergens in een aparte kamer. In restaurant deed ik ook wel maar dan zocht ik ook even een fijne plek op. Op een bomvol terras heb ik eigenlijk nooit gezeten. Ik vond de rust voor hem ook wel fijn.

Vooral in het begin kon ik het nog niet zo ‘goed’ (en spoot het er idd uit) dus met kraamvisite ging ik ook altijd even op de slaapkamer zitten. Hij dronk vrij snel dus was niet zo lang weg dan. Of ik gaf een afgekolfd flesje als mijn baas bijv op bezoek kwam en ik alleen was. Ben benieuwd hoe ik daar deze keer in sta.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 15 Jun 2021 21:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik doe zulke dingen juist nu makkelijker Lot. De eerste keer vond ik blijkbaar dat ik overal gewoon moest kunnen voeden. En vond ik het vervelender om uit een situatie te gaan. Maar ik let nu beter op wat ik prettig vind en dat is toch vaak de rust opzoeken en in jouw geval met je baas idd een flesje geven.

Bloom bij mij duurde het bij de eerste wel een tijd dat ik makkelijk in het openbaar voedde. Nu draai ik m'n hand er niet voor om maar vind ik het thuis toch echt veel fijner. En gewoon shirt omhoog en hemd omlaag idd, doeken ben ik onhandig mee maar heb ik ook nooit echt nodig gevonden.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Jun 2021 23:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb tot nu toe een paar keer bij familie moeten voeden en dan ga ik toch graag boven zitten even. Niet omdat ik me schaam, maar omdat ik het anders te onrustig vind, zowel voor mezelf als mijn dochter.
Voeden in het openbaar is nog niet voorgekomen maar als dat binnenkort wel een keer zo uitkomt ga ik zeker niet lopen hannesen met allerlei doeken. Ik heb dat laatst thuis een keer uitgeprobeerd omdat ik het overal als tip las, maar ik vond het heel onhandig en onnatuurlijk voelen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 17 Jun 2021 07:41

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Geheel toevallig na mijn eerdere reactie heb ik dochter gisteren voor het eerst in het openbaar gevoed. Ging prima
Gewoon een tafeltje in een rustig hoekje gekozen, shirtje omhoog en hemdje omlaag en dus inderdaad geen doeken of zo. Ik vond het wel prima en eigenlijk helemaal niet spannend of zo.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Jun 2021 07:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Goed om te lezen Mizz!

Hier intussen een kolf (swing flex maxi) over kunnen nemen van een vriendin. Ga hem dit weekend ophalen. En vandaag komt daar voor de nieuwe afkolfset binnen. Volgende week dan maar eens oefenen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 07:45

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat fijn Mizz-S!
En fijn van je kolf, Bloom.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 15:05

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik voedde bij mijn eerste zonder problemen in het openbaar. Ik zocht altijd wel een rustig plekje en ging dan met mijn rug naar eventuele drukte zitten. Maar gebruikte geen doeken. Ik zorgde wel altijd dat ik net gevoed had voor er kraamvisite kwam, dat doe ik nu weer.
Nu is het nog niet voorgekomen, maar zie ik er eigenlijk een beetje tegenop. Ik voed aan een kant met een tepelhoedje, dit kan helaas niet anders. Ik weet nu nog niet of ik aan die kant wil/kan blijven voeden. Maar als ik toch doorga, dan vind ik in het openbaar voeden wel een ding. Wat bloot laten zien vind ik op zich niet erg, maar het is wel lastiger om dat een beetje discreet te doen(alleen al omdat je dus twee handen nodig hebt om het er op te zetten en dan kan ik niet mijn kind er voor houden). Iemand misschien nog tips? Ik voed nu aan twee kanten en overweeg om dan in het openbaar alleen met 1 kant te voeden, de kant waar ik geen tepelhoedje gebruik. Maar dan kan ik in principe maximaal 1 keer voeden als ik weg ben, want de volgende voeding moet ik dan toch ook de andere kant aanbieden. Ik voel sowieso best veel weerstand tegen die hele situatie nu, maar dit maakt het dan wel weer extra lastig.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 17 Jun 2021 15:12

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Giorgia, je zou kunnen vragen aan degene waar je mee bent om even voor je te gaan zitten zodat er niks te zien is. Dat deed ik in het begin wel eens als ik nog twee handen nodig had om m'n baby goed te laten aanhappen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 15:25

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat is een goed idee om eens te proberen, bedankt!
Gek genoeg vind ik niks raars aan een blote borst maar een tepelhoedje toch een beetje ongemakkelijk. Het zit in mijn hoofd denk ik!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 17 Jun 2021 15:32

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik snap het wel Giorgia! Omdat je toch dan wat langer met je borst zit te pielen dan dat er meteen een kind aan hangt. Is nergens voor nodig maar ik snap je gevoel wel. Misschien toch eens naar zo'n voedingssjaal kijken met zo'n kijktunnelachtig ding? Zoiets: https://lemejamsterdam.com/nl/shop/voed ... s/phantom/
Dan kun je het zelf wel zien maar je omgeving niet.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jun 2021 15:54

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik droeg vaak een voedingsshirtje als ik wist dat ik buiten de deur moest voeden. Dit idee, ik had een T-shirt en een hemdje in het zwart en combineerde dat dan met colbertjes en vesten ( als is het daar nu geen weer voor).
https://www.bellyfashion.nl/voedings-t-shirt-rome-black ( ik had ze wel een maat kleiner dan normaal omdat ze ook tijdens de zwangerschap kunnen maar voor mij daarna te ruim waren)
Dat in combinatie met een voedigsbh maakt dat je echt heel discreet kan voeden, dat kon ik ook met tepelhoedje die schoof ik er dan van boven in terwijl mijn bh en shirtje nog op hun plek zaten . Ik klapte dan eerst de bh naar beneden, legde de baby voor mijn borst en schoof daarna pas het shirtje open.
Maar het tepelhoedje zou je ook even snel op de toilet er op kunnen doen en dan daarna gewoon terug lopen en op je eigen plek voeden. Ik voelde me in zo'n shirtje net wat prettiger als in gewoon een blouse die open kan bijvoorbeeld, dat is toch een stuk bloter.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 17 Jun 2021 15:59

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoi Giorgia, ik heb ook (twee keer) met een tepelhoedje gevoed en ik vond zelf zo'n bh die vanuit het midden open gaat naar de zijkant heel handig. Die klap je er namelijk vrij makkelijk voor en daar kun je rustig een beetje achter 'rommelen' zonder dat je hele borst of tepel ontbloot is.
Na verloop van tijd kon ik overigens ook het tepelhoedje aanbrengen met 1 hand, dus misschien word je vanzelf nog handiger :)
Succes!

Ik ben voor mezelf heel erg benieuwd of straks na de bevalling borstvoeding weer met tepelhoedje moet of dat het nu zonder gaat lukken. Ik hoop zonder, want het geeft inderdaad net wat meer gedoe.


Edit: ik bedoel zo'n bh.
Tijdens mijn vorige zwangerschappen werd dit nog verkocht onder het merk Mammae, maar het lijkt nu over genomen door Prima Donna.
https://www.primadonna.com/nl-nl/p/prim ... YZEALw_wcB
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 16:05

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat een goed idee Minoessepoes om eerst het tepelhoedje te plaatsen en dan pas je borst te ontbloten. Dat ik dat zelf niet had kunnen bedenken 🙈 ik ga dat oefenen en dan moet dat wel lukken!
Jij ook bedankt voor de tip Harrison. Goed idee om er eventueel toch iets overheen te hangen , alleen nu denk ik wel erg warm! Als ik me er toch niet prettig bij voel, ga ik het wel nog overwegen! Dan kan ik in ieder geval wat langer (en verder) op stap zonder steeds rekening te hoeven houden met voedingstijden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 16:07

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ja zo'n bh wilde ik ook tippen! Droeg ik bij de eerste ook veel. Nu ik met name thuis voed vind ik dat minder nodig en gebruik ik m niet zoveel en heb ik een bovenopklapbh ;)

Wat ik ook wel veel deed was kolven en dan op locatie geven. Maar dan moet dat maar net lukken en uitkomen natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 16:16

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Zag helemaal jouw reactie over het hoofd Green pepper. Ik wist helemaal niet dat zulke bh's bestonden 😁 ziet er in ieder geval heel handig uit! Ik ga daar eens naar kijken (heb net een lading 'naar-beneden-klap' voeding bh's gekocht!)

Flesje geven is inderdaad ook nog een optie (hoewel...van de week voor het eerst geprobeerd en niet gelukt. Maar daar ga ik me later zorgen over maken!). Maar kolfde jij dan als je op pad was? Want tijdens een voedingsmoment moet je ook wat met je borsten, toch? Of sloeg je dan een voeding over? Ik denk dat ik dat qua stuwing nog wel zou redden eigenlijk.

Ik kan me van de eerste keer helemaal niet meer herinneren dat ik zoveel twijfels had, maar misschien heb ik dat verdrongen! En ik ga er maar vanuit dat dit nog opstart twijfels zijn en alles straks lekker loopt!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Jun 2021 16:19

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Giorgia schreef:
Flesje geven is inderdaad ook nog een optie (hoewel...van de week voor het eerst geprobeerd en niet gelukt. Maar daar ga ik me later zorgen over maken!). Maar kolfde jij dan als je op pad was? Want tijdens een voedingsmoment moet je ook wat met je borsten, toch? Of sloeg je dan een voeding over? Ik denk dat ik dat qua stuwing nog wel zou redden eigenlijk.


Ik moest even nadenken maar ik herinner me situaties dat m'n man en ik samen in de auto zaten en hij reed en ik kolfte. En dan kon ik het daarna geven. Maar verder weet ik het niet meer zo. Ik heb sowieso niet zo snel stuwing, maar jij misschien wel.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 16:21

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Marin schreef:
Giorgia schreef:
Flesje geven is inderdaad ook nog een optie (hoewel...van de week voor het eerst geprobeerd en niet gelukt. Maar daar ga ik me later zorgen over maken!). Maar kolfde jij dan als je op pad was? Want tijdens een voedingsmoment moet je ook wat met je borsten, toch? Of sloeg je dan een voeding over? Ik denk dat ik dat qua stuwing nog wel zou redden eigenlijk.


Ik moest even nadenken maar ik herinner me situaties dat m'n man en ik samen in de auto zaten en hij reed en ik kolfte. En dan kon ik het daarna geven. Maar verder weet ik het niet meer zo. Ik heb sowieso niet zo snel stuwing, maar jij misschien wel.


Ik denk dat ik eventueel wel een keer een voeding zou kunnen overslaan zonder direct op knappen te staan. Maar ik heb het nog niet geprobeerd 😁

Ik ga het gewoon allemaal een keer uitproberen en dan kijken wat het fijnste is!

Bedankt voor jullie tips in ieder geval, daar kan ik wel wat mee!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 17 Jun 2021 16:37

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik zocht meestal wel even een rustig plekje. Als er visite was ging ik boven zitten. Maar als bijvoorbeeld mijn moeder of beste vriendin er was niet. En bij hun thuis ook niet. Maar bij schoonouders of schoonzus ging ik wel even in de keuken voeden. In een restaurant of op terras zocht ik een rustig hoekje/tafeltje en dan zo zitten dat ik met mijn rug naar het grootste gedeelte van het restaurant zat. En had altijd een hydrofiel doek om eventueel wat te kunnen bedekken.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jun 2021 16:44

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ow ja, ik had ook alleen maar van dat soort BH's, wist niet dat er ook andere modellen waren. Ik kon ook wel 1 voeding uitstellen en een uur of wat later kolven zonder over te stromen of extra last van stuwing te hebben, dat gaf wel wat speling als ik een flesje gekolfte melk wilde geven onderweg.
Mijn jongste zoon wilde overigens echt geen fles bij mij drinken maar wel als zijn vader hem gaf ( geen idee of jij het flesje gegeven hebt of niet hoor).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem324

Bericht 17 Jun 2021 16:56

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik probeerde het eerst en daarna mijn man, maar ze had echt geen idee wat ze met die speen aan moet. Een fopspeen snapt ze ook niet, ze beweegt wel haar tong maar het lukt niet om het echt vacuüm te krijgen. Je zou denken dat ze juist doordat ze ook aan een tepelhoedje drinkt het wel snapt, maar blijkbaar niet!
Overigens lukt een pink meestal wel goed, maar gelukkig is dat bijna nooit nodig. Misschien was ik wat te laat en was ze te ongeduldig. Over een week of 2 probeer ik het nog een keer!
Ik hoef pas 1 oktober weer aan het werk dus gelukkig heb ik (en zij) nog even de tijd om dit te oefenen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Jun 2021 16:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Goede instelling Giorgia!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 17 Jun 2021 17:21

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

De kraamzorg raadde hier aan om de eerste flesjes door iemand anders te geven dan de mama. Omdat de baby dan iets anders ruikt dan dat je in de mond stopt.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jun 2021 16:49

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb even een afbouw vraagje.
Ik zit momenteel op dit schema:

6.00 borstvoeding
9.00 flesvoeding
14.00 flesvoeding
17.00 borstvoeding
20.00 flesvoeding
03.00 borstvoeding indien nodig

(tussendoor hapjes evt)

Ik red de nacht prima, de dag red ik nu ook maar het is wel fijn om die voeding rond 17u (zonet iets eerder) te geven qua stuwing. Die kan er nog niet af. Maar zonet dronk m'n dochter heel onrustig, maar een paar minuten. Het kwam er ook heel hard uit. Eigenlijk zijn m'n borsten nog niet leeg genoeg dus. Wat is dan het slimste om te doen?

- na zo'n onrustige borstvoeding even kolven? Maar stimuleer ik het hier niet alleen maar meer?
- straks om 20.00 bij naar bed gaan de borst aanbieden ipv fles? Maar stimuleer ik het hier niet alleen maar meer?
- Toch maar gewoon aankijken of ik het red tot de nacht (met als mogelijkheid dat ze doorslaapt en ik dan pas dus rond zessen weer voed? Lijkt me dat m'n borsten dan wel héél vol zitten).

Weet even niet zo goed wat het handigste is. Had gehoopt dat ze even lekker flink zou drinken maar nee dus.
Let's discover the world together.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3181

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 21 Jun 2021 16:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ben echt een nitwit hoor, maar kun je niet eerst een klein beetje kolven, de druk eraf. Dan voeden en dan evt leeg kolven?
Ik lees overal dat een extra keer aanleggen als nieuw voedingsmoment wordt gezien, dus dan neemt de productie toe.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 21 Jun 2021 17:05

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ahh lastig Marin. Ik zou het erop wagen en niet voeden of kolven tot vannacht/morgen. Maar dat is met mijn ervaring dat ik helemaal niet snel stuwing heb. Denk dat je dit echt moet ondervinden.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers