Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Juffrouw altijd zo negatief

<<

anoniem203

Bericht 20 Apr 2016 09:50

Juffrouw altijd zo negatief

*verhaal verwijderd*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Apr 2016 20:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 20 Apr 2016 09:56

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik zou een keer een gesprek met haar aangaan na schooltijd, als het goed is maakt ze daar dan tijd voor.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem166

Bericht 20 Apr 2016 09:56

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Hè, wat naar Ava. Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Ik vind die voorbeelden al erg vervelend om te lezen. En datgene wat ze tijdens het oudergesprek heeft gezegd ook. Ik weet niet of ik nog voldoende vertrouwen in de juf zou hebben als het gaat om haar kijk op mijn kind. Als je zoon naar een andere groep gaat, mist hij dan heel veel vriendjes? Ik neem aan dat niet al zijn vrienden groep 2 nog een keer gaan doen?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Apr 2016 10:02

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik zou ook een gesprek aanvragen bij de juf. Het is heus niet erg als ze een keertje zegt dat hij wel erg druk was ofzo maar elke keer alleen maar negatieve dingen en zo even snel tussen door zou ik ook verdrietig van worden. Dat zou ik ook aangeven in dat gesprek. Verder zou ik wel vragen of hij naar een andere klas kan omdat ik mijn kind niet in de klas zou willen hebben bij iemand die gezegd heeft dat ze alleen maar negatief kan denken over mijn kind. Vriendjes heeft hij zo weer gemaakt, dat gaat snel genoeg in de kleuterklas.
2010 2012
<<

anoniem203

Bericht 20 Apr 2016 10:18

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Sanne schreef:Hè, wat naar Ava. Ik kan me voorstellen dat je er verdrietig van wordt. Ik vind die voorbeelden al erg vervelend om te lezen. En datgene wat ze tijdens het oudergesprek heeft gezegd ook. Ik weet niet of ik nog voldoende vertrouwen in de juf zou hebben als het gaat om haar kijk op mijn kind. Als je zoon naar een andere groep gaat, mist hij dan heel veel vriendjes? Ik neem aan dat niet al zijn vrienden groep 2 nog een keer gaan doen?


Bij mijn zoon op school hebben ze 4 klassen met groep 1 en 2 bij elkaar. En mijn zoon heeft ook vriendjes die nu dus in groep 1 zitten. Plus blijven er nog 2 kinderen meer zitten die nu in groep 2 zitten en toevallig zijn dat zijn 2 beste vriendjes.
<<

anoniem203

Bericht 20 Apr 2016 10:25

Re: Juffrouw altijd zo negatief

*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Apr 2016 20:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 20 Apr 2016 10:29

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ja als zijn twee beste vriendjes ook nog een jaartje blijven dan snap ik inderdaad wel dat je het moeilijk vindt om hem naar een andere klas te laten gaan. Dan zou ik in het gesprek met de juf heel duidelijk zijn over wat je ervan vindt en dat je haar negativiteit niet op prijs stelt. Als er iets is wat ze met je wil bespreken moet ze dat op een rustig moment doen zodat jij ook de kans hebt om door te vragen en te reageren op wat zij zegt.
2010 2012
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 20 Apr 2016 10:52

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Tjee wat lijkt me dat ontzetten rot zeg! Ik zou absoluut een gesprek met de juf aangaan en haar uitleggen dat je het heel pijnlijk vindt om altijd de negatieve uitspraken te horen over je zoontje. Daarnaast zou ik haar vragen haar opmerkingen dan in ieder geval nog te bewaren voor een gesprek in plaats van tussen neus en lippen omdat je nu steeds helemaal niet de kans krijgt om te reageren of door te vragen.
<<

Anoniem255

Bericht 20 Apr 2016 11:04

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Oh, wat rot zeg :(
En wat een moeilijk dilemma.
Ik weet verder ook niks te zeggen eigenlijk. Heb geen idee waar je goed aan doet.

Een gesprek met de juf zou ik wel doen.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 20 Apr 2016 11:05

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Een gesprek met de juf aanvragen. Ik snap je twijfel om hem in een andere klas te laten plaatsen. Maar jullie moeten ook vertrouwen hebben in de juf. Als dat vertrouwen geschaadt is, laat je je zoon dan nog met een goed gevoel achter? Ik vind het niet netjes dat de juf negatief over jullie zoon praat waar hij bij staat. Kinderen horen dit natuurlijk ook. Hoe is zijn zelfvertrouwen?

Ik denk dat jouw zoon slecht tegen prikkels kan. Mijn dochters hebben hier ook erg veel last van. Ik herken veel van jouw verhaal in mijn oudste dochter. Mijn dochter presteert beter op een strak schema. Maar daar is helaas niet altijd tijd voor.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Apr 2016 12:06

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik zou ook een gesprek met de juf aangaan. Ik vind haar houding niet fijn. Je mag van een leerkracht wel verwachten dat ze haar best doet het goede in een kind te zien. Misschien moet er een plan van aanpak opgesteld worden als het gaat om het het bieden van structuur en het omgaan met zijn reactie op verandering. Ik werk met peuters, maar als ouders vragen hoe het ging zeg ik ook niet altijd wat er allemaal voorgevallen is. Ik haal er soms bewust de positieve dingen uit. Het ene kind is andere dan het andere. Jullie weten nu toch wel dat hij niet altijd zin heeft in een werkje, of hoe hij reageert op verjaardagen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

anoniem213

Bericht 20 Apr 2016 18:46

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ah, wat verdrietig om te horen zeg. Ik vind het ook een beetje vreemd van de juf. Ik zou, net zoals anderen al beschrijven, een gesprek aangaan met de juf. Als je daarna geen goed gevoel hebt, zou ik eens een gesprek aanvragen met de directeur om te kijken hoe dit probleem opgelost kan worden. Misschien is er wel een andere oplossing dan overplaatsen zonder vriendjes.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Apr 2016 18:54

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Dat is ook niet leuk zeg!! En ik vind het ook best onprofessioneel. Natuurlijk kan het zo zijn dat je het ene kind leuker/makkelijker vind dan de ander, maar er is over elk kind ook wel wat positiefs te vertellen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 20 Apr 2016 19:13

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Wat naar zeg. Snap dat het je hoog zit, het is ook weleens leuk en fijn om iets positiefs te horen over je zoon. Ik zou ook een gesprek met de juf aanvragen.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 20 Apr 2016 19:20

Re: Juffrouw altijd zo negatief

He wat vervelend. Niet leuk dat jullie steeds negatieve dingen te horen krijgen. Wel fijn dat je zoon school nog steeds leuk vind, dat negatieve uit ze dus waarschijnlijk niet zo naar hem toe.

Ik zou ook zeker een gesprek aangaan, aangeven dat je het erg vervelend vind vooral de negatieve dingen te horen en dat je benieuwd ben naar wat wel goed gaat. En anders wat June zegt kijken wat de directeur ermee kan als het probleem zich niet oplost na het gesprek.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 20 Apr 2016 22:02

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik zou het absoluut ook even bij de juf aankaarten. Daarnaast is het misschien een idee om eens met hem ontspanningsoefeningen te gaan doen. Ik start iedere middag met zo'n soort oefening en vooral mijn drukste kindjes vinden dat heerlijk en zijn daarna een stuk meer ontspannen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

anoniem203

Bericht 21 Apr 2016 09:16

Re: Juffrouw altijd zo negatief

*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Apr 2016 20:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Apr 2016 09:43

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Wat akelig zeg! Je zoon hoort die opmerkingen ook en dat lijkt me ook niet fijn.Ik zou van te voren wel aangeven graag wat extra tijd te willen, bij zo n ouderavond want dit is niet iets om in 10 min te bespreken.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 21 Apr 2016 09:54

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik word er echt beetje akelig van, van wat je vertelt. Ik hoop dat je snel een oplossing vind want ik snap dat je je hier niet prettig bij voelt. en alles wat deze juffrouw nu zegt, vat jij natuurlijk ook weer negatief op (juist vanwege je gevoel bij haar) en dan ga je er nog meer op letten. Heel naar!
<<

Anoniem155

Bericht 21 Apr 2016 09:57

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik vind het een beetje vreemd dat je denkt dat het aan de juf ligt. Waarom zou het aan haar liggen en niet aan je zoon? Heeft je zoon een stoornis in het autistische spectrum, daar moet ik aan denken door je beschrijving van zijn gedrag, maar ik ben geen pro. Het wordt tijd om eens uitgebreid met deze juf te praten, en je zorgen uit te spreken. Luister naar wat ze je te vertellen heeft, ook als het niet leuk is om te horen. Misschien is het nodig dat je zoon verder onderzocht wordt, zij kan je daar vast meer over vertellen.

Met de juf de schuld geven, bereik je mijns inziens niks.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Apr 2016 10:06

Re: Juffrouw altijd zo negatief

En met alles bij haar zoon leggen ook niets.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 21 Apr 2016 10:19

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Zelfs al zou er sprake zijn van bijvoorbeeld autisme dan nog hoort een juf het beste in een kind naar boven te halen. Dat geldt voor alle kinderen.
Afbeelding
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 21 Apr 2016 10:34

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Ik denk daarom dat het goed is om de tijd voor dit gesprek te nemen. Al vind ik het ook nogal wat om gelijk autisme te noemen gebaseerd op wat to noemt. Hij is nog maar vijf tenslotte en "het probleem " is druk gedrag door spanning. Het gevoel dat de juf je nu geeft is belangrijk om te bespreken omdat je er anders alleen maar gevoeliger op word en juf moet als ze zorgen heeft dit op een proffesionele manier bespreken en niet bij de kapstok. Op deze manier word het alleen maar lastiger om met een open houding over jullie kind te praten en wat hij nodig heeft om met plezier naar school te blijven gaan. Je gaf aan dat dit nu zo is dus dat is een fijner uitgangspunt voor een gesprek als wanneer dit niet meer het geval is

En lijstjes bijhouden om te confronteren lijkt me niet zo fijn of twee juffen tegen elkaar zetten.al is het wel fijn om ze samen te spreken.
Ik had op het Kdv een leidster die dit ook deed en heb toen een keer geantwoord: je zegt dit regelmatig, ik word daar een beetje ongerust van. Als ik me zorgen moet maken maak ik liever een afspraak om dit even goed te bespreken? Zij bleek t helemaal niet zo te bedoelen. zo geef je in ieder geval aan niet het moment van aanspreken te waarderen
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 21 Apr 2016 10:48, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

anoniem203

Bericht 21 Apr 2016 10:41

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Maud schreef:Ik vind het een beetje vreemd dat je denkt dat het aan de juf ligt. Waarom zou het aan haar liggen en niet aan je zoon? Heeft je zoon een stoornis in het autistische spectrum, daar moet ik aan denken door je beschrijving van zijn gedrag, maar ik ben geen pro. Het wordt tijd om eens uitgebreid met deze juf te praten, en je zorgen uit te spreken. Luister naar wat ze je te vertellen heeft, ook als het niet leuk is om te horen. Misschien is het nodig dat je zoon verder onderzocht wordt, zij kan je daar vast meer over vertellen.

Met de juf de schuld geven, bereik je mijns inziens niks.


Hou je mond over mijn zoon en graag geen reacties van jou in dit topic ajb.
<<

anoniem203

Bericht 21 Apr 2016 10:48

Re: Juffrouw altijd zo negatief

Bolus26 schreef:Ik denk daarom dat het goed is om de tijd voor dit gesprek te nemen. Al vind ik het ook nogal wat om gelijk autisme te noemen gebaseerd op wat to noemt. Hij is nog maar vijf tenslotte en "het probleem " is druk gedrag door spanning. Het gevoel dat de juf je nu geeft is belangrijk om te bespreken omdat je er anders alleen maar gevoeliger op word en juf moet als ze zorgen heeft dit op een proffesionele manier bespreken en niet bij de kapstok. Op deze manier word het alleen maar lastiger om met een open houding over jullie kind te praten en wat hij nodig heeft om met plezier naar school te blijven gaan. Je gaf aan dat dit nu zo is dus dat is een fijner uitgangspunt voor een gesprek als wanneer dit niet meer het geval is


*
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Apr 2016 20:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers