Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 23 Apr 2021 08:48

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed, Kippetje.
Op haar KDV leerde ze echt niks van dat!
Gelukkig was dat voor haar geen probleem.

Marin, bedankt voor de tip!
Ga het eens bekijken.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 30 Apr 2021 13:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Leuk wat al die kinderen al kunnen op zo'n jonge leeftijd. Ze krijgen volgens mij zoveel meer mee dan wij vroeger. Hier inderdaad ook al Engels op school dus dat hoor ik ook regelmatig.
Onze dochter pikt ook veel op van haar broer. Die stond tijdens de lockdown de tafels van 1 en 10 op te noemen bij zijn juffen en kreeg een echt tafeldiploma uitgereikt daarna.

Verder ben ik trots op onze dochter die bij zwemles door is naar het tweede badje.
Ze is net 5 en heeft pas 9 lesjes gehad waarbij er ook een onderbreking van 3 maanden tussen zit door de lockdown na de vierde les.

Onze zoon deed 4 maanden over het eerste badje dus ik was erg verbaasd dat zij alles zo snel oppikt. De meester vertelde dat ze erg leergierig is, goed mee doet en het ook snel oppikt allemaal.
Vorige week liep ik langs het badje om alvast naar de kleedkamer te lopen en dat zag de meester. Hij liet haar toen zien wat ze al kon. Zo leuk om haar dan al op haar buik en rug te zien drijven en vooruit te komen door te flapperen.

Na al die ellendige lessen van onze zoon die er nooit zin in had is dit een verademing.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Mei 2021 20:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ons rekenwonder zat net weer in bed nog te rekenen. Hij kan nu de tafel van vier tot 5 x 4 = 20 en wat ik pas echt slim vond, was dat hij daarna zei 'maar 10 + 10 is ook 20', dus niet pure reproductie maar ook wel iets van inzicht. Optelsommen gaan nu ook steeds beter, alleen aftrekken vindt hij wel lastig.

Wat fijn van de zwemlessen van je dochter Miccie! Lijkt me idd leuk om echt te zien wat ze al kan! En wat knap dat zij alle tafels al kan joh.
Let's discover the world together.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 02 Mei 2021 22:22

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wauw, knap hoor Marin! Leuk dat hij zich al zo met cijfertjes bezig houdt.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 02 Mei 2021 23:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha Marin, ze kent alleen de tafel van 1 en 10. Niet diegene er tussen nog hoor ;-).
Ja en de tafel van 0 maar die is niet zo moeilijk natuurlijk.

Wat jouw zoon doet is ook heel knap. Het is inderdaad niet onthouden maar echt uitrekenen.
Ik ben geen rekenwonder, maar mijn man wel. Onze beide kinderen hebben zijn genen daarin wel te pakken.
Zo leuk om te zien dan.
Jouw zoon zal het straks prima gaan doen op school. Daar gaat ie nog meer leren en ook van de oudere kinderen natuurlijk.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 07 Mei 2021 21:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben echt trots op de middelste, ze kan tot 10 tellen met haar 2 jaar en 4 maanden. Dacht dat het een toevalstreffer was maar ze doet het al meerdere keren 😊
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mei 2021 21:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap Uffe!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mei 2021 21:48

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Jeetje Marin wat bijzonder. Dat zijn echt dingen voor groep 3 ofzo! Jouw zoontje is nog niet eens gestart toch? Wat een slimmerd. Stimuleren jullie hem erin? Hoe komt ie zo bij dat rekenen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Mei 2021 21:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Nee hij start komende maandag in groep 1!
Hij heeft het van de BBC serie number blocks (zie vorige pagina) waar hij idolaat van is. It seems to make sense to him, als je snapt wat ik bedoel. Je ziet het hem snappen en dan glundert hij ervan. Vandaag was hij bezig met sommetjes met z'n duplo blokken dus 1+3+4=8 en dan visualiseren met duplo blokjes. Dat bedenkt hij helemaal zelf maar uiteraard stimuleren we 'm ook wel, dus als wij lekker zitten te borrelen, telt hij de bierdopjes enzo. 😁 Nee serieus, ik vind het wel erg leuk om overal op straat enzo dingen met letters en nummers te zoeken, dat doe ik altijd al wel met hem en past heel erg bij mijn manier van opvoeden.
Zn nichtjes hadden gisteren zo'n soort rekenspel voor hem maar daar heeft hij dan weer geen geduld voor.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2021 00:00

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Knap van O! Ook dat hij doorheeft hoe het werkt. L heeft mijn rekenskills ben ik bang.. 🙈

Ik ben zo ontzettend trots op die kleintjes van mij. Tot vorige week sliepen ze nog bij ons op de kamer en kregen ze om 23u nog een fles.
Sinds vorige week zaterdag krijgen ze hapjes, slapen ze op hun eigen kamer en komen ze niet meer voor de fles van 23u. En dat betekent nu dat ze slapen van 19 tot 7! Zo lekker! Nu ik nog 😂
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Mei 2021 09:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn en knap Dee. Fijn dat het zo goed met ze gaat joh.

Oh en m'n dochter heeft net haar eerste succesvolle kruip poging gedaan! Gisteren voor 't eerst echt tijgeren, nu ging 't kontje echt mee omhoog.
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 08 Mei 2021 10:01

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Marin en wat fijn Dee!

L. ligt al een poos op zijn eigen kamer s nachts en dat gaat goed. Hij is deze week echt het zonnetje in huis en enorm veel aan het lachen, echt zo leuk. Hij kan nu zelfstandig in slaap vallen en dat is wel heel fijn *ff afkloppen*. We laten hem een poosje jengelen en dat werkt voor hem.

Ik ben zo trots op hem! Van inieminie krijs (hij krijste echt om alles de eerste weken) prematuurtje naar 6kg en heel vrolijk en eigenlijk best makkelijk in 4 maanden. Hij heeft zijn achterstand ook helemaal ingehaald.

We gaan hem deze maand zijn eerste hapjes geven echt zo’n zin in.
<<

Anoniem316

Bericht 09 Mei 2021 08:08

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Schattig Marin! Zag haar op insta inderdaad al wat tijgeren. Gaat zo snel!
Fijn Fantine, dat geeft ook wel weer meer vertrouwen. Goed om te lezen dat hij het zo goed doet! Hapjes geven is super leuk, ben benieuwd wat L er van vindt!

Ik had het berichtje over het slapen beter niet kunnen plaatsen 🙈 gisternacht T de hele tijd jammeren, dus maar bij ons in bed genomen. Vannacht hetzelfde verhaal en begon R ook nog om 5:20 te kletsen. Het hele huis was klaarwakker om 6u 😴
<<

Anoniem308

Bericht 16 Mei 2021 19:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn zoon van 13 maanden snapt wat opruimen betekent. Dus als ik zeg kom we gaan opruimen begint hij heel enthousiast alle blokjes in de bakken terug te stoppen, pannen in het keukentje. Hij weet precies waar alles hoort. Vind het zo knap voor zo’n klein ventje.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Mei 2021 08:13

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Een van mijn dochters (L.) besloot gister dat ze prima met slaapzak en al haar benen over de rand van haar ledikant kon slingeren en eruit kon klimmen. In de ochtend was ze al halverwege de zoldertrap toen we erachter kwamen dat ze uit bed was. We dachten dat het gewoon een mazzeltje was, maar na het middagslaapje deed ze het weer en toen is ze naar beneden gevallen. Dus we durfden haar niet meer in het ledikant te laten slapen. Direct een peuterbedje neergezet (die van haar broer, broer kampeert nu in z’n tent op een matras tot zijn nieuwe bed er is) en ze is zo goed gaan slapen! Ik ben echt trots, ze heeft nog wel wat rondgelopen maar binnen een uur sliep ze. En ook gewoon tot 7.15 uur vanmorgen. Kleine topper 😍

We hebben nu voor de meiden allebei een groter bed besteld, ben heel benieuwd hoe dat gaat. Stiekem hoop ik dat ze een keer bij elkaar in bed kruipen 😅 lijkt me zo lief!

♥♥
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 24 Mei 2021 22:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn dochter begint gewoon al met kruipen! :shock: Oké ze gaat alleen nog maar achteruit maar toch.... ze is net 6 maanden!
Mijn hart!!! :cry: waarom gaat het zo snel!

Verder heeft ze vanmiddag voor t eerst een halve boterham met pindakaas weggewerkt, alsof ze uitgehongerd was :smile: ze vond het heerlijk!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem316

Bericht 24 Mei 2021 23:01

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha kleine stuntpiloot Elliot! En wat gaat dat hard!

Wow Beachgirl, nu al kruipen. Vlot hoor!

Hier heeft T. vandaag omgerold. Hij was al een paar dagen aan het oefenen maar sinds vandaag lukt het. Nu hopen dat hij zonder puckababy goed blijft slapen.. zijn zusje probeert het nu toch ook maar haha. Ben benieuwd hoelang het duurt voordat het haar lukt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Mei 2021 09:25

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een knappe en leuke kinders hier allemaal!

V is door naar alweer de volgende zwemgroep! Nog even en ze heeft haar A al!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 29 Mei 2021 22:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap Jip!

Mijn zoontje is helemaal gek van ruimtevaart etc. Hij kan alle planeten al in de juiste volgorde. Maar weet bv ook hoeveel manen elke planeet heeft en als ik een foto laat zien van een stukje weer hij ook welke het is.
Ook kent hij een aantal dwergplaneten.
Ik vind het zo knap dat hij dat allemaal onthoudt en weet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Mei 2021 23:01

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een leuke, interessante interesse!
Let's discover the world together.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 30 Mei 2021 09:52

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wow wat knap Raven!

Ik ben enorm trots op onze zoon. We hebben heel wat meegemaakt samen in zijn prille leven. Hij doet het hartstikke goed!

Hij is enorm vrolijk, lacht naar iedereen, huilt heel weinig, slaapt heel goed. En drinken en oefenhapjes gaat ook heel goed. Het is gewoon zo’n enorme vrolijkerd!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 30 Mei 2021 16:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dat is zo fijn Fantine. Echt genieten is het dan.

Vind ik ook Marin. Ik leer zo ook nog vanalles.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Anoniem325

Bericht 30 Mei 2021 16:39

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn om te lezen Fantine!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jun 2021 17:18

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo fijn, Fantine!

Ik ben trots op mijn dochter. Ze heeft er 2,5 jaar over gedaan om haar zwemdiploma A te halen. Ze was eerst zo bang voor water, maar ze kreeg er steeds meer plezier in en eind september (op haar verjaardag) mocht ze dan eindelijk afzwemmen. Ik was helemaal verbaasd dat ze 16 april al mocht afzwemmen voor B, vlak nadat de lessen weer begonnen waren na de lockdown. En nu mag ze volgend weekend al afzwemmen voor C! Ze is echt een waterratje geworden 😃
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 05 Jun 2021 21:32

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Suus!

Ik mocht vandaag voor het eerst kijken bij zwemles. Wat doet ze het goed!! Heel serieus (op de rug tong uit de mond, haha), en ook al echt een goede zwemslag!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers