Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Jan 2021 21:13

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Bliss!! Bijna jammer dat ze gaat logeren dan nu, door de afleiding denken ze er vaak niet zo goed aan. Al was F. wel meteen helemaal zindelijk dus het kan wel!

L. doet nu elke dag wel een plas op de wc en vandaag zelfs gepoept.
⁠♡♡♡
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Jan 2021 21:32

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Knap zeg! M wil nu eindelijk af en toe wel op het potje of op de wc en heel soms komt er wat maar meer interesse is er helaas nog niet. We wachten geduldig af.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 15 Jan 2021 21:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dat is ook het beste! L kwam er zelf mee, ik hoop vooral dat het L. van al haar blaasontstekingen af helpt als ze zindelijk is.
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Jan 2021 21:00

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Nou mensen wat een mijlpaal! Mijn dochter kan punniken! Ik ben zo trots! Wat een liefde zeg, (daar is dit topic voor, toch?)
Ik moet nog wel de steken opzetten en de draad vasthouden, maar ze kan al die draad over het andere draadje heen krijgen en vind het leuk. Ik zie ons al helemaal zitten, ik haken, zij punniken.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 19 Jan 2021 19:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hahahaha Soleil, lekker zo samen kneuteren.

E zat net op bed nog wat te kleuren en ik ben gewoon verbaasd hoe goed ze binnen de lijntjes kleurt! De appel was te groot naar d'r zin dus ze heeft het uiteindelijk afgeraffeld maar ik vind dit dus echt knap van een kind van nog geen 4.

Afbeelding
30-04-2017
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 04 Feb 2021 12:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Even een trots momentje hier. Onze zoon van 6 mag vanaf deze week doorstromen naar de "onder-8" bij voetbal. Ze hebben een aantal mini's uitgekozen die in dit team mogen voetballen, omdat ze de mini's s ontgroeid zijn. Toch wel erg leuk! Ze hebben 2 oefen wedstrijden gehad om te kijken of het mogelijk was en toen heeft het team 4-4 gespeeld en daarna 4-1 gewonnen.

Trots hier! En dan te bedenken dat ik eerst anti voetbal was.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Feb 2021 20:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh wat leuk, wat zal hij trots zijn ook!

Ik ook even trots. Zoon kan sinds afgelopen weekend los fietsen (we hebben nooit zijwieltjes gedaan, wel een loopfiets) én hij doet al mee met groep 1 van de Nederlandse school en doet het zo goed. Normaal beginnen ze met 4 jaar maar omdat ik ook op die dag en locatie lesgeef (groep 6), zei de kleuterjuf dat ik het gewoon moest proberen. En als laatste beet hij steeds zijn nagels, ik werd er gek van. Zegt hij vorige week ineens: mama ik stop. En hij is gestopt. Hij wordt zo groot en ik vind het heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 10 Jan 2019 16:59

Bericht 04 Feb 2021 21:08

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een heerlijkheden Marsy! Leuk al die mijlpaaltjes
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Feb 2021 22:24

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed en leuk Elisabeth. Dat maakt je wel enthousiast over die sport ja.

Wat leuk om die ontwikkeling te zien Marsy. Gaat goed met 'm zo te lezen!

Kees wat doet ze dat al netjes. Ik vind 't extra leuk om te zien wat de kinderen van dezelfde leeftijd kunnen. Dat kan O dus helemaal nog niet. Fietsen ook niet, wat R van Marsy al kan.

Wat hij wel kan:

Ik vind dit dus zo knap he. Heeft hij zelf geschreven. 1+1=2. Alleen de 2 moest ik schrijven, een halve cirkel en een streepje zoals hij het noemt. Echt toe aan school!

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 19 Feb 2021 08:11

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Yes ik mag ook opscheppen! Ik haalde gister mijn dochter van de opvang en ze had een ongelukje gehad. De leidster zei dat ze haar opeens hoorden huilen en dat dat niks voor haar was.
Mijn huilbaby! Ze is bijna 8 maanden en nu vinden ze huilen niks meer voor haar. Ik was zo trots.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Feb 2021 08:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hey, wat knap Marin!
En Carra, dat gevoel snap ik helemaal, wat een fijn gevoel
Afbeelding
Afbeelding
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Feb 2021 09:56

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Knap Marin!

Oh dat lijkt me inderdaad dan geweldig om zo teruggekoppeld te krijgen van de opvang Carra! Wat kunnen ze veranderen hé..

Ik heb ten eerste iets op te scheppen over onze middelste. Gisteren tijdens het oudergesprek vertelde de juf dat hij op veel punten boven gemiddeld scoort. Hij gaat nog geen jaar naar school(wordt in april 5) en maakte in die periode 2x schoolsluiting door lockdown mee. En alsnog laat hij dingen zien alsof hij al zo’n 15 maanden onderwijs krijgt. Vooral rekenen ging erg goed. Het hele gesprek was verder heel positief dus maakte me erg blij.

Over de oudste heb ik ook iets op te scheppen... vorige week spraken we privé een leidster van de bso. En ik vertelde dat we wat probeerden te onderzoeken of we met hem niet misschien qua school toch een andere richting op moeten. En toen kwam het over het sociale vlak van hem. En toen zei ze sociaal? Hij is het meest sociale kind wat ik ooit heb meegemaakt. (En ze zit al behoorlijk lang in het vak). Zo fijn om dat zo te horen.😁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2021 10:00

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Aaah kajaka dat is zeker fijn om te horen. Altijd lekker om anderen positief over je kind te horen!

Mijn jongste van 4 vertelde dat hij aan de juf heeft gevraagd of hij een spreekbeurt mag houden. Daar wist ik niks van, dat hij dat van plan was! De juf had heel enthousiast gereageerd dus we gaan in de vakantie maar eens aan de slag 😃
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Feb 2021 10:02

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat cool UN! Ik denk dat T niet eens weet wat een spreekbeurt is! Heeft ie dat van z’n oudere broer? Leuk projectje.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Feb 2021 10:06

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed van hem UN! Mijn 5-jarige weet ook niet wat een spreekbeurt is hoor Zora. 😊Heeft hij al een idee wat voor onderwerp het gaat worden?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Feb 2021 17:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja hij is een enorme copycat. M’n oudste heeft vorige week z’n spreekbeurt gehouden. Over Donald Duck.

En nu wil m’n jongste het doen over Mickey Mouse 😂 Hij is zó nasty soms. Ook dat ie dit dan op eigen houtje bedenkt. En hij weet dat Mickey mouse ouder is, langer bestaat, en ik wéét gewoon dat hij hiermee extra indruk denkt te maken.
#teammaple🍁
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 19 Feb 2021 19:45

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha wat cool UN!

Onze oudste vond fietsen met zijwieltjes eng en spannend. Vanmorgen zei ze.. mama, ik kan nu op mijn roze fiets fietsen. Vanmiddag geprobeerd en dat ging nog niet van harte. En vanavond wilde ze na het eten aan opa laten zien dat ze kon fietsen en ging het super goed. 😁😁😁
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 19 Feb 2021 19:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh heerlijk UN, hij regelt het wel.

Ik vind dit topic zo leuk!

Zelf ben ik er net achter gekomen (lekker op tijd) dat ik cijfers van de toetsen op school kan zien. Hij is altijd erg gespannen voor toetsen, op tijd werken, etc. Ik weet dat hij voorloopt, het makkelijk voor hem is maar dit had ik niet verwacht! Tekenen een 7,3 voor de rest alles tussen 9,3-10. Ons kleintje die zich al drie dagen druk maakt omdat er een nieuw blok aankomt, helemaal niet nodig, kon ik dat maar weghalen bij hem. Maar wel onwijs trots dat hij ondanks de spanning voor toetsen toch scoort zoals hij zijn gewone werk ook maakt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Feb 2021 21:40

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een trotse mama's hier!

V doet ook zo goed mee op school! Dit was haar eerste week en het is helemaal leuk.

Net na de start van de lock down maakte ze voor haar opa een tekening. Had ze er zelf opa Jan boven geschreven. Ik zie haar zichzelf nog leren lezen. Ze vraagt ook steeds hoe ze iets moet schrijven.

En ook die wijsneuzerige taal van haar. 'jongens, nu even stil allemaal. Ik wil even iets vragen. Nee, S, kleine kletskous, jij ook even stil. Lief schatje, wil je nog van drinken van je grote zus?'
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 19 Feb 2021 21:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Aah Jip zo zoet en lief.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Feb 2021 08:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha sneaky idd UN, die eeuwige strijd altijd he. Maar superleuk van hem!

Burn, M krijgt het fietsen nu idd ook steeds meer door! Alleen trapt ie heel vaak nog per ongeluk op de rem.

Wat knap Wolf!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 20 Feb 2021 20:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zora, dat doet L. inderdaad ook nog.

Onze mini liep vandaag, nog wat wankelig, achter zo'n loopkar aan! Waar is m'n baby? 😳🥰
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 25 Feb 2021 16:17

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn dochter van 6 (groep 3) komt me net haar huiswerk laten zien. Ze moest 5 woordjes met een b en 5 woordjes met een w schrijven in schrijfletters. Ze heeft allemaal woordjes gekozen waar ze in de klas ook mee bezig zijn (been, boek, was, etc.) en als laatste woordje in de rij 'b' ineens 'boekenrek'. Ik moest er heel hard om lachen, maar vond het ook best wel knap dat ze het goed geschreven had en dat zo'n lang woord al lukt in schrijfletters!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 25 Feb 2021 18:45

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben trots op mijn kinderen. Nichtje was heel lelijk gevallen, echt een bult op haar hoofd en we hoorden haar heel hard huilen. Toen wij er aankwamen was ze al bijna stil en waren mijn kinderen haar aan het troosten, aaien, knuffelen, kusjes geven. Zo lief! En we kregen ook uitgebreid verslag hoe het gebeurd was. Daarna moest mijn zus met haar naar de dokter en hebben ze een hele mooie tekening gemaakt voor nichtje. En ze houden niet eens van tekenen!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Feb 2021 18:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap sublimo!
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers