Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Jan 2021 20:13

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Heerlijk Harri!
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jan 2021 20:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn Harrison!

Hier ook een trotse mama, mijn zoon kent al 5 automerken. Hij begon zelf met ‘hey, mama auto’ als hij het logo van mijn merk auto tegen kwam. En die van zijn vader. Zo grappig dat hij dat herkent. Nu hebben we er dus maar namen aan gegeven, papa heeft een * en mama een * auto. Dat zegt hij dan ook, hij herkent ook de auto’s van zijn opa’s en oma’s. En hij ziet ze echt overal.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 08 Jan 2021 20:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha leuk Lot! Hoe oud is hij? Hier ook grote auto gek, hij herkent het aan de velgen bij veel auto’s zelfs al, echt grappig.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem316

Bericht 08 Jan 2021 20:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha herkenbaar Harrison. Ik vind het soms zo lastig dat wij hebben afgesproken geen foto's te delen online. Maar kan me wel indenken dat jullie een knappe zoon hebben ;)

Lot, wat schattig!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jan 2021 23:19

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hij is net twee :). Ik snapte eerst die term niet ‘mama auto’ en zei dan ja we zitten in mama’s auto. Maar hij zag dan dus een zelfde merk auto ergens staan. Echt eigen interesse.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 08 Jan 2021 23:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo riep mijn zoontje vorige zomer heel blij dat hij opa's auto zag toen de buurvrouw langs kwam rijden in haar fiat 500. Mijn schoonvader rijdt een Fiat doblo geloof ik als bedrijfsauto. Het logo herkende hij dus.
En als we net op de snelweg rijden, komen we langs een grote volkswagen dealer die zo'n heel groot logo op een paal langs de weg heeft staan, die herkend hij ook van de auto van mijn ouders.
Maar ook van tractors ziet hij soms dat het een John Deere is, net zoals zijn eigen traptractor.

Echt zo knap van die kleintjes!
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Jan 2021 09:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo leuk als ze echte eigen interesses ontwikkelen en dan ineens er heel veel over weten!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 09 Jan 2021 12:36

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

V schreef gister uit haarzelf opa Ja op! De N wist ze niet te maken, dus die hebben we samen gedaan. Zo knap!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Jan 2021 12:45

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marin schreef:Zo leuk als ze echte eigen interesses ontwikkelen en dan ineens er heel veel over weten!



Dit 🥰

Mijn oudste is dol op voetbal en weet er zo veel over! Terwijl wij nooit voetbal kijken. Hij is ook altijd aan het oefenen om beter te worden. Ik ben zelf inmiddels vrijwilliger geworden dus zo nu en dan mag ik als 1 van de weinige ouders het complex op en elke keer als ik hem zie is hij weer beter. Hij mag nu ook mee gaan trainen met het eerste voor extra uitdaging dus het is niet alleen mijn mening haha, hij doet het echt goed.
R. 2013
D. 2016
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 09 Jan 2021 14:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik vind het zo mooi om te zien hoe mijn dochter groeit, ze leert zo snel. Ze kan al omrollen, doorrollen en begint te brabbelen. Ze krijgt interesse in snoertjes en lacht zo heerlijk. Ze krijgt al tandjes en gaat al richting maat 68. Ik ben trots op haar.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Jan 2021 15:31

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

L. is net 2. Ze loopt naar de wc en zegt mama plas. Ik zet haar op de wc en meteen een plas! Zo trots! L. trouwens ook haha
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2021 15:43

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Zo knap en groot al Phileine! Gaat zo hard!

Ah wat goed Uffe! Zo lief als ze dan zelf zo trots is haha.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 13 Jan 2021 15:52

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat knap Phileine!

En ook van L, leuk dat ze zelf ook zo trots was :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 13 Jan 2021 16:40

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Aah wat knap Uffe!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2021 16:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Knap van haar, Uffe! N gaat nu ook vaak op de wc plassen. Heb een lading hemdjes en onderbroekjes besteld en nu zijn we steeds zonder luier aan het oefenen. Alleen poepen heeft ze nog niet gedaan op de wc of het potje.

Waar ik me steeds over verbaas, is het volgende: wij hebben een Toyota Verso en heel vaak ben ik ergens met N aan het wandelen en dan zegt ze ineens: "Zelfde!" en dan staat er ergens in de buurt dus ook een Verso die ze gespot heeft! Zondag ging ik met N en m'n moeder wandelen ergens en ik reed de parkeerplaats op, meteen riep ze het weer. En ja hoor, stond er verderop één. En twee tellen later zegt ze: "En daar!" Stond er dus echt helemaal aan het eind van de parkeerplaats, zeker veertig meter verder geloof ik, nog een Verso. M'n moeder geloofde het bijna niet en ging serieus kijken of het echt zo was. Vind dit zo frappant! Vraag me echt af waar ze dat aan ziet, want zelf zie ik het vaak niet eens en ze staan ook nooit heel dichtbij ofzo. Soms spot ze ze zelfs op de snelweg.

Maar het grappige is: toen ik 2 was, herkende ik ook veel automerken. Dan noemde ik zo allerlei merken op, geen idee waar ik dat precies aan zag en het is ook niet blijven hangen, want ik heb nu echt nul verstand van automerken. Zie het pas als ik het logo of de naam erop zie staan.
❤ 7 juni 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2021 19:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dat is knap Bliss! Mijn zoons zien onze auto altijd eerder dan ik. Best handig als we ergens geparkeerd staan en ik weet niet meer waar! Ook in een rij met 40 auto’s herkennen ze de neus van onze auto. Echt chill.
#teammaple🍁
<<

Anoniem318

Bericht 13 Jan 2021 19:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja knap idd Bliss! Ik zie dat je dochtertje ongeveer even oud is als mijn zoontje en bij hem hebben we 3 weken geleden gewoon zijn luier uitgelaten overdag en nu is hij redelijk zindelijk. Soms nog dagen met 1 ongelukje. Ik denk als ik het zo lees, dat je dochter daar misschien ook wel aan toe is.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2021 20:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja ik vind het zo lastig, want ze gaat ook een paar dagen per week naar de opvang en het lijkt me nu nog niet handig om daarheen ook geen luier aan te doen, dan mag ik wel een berg reservekleding meegeven. Hoe heb jij dat gedaan? Op de dagen dat ik niet werk doe ik het nu idd wel zo veel mogelijk zonder luier. Vanmiddag heeft ze weer een paar keer op de wc geplast en eind van de middag ging het een keer mis. Daarna wilde ze ook meteen weer een luier aan. Gedoe vind ik het! Vorige week poepte ze ook al twee keer in haar onderbroek, het lukt nog niet om dat op tijd aan te geven. Ze zegt het altijd op het moment dat ze al bezig is.
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2021 20:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Urban Naked schreef:Dat is knap Bliss! Mijn zoons zien onze auto altijd eerder dan ik. Best handig als we ergens geparkeerd staan en ik weet niet meer waar! Ook in een rij met 40 auto’s herkennen ze de neus van onze auto. Echt chill.


Haha dat is zeker handig! Ik ben daar zelf ook zo slecht in. De Verso's staan meestal met de achterkant naar ons toe, dus ze zal de vorm dan wel herkennen denk ik. Maar ik vind andere merken of types soms ook lijken op onze auto, terwijl zij echt altijd alleen de Verso aanwijst. Gekkigheid.
❤ 7 juni 2018
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jan 2021 20:17

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

De afgelopen weken heeft onze dochter echt veel geslapen en ze lijkt opeens zoveel wijzer! Er komen echt hele zinnen uit waarvan mijn mond ongeveer openvalt. Sinds vandaag wil ze opeens niet meer op het potje plassen (is al paar maanden zindelijk overdag), maar klimt ze doodleuk op de wc ervoor.

Verder is vandaag de IKEA-bestelling binnengekomen met haar nieuwe bed en ze heeft er helemaal zin in! Ze heeft enthousiast geholpen met alle dozen etc op een stapel te gooien. Wil graag schroefjes aangeven en mee helpen opbouwen. Geregeld laat ik per ongeluk wat liggen en ze ruimt het achter mijn rug op.... of komt het naar me toe brengen. Alles wat nu van haar is, is voor de baby en moet netjes opgeruimd worden daarvoor. Zo lief!
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jan 2021 20:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Bliss schreef:Ja ik vind het zo lastig, want ze gaat ook een paar dagen per week naar de opvang en het lijkt me nu nog niet handig om daarheen ook geen luier aan te doen, dan mag ik wel een berg reservekleding meegeven. Hoe heb jij dat gedaan? Op de dagen dat ik niet werk doe ik het nu idd wel zo veel mogelijk zonder luier. Vanmiddag heeft ze weer een paar keer op de wc geplast en eind van de middag ging het een keer mis. Daarna wilde ze ook meteen weer een luier aan. Gedoe vind ik het! Vorige week poepte ze ook al twee keer in haar onderbroek, het lukt nog niet om dat op tijd aan te geven. Ze zegt het altijd op het moment dat ze al bezig is.


Ik heb onze dochter wijs gemaakt dat ze geen luier aan had, maar een 'warme onderbroek' (luierbroekje). Om op die manier wel te stimuleren dat ze op de wc plast, maar niet het idee te geven dat ze een luier aan had. Overigens ging het hier vrij snel gelijk goed (zindelijk met 2 jaar en 3 maanden gok ik).
08/2018
05/2021
<<

Anoniem318

Bericht 13 Jan 2021 20:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Oh herkenbaar Bliss, maar als ik het zo hoor, is ze echt al goed bezig. Mijn zoon gaat al naar school (peuterklas), en heeft daar 5 broeken en onderbroeken liggen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Jan 2021 20:41

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja ik blijf het voorlopig nog even zo doen, heb er niet per se haast mee, al lijkt het me wel heerlijk om van die luiers af te zijn!
❤ 7 juni 2018
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Jan 2021 21:23

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Bliss schreef:Ja ik blijf het voorlopig nog even zo doen, heb er niet per se haast mee, al lijkt het me wel heerlijk om van die luiers af te zijn!


Toen zoon steeds meer op de wc plaste hebben we in overleg met de opvang het daar doorgezet met een hele berg schone kleren en dat ging hartstikke goed en in de zomer was hij zo zindelijk! (met 2,5). Poepen duurde iets langer, maar gewoon blijven oefenen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 15 Jan 2021 21:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Woohoo m'n dochter heeft vandaag de hele dag geen luier aan gehad en nul ongelukjes! Trots! Poepen had ze wel vanmorgen na het ontbijt al gedaan in de luier die ze toen nog aan had, maar toch. Ze gaf zelf goed aan dat ze moest plassen. Ze gaat morgen alleen logeren en dan is het weer niet zo handig om dit door te zetten, maar we zijn wel op de goede weg volgens mij.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom