Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 29 Jun 2022 14:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ooh heerlijk is dat Barclay, mag je zeker trots op zijn. Lekker weer voldoende nachtrust
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 29 Jun 2022 19:56

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn Barclay!

Hier even trots op zoon en dochter.
Dochter omdat ze door mag, als enige van haar vereniging, naar de nog hogere selectie van turnen. Ze vindt het zo leuk en doet het zo goed! Na de zomervakantie traint ze 12 uur in de week.

En zoon; zijn rapport (en dan vooral zijn citoscores) heeft iedereen verrast. Inclusief de juf. In de herfstvakantie kregen we nog een extra gesprek omdat de juf zich zorgen maakte over hem. Het lezen ging niet zoals ze wilde en zij wist het zelf niet zo goed. En nu heeft hij op alles met de cito I+ gescoord, en ook echt overal ver bovenuit.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 29 Jun 2022 20:20

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn Boerenkool!

Ik ben ook trots op dochter ze zit sinds november op school en mag na de zomervakantie naar groep 2 omdat ze het allemaal zo goed doet. Erg knap en fijn dat ze zo op dr plek zit!
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 29 Jun 2022 20:56

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Fijn hè Juliet, hier hetzelfde, ook sinds november op school en nu al zo gegroeid!
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Jun 2022 21:06

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn dat ze het zo goed doen!
Let's discover the world together.
<<

Juliet

Kletskop

Berichten: 614

Geregistreerd: 05 Nov 2017 11:12

Bericht 29 Jun 2022 21:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Amandine ja fijn hè. Vooral natuurlijk dat ze zich zo goed ontwikkelen. Wat een verschil met november.
november ‘17 & juli ‘22 🩷💙
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Jul 2022 10:46

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik was gister met J in wildlands. Hij wilde graag in de achtbaan en ik vind dat echt verschrikkelijk. Nou dan ging hij wel alleen. Er was een man die ook alleen ging dus hij vroeg zelf netjes of hij daar dan naast mocht zitten en daar ging hij. Helaas kon hij geen tweede keer omdat we op tijd terug moesten voor zwemles. De badmeester had vorige week gezegd dat hij twijfelde of het voldoende was om af te kunnen zwemmen, als het deze week super goed zou gaan mocht hij afzwemmen. Ik zag de bui al hangen na een dag door de dierentuin rennen en ging er dus vanuit dat het na de zomer vakantie ging worden, maar hij heeft het gister super gedaan en mag as zaterdag afzwemmen voor B
2015 💙
<<

Giselle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2354

Geregistreerd: 16 Apr 2021 14:46

Bericht 05 Jul 2022 17:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat stoer dat J alleen in de achtbaan ging én dat hij aan die man vroeg of hij naast hem mocht zitten. En dan ook nog mogen afzwemmen, knap hoor!

Wij hadden net 10-minuten gesprek op school en ik ben zó trots op onze jongste. Ze doet het echt ontzettend goed op school, heeft voor alles een goed, een paar voldoendes en alleen op concentratie en tempo scoort ze rv/matig. Maar dat wisten we al, ze is zo snel afgeleid, maar omdat ze haar werk verder (uiteindelijk) wel afkrijgt en ook heel goed doet is dat verder niet erg. Ze zit qua lezen op E4 (einde groep 4) en heeft voor de vakantie het dikste boek dat er was uitgekozen (dagboek van een muts, AVI M6) en zit dat nu op haar dooie gemak te lezen. Ze gaat dus met gemak over naar groep 4.

En we zijn uiteraard ook mega trots op de oudste, zij kwam vanmorgen met haar rapport thuis en zowel voor HAVO als VWO scoort ze op alles voldoende (behalve voor wiskunde, daar heeft ze op VWO-niveau een 5 maar soit). Vrijdag hoort ze officieel of ze over is naar 2 havo/vwo, maar we kunnen ons niet voorstellen dat ze niet over is. Dubbel trots dus!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2022 12:55

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat stoer van J zeg! En cool ook van jou dat jij dat goed vond.

Giselle wat een prachtige resultaten van je knappe dochters. Wat hebben ze een goed eerste jaar gehad dan!

Mijn zoontje zei net het volgende tegen de schoonmakers:
"I was watching something on my iPad and it was very exciting, it was about a train but a very special train because it went into outer space and it hit a comet and then the comet blasted into pieces and they became shooting stars".
En de schoonmakers keken 'm echt zo aan van wtf...

Ik vind het altijd beetje lastig omdat ik dan het gevoel heb dat mensen denken van ja ja we weten wel dat hij Engels kan, maar ik vond dit toch wel echt knap. Hij gaat volgende week naar een Engels talenkamp (day camp) en hij zei al "mama ik hoef dat toch niet te leren want ik kan het al." Ja daar heeft hij wel een beetje gelijk in.
Komende vakantie kan hij echt leuk praten met m'n Amerikaanse host mom en z'n Duitse vriendje dat ook Engels kan. Heel leuk. Kijk er echt naar uit.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 08 Jul 2022 13:48

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wauw Marin! Dat is toch super knap!!
Ik denk dat de schoonmaker eerder niet goed verstond wat hij zei, dan dat hij er een mening over had. (Omdat je niet verwacht dat zo’n kleine mannetje zo’n verhaal in het Engels kan zeggen)

Mijn kinderen hebben een super goed rapport en daar ben ik zo trots op!!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2022 13:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Haha ja dat bedoelde ik ook met die wtf hoor. Alleen is hij door z'n snelle gepraat niet altijd even duidelijk dus ze begrepen het niet allemaal. Maar hij is sowieso altijd super lief en enthousiast naar hen, gaat altijd helpen schoonmaken. Vinden ze (volgens mij, hopelijk) heel gezellig, alleen kletst ie zoveel haha.

Wat fijn die goede rapporten!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem327

Bericht 08 Jul 2022 14:37

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Vinden ze dat leuk ja? Mijn schoonmaakster zou dat nooit willen, dan kan ze niet lekker ongestoord doorwerken. Als de kinderen thuis zijn vanwege studiedag ofzo zeggen we haar ook altijd af.
Knap hoor van je zoon, dat hij zo goed Engels kan! Dat is volgens mij al een niveautje hoger dan veel volwassenen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2022 14:50

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja helemaal zeker weet ik het niet, want hun niveau Engels ligt een stuk lager dus communiceren is sowieso beetje lastig. Ik probeer hem altijd beetje weg te houden bij hen maar zij zeggen dat ze het leuk vinden en dat ie mee mag helpen.
Ik ben nu sowieso altijd thuis natuurlijk en zij beslissen altijd dat ze drie uur later dan gepland komen 🙄 dus ja dan is ie niet meer op school. Soms ga ik dan wel even naar een speeltuin maar ook geen zin om me altijd 'weg te laten jagen'.
Let's discover the world together.
<<

Kira

Lady-post-a-lot

Berichten: 1111

Geregistreerd: 30 Apr 2022 07:39

Bericht 08 Jul 2022 21:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marin dat klinkt als een jongen met een taalachterstand doordat ie zoveel met zijn moeder thuis zit! Misschien moet je een Vve verklaring aanvragen.
Nee super knap natuurlijk 🙃
<<

Anoniem327

Bericht 09 Jul 2022 08:14

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn oudste kwam met zijn rapport aan gisteren en had alles op het hoogste niveau (I) en met zijn leesniveau loopt hij een paar klassen voor. Ik weet dat je er in Nederland niet over mag praten (alleen als je kind problemen heeft, dan mag het wel), maar ik ben toch erg trots op hem.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 09 Jul 2022 11:04

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ach Sadie, wat een zwaar leven heb je toch.. In een topic dat letterlijk opscheppen over je kinderen heet zeggen dat je niet mag zeggen dat je trots bent op je kind dat het goed doet op school. Daar staat dit topic toch juist helemaal vol mee?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

widko

Noob

Berichten: 230

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:20

Bericht 09 Jul 2022 14:41

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Sadie schreef:Mijn oudste kwam met zijn rapport aan gisteren en had alles op het hoogste niveau (I) en met zijn leesniveau loopt hij een paar klassen voor. Ik weet dat je er in Nederland niet over mag praten (alleen als je kind problemen heeft, dan mag het wel), maar ik ben toch erg trots op hem.


Tuurlijk mag uhm nee moet je trots zijn op je zoon. Net zoals ik trots ben op mijn kind groep 3 met veel medische problemen en hij zit op het speciaal onderwijs. Hij red het lezen niet maar heeft rekenen wel op het niveau van groep 3. Het zou toch apart zijn als je niet trots mag zijn op je eigen kind. Of hij/zij nou goed mee komt of niet ieder kind doet zij best en alleen dat is al iets om trots op te zijn.
Onze stoere bink 20-08-2015
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Jul 2022 20:32

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn oudste heet vandaag haar A diploma gehaald!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 09 Jul 2022 22:04

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Gefeliciteerd Jip, knap van haar! En fijn, zo voor de zomer!

Mijn oudste mag na precies 2 jaar a.s. woensdag afzwemmen voor zijn Superspetters diploma. Ik ben vooral trots dat hij zo trots is op zichzelf!
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 14:32

Bericht 17 Jul 2022 23:05

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn baby van 3 maanden rolde vandaag meerdere keren van buik naar rug. En dan is ze gecorrigeerd eigenlijk zelfs nog een maand jonger. Stond helemaal verbaasd te kijken!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Jul 2022 06:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dat is idd echt vroeg Gympie. Knap!
Let's discover the world together.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jul 2022 07:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Goed zo zwemmers!! Heel knap. Mijn 5jarige die het prima kon is op dit moment in protest en wil níet zwemmen. Zucht. Ga vanaf oktober wel op zeezwemmen proberen en hopelijk vindt hij dat leuk. En wauw Gympie, dat is heel vroeg!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Jul 2022 08:54

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

M'n oudste heeft sinds woensdag een bril en ze doet ermee alsof ze nooit anders gehad heeft. Zo'n toppertje!
En t staat dr ook gewoon goed 🤓🥰
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jul 2022 10:29

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah wat fijn Burn! En leuk dat het haar ook goed staat.

Dochter maakt steeds vaker echte zinnen. Zonet een hele mooie over een poes die bijna de Action in liep. "Poes mag niet in de supermarkt."
Vond ik knap en leuk.
Let's discover the world together.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 22 Jul 2022 10:44

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wow dat is echt wel heel goed zeg, Marin! Zo gezellig dat geklets! ❤️
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers