Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Okt 2021 19:05

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed van 'm Anousch. Wij zijn met nachtzindelijkheid begonnen toen zoontje ergens in de 4 jaar was en het zelf aan gaf dat hij dat wilde. Daar gingen we geen nee op zeggen. Hij heeft nooit droge luiers gehad, dat 'startsein' hebben we nooit gehad. We laten 'm altijd om 21.45 plassen op de pot naast z'n bed en als we naar bed gaan (rond 23.00). Helaas plast hij vaker wel dan niet in z'n bed maar we houden vol.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 16 Okt 2021 20:24

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Beetje aanvoelen wat D aankan, zoon sliep in de nacht zo enorm vast dat hij niet wakker werd van moeten plassen in begin periode, hij was vorig jaar zomer overdag zindelijk. Nu sinds begin deze zomer ook volledig ook in de nacht, hij ging over naar een ander 1 persoonsbed in nieuwe kamer en zei toen dat grote jongens geen luier hadden met slapen.

Maar we laten hem vaak nog even plassen als we naar bed gaan rond 23 uur.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Okt 2021 23:02

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marin: ja, ben fan van de Bobo, mijn vader stuurt vaak een aantal tegelijk op. Ook helemaal jeugd sentiment.

Anousch: net als bij dag zindelijk maken heeft zoon dit zelf besloten bij ons. Hij was opeens een week droog en we deden steeds dezelfde luier om en toen die uit elkaar viel na een week zei hij: ik hoef geen luier mee om. En dat was het. 1 ongelukje gehad maar verder goed. Ik zou zonder luier proberen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5362

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 17 Okt 2021 07:53

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hier besloot zoon dat ook zelf inderdaad. Hij was toen net 4 en vond zichzelf een hele grote jongen omdat hij op school zat, daar hoorde geen luier meer bij.
Ik denk dat hij 2 of 3 keer een ongelukje heeft gehad nog.
10.04.17
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Okt 2021 18:58

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik heb zulke leuke dagen gehad met m'n zoontje in Duitsland. Het ging zo goed en het was zo gezellig, even weer eens één op één aandacht (al vraagt hij dat sowieso wel 🙈).
Maar echt zo leuk samen op stap, dingen ontdekken in een museum, samen uiteten. En gisteren hadden we een hele dag met een Duitse vriendin en haar 4jarige zoon. Zij hebben in Puerto Rico gewoond dus dat jongetje spreekt Engels en die twee hebben dat gewoon als lingua franca gebruikt, samen Engels spreken. Zoontje heeft gewoon de hele dag met mij, die vriendin en haar zoontje in het Engels gecommuniceerd. Vond het echt zo knap. Ik wist wel dat ie het kon maar om het dan zo echt de hele dag te zien vond ik wel bijzonder. En zo leuk hoe hij met dat jochie om ging. Echt jammer dat ze zo ver weg wonen want het waren echt vriendjes. Direct zo leuk samen spelen. En op de terugweg zei hij dat hij z'n nieuwe vriend miste. 😢
Nou ja goed ik voel me dus echt even trots op m'n kind en het was echt zo leuk, die tijd samen.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 21 Okt 2021 19:42

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Hier was de oudste net voor de 3.5 oud zindelijk en wilde vrijwel meteen in de nacht geen luier meer om. Hij heeft nooit een ongelukje gehad en we maken hem nooit wakker om te plassen als wij gaan slapen.

De jongste was met 2.9 zindelijk en wilde ook meteen geen luier meer om ‘s nachts. Hij heeft een keer of 5 een ongelukje gehad en daarna nooit meer, wij maken hem ook niet wakker om te gaan plassen als wij naar bed gaan.

Ik zou zeggen, waterdichte molton in bed, schone pyjama en beddengoed achter de hand en gewoon proberen en kijken hoe het gaat.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 22 Okt 2021 10:16

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wij zijn op vakantie en mijn jongste is zo ontzettend makkelijk en sociaal. Ging in het zwembad van een enorm stijle glijbaan(voor de kenners: Village Nature Paris, de 'race'glijbaan) en staat rustig in zijn eentje met een Frans talige animatie jongen te dansen, in een volle zaal. Hij kreeg in Disneyland gratis koeken omdat hij in het Frans bestelde. Echt zo leuk. Hij is in juli 5 geworden.

Mijn oudste durft helemaal alles. Tower of terror draaide hij z'n hand niet voor om 😂😂
R. 2013
D. 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Okt 2021 11:09

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat heerlijk Spencer. Leuk om te zien dan zo hè!
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 24 Okt 2021 12:18

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat een mooie ervaring voor jullie Marin! Klinkt super geslaagd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9475

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 29 Okt 2021 12:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

De jongste (1,5j) deed gister al een plasje op het potje. En vandaag kwam ze aan lopen met het potje en was ze poging doen tot haar kleding uittrekken, dus op het potje gezet en toen deed ze een poeppie op het potje.

Had ze net alles weer aan, trok ze weer aan haar kleding en deed ze er nog even een dikke plas achteraan.

De oudste was direct erg fanatiek. 'Nou mam, V. hoeft dan ook geen luier meer om. '
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem328

Bericht 29 Okt 2021 19:04

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wauw Burn wat knap met 1,5 al. Goed gedaan V!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Dec 2021 16:21

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik ben trots op m'n zoon. We moesten vandaag naar de tandarts en het ging zo goed! Vorig jaar bij de tandarts was één van z'n grootste driftbuien ooit, omdat hij volledig in paniek was, wat echt heel rot en zielig was. En laatst ook al de paniek bij de coronatest. Dus ik zag er best tegenop.
Nou is hij gisteren gevallen op z'n lip en tand en dat was eigenlijk een beetje een blessing in disguise. Hij was bang dat z'n tand een beetje scheef zat. En dus konden we dat direct mooi vandaag laten controleren bij de tandarts. Hij wilde dat zélf graag laten controleren, dat hielp denk ik enorm. We hadden z'n hulphond knuffel mee en het ging zo goed! Hij ging gewoon zonder angst op de stoel zitten, liet alles goed toe en ging zonder paniek. Vond het heel knap van m.
(alleen moeten we veel beter poetsen met m, dat is beetje jammer. 🙈)
Let's discover the world together.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Dec 2021 17:34

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Marin!
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3201

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 11 Dec 2021 13:39

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat fijn dat het zo goed ging Marin! Die positieve ervaringen zullen jullie goed doen 🙂

Ik ben trots op mijn zoontje. Hij kan bewust een high five geven, telkens weer 🥰 En lachen wat hij dan doet….. ❤️
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Dec 2021 14:32

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ah zo lief!
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 11 Dec 2021 15:12

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn jongste heeft vandaag 3x gescoord tijdens zijn voetbalwedstrijd! Het heeft allemaal even geduurd voordat hij z’n plekje had gevonden. Door z’n beperking en kleine lengte was het allemaal niet makkelijk. Maar dankzij zijn fantastische trainer, die hem zoooo fijn behandeld en vertrouwen geeft, kwam het er vandaag eindelijk uit. Zoooo trots op hem ❤️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 20:17

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Mijn dochter heeft vwo-advies gekregen! Ik ben sowieso al trots, maar nog eens extra trots dat ze het zo goed doet ondanks al het gedoe rondom corona, en ook als ik hoor hoe positief haar leerkrachten over haar praten. En gewoon blij voor haar.

En ik ben trots op mijn zoon omdat hij het zo goed doet ondanks alle dingen die hij door corona niet meer mag en kan doen. Hij klaagt niet, hij zeurt niet, hij blijft gewoon vrolijk ondanks alles en dat terwijl hij er door zijn beperking eigenlijk niks van snapt. Er zijn genoeg mensen die daar nog wat van kunnen leren, vind ik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Jan 2022 20:33

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat goed Susan!!

Hier ook een trotse moeder, haha. T. heeft vandaag een AVI-toets gehad en heeft E4 gehaald en mag nu oefenen met M5.
Hij zit in groep 3 :). Hopelijk blijft hij lezen net zo leuk vinden als nu en wordt het net zo'n boekenwurm als ik ben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 20:35

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Dat is ook super! Lekker dat het lezen zo goed gaat!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Jan 2022 20:47

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Wat mooi van je zoon Susan.
En knap van je dochter!

Al die AVI niveaus snap ik niks van Snirp maar wel echt heel erg leuk dat ie zo aan het lezen is! Dat lijkt me zo heerlijk om te zien bij je kind.
Let's discover the world together.
<<

Linvi

Bericht 21 Jan 2022 20:51

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

@Marin, Avi staat voor het leesniveau.
De M betekend midden de E betekend eind.
Het cijfer betekend welke groep.
Dus m4 is midden groep 4.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Jan 2022 20:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Marin schreef:Wat mooi van je zoon Susan.
En knap van je dochter!

Al die AVI niveaus snap ik niks van Snirp maar wel echt heel erg leuk dat ie zo aan het lezen is! Dat lijkt me zo heerlijk om te zien bij je kind.


Haha :)
T. zit nu in groep 3, halverwege. Dus, als ik het goed zeg, zou nu M3 passend zijn bij het leesonderwijs tot nu toe.
<<

Linvi

Bericht 21 Jan 2022 20:57

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ik wil ook even een trots moment delen, mijn dochter heeft dyslexie en erg moeite met leren. Vandaag had ze een topo toets. Heeft ze gewoon een dikke 10 gescoord!! Ze heeft er ook veel voor geleerd hoor, maar zo verdiend dus.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 21 Jan 2022 20:59

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Linvi schreef:Ik wil ook even een trots moment delen, mijn dochter heeft dyslexie en erg moeite met leren. Vandaag had ze een topo toets. Heeft ze gewoon een dikke 10 gescoord!! Ze heeft er ook veel voor geleerd hoor, maar zo verdiend dus.


Wat goed!! 🎉
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Jan 2022 21:03

Re: Het 'Ongegeneerd-opscheppen-over-je-kind' topic

Ja, vroeger was het AVI-niveau-systeem anders, nu is het een stuk overzichtelijker. Inderdaad gewoon M=midden en E=eind en dan de klas. Net als bij de Cito's, de M3-toets is midden groep 3, de E3-toets eind groep 3, enzovoort.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers