Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bodystep/club step

<<

Elle123

Bericht 14 Apr 2016 14:50

Bodystep/club step

Doet iemand van jullie dit? ik geef al een jaar of 10 freestyle step. Superleuk, want je kunt zelf je choreo verzinnen en je muziek uitkiezen. Alleen, sinds oktober werk ik bij een nieuwe sportschool en uiteraard moest ik onderaan beginnen, De meeste dames die meedoen hadden geen ervaring met steps. Maar nu zijn we een half jaar verder en het niveau blijft een beetje steken. Absoluut niet erg natuurlijk, maar ik merk dat voorbereiden voor mij heel lastig is. Ik heb een bepaald aantal basispassen en die zet ik dan altijd maar in een andere volgorde. De vaste dames zijn echt vooruit gegaan, maar soms zijn er een aantal nieuwe mensen en die kunnen dan totaal niet mee. Gevolg: ik heb regelmatig iets voorbereid, en dan blijken er veel nieuwe dames, of dames met een wat lager niveau te komen, waarop ik moet improviseren.

Zo'n club step of bodystep les is gewoon standaard. Je krijgt de muziek en de choreo (het zijn losse nummers, niet echt een dansje dus). En iedereen weet wat er gaat komen. Voor de leden dus een voordeel en voor mij ook ivm voorbereiding. ik kan er alleen mijn creativiteit en passie niet in kwijt. Maar ik merk dat ik die passie toch al kwijt ben geraakt doordat ik nooit lekker voluit kan gaan en iets tofs kan verzinnen.

Dus, hoe vinden jullie die vaste lessen? De club power lessen worden in ieder geval positief ontvangen. Ik wil natuurlijk ook niet dat mensen weggaan dooe die nieuwe les, maar op deze manier is het bijna niet te doen.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2016 14:52

Re: Bodystep/club step

Waarom werk je niet met beginners en gevorderden? Of is er dan niet genoeg animo voor?
<<

Elle123

Bericht 14 Apr 2016 14:57

Re: Bodystep/club step

Yadira schreef:Waarom werk je niet met beginners en gevorderden? Of is er dan niet genoeg animo voor?


Dat is inderdaad ook een optie die we nu aan het bespreken zijn. Ik vind zelf alleen beginners niet leuk om te geven, dus dat zal dan iemand anders moeten gaan doen. En ik ben bang dat ik de tijd mis om wekelijks 2 lessen te bedenken en 2 avonden te gaan werken. Ik heb nu zo'n 10-15 dames in de les, dat zou dan denk ik halveren en dat vind ik dan ook wel zonde. Blijf je in de gevorderden groep met 5 dames over.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Apr 2016 14:59

Re: Bodystep/club step

Ja dat is wel jammer inderdaad. Ik zou dan denken om die beginners zulke standaard lessen aan te bieden en dan voor de gevorderden je eigen stijl freestyle lessen.

Maar het is wel lastig als er dan maar 5 over blijven.
<<

Elle123

Bericht 14 Apr 2016 15:11

Re: Bodystep/club step

Yadira schreef:Ja dat is wel jammer inderdaad. Ik zou dan denken om die beginners zulke standaard lessen aan te bieden en dan voor de gevorderden je eigen stijl freestyle lessen.

Maar het is wel lastig als er dan maar 5 over blijven.

Ja he? En als ik dan een keer niet kan, moet degene die die andere les geeft wel de freestyle kunnen vervangen. Het is altijd handig als je met meerdere collega's dezelfde lessen kunt geven, en dat die dan qua opbouw enzo ook redelijk overseen komen. Wij kunnen bijna allemaal club power geven, en wie de les ook geeft, hij is altijd hetzelfde.
Heb gevraagd of mijn collega's er ook eens over na willen denken. Er is in ieder geval iemand die de beginnersles wel zou kunnen geven Die werkt er nog niet, dus die keuze wil ik eigenlijk gemaakt hebben voordat zij begint.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 14 Apr 2016 16:53

Re: Bodystep/club step

Lastig! Ik geef zelf bootcamp en loop soms tegen hetzelfde aan. Maar het is natuurlijk wel zo dat je vanuit de beginnersles doorstroon krijgt naar de gevorderde les want eens zijn beginners geen beginners meer. Het is alleen wel zaak dat ze dan écht naar de gevorderde worden gestuurd en niet blijven hangen (zoals vaak wordt gedaan). En is er geen mogelijkheid om je les te differentiëren? Dat je uitleg doet over je 'stapjes' en dan ook gelijk een minder zware (dus bv niet een sprongetje maar gewoon stappen) voor doet?
30-04-2017
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5498

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Apr 2016 20:25

Re: Bodystep/club step

Bij mij op de sportschool heb je steps en powersteps, twee niveaus dus. Voor mij was powersteps ook iets te ingewikkeld toen ik voor de 1e keer mee deed (al ging het nog redelijk). En werd mij ook aangeraden om even de basics te leren bij de gewone steps les.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11153

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Apr 2016 22:38

Re: Bodystep/club step

Ik leerde vroeger eerst de benen en pas als dat ging de armen. Zo kon iedereen in ons clubje mee komen.
R. 2013
D. 2016
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Apr 2016 10:31

Re: Bodystep/club step

Bij ons deden ze het een beetje afwisselend, vaak ene week bodystep en dan andere week freestyle. Zelf had ik zo'n hekel aan de bodystep omdat het me totaal geen uitdaging meer bood, dat ik op een gegeven moment alleen ging op de weken dat er freestyle step was (en helaas werd het soms op het laatste moment omgegooid dus dan baalde ik als het toch weer een bodystep was). Maar anderen in de les vonden die freestyle inderdaad veel te ingewikkeld en verzochten juist een bodystep. Dus het opsplitsen in beginners en gevorderden als er animo voor is lijkt me geen gek idee.
<<

Elle123

Bericht 18 Apr 2016 08:09

Re: Bodystep/club step

Kees schreef:Lastig! Ik geef zelf bootcamp en loop soms tegen hetzelfde aan. Maar het is natuurlijk wel zo dat je vanuit de beginnersles doorstroon krijgt naar de gevorderde les want eens zijn beginners geen beginners meer. Het is alleen wel zaak dat ze dan écht naar de gevorderde worden gestuurd en niet blijven hangen (zoals vaak wordt gedaan). En is er geen mogelijkheid om je les te differentiëren? Dat je uitleg doet over je 'stapjes' en dan ook gelijk een minder zware (dus bv niet een sprongetje maar gewoon stappen) voor doet?


Dat leek mij ook het beste plan, maar een aantal deeknemers lukt het niet om 2x basis + 1x repeater te doen (dus 2x op en af de step, en dan 1x met de ene voet erop, de andere knie 3x optillen en er weer af stappen). Dan zou je die mensen dus een uur lang dat moeten laten doen (en dat lukt ze ook niet). Ik bouw het wel op vanuiut de basis en geef altijd aan dat ze die basis kunnen blijven doen. Denk dat het toch te moeilijk wordt als de helft van de groep dan de moeilijkere versie gaat doen, want dan stoppen ze.
<<

Elle123

Bericht 18 Apr 2016 08:11

Re: Bodystep/club step

Bailando schreef:Bij ons deden ze het een beetje afwisselend, vaak ene week bodystep en dan andere week freestyle. Zelf had ik zo'n hekel aan de bodystep omdat het me totaal geen uitdaging meer bood, dat ik op een gegeven moment alleen ging op de weken dat er freestyle step was (en helaas werd het soms op het laatste moment omgegooid dus dan baalde ik als het toch weer een bodystep was). Maar anderen in de les vonden die freestyle inderdaad veel te ingewikkeld en verzochten juist een bodystep. Dus het opsplitsen in beginners en gevorderden als er animo voor is lijkt me geen gek idee.


Lijkt mij idd ook een goed idee. We hebben alleen geen tweede instructeur die het kan geven en ik wil geen extra avond gaan werken. En als je dan bodystep zou kiezen, kan een instructeur die nog geen step geeft het wel sneller aanleren. Freestylen moet je wel echt liggen, en kost ook heel wat voorbereiding.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers