Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kraampakket

<<

Anoniem177

Bericht 13 Apr 2016 21:02

Kraampakket

Ik krijg geen kraampakket vergoed van mijn verzekering en moet dus zelf een aanschaffen. Nu zie ik allemaal verschillende prijzen van 18 euro tot 30 euro. Ik hoor ook heel veel mensen erover dat ze 'm zelf hebben samen gesteld. Wie heeft ervaring met samenstellen van kraampakket?

De bedoeling is om in het ziekenhuis te bevallen. Maar goed je weet nooit hoe het loopt
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 13 Apr 2016 21:20

Re: Kraampakket

Ik kreeg het kraampakket wel vergoed maar heb er bijna niets uit gebruikt. Het enige wat ik gebruikt heb is watten, handalcohol, alcohol om thermometer te ontsmetten na gebruik en volgens mij gebruikte de kraamhulp dat ook voor het naveltje en kraamverband.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Apr 2016 21:34

Re: Kraampakket

Toevallig heb ik hier ook net naar gekeken bij mijn zorgverzekering. Bij mijn verzekering kost hij € 26,15. Van de dingen die opgenoemd waren, dacht ik van 'dat kan je toch ook gewoon los kopen'.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 13 Apr 2016 21:36

Re: Kraampakket

Ik kreeg mijn kraampakket ook vergoed, maar heb ook nog veel over.
Paar matjes gebruikt en kraamverband, alcohol en de zeep staat nu in de keuken bij de kraan.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 13 Apr 2016 21:57

Re: Kraampakket

Een paar van die matjes, watten, alcohol, kraamverband!!! (Heb er extra bij moeten kopen) en die desinfectie handzeep. Dat was het denk ik wel wat we gebruikt hebben. Een thermometer zat er niet bij maar uiteraard wel gebruikt.
<<

Anoniem236

Bericht 13 Apr 2016 22:08

Re: Kraampakket

Bij de eerste gekregen van de zorgverzekering. Alleen de matjes, wat kraamverband, watten en alcohol gebruikt.
Bij de tweede gekocht bij de verzekering, hetzelfde gebruikt.
Dus nu nog heel veel over. Beide keren in het zkh bevallen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 09:10

Bericht 13 Apr 2016 22:11

Re: Kraampakket

Ik kreeg het kraampakket wel vergoed van mijn verzekering en vrijwel alles is gebruikt, maar ik ben dan ook thuis bevallen. Ik kreeg rond de 30 weken een formulier mee van de verloskundige wat er in huis moest zijn, ook wanneer ik in het ziekenhuis wilde bevallen. Als je geen compleet kraampakket wilt kopen, zou je die zaken minimaal kunnen aanschaffen plus kraamverband. Het was overigens mijn bedoeling om thuis te bevallen, maar goed ook want ik had het ziekenhuis nooit gehaald.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 13 Apr 2016 22:44

Re: Kraampakket

Bij de eerste er 1 gekocht omdat ik niet aanvullend verzekerd was. Ik wilde thuis bevallen dus dacht alles wel nodig te hebben. in het zkh bevallen en 5 dagen daar gelegen dus weinig gebruikt. Bij de tweede alleen nieuwe alcohol en kraamverband gehaald. Die matjes had ik nog liggen maar niet gebruikt.
M:21072011
J :08012014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Apr 2016 22:52

Re: Kraampakket

Ik ging sowieso niet thuis bevallen en heb daarom geen pakket gekocht. Heb wat losse dingen gekocht: twee matjes, watten, gaasjes, alcohol en kraamverband. Op de gaasjes na heb ik dat ook gebruikt.
De matjes gebruik ik om m'n baby op te verschonen: 1 ligt bij de box en 1 op m'n bed.
#teammaple🍁
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 14 Apr 2016 07:56

Re: Kraampakket

Ik vraag mij even iets heel anders af, krijg je dan wel de kraamzorg eigen bijdragen vergoed?
Bij mij liep dat gelijk op met het vergoed krijgen van het kraampakket bij mijn aanvullende verzekering...

(Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)
<<

Anoniem177

Bericht 14 Apr 2016 08:06

Re: Kraampakket

GeKKiE schreef:Ik vraag mij even iets heel anders af, krijg je dan wel de kraamzorg eigen bijdragen vergoed?
Bij mij liep dat gelijk op met het vergoed krijgen van het kraampakket bij mijn aanvullende verzekering...

(Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Ik niet. Ik moet 4 euro 20 geloof ik per uur betalen voor de kraamzorg.
<<

Anoniem177

Bericht 14 Apr 2016 08:08

Re: Kraampakket

Ik twijfel om zelf een pakket samen te stellen.
In principe wil ik ook in het ziekenhuis bevallen maar zul je zien dat het niet lukt oid en dan heb ik niks in huis.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Apr 2016 08:53

Re: Kraampakket

Ik kreeg en krijg het vergoed bij mijn basisverzekering.

Wat ik gebruikt heb: alcohol, zeil voor op het matras, matjes (ook voor nacontrole), kraamverband, gaasjes (voor 't schoonmaken van het naveltje) en de handzeep.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Apr 2016 09:13

Re: Kraampakket

bambina schreef:Ik moet 4 euro 20 geloof ik per uur betalen voor de kraamzorg.
Ik ook.
#teammaple🍁
<<

Anoniem151

Bericht 14 Apr 2016 09:16

Re: Kraampakket

Ik heb er bijna niks van gebruikt, maar dat weet je van te voren nooit natuurlijk. Zou wel een compleet pakket in huis halen.
Ik kreeg wel een pakket van mijn verzekering, maar handschoenen en netbroekjes misten.

Bij een volgende ga ik voor de aanvullende verzekering, dat kan wel uit voor de eigen bijdrage kraamzorg
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Apr 2016 09:30

Re: Kraampakket

GeKKiE schreef:Ik vraag mij even iets heel anders af, krijg je dan wel de kraamzorg eigen bijdragen vergoed?
Bij mij liep dat gelijk op met het vergoed krijgen van het kraampakket bij mijn aanvullende verzekering...

(Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)



Bij de eerste was ik niet aanvullend verzekerd, het was toen nog 3,95 per uur. Ik lag 5 dagen in het ziekenhuis en eenmaal tuis kreeg ik nog 32 uur. Ik moest nog 126 euro zelf betalen.

Bij de tweede had ik me wel aanvullend verzekerd. Ik was toen veel sneller thuis en de kraamzorg rekening was toen 200.


Een aanvullende verzekering kan ook duur zijn dus in sommige gevallen is niet aanvullen voordeliger.
M:21072011
J :08012014
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Apr 2016 09:41

Re: Kraampakket

Klopt. Ik heb uitgerekend wat ik aan kosten kwijt zou zijn aan eigen bijdrage kraamzorg+items kraampakket die ik wilde, tegenover 12x de extra kosten van een aanvullende verzekering. Voor mij bleef het basispakket goedkoper op jaarbasis.
#teammaple🍁
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Apr 2016 10:46

Re: Kraampakket

Ik heb beide keren een compleet pakket gekocht. De eerste keer kreeg ik het niet vergoed en heb ik gewoon zo'n pakket bij de babydump ofzo gekocht en deze keer (andere verzekering) heb ik 'm besteld bij Delta Lloyd. Kraamverband koop ik straks nog los extra. Gewoon de mega maandverband van Kotex. Dan hoeft mijn man daar straks niet meer naar te zoeken in de winkel (er ging een wereld voor 'm open de vorige keer, hahaha).

Ik was/ben ook niet van plan thuis te bevallen, maar vind het wel een geruststellende gedachte dat als het nodig is, ik wel alles in huis heb.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Apr 2016 11:01

Re: Kraampakket

Ik heb 'm toevallig net besteld, bij mij zit dit erin:
Kraammatrassen
Matrasbeschermer
Kraamverband
Inlegverband
Knuffelpoppetje
Luiertape
Navelstrengklem
Wondkompressen
Gaaskompres
Verbandwatten
Desinfecterende alcohol
Thermometer
Verzorgingsproducten
EHBO boekje
Verzorgende Mama-lijn

Ik heb nog geen idee wat ik ga gebruiken. Ben niet van plan om thuis te bevallen, maar net als Ooh la la vind ik het een fijne gedachte dat, mocht het nodig zijn, alles in huis is.

♥♥
<<

Anoniem161

Bericht 14 Apr 2016 11:11

Re: Kraampakket

Ik heb nog veel van de vorige zwangerschap. Krijg hem dit keer weer. Gebruik datgene van de vorige keer wat nog open is (zoals die matrassen). Daarnaast het kraamverband.
Wat over is, gaat naar een stichting. Via cz kan je dat inleveren en dat wordt dan naar landen gestuurd waar de hygiëne niet optimaal is. Zelf gebruik ik het amper dus ja.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Apr 2016 12:04

Re: Kraampakket

Ah ik heb net de nota binnen van m'n verzekering. Ik heb 8 dagen kraamzorg gehad waarvan 3 dagen in het ziekenhuis en 5 dagen thuis. Ik moet €119,70 aan eigen bijdrage betalen. Dat was ook ongeveer wat ik had ingecalculeerd.
#teammaple🍁
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 14 Apr 2016 12:10

Re: Kraampakket

Ik kreeg ook geen kraampakket vergoed dus heb er een gekocht bij de prenatal, hier zat alles in. Ik beviel alleen te vroeg waardoor ik een week in het ziekenhuis verbleef en dus nauwelijks wat uit het pakket heb gebruikt. Alleen de kraamverbanden (vliezen braken dus deze gebruikt om het op te vangen) en een of twee matjes zijn gebruikt en het flesje alcohol. De rest zit nog in de doos voor een evt. volgende. Dan hoef ik alleen wat aan te vullen. Ook al moet ik dan weer in het ziekenhuis bevallen ik wil het toch in huis hebben, mocht het heel snel gaan ofzo dat je toch de spullen bij de hand hebt als je het ziekenhuis niet meer redt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 14 Apr 2016 13:07

Re: Kraampakket

Ik kreeg het beide keren van mijn verzekering. Eerste keer had ik een aanvullend pakket, zodat een poliklinische bevalling ook deels vergoed zou worden. Ik wilde namelijk heel graag in het ziekenhuis bevallen. Ik ben toen ingeleid en uiteindelijk werd het een keizersnede en dus een medische bevalling, dus die aanvulling was niet meer van toepassing. Uit het pakket heb ik toen het kraamverband gebruikt, gaasjes, alcohol, handdesinfectie spul en watten. De rest heeft de kraamhulp meegenomen, zodat het opgestuurd kon worden naar andere landen.
Bij de 2e had ik een medische indicatie vanwege de keizersnede bij de eerste, dus verzekering niet aangepast, maar kreeg alsnog het pakket vergoed. Uiteindelijk is de jongste gehaald met een geplande keizersnede. Ook dit keer dezelfde spullen gebruikt, met uitzondering van de watten, die hadden we nog genoeg. En ook dit keer heeft de kraamhulp het restant meegenomen. Oh nee, er zat bij de jongste ook nog een badcape in, die gebruiken we nog steeds.
07.12.2011
11.12.2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers