Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Succesverhalen mirena

<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2016 12:45

Succesverhalen mirena

Zijn er hier vrouwen die positieve ervaringen hebben met de mirena?
Ik hoor ze graag. Ik ga donderdag een mirena laten plaatsen, maar ik lees zoveel drama verhalen dat ik het een beetje eng vind worden.
<<

anoniem213

Bericht 11 Apr 2016 12:49

Re: Succesverhalen mirena

De anderhalf jaar dat hij goed zat, was ik er heel blij mee. Ik werd niet ongesteld, zat goed in mijn vel en ik kon hem niet vergeten. En ondanks door pech daarna een vervelende ervaring, maar alsnog overweeg ik om weer een Mirena te nemen. Juist door de positieve ervaringen die anderhalf jaar.
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 11 Apr 2016 12:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 11 Apr 2016 12:51

Re: Succesverhalen mirena

Plaatsen was echt een eitje, ik ben op de fiets heen gegaan en ook weer terug. Heb een half dagje wat mini krampjes gehad en dat was het. Menstruatie werd een heel stuk minder. Echt 3 dagen minimaal. Echt als ik weer iemand leer kennen dan gaat er direct weer een nieuwe in. Oh en ik had veel minder last van dat ik niet lekker in mijn vel zat.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Apr 2016 12:56

Re: Succesverhalen mirena

Ik heb de mijne nu een half jaar. Het plaatsen was niet heel prettig, maar netjes paracetamol gepakt een uur van te voren. Hierdoor was het voor mij goed te doen.
Mijn menstruatie is pas sinds 2 maanden minder. De eerste maanden was het juist heftiger en had ik meer last van zware benen, wat voor mij een teken is dat de menstruatie eraan komt.

Mijn zus is net zo happy met het spiraaltje als ik. Over het plaatsen niet gehad, maar ze was ook lange tijd niet ongesteld. Laatst gaf ze aan weer eens een keer ongesteld te zijn en dat het per periode varieert.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 11 Apr 2016 12:57

Re: Succesverhalen mirena

Ja! Vier jaar gehad, plaatsen was easy, daarna nog 1 x ,mini beetje ongesteld geweest en vervolgens nooit meer! Na verwijderen binnen twee dagen ongesteld en cyclus direct opgang! Als mijn gezin compleet is kies ik er weer voor!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 11 Apr 2016 13:07

Re: Succesverhalen mirena

Hebben jullie een verandering in libido gemerkt?
Ik zit er ook over te denken om er een te nemen, maar ben zo bang dat mijn (terug gevonden) libido weer zal verdwijnen.
<<

anoniem213

Bericht 11 Apr 2016 13:10

Re: Succesverhalen mirena

Soleil schreef:Hebben jullie een verandering in libido gemerkt?
Ik zit er ook over te denken om er een te nemen, maar ben zo bang dat mijn (terug gevonden) libido weer zal verdwijnen.

Ik had met de pil en met de Nuvaring wel last van een lager libido, maar met mijn spiraal echt totaal niet.
<<

Anoniem193

Bericht 11 Apr 2016 13:21

Re: Succesverhalen mirena

Heel groot succes. Ik heb hem aangevraagd bij de HA, opgehaald bij de apotheek en in de kast gelegd. Nu bijna een jaar later ligt hij nog steeds in de kast ipv in mij :eyes:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 11 Apr 2016 13:28

Re: Succesverhalen mirena

Ja hoor, hier een succes verhaal!
Ik heb 'm nu ruim 3 jaar naar volle tevredenheid.

Plaatsen was even een beetje gemeen maar opzich goed te doen, meteen na plaatsen wat lichte krampen gehad. De eerste paar maanden heb ik wel wat (tussentijds) bloedverlies gehad maar na verloop van tijd helemaal niet meer gevloeid en met name dat vind ik echt ideaal!

We hadden inprincipe afgesproken dat ik eerst voor 5 jaar een mirena zou nemen en we daarna naar definitieve opties gingen kijken (man). Maar kan best zijn dat ik na deze weer een nieuwe laat plaatsen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 11 Apr 2016 13:38

Re: Succesverhalen mirena

hier ook een succesverhaal.
plaatsen viel mij heel erg mee, zeker na alle horrorverhalen die ik hoorde/las. voorgeschreven pijnstillers van te voren ingenomen en achteraf niets meer.
nu alweer 4jaar geleden en bevalt nog steeds super. nog wel ongesteld maar minder (3 ipv 7 dagen en minder heftig). grootste voordeel vind ik dat mijn lichaam netjes haar eigen cyclus volgt ipv een geforceerde pilcyclus met veel doorbraakbloedingen tot gevolg. een zwaardere pil werkte wel maar had weer vervelende bijwerkingen.

libido misschien heel ietsjes lager dan zonder anticonceptie maar hoger dan bij de pil.

in mijn omgeving zijn er inmiddels meerdere mensen met een spiraaltje, niet allemaal succesverhalen maar geen enkel horrorverhaal. minder succesvol bijvoorbeeld bij iemand met van zichzelf een hele onregelmatige cyclus heeft en met spiraaltje op de meest onhandige momenten ongesteld werd.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 11 Apr 2016 15:17

Re: Succesverhalen mirena

Ja, hier ook. Ik heb inmiddels al m'n tweede mirena.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem275

Bericht 11 Apr 2016 16:32

Re: Succesverhalen mirena

Ik heb 'm in de zomer 3 jaar.
Het plaatsen was wat onprettig, maar niet echt pijnlijk.
Ik ben nooit ongesteld, dat vind ik wel erg fijn :)
Verder nergens last van..

Hoe is het met je, Jans? Hebben de pillen voldoende geholpen?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2016 17:04

Re: Succesverhalen mirena

Fijn om die positieve verhalen te lezen!

Bubble, ik weet het niet. Ik moet donderdag terug voor controle.
Het gaat wel met me. Ik heb flinke dips gehad, het was echt heel heftig. Maar ondanks dat sta ik nog steeds volledig achter m'n beslissing. Niet quoten svp.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Apr 2016 19:25

Re: Succesverhalen mirena

Ik ben erg te spreken over de Mirena. Ik weet niet meer hoe lang ik het heb gehad, maar het heeft bij mij wel een half jaartje geduurd voordat ik echt niet meer ongesteld werd. Daarna was het ook klaar. Mijn menstruatie kwam na het verwijderen gewoon weer netjes (en snel) op gang. Ik heb niet de uiterste houdbaarheid gehaald, ik meen dat het tegen de 5 jaar wel minder betrouwbaar kan zijn. Geen issues gehad met mijn libido of stemming.
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Apr 2016 20:20

Re: Succesverhalen mirena

Ik vond mijn mirena echt een super oplossing. Oke, het plaatsen was wel echt vreselijk. Na 2 dagen was de pijn over en heb ik er 5 jaar plezier van gehad.

Sterkte Jans!
<<

Anoniem275

Bericht 12 Apr 2016 07:54

Re: Succesverhalen mirena

Spannend Jans, zou fijn zijn als het donderdag allemaal achter de rug is en je het een plekje kunt geven! Logisch dat het met ups en downs gaat, het is niet niets.. Neem de tijd die je nodig hebt!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 12 Apr 2016 07:59

Re: Succesverhalen mirena

Ik heb zowel de mirena als de t-safe (koperspiraal) gehad.
Bij mij was het allebei niks. Ik kan blijkbaar niet tegen spiraaltjes. :thumbdown:
Bij allebei had ik veel of vaak bloedverlies.
Het plaatsten en verwijderen was bij allebei prima verlopen. Bij de mirena ging het plaatsten en verwijderen makkelijker dan het koperspiraaltje.

Er is een mirena forum, maar daar las ik alleen maar nadelen terwijl ik 3 vriendinnen heb die alledrie er wel blij mee zijn.
Als ik dat bloedverlies niet had gehad dan zat er bij mij er nog 1 in.

Gewoon ervaren dus, mocht het niks voor je zijn is ie er zo uit.
M:21072011
J :08012014
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 12 Apr 2016 12:38

Re: Succesverhalen mirena

Inmiddels al de tweede. Plaatsen ging goed en het bevalt prima. Ik heb er iig weinig last van. Het eruit halen van de vorige vond ik ook niet bijzonder. Vergeet niet dat mensen eerder geneigd zijn negatieve ervaringen op het internet te zetten en vaak zijn het ook de horror verhalen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 12 Apr 2016 19:20

Re: Succesverhalen mirena

Ja hier ook een positief verhaal. Plaatsing viel me erg mee, wel daarna echt tijden bijna dagelijks nog wat gevloeid. Maar bij echocontrole was alles goed en vrij snel daarna stopte het bloedverlies ook, nu heel af en toe een paar druppels (niet eens maandelijks, misschien eens per 2 a 3 maanden). Verder ook geen klachten, dus ben er erg blij mee.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 12 Apr 2016 19:29

Re: Succesverhalen mirena

Die van mij is geplaatst 3 maanden na de bevalling. De eendenbek was pijnlijk door het litteken van het uitscheuren en knip. Verder vervelend maar zeker niet pijnlijk.
Ben nog wel regelmatig ongesteld om de 4 tot 6 weken. Wel veel minder bloedverlies en minder buikpijn.
<<

anoniem196

Bericht 13 Apr 2016 07:07

Re: Succesverhalen mirena

Plaatsen was heel pijnlijk.
Maar mijn succes verhaal: ik ben 3 jaar niet ongesteld geweest :banaan:
<<

Anoniem256

Bericht 13 Apr 2016 07:37

Re: Succesverhalen mirena

Hier ook een positief verhaal. Plaatsen was voor mij wel pijnlijk, en heb daarna nog een aantal maanden af en toe krampen gehad. Maar daarna geen last. Ik werd wel gewoon regelmatig ongesteld maar wel lichter dan normaal. Na dik 5 jaar laten verwijderen en toen bleef m'n cyclus gewoon netjes.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 13 Apr 2016 12:21

Re: Succesverhalen mirena

Alleen qua menstruatie een positief verhaal hier want die blijft hier al 2 jaar uit. Alhoewel ik laatst weer eens licht bloedverlies had. Heb 'm nu bijna 3 jaar maar ik denk dat ik 'm weer laat verwijderen terug in NL vanwege alle andere klachten.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 13 Apr 2016 13:27

Re: Succesverhalen mirena

Ik ben op zich ook erg tevreden met de Mirena. In het begin heb ik wel veel bloedverlies gehad. Althans, niet veel. Lang. Een paar maanden bijna elke dag heel licht bloedverlies. Werd er op een gegeven moment gek van, maar na die paar maanden helemaal niet meer ongesteld geweest. Ook tussendoor geen bloedverlies. Heb hem ruim 4 jaar en begin nu heel af en toe weer een lichte menstruatie (een paar 'druppels') te krijgen. Maar als dat het is, ben ik al heel blij geweest met die afgelopen paar jaar. Plaatsen vond ik even vervelend, maar had er al gauw geen last meer van.

Heb door de hormonen in de spiraal wel iets meer last van een onzuivere huid. Had ik ook tijdens mijn zwangerschap, dus vandaar dat ik de link gelijk maar leg met het hormoon-gebeuren. Maar dit nadeel weegt eigenlijk niet op tegen het gemak dat ik heb gehad van de spiraal. Jarenlang niet ongesteld, vrij goed beschermd tegen een zwangerschap.. ik vind het ideaal. Wij willen binnen een paar jaar misschien nog een tweede kindje, dus als ik deze eruit laat halen laat ik er even geen nieuwe in zetten. Maar na een eventueel volgende zwangerschap zou ik het zo weer doen.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Apr 2016 08:00

Re: Succesverhalen mirena

Mag ik weten waarom jullie voor de Mirena gekozen hebben en niet voor de koperspiraal?
Ik twijfel tussen deze twee en ben bang dat ik last van de hormonen in de Mirena ga hebben.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers