Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Succesverhalen mirena

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Apr 2016 09:11

Re: Succesverhalen mirena

Voor mij was dat de menstruatie. Met de koperspiraal schijnt dat toch heftiger te zijn en bij de mirena kan dat helemaal uitblijven. Daarom heb ik voor de mirena gekozen en idd ik heb helemaal geen menstruatie meer.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 15 Apr 2016 15:20

Re: Succesverhalen mirena

Kira schreef:Mag ik weten waarom jullie voor de Mirena gekozen hebben en niet voor de koperspiraal?
Ik twijfel tussen deze twee en ben bang dat ik last van de hormonen in de Mirena ga hebben.



Ik koos eerst ook voor de mirena, hoorde er positieve verhalen over en ook de huisarts adviseerde deze. Helaas had ik dagelijks bloedverlies. Met de koperspiraal had ik wel gewoon mijn cyclus maar de menstruatie was echt heel hevig.
De mirena is de eerste keus vaak omdat door de hormonen het bloedverlies vaak verminderd of helemaal wegblijft.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem275

Bericht 15 Apr 2016 15:59

Re: Succesverhalen mirena

Hoe is het gisteren gegaan, Jans?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Apr 2016 07:46

Re: Succesverhalen mirena

bubble schreef:Hoe is het gisteren gegaan, Jans?


Aardig dat je het vraagt!
Alles was gelukkig helemaal schoon. Echt een opluchting. Spiraal zetten viel me mee. Het lukte de arts niet om iets de vinden (de hoek van m'n baarmoeder??), toen moest er een andere arts bij komen. Dat was wel even een beetje ongemakkelijk. Maar de pijn viel me heel erg mee. Fijn idee om er 5 jaar niet naar om te kijken. Hopelijk bevalt het goed.
Het duurt trouwens nog 6 weken voordat de mirena helemaal betrouwbaar is, dat vind ik best lang.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 16 Apr 2016 10:19

Re: Succesverhalen mirena

Ik had best een zware en lange menstruatie, dus had niet zo'n in een nog ergere variant die de koperspiraal tot gevolg kan hebben. Dat is voor mij hét voordeel van de Mirena tov de koperspiraal.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Apr 2016 10:22

Re: Succesverhalen mirena

En jullie hebben dus geen last van de hormonen die er in zitten? Daar ben ik zo bang voor, ik heb op zich geen hele hevige menstruatie van mijzelf maar wil natuurlijk ook niet dat ik dat wel krijg door de koperspiraal.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Apr 2016 10:34

Re: Succesverhalen mirena

Bailando schreef:Ik had best een zware en lange menstruatie, dus had niet zo'n in een nog ergere variant die de koperspiraal tot gevolg kan hebben. Dat is voor mij hét voordeel van de Mirena tov de koperspiraal.


Dat was voor mij idd ook de reden. M'n menstruatie was altijd al behoorlijk en lang. Dus een koperspiraal zag ik niet zitten. Daarnaast is ongesteld zijn heel onhandig met mijn werk, omdat ik soms een halve dag niet naar de wc kan.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Apr 2016 10:35

Re: Succesverhalen mirena

Kira schreef:En jullie hebben dus geen last van de hormonen die er in zitten? Daar ben ik zo bang voor, ik heb op zich geen hele hevige menstruatie van mijzelf maar wil natuurlijk ook niet dat ik dat wel krijg door de koperspiraal.


Ik ben ook huiverig voor de hormonen. Maar volgens de gyn valt de hoeveelheid hormonen echt heel mee. Dus ik heb het maar geprobeerd en dan zie ik het wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 16 Apr 2016 11:12, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Apr 2016 10:39

Re: Succesverhalen mirena

Ok bedankt voor jullie antwoorden, dan denk ik dat ik ook voor de Mirena ga!
<<

Anoniem313

Bericht 16 Apr 2016 10:40

Re: Succesverhalen mirena

Fijn om ook eens positieve verhalen te horen. Ik ga nu denk ik ook voor een Mirena, zal binnenkort de HA eens bellen om 'm te laten plaatsen.
<<

Kleinmeisje

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 04 Jun 2021 12:56

Bericht 04 Jun 2021 13:05

Re: Succesverhalen mirena

Ik heb mirena laten plaatsen zo een zes weken terug ik bloed alleen maar aan een stuk door, en de pijn in mijn onderrug pffffffff meer mensen hier last van gehad? Knapt dat nog op? Of heb ik gewoon pech
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 04 Jun 2021 15:44

Re: Succesverhalen mirena

Ik had dat ook, maar ging over na een aantal weken. Nog even volhouden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem308

Bericht 04 Jun 2021 16:00

Re: Succesverhalen mirena

Hoe kom je op zo’n reservelijst?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2527

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 04 Jun 2021 16:08

Re: Succesverhalen mirena

AMM schreef:Hoe kom je op zo’n reservelijst?

Meestal hoef je voor een mirena niet op de reservelijst. Of heb je het over een ander topic?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 20:06

Bericht 04 Jun 2021 20:15

Re: Succesverhalen mirena

Hier is het inmiddels meer dan 6 weken maar ook nog steeds bloeden. Wel minder maar het is er nog steeds. Paar weken terug nog een echo gehad maar het zag er goed uit. Dus nog even geduld hebben. Gebruik je pijnstillers tegen de pijn?
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 20:20

Re: Succesverhalen mirena

Ik vind dat echt niet normaal, zoveel bloeden. Dat kan toch niet gezond zijn?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 04 Jun 2021 20:24

Re: Succesverhalen mirena

Ja hoor Eloise, kan tot 6 maanden duren.

Zelf heb ik de eerste 6 weken gevloeid, toen de nacontrole gehad en daarna stopte het. Inmiddels al een half jaar niet meer gevloeid. Helemaal niks, super fijn.
<<

Anoniem310

Bericht 04 Jun 2021 20:51

Re: Succesverhalen mirena

Het is maar waar je zin in hebt. Ik zou dat echt niet willen, het klinkt heel onnatuurlijk en slecht voor je lichaam.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 04 Jun 2021 20:59

Re: Succesverhalen mirena

Dit is mijn derde mirena. Eerste deed het zetten van pijn, want nog geen kinderen, maar verder nooit last en nooit ongesteld. Tweede mirena was tussen beide kinderen in. Zetten deed geen pijn meer maar ik voelde m'n menstruatie wel (zonder veel te bloeden maar wel buikpijn) en vooral m'n ovulatie was pijnlijk.
Nu m'n derde mirena na m'n tweede kind en daar bleef ik helaas echt maanden bij bloeden. Hoe dat kwam weet ik niet precies, of dat nou de hormonen van de Mirena of de borstvoeding of weet ik veel wat waren. De arts wist het ook niet precies. Intussen is het gestopt!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers