Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ben jij een Asker of een Guesser?

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 11 Apr 2016 14:01

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Mickey schreef:Hmmm.. nog even inhaken op de discussie nu. Het is niet zo dat ik over iedereen heen wals ofzo. Ik hou zeker wel rekening met anderen en zal geen onredelijke dingen vragen. Maar ik zit er ook niet mee als iemand nee zegt of om zelf nee te zeggen. Op basis daarvan vond ik mijzelf meer een Asker dan een Guesser.


Maar ik vind dat een gek criterium om jezelf een asker op te benoemen. Denkt dat veel guessers ook een nee prima vinden. Het gaat er meer om of je vindt dat vragen vrij staat of dat je liever peilt, hint, wacht tot er aangeboden wordt, dingen vraagt waarvan je vrij zeker weet dat het geen last is/de ander het wel wil (na polsen).

Ik ben heel duidelijk een guesser, terwijl ik ook echt wel assertief ben maar inderdaad ook 1) terughoudend/eerder te beleefd dan ongepast en 2) los je eigen dingen op en vraag überhaupt niet snel om hulp. Al niet van gezin, nog minder van lief, familie, vrienden etc, all helemaal niet snel van kennissen!
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2016 14:27

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Dit zie je vaak in populair-wetenschappelijke stukjes: je bent of dit, of dat. Door een karaktertrek of combinatie van trekken als dichotoom voor te stellen versimpel je de boel natuurlijk behoorlijk, en negeer je andere variabelen (zowel persoonlijkheid als situationele factoren) die hierin van belang zijn. De meesten van ons zullen niet altijd een Asker of een Guesser zijn.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 11 Apr 2016 15:38

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Whatever schreef:
Mickey schreef:Hmmm.. nog even inhaken op de discussie nu. Het is niet zo dat ik over iedereen heen wals ofzo. Ik hou zeker wel rekening met anderen en zal geen onredelijke dingen vragen. Maar ik zit er ook niet mee als iemand nee zegt of om zelf nee te zeggen. Op basis daarvan vond ik mijzelf meer een Asker dan een Guesser.


Maar ik vind dat een gek criterium om jezelf een asker op te benoemen. Denkt dat veel guessers ook een nee prima vinden. Het gaat er meer om of je vindt dat vragen vrij staat of dat je liever peilt, hint, wacht tot er aangeboden wordt, dingen vraagt waarvan je vrij zeker weet dat het geen last is/de ander het wel wil (na polsen).

Ik ben heel duidelijk een guesser, terwijl ik ook echt wel assertief ben maar inderdaad ook 1) terughoudend/eerder te beleefd dan ongepast en 2) los je eigen dingen op en vraag überhaupt niet snel om hulp. Al niet van gezin, nog minder van lief, familie, vrienden etc, all helemaal niet snel van kennissen!

Ik ben wel van de categorie "nee heb je, ja kun je krijgen". Als je het niet vraagt, weet je ook niet of iemand je kan helpen.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 12 Apr 2016 07:14

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Ik ben ook meer een asker, hoewel ik wel geleerd heb in de loop van de tijd niet altijd alles direct te vragen. Ik ben wel van het 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Maar wat caulfield al zegt, kanje het ook niet zo zwartwit zien als wat hier is gesteld. Wel een leuke vraag trouwens :)
<<

Anoniem161

Bericht 12 Apr 2016 11:28

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Maud schreef:
Elisa schreef:Ik ben een guesser en zeg snel ja om iemand te helpen. Maar zelf om hulp vragen doe ik niet graag.
Bv nu met de zwangerschap en het overgeven, ik vraag mijn ouders om op zoon te passen. Mijn schoonouders vraag ik niet snel omdat ik ze niet tot last wil zijn. Terwijl ze het met alle liefde doen.
Mijn man is ook een guesser.

Misschien kan jouw man zijn eigen ouders eens vragen? Voor hem is dat waarschijnlijk een stuk makkelijker!


Doet hij ook. Laatst Heeft hij hem nog naar hun gebracht voordat hij ging werken. Was laat op de middag en ik was echt doodziek. Durfde niet meer met zoon de trap op want Ik was heel slap van al het overgeven. Heeft hij daar gespeeld en geslapen.
Zijn zus is nog Komen kijken hoe het met mij ging. Ze hebben een sleutel dus ze kwam kijken of Ik veilig in bed lag.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Apr 2016 17:17

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Wat grappig dit stukje. Ik heb hier laatst nog een gesprek met mijn vriend over gehad, dat wij het onbeleefd vinden dat sommige mensen altijd maar denken alles gewoon te kunnen vragen. Ik vind sommige vragen gewoon echt onbeleefd en zou dat zelf nooit vragen aan iemand anders. Ook al kan ik dan nee zeggen op die vraag vind ik het nog stom dat hij gesteld wordt. Maar toen we het hadden over de andere persoon zou diegene waarschijnlijk zeggen: 'Hoezo, het is toch een vraag? Ik kan het toch vragen.' Ja je kan het inderdaad vragen maar ik vind het soms wel echt onbeleefd/asociaal omdat te vragen.

Ik ben dus een Guesser, blijkt nu.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Apr 2016 18:15

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Ik ben een guesser van origine, maar door mijn werk durf ik wel steeds vaker gewoon te denken: nee heb ik, ja kan ik krijgen.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Apr 2016 18:24

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Ik ben opgevoed met een 'nee heb je, ja kun je krijgen', maar vul altijd wel heel veel in voor een ander. Ik denk dat het een beetje per situatie afhangt. Ik neig wel veel meer naar een guesser.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 12 Apr 2016 20:04

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Ik ben absoluut een Asker, scheelt zo veel geneuzel, gedraai en gedoe.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem170

Bericht 12 Apr 2016 20:32

Re: Ben jij een Asker of een Guesser?

Hmm, vind lastig. Prive denk ik meer Guesser, maar hangt echt van de situatie af. In de openingspost zou ik nooit vragen, vind dat echt heel asociaal ofzo, iemand die je niet kent in zo'n situatie brengen.
Qua werk ben ik laatste tijd heel wel erg een asker geworden. Maargoed dat zal ook wel moeten nu, want ben nu bezig met een project
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers