Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 17:37

Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Sinds 2 weken hebben we een nieuwe keuken en we hebben nu alweer een paar keer de oven gebruikt.
Maar wat we niet begrijpen is het volgende over 'de hete lucht stand':

We hebben de oven opgewarmd naar 200 graden en zetten dan de ovenschotel erin. Maar tijdens de periode dat de ovenschotel in de oven staat klinkt er om de paar minuten een piep.
In de handleiding kunnen we hier niets over vinden...

Wie herkent dit met een Bauknecht oven of een andere oven?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Apr 2016 17:41

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Heb je een startknop? Bij ons (Neff oven) gaat hij piepen als je niet op start hebt gedrukt.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 17:45

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Helix schreef:Heb je een startknop? Bij ons (Neff oven) gaat hij piepen als je niet op start hebt gedrukt.


Bedankt voor je snelle antwoord! We hebben inderdaad een startknop, daar heb ik net op gedrukt (volgens mij ook al eerder), maar het blijft piepen en het woord 'End' staat in het scherm.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Apr 2016 17:54

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Heb je de tijd wel goed ingesteld? En heb je hem omgezet van voorverwarmen naar heteluchtstand? Ik heb een aparte knop op mijn oven voor voorverwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is, gaat hij piepen. Moet dan de knop omzetten naar de gewenste ovenstand, temperatuur en tijd opnieuw instellen en dan op start drukken.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Apr 2016 17:57

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Wat Sawadee zegt zit ook wel wat in: misschien komt de End in beeld omdat het voorverwarmen klaar is?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 17:58

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Sawadee schreef:Heb je de tijd wel goed ingesteld? En heb je hem omgezet van voorverwarmen naar heteluchtstand? Ik heb een aparte knop op mijn oven voor voorverwarmen. Zodra de temperatuur bereikt is, gaat hij piepen. Moet dan de knop omzetten naar de gewenste ovenstand, temperatuur en tijd opnieuw instellen en dan op start drukken.


Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord! Nu begin ik dus heel erg te twijfelen of onze oven geen aparte hete lucht stand heeft. In de handleiding staat dat je na het voorverwarmen 'Hete lucht', 'Gebak' en 'Conventioneel' kunt kiezen.
Maar ik snap dan echt niet welk symbool bij Hete Lucht hoort. :palm: :eyes:
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 10 Apr 2016 18:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 18:00

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Helix schreef:Wat Sawadee zegt zit ook wel wat in: misschien komt de End in beeld omdat het voorverwarmen klaar is?


Misschien is 'denk ik' 'weet ik wel zeker', maar welk symbool komt dan overeen met Hete Lucht'? :palm:
In de handleiding staan alleen de symbolen voor:
- Conventioneel
- Conventioneel + Magnetron
- Grill
- Grill + magnetron
- Turbogrill
- Turbogrill + magnetron
- Convectiebakken
- Convectiebakken + magnetron
- Warmhouden
- Automatisch opwarmen
- Automatisch ontdooien

Vond de vorige oven toch makkelijker :12:
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 10 Apr 2016 18:03

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Dan zou ik bijna denken conventioneel?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 18:05

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Helix schreef:Dan zou ik bijna denken conventioneel?


In de handleiding staat daarbij 'Gebruik deze functie net zoals u een traditionele oven zou gebruiken om koekjes, cakes, broodjes en meringues te bakken'.
We hebben vorige week de oven nietsvermoedend op de grill stand gezet, ovenschotel zwart :palm:. Dus ik vind het best lastig om deze handleiding te begrijpen...
<<

Anoniem281

Bericht 10 Apr 2016 18:11

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Apr 2016 18:32

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Hetelucht is meestal het symbooltje met het waaiertje. Conventioneel is zo te zien boven en onderwarmte, dus geen hetelucht.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Apr 2016 18:39

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Misschien is convectiebakken wel hetelucht?

Edit: Dit is wat ik er over kon vinden:

Wat is het verschil tussen een hetelucht-, convectie en ‘gewone’ oven?

In principe is een convectie oven hetzelfde als een heteluchtoven. Deze laatste is echter een iets modernere benaming voor de eerder genoemde variant, waarbij hete lucht met behulp van een ventilator door de hele oven circuleert. Hierdoor is het niet meer nodig om bijvoorbeeld je bakplaat in het midden van de oven te plaatsen.
http://www.culy.nl/inspiratie/culy-weet ... -meringue/
Laatst gewijzigd door Sawadee op 10 Apr 2016 19:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 19:36

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

@ Sawadee, bedankt voor de link! Nooit geweten dat conventioneel een nieuwere term voor hete lucht id.
De volgende keer dus eerst voorverwarmen & dan doorschakelen naar conventioneel.

Andere dames, ook bedankt voor het meedenken!
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 10 Apr 2016 19:37

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

Nee ik wist het ook niet, had eerst ook alleen de vraag in m'n berichtje staan van "misschien is het wel hetzelfde".
Had daarna het opgezocht en geplakt in het bericht, maar zag nu dat het er een beetje gek stond. Berichtje dus even aangepast!
Maar het gaat dus om Convectiebakken, niet om conventioneel! :) Conventioneel is boven en onderwarmte, geen hetelucht!
Waarschijnlijk is het symbool voor conventioneel een streepje boven en onder, en convectie een waaiertje?
<<

Anoniem238

Bericht 10 Apr 2016 21:07

Re: Vraag over 'hete lucht stand' in (Bauknecht) oven

@ Sawadee, je laatste post is idd duidelijker, het is dus convectie i.p.v. conventioneel. Bij convectiebakken staat 'gebruik deze functie om taart, broodjes, pizza en muffins te bereiden'. Het symbool lijkt heel veel op het symbool bij voorverwarmen.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers