Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring langer dan een half jaar ww

<<

Anoniem282

Bericht 10 Apr 2016 19:18

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Sawadee schreef:Ik ga dat spelletje niet spelen, ik ben daar allang op terug gekomen.


Spelletje? Wat een gekke reactie. Je kunt nu wel proberen te doen alsof ik de idioot ben, maar iets verkondigen wat niet eens in de buurt komt van wat de wettelijke bepalingen hierover zeggen is toch echt jouw input en niet die van mij. Je had ook gewoon meteen kunnen aangeven dat je het niet weet en Minx sterkte wensen. Dat wens ik jou iig wel met je gedraai.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2016 19:24

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Jans schreef:
Maple schreef:Het lijkt mij dat als je therapeuten vinden dat je zulk werk echt niet kúnt doen, dat dit op papier gezet kan worden voor het UWV. Dan is het gewoon een kwestie van een belletje doen naar het UWV om te vragen hoe ze daarmee omspringen.


Dit dus.
Ik heb zelf ooit in de ziektewet gezeten, van daaruit de ww ingegaan. Het UWV had me vrijgesteld van werk wat ze tijdens de zw hadden afgeraden, in de ww moeten ze daar dan dus rekening mee houden. Dat was wat ze mij verteld hadden. Ik weet niet hoe het in de praktijk zou gaan, want ik had gelukkig binnen een maand weer een betaalde baan.


Het geld is op bij het UWV en ze zijn echt superstreng nu.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2016 19:26

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Mien schreef:Ik zit momenteel een jaar in de ziektewet waarvan si de begin januari in de ziektewet maar ik ben dus wel op het "6 maanden gesprek" geweest. Ik ben helemaal niet gepushed om onder mijn niveau te gaan werken of om maar inpakwerk ofzo te doen. Ze vonden het gewoon heel fijn dat ik me niet vastklampte aan een parttime financieel administrative functie maar dat ik ook keek naar meer uren en functies zoals verkoop binnendienst, leidinggevende in een winkel etc... Ik denk dat als je dat kunt laten zien, dat je ook voor andere dingen openstaat, er weinig aan de hand is.


In de ziektewet pushen ze je ook nog niet. Ze gooien je er wel na een jaar uit, want, geld is op. Alle ervaring mee helaas.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Apr 2016 22:20

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Leaf, zo gaat het niet bij iedereen hoor. Zelfs in deze tijd.
Na een jaar krijg je een keuring, als blijkt dat je zoveel procent inkomensverlies heb (hoe zat het ook al weer, meer dan 35%?), dan kan je gewoon langer dan een jaar in de zw zitten.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2016 22:53

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Het was bij mij 35% en zelfs na bezwaar werd ik er gewoon keihard uitgegooid. De arts van het bezwaar zei ook dat bijna niemand meer langer dan een jaar in de ziektewet zit omdat het geld op is. Een collega van me heeft scoliose en tenzij ze zich laat opereren (waarbij de kans 98% is dat ze verlamd raakt vanaf haar middel) moet ze van het uwv gewoon weer aan de slag. Meisje staat 3 keer per week te huilen van de pijn op de werkvloer. Dus ik zou er niet zo zeker van zijn. Mijn psychologen raadden het ook af, waren allemaal negatief, werd gewoon naast ze neergelegd en in een gesprekje van 10 min werd ik weer beter verklaard.
Laatst gewijzigd door Leaf op 10 Apr 2016 23:04, in totaal 1 keer gewijzigd.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 10 Apr 2016 22:57

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Ze voeren ook gewoon alle gegevens, al je 'beperkingen' in in de computer en die spuugt dan een percentage uit en dat bepaald of je weer aan het werk moet of niet. Er komt niets menselijks of invoelends meer bij kijken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 10 Apr 2016 23:15

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Om op de eerste vraag terug te komen: Ik heb (ruim) meer dan een half jaar in de WW gezeten, en nooit wat gemerkt van dat je een niveau moest zakken. Zolang je enthousiast je vier sollicitaties in het systeem invoert, bellen ze je vriendelijk op dat je zo goed solliciteert. Nee, het enthousiasme van het UWV om ook maar iets te doen om je aan werk te helpen, dat valt tegen. Helaas, mag ik wel zeggen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Apr 2016 23:20

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Leaf zo ging het bij mij dus ook. Alleen dan: nee op dit moment kun je nog niet weer werken maar ik denk dat je het over een maand wel weer kan. Uhm ok..... moet ik dan terug komen om te kijken hoe het dan gaat? Nee ik vind dat je dat dan kan.

Wel fijn om te horen dat het in ieder geval mee lijkt te vallen. Ik heb me nu om in ieder geval goede wil te tonen ook maar ingeschreven voor de e-coaching maar of ik daar nou blij van word. Haar laatste punt is mijn netwerk vergroten. Uhm ja hoe dan? Ik kan zo geen manieren meer bedenken die ik nog niet geprobeerd heb.
2015 💙
<<

Anoniem280

Bericht 11 Apr 2016 07:28

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Ik zit per mei ook in de WW
Het maakt mij weinig uit waar ik zal werken, als ik maar kan werken.
Van daaruit solliciteer ik wel verder.

Ik zat tot maart ook in de ziektewet, was wel beter verklaard, maar met onverwachte situaties schoot ik weer in de stress!
Ze hebben mij ontslagen! Het voelde kut, omdat het voelt alsof ik geen kans gekregen heb, maar nu ik gister mijn laatste werkdag heb gehad, ben ik blij, maar voelt ook vreemd.
<<

Anoniem154

Bericht 11 Apr 2016 11:27

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Minx schreef:Leaf zo ging het bij mij dus ook. Alleen dan: nee op dit moment kun je nog niet weer werken maar ik denk dat je het over een maand wel weer kan. Uhm ok..... moet ik dan terug komen om te kijken hoe het dan gaat? Nee ik vind dat je dat dan kan.

Wel fijn om te horen dat het in ieder geval mee lijkt te vallen. Ik heb me nu om in ieder geval goede wil te tonen ook maar ingeschreven voor de e-coaching maar of ik daar nou blij van word. Haar laatste punt is mijn netwerk vergroten. Uhm ja hoe dan? Ik kan zo geen manieren meer bedenken die ik nog niet geprobeerd heb.


Waarom zo sceptisch? Omdenken wellicht?
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Apr 2016 12:14

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Eens met Wolbol.. En sowieso, waarom pas na een halfjaar?

En je netwerk vergroten, heb je dat al via Linkedin geprobeerd? Ik krijg zoveel uitnodigingen van mensen uit mijn vakgebied, uit de hele wereld. Gewoon mensen toevoegen en op je Linkedin duidelijk aangeven dat je opzoek bent naar werk.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Apr 2016 13:04

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Echt sawadee wat denk je dat ik een of andere randdebiel ben zonder hersens..... Als je niets nuttigs te zeggen hebt houd dan aub je mond. Wat denk je nou zelf dan dat ik geen linkedIn heb. Zou wel heel dom zijn he.

@Wolbol. Ik ben er echt nog geen meter mee opgeschoten en het levert alleen maar frustratie op. Moet alles 4 a 5 keer uitleggen voor ze door hebben dat ik bepaalde stappen al gemaakt heb. Nu ook met dat netwerk vergroten. LinkedIn, ik sta ingeschreven op alle mogelijke sites. Uitzendbureaus zeggen letterlijk dat ze niets met mijn cv kunnen. Zoek via social media. Open sollicitaties enz enz.
2015 💙
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2016 13:26

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Ik heb mijn betaalde baan uiteindelijk via vrijwilligerswerk gevonden. Het heeft me super goed geholpen om weer werkervaring op te doen en de juiste mensen te leren kennen. Ik heb via m'n vrijwilligerswerk echt een leuke klik gekregen met professionals, die hebben me geholpen om een betaalde baan te vinden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Apr 2016 13:31

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Jans schreef:Ik heb mijn betaalde baan uiteindelijk via vrijwilligerswerk gevonden. Het heeft me super goed geholpen om weer werkervaring op te doen en de juiste mensen te leren kennen. Ik heb via m'n vrijwilligerswerk echt een leuke klik gekregen met professionals, die hebben me geholpen om een betaalde baan te vinden.


Thnx alleen hoe regelde je dat dan met je kinderen?
2015 💙
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2016 13:35

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Ik werkte nooit een hele dag aan 1 stuk. Altijd maar een paar losse uren. Dan paste m'n moeder, schoonmoeder of een vriendin op.
Tijdens m'n zw had ik wel recht op kot, maar dat was niet nodig. Ik weet niet hoe de regels met ww zijn.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Apr 2016 13:39

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Heb geen recht op dat maakt het ook zo lastig. Als ik een sollicitatiegesprek heb is het al zoeken naar iemand die op wil passen overdag.
2015 💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 11 Apr 2016 14:35

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Minx schreef:Echt sawadee wat denk je dat ik een of andere randdebiel ben zonder hersens..... Als je niets nuttigs te zeggen hebt houd dan aub je mond. Wat denk je nou zelf dan dat ik geen linkedIn heb. Zou wel heel dom zijn he.



Ik VRAAG je of je dat al via linkedin geprobeerd heb en zo nee, dan geef ik je een tip en voorbeeld er bij. Het was goed bedoelt hoor :-)
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2016 15:34

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Minx schreef:Heb geen recht op dat maakt het ook zo lastig. Als ik een sollicitatiegesprek heb is het al zoeken naar iemand die op wil passen overdag.


Maar als je een baan hebt, heb je gewoon recht op KOT en is de opvang geen probleem meer. Dus dat probleem lost zichzelf op :) hebben ze ook tips waar je nog niet zelf aan hebt gedacht?
<<

Anoniem186

Bericht 11 Apr 2016 15:36

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Caulfield schreef:
Minx schreef:Heb geen recht op dat maakt het ook zo lastig. Als ik een sollicitatiegesprek heb is het al zoeken naar iemand die op wil passen overdag.


Maar als je een baan hebt, heb je gewoon recht op KOT en is de opvang geen probleem meer. Dus dat probleem lost zichzelf op :) hebben ze ook tips waar je nog niet zelf aan hebt gedacht?


We hadden het over vrijwilligerswerk. Dat gaf ik als tip. En dan krijg je geen kot, dus moet je het op een andere manier oplossen.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2016 15:42

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Jans schreef:
Caulfield schreef:
Minx schreef:Heb geen recht op dat maakt het ook zo lastig. Als ik een sollicitatiegesprek heb is het al zoeken naar iemand die op wil passen overdag.


Maar als je een baan hebt, heb je gewoon recht op KOT en is de opvang geen probleem meer. Dus dat probleem lost zichzelf op :) hebben ze ook tips waar je nog niet zelf aan hebt gedacht?


We hadden het over vrijwilligerswerk. Dat gaf ik als tip. En dan krijg je geen kot, dus moet je het op een andere manier oplossen.


Ag, dat begreep ik dan verkeerd, ik dacht dat het hier om betaald werk ging.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Apr 2016 16:44

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Leaf schreef:
Mien schreef:Ik zit momenteel een jaar in de ziektewet waarvan si de begin januari in de ziektewet maar ik ben dus wel op het "6 maanden gesprek" geweest. Ik ben helemaal niet gepushed om onder mijn niveau te gaan werken of om maar inpakwerk ofzo te doen. Ze vonden het gewoon heel fijn dat ik me niet vastklampte aan een parttime financieel administrative functie maar dat ik ook keek naar meer uren en functies zoals verkoop binnendienst, leidinggevende in een winkel etc... Ik denk dat als je dat kunt laten zien, dat je ook voor andere dingen openstaat, er weinig aan de hand is.


In de ziektewet pushen ze je ook nog niet. Ze gooien je er wel na een jaar uit, want, geld is op. Alle ervaring mee helaas.


Ik zie dat ik 2x ziektewet getikt heb. De eerste moet zijn ww. Sinds januari zit ik in de ziektewet.

Een vriend van ons zit momenteel bijna 2 jaar in de ziektewet. Je wordt er dus niet zomaar uitgeknikkerd.
<<

Anoniem161

Bericht 11 Apr 2016 16:51

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Ik denk dat je voor zo'n vragen gewoon beter even met het uwv kunt bellen. Iedere situatie is anders dus een goed advies kunnen wij niet geven.
<<

Anoniem282

Bericht 11 Apr 2016 17:46

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Elisa schreef:Ik denk dat je voor zo'n vragen gewoon beter even met het uwv kunt bellen. Iedere situatie is anders dus een goed advies kunnen wij niet geven.


Al met al denk ik dat dit het beste advies is. :)
<<

Anoniem205

Bericht 13 Apr 2016 21:10

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Minx, ik zag vandaag iets voorbij komen bij een W&S bureau dat mij benaderde (ze willen graag een medewerker bij mij plaatsen). Functie als WMO consulente en daar vragen ze jouw opleiding voor. Niet eens specifiek werkervaring. Was bij exact-online (en dan "tak" sociaal).
<<

Anoniem316

Bericht 23 Apr 2016 22:08

Re: Ervaring langer dan een half jaar ww

Oreo schreef:Minx, ik zag vandaag iets voorbij komen bij een W&S bureau dat mij benaderde (ze willen graag een medewerker bij mij plaatsen). Functie als WMO consulente en daar vragen ze jouw opleiding voor. Niet eens specifiek werkervaring. Was bij exact-online (en dan "tak" sociaal).


Ze zoeken tegenwoordig ook WMO consulenten bij detacheringbureau. Daar kan je ook aan de slag komen als je nog niet die specifieke ervaring hebt. Zeker het proberen waard. Kijk ook eens bij Langhenkel.

Ik hoop dat je snel wat vindt.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers